Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Διαστάσεις της μετανάστευσης στο σινεμά

«Atlantiques», ντοκιμαντέρ της Ματί Ντιόπ, που γέννησε το φετινό Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Διαστάσεις της μετανάστευσης στο σινεμά

  • A-
  • A+

Κινηματογραφικά αφιερώματα στη μετανάστευση γίνονται συνεχώς και πολλά. To «Moviement: διαστάσεις της μετανάστευσης στο σινεμά», που ξεκίνησε χθες στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας και συνεχίζεται έως και την Κυριακή, μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ρόζα Λούξεμπουργκ-Παράρτημα Ελλάδας, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Κατ’ αρχάς καθαρά κινηματογραφικό, αφού δίνει την ευκαιρία στους σινεφίλ να δουν ταινίες (ντοκιμαντέρ και φιξιόν μεγάλου και μικρού μήκους) που δεν έχουν ξαναπαιχτεί στην Ελλάδα, με πιο ξεχωριστό ανάμεσά τους, είναι λογικό, το ντοκιμαντέρ «Atlantiques» της Γαλλο-Σενεγαλέζας Ματί Ντιόπ, που γυρίστηκε το 2009, αλλά όταν μετατράπηκε από τη σκηνοθέτιδα σε ταινία μυθοπλασίας με τον ίδιο τίτλο, δεν την έκανε απλώς την πρώτη μαύρη που συμμετείχε φέτος τον Μάιο στο διαγωνιστικό των Κανών, αλλά και της χάρισε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής.

Φεστιβάλ στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας

Θέμα και των δύο, το συνεχές και τρομακτικό πέρασμα της Μεσογείου από μετανάστες που θέλουν μια καλύτερη ζωή στην Ευρώπη.

Και οι 34 ταινίες του αφιερώματος από διάφορες χώρες -Τυνησία, Λίβανο, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Αίγυπτο, Τουρκία, Ελλάδα- μελετούν όλες τις διαστάσεις της μετανάστευσης στη Μεσόγειο αλλά και πέρα από αυτήν: τον πόλεμο, τον εκτοπισμό, τον θεσμικό ρατσισμό, την οικιακή εργασία, την ένταξη και την αλληλεγγύη.

«Easy lessons» της Dorottya Zurbo (Oυγγαρία)

Παγκόσμια πρεμιέρα κάνουν κάποιες από αυτές, όπως οι «Exilees» της Αγκέρ Ουεσλατί, «Searching for Ghazala» του Μπασάμ Μορτάντα, «Across the Horn» του Ουαλίντ Κελφί και οι ελληνικές «Trilogy of Embrace» της Ελευθερίας Αστρινάκη και «Lost Youth» του Ανδρέα Δερμάνη. Ελληνική πρεμιέρα κάνουν πολυβραβευμένες ταινίες όπως οι «A Maid for Each» του Μαχέρ Αμπι Σάρμα, «Babai» του Βιζάρ Μορίνα και «Central Airport TFH» του Καρίμ Ενούζ.

Θα γίνουν και ανοιχτές συζητήσεις με πάνελ από κινηματογραφιστές, ηθοποιούς και ακτιβιστές. Σήμερα στις 8 μ.μ., με θέμα «Οπτικοακουστική παραγωγή, πολιτική και εξορία: η περίπτωση της Συρίας». Αύριο Παρασκευή, στις 8 μ.μ., με θέμα «Νεκροί κρατούμενοι: ο θεσμικός ρατσισμός ως ηθικός ρατσισμός». Και την Κυριακή στις 7 μ.μ., με θέμα «Κάλεσμα για ειρήνη στην Τουρκία και την εξορία».

Τέλος, το δίκτυο μεταναστριών Melissa θα παρουσιάσει την κινηματογραφική του λέσχη και η Action for Women την έκθεση φωτογραφίας «Seen».


Ιnfo: Δωρεάν είσοδος. Ολες οι ταινίες με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους. Το αναλυτικό πρόγραμμα στο moviement.gr Ταινιοθήκη της Ελλάδας (Ιερά Οδός 48 & Μεγάλου Αλεξάνδρου, μετρό Κεραμεικός).

ΣΙΝΕΜΑ
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»
Ενας νέος της εποχής σαν όλους τους άλλους, με τα πάρτι, τους φίλους, τους έρωτες και τα άγχη. Κυρίως, αυτά. Της κρίσης και της ανεργίας. Να προσπαθεί να ξεκινήσει μια start up με εσπρεσιέρες, να αναγκάζεται...
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»
ΣΙΝΕΜΑ
Οι ταινίες που θα τεθούν στην κρησάρα των υποψηφιοτήτων για τα Βραβεία Ίρις
Ανακοινώθηκαν οι ταινίες -μικρού και μεγάλου μήκους- από τις οποίες τα μέλη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου θα επιλέξουν τις φετινές υποψηφιότητες για τα Βραβεία της Ακαδημίας Ίρις 2020. Τα βραβεία θα...
Οι ταινίες που θα τεθούν στην κρησάρα των υποψηφιοτήτων για τα Βραβεία Ίρις
ΣΙΝΕΜΑ
Η επιτυχία του «Joker», ο θρίαμβος των «Παράσιτων»
Οσκαρ 2020 - Οι υποψηφιότητες: Με 11 υποψηφιότητες η ταινία του Τοντ Φίλιπς ηγείται της κούρσας, ενώ η ξενόγλωσση του Μπονγκ Τζουν-χο διεκδικεί Οσκαρ σε 6 κατηγορίες, δείχνοντας τη διεθνή κατεύθυνση των...
Η επιτυχία του «Joker», ο θρίαμβος των «Παράσιτων»
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Βρετανοί προτιμούν «Τζόκερ», λευκούς και άνδρες
Είτε τα μέλη της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης δεν πτοούνται από την πολιτική ορθότητα ή είναι ρατσιστές και εχθροί της πολυπολιτισμικότητας και ποικιλίας. Ηδη, με το που ανακοινώθηκαν οι...
Οι Βρετανοί προτιμούν «Τζόκερ», λευκούς και άνδρες
ΣΙΝΕΜΑ
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος
Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο μεγάλος κινηματογραφικός νικητής της βραδιάς ήταν το «1917» του Σαμ Μέντες ● Οι εκκλήσεις για βοήθεια στην Αυστραλία είχαν τον πρώτο λόγο.
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας