Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Πάντα λαχταρώ ρόλους που με μεταμορφώνουν»

Νικόλ Κίντμαν

Photo by Evan Agostini/Invision/AP
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Πάντα λαχταρώ ρόλους που με μεταμορφώνουν»

  • A-
  • A+
Γοητευτική, δραστήρια και κατασταλαγμένη, μια σταρ που συνεχώς τσαλακώνει την εικόνα της, τα τελευταία χρόνια έχει μεγάλη πέραση σε κινηματο-γραφικούς και τηλεοπτικούς ρόλους που αφορούν τη μητρότητα: γυναίκες που υπομένουν κάποιο τραύμα, παλεύουν με τα ελαττώματά τους, προσπαθούν να επιζήσουν και να αγαπήσουν. Τώρα μας μιλάει για τη δική της σχέση με τα παιδιά και τη μητέρα της, για τους σκηνοθέτες που θαυμάζει, για τα επόμενα βήματά της μετά την ταινία «Η καρδερίνα», που ήδη προβάλλεται στις αίθουσες.

ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ

Μπορούμε να στοιχηματίσουμε πια στην παρουσία της σε υπερπαραγωγές του Χόλιγουντ. Σαν τη συνάδελφό της Μέριλ Στριπ, έτσι και η Νικόλ Κίντμαν αποτελεί εγγύηση για τον κάθε παραγωγό, όχι μόνο για το μοναδικό της ταλέντο αλλά και γιατί θα επενδύσει όλη της την πείρα και αφοσίωση σε κάθε ρόλο που θα δεχτεί να ερμηνεύσει. Εξάλλου, στην ταινία «Τhe Goldfinch» («Η καρδερίνα», όπως προβάλλεται τώρα στις ελληνικές αίθουσες) ως κυρία Μπαρμπούρ, η οποία δέχεται υπό την προστασία της τον έφηβο Θίο Ντέκερ, εμπλουτίζει τον ρόλο της με την ιδιαίτερη ευαισθησία της για θέματα που αφορούν τα παιδιά και τη μητρική αγάπη.

Η ταινία, σε σκηνοθεσία Τζον Κρόουλι, είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα της βραβευμένης συγγραφέως Ντόνα Ταρτ, γύρω από ένα αγόρι που χάνει τη μητέρα του σε τρομοκρατική επίθεση στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, ενώ βρίσκει παρηγοριά στον πίνακα μιας καρδερίνας.

• Η ταινία μάς χαρίζει μια εύστοχη μεταφορά για την τέχνη και την αγάπη. Νομίζετε ότι βλέπετε διαφορετικά τον ρόλο της τέχνης στη ζωή μας μετά την «Καρδερίνα»;

Η μητέρα μου ζωγραφίζει και πάντα μας πήγαινε σε εκθέσεις αλλά και σε μουσικές παραστάσεις. Από πολύ μικρή ηλικία ήμουν περιτριγυρισμένη από τις τέχνες, γεγονός που προκάλεσε την αγάπη μου για τα εικαστικά.

Οταν ήμουν έφηβη ταξίδεψα στην Ιταλία για να δω από κοντά τα έργα της Καπέλα Σιξτίνα και από κει άρχισα να ανακαλύπτω όλους τους σπουδαίους καλλιτέχνες. Αυτό το καλοκαίρι μάλιστα επισκεφθήκαμε το Λούβρο με τις κόρες μου, όπου είδαν τη Μόνα Λίζα και άλλα διαχρονικά έργα ζωγραφικής και γλυπτικής.

• Ο ρόλος σας στην ταινία είναι μάλλον εσωτερικός, χωρίς πολύ διάλογο. Φαντάζομαι ότι για τον ηθοποιό αυτό προσδίδει μια παραπάνω δυσκολία.

Ναι, η ταινία έμοιαζε με μυθιστόρημα του Ντίκενς όπου οι χαρακτήρες έρχονται και φεύγουν ενώ ακολουθούμε το αγόρι στις περιπέτειές του. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν αυτή – το να εκφράσω τα συναισθήματα της γυναίκας σχεδόν χωρίς διάλογο. Αλλά με μάγεψε η σχέση των δύο, ειδικά γιατί αυτή η γυναίκα αρχίζει να νιώθει τρυφερότητα για ένα παιδί που αγαπάει την τέχνη και μάλιστα είναι σαν αυτήν, εσωστρεφής και πληγωμένος.

Αλλά όταν και αυτή βιώνει τον χαμό, η σχέση τους παίρνει μια άλλη διάσταση, βαθύτερη, εμποτισμένη από συναισθήματα που είναι συνυφασμένα με τη ζωή. Παρ’ όλα αυτά ήταν μια άσκηση για μένα το γεγονός ότι έπρεπε να εκφράσω τόσο πολλά μέσα από τόσο λίγα. Σ’ αυτό όμως το σημείο πρέπει να επαινέσω τον Τζον Κρόουλι, ο οποίος ήταν πρώτα σκηνοθέτης του θεάτρου και έχει μια εξαιρετική ικανότητα να επεξεργάζεται τον λόγο με λεπτομέρεια, κάτι που είναι πια σπάνιο – όπως λέει ο ίδιος, συνήθως οι σκηνοθέτες δουλεύουν «καλπάζοντας».

Η ταινία του μοιάζει με ποιητικό έπος που παρακολουθείς, απορροφάς, μπαινοβγαίνοντας στην ιστορία, μια ιστορία με τη δική της θερμοκρασία και υφή, φίνα σαν τον ίδιο τον Τζον.

• Η ταινία περιστρέφεται γύρω από το θέμα της απώλειας. Είναι κάτι που έχετε ζήσει κι εσείς;

Δεν νομίζω ότι υπάρχει άνθρωπος που γίνεται 50 χρόνων και δεν έχει βιώματα απώλειας. Ναι, την έχω ζήσει σε διαφορετικούς χρόνους. Εχω μια τρομερή φοβία για τηλεφωνήματα μέσα στη νύχτα. Πολλές φορές άκουσα κακά νέα έτσι, κι όταν χτυπάει το τηλέφωνο τέτοιες ώρες πανικοβάλλομαι.

• Οι τελευταίοι τρεις ρόλοι σας στα «Big Little Lies», «Bοy Erased» και τώρα το «The Goldfinch» αφορούν γυναίκες, μητέρες, που υπομένουν κάποιο τραύμα. Πώς θα τους συγκρίνατε;

Τόσο διαφορετικές γυναίκες, όμως και οι τρεις, παλεύοντας με τα ελαττώματα και τα τραύματά τους, προσπαθούν να επιζήσουν και να αγαπήσουν. Είναι πραγματικά καταπληκτικό να προσεγγίζεις γυναίκες από τόσο διαφορετικές πλευρές. Βέβαια είναι επίσης φυσικό να μου προσφέρονται ρόλοι μητέρας σε αυτό το στάδιο… αλλά εγώ το απολαμβάνω γνωρίζοντας τη μητρότητα σε διάφορες μορφές.

• Οι χαρακτήρες που δημιουργείτε είναι τόσο περίπλοκοι που θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμοι σε φοιτητές της ψυχολογίας.

Πραγματικά, επενδύω πολύ χρόνο στην επεξεργασία της συμπεριφοράς των χαρακτήρων μου και μάλιστα καθόλου επιπόλαια. Η Σελέστ στο «Big Little Lies» είναι ένας λαβύρινθος συναισθημάτων, πολυπλοκότητας, πόνου και μητρικής αγάπης. Μάλλον είναι ο χαρακτήρας που προκαλεί το πιο έντονο ενδιαφέρον του κοινού.

Αλλά και μετά το «Bοy Erased» πολλοί με πλησίαζαν συγκινημένοι λέγοντάς μου πως η ταινία έφερε την οικογένειά τους πιο κοντά, μητέρες και γιους. Δεν θα μπορούσαν να μου δώσουν πιο μεγάλο δώρο από αυτό. Το ίδιο συμβαίνει και με τον χαρακτήρα της Σελέστ. Με σταματούν γυναίκες στον δρόμο θέλοντας να μοιραστούν μαζί μου τις δικές τους ιστορίες. Γι’ αυτό κι εγώ θέλω να συνεχίσω να δουλεύω.

• Δεν έχετε ποτέ πρόβλημα με το να μεταμορφώνεστε στην οθόνη. Πώς σας φάνηκε τώρα ο ρόλος μιας ηλικιωμένης γυναίκας;

Μοιάζω με τη μητέρα μου! (γέλια) Κάτι που με ξάφνιασε αλλά και μου άρεσε… Πάντα λαχταρώ ρόλους όπου μπορώ να αλλάξω την όψη μου, να μεταμορφωθώ σε κάτι άλλο. Καθώς προχωρώ στον δρόμο της δημιουργίας συνεχίζω να αναζητώ καινούργια μονοπάτια όπου μου δίνεται η δυνατότητα να μάθω και να δω τον κόσμο μέσα από τα μάτια κάποιου άλλου. Αυτή είναι η δουλειά μου, ένα απίστευτο δώρο.

• Πώς αντιδρούν οι κόρες σας όταν σας βλέπουν να υποδύεστε τέτοιους χαρακτήρες;

Πολλές φορές μένουν κατάπληκτες! Πέρασαν μια περίοδο που δεν τους ενδιέφερε καθόλου η υποκριτική τέχνη, αλλά τώρα έχουν αρχίσει σιγά σιγά να την αγαπούν. Ερχονται συχνά στα γυρίσματα, είναι μέρος της δουλειάς μου και συχνά τους δείχνω πώς χτίζω τις ερμηνείες μου. Η μία μου κόρη μάλιστα οργάνωσε με τις φίλες της ένα γύρισμα στην αυλή μας. Κι όταν τελείωσε το μοντάζ κατάφερε να το δείξει στην τάξη της.

• Πόσων χρόνων είναι;

Εντεκα και ασχολείται ασταμάτητα με κάμερες και αντικείμενα που μπορεί να χρησιμοποιήσει σε γυρίσματα. Η μικρή μου η κόρη ενδιαφέρεται πιο πολύ για την υποκριτική. Μάλλον είναι το φυσικό επακόλουθο του να έχεις καλλιτέχνες γονείς και να συμμετέχεις στη δουλειά τους. Θα δούμε αν όλα αυτά εξελιχτούν σε μόνιμη αγάπη και καριέρα, αλλά προς το παρόν στηρίζω απόλυτα τις επιθυμίες τους.

• Η καριέρα σας φαίνεται να σας απασχολεί όλο και περισσότερο. Δεν έχετε ανάγκη από ένα διάλειμμα;

Οταν τελείωσα τα γυρίσματα του «Undoing» τον Ιούνιο, σταμάτησα να δουλεύω για ένα διάστημα. Μάλιστα ήταν να πάρω μια δουλειά στο Λονδίνο το φθινόπωρο αλλά μου ήταν αδύνατον. Κάνω διάλειμμα λοιπόν αυτή τη στιγμή.

Οργανώνω πάρτι για το Χαλοουίν, ετοιμάζομαι να υποδεχτώ την αδελφή μου, να πάω στα 21α γενέθλια της ανιψιάς μου, να δω τη μητέρα μου, κάνοντας τα πράγματα που πρέπει να κάνει μια κόρη, μητέρα και σύζυγος… ώστε όταν η μητέρα μου με καλεί να μπορώ να της πω: Ερχομαι, μαμά! (γέλια)

• Διασκευές από τη λογοτεχνία στην οθόνη συνέβαιναν πιο συχνά στο παρελθόν, συμφωνείτε;

Εχω να πω όμως ότι είναι πολύ σημαντικό το γεγονός πως το στούντιο Warner Brothers χρηματοδότησε τη διασκευή ενός λογοτεχνικού δράματος για ενήλικες! Η απόφαση της εταιρείας να προχωρήσει με μια ταινία περίπλοκη και πλούσια σε περιεχόμενο ήταν σημαδιακή.

Με τον Ανσελ Ελγκορτ σε σκηνή της ταινίας «Η καρδερίνα» του Τζον Κρόουλι

Γιατί πιο πιθανό ήταν η ίδια ταινία να γινόταν ως ανεξάρτητη παραγωγή με πολύ μικρότερο προϋπολογισμό, χωρίς τη δυνατότητα να προσλάβουν τον Ρότζερ Ντίκινς διευθυντή φωτογραφίας, για παράδειγμα, ο οποίος είναι πραγματικά εξαίρετος.

• Πιστεύετε ότι υπάρχει ακόμα θέση για δραματικές και σοβαρές ταινίες στη σημερινή αγορά του κινηματογράφου;

Πιστεύω ότι αν εμείς στηρίζουμε τέτοιες ταινίες, τότε ακολουθούν και τα στούντιο. Αυτή είναι η φύση της τέχνης: είναι αδέκαστη και ασταμάτητη. Ωραία η τηλεόραση αλλά ασύγκριτη με την εμπειρία της μεγάλης οθόνης.

• Εχετε γνωρίσει πάρα πολλούς μεγάλους σκηνοθέτες και ηθοποιούς στη δουλειά σας. Αναρωτιέμαι αν έχουν απομείνει κάποιοι με τους οποίους δεν έχετε ακόμα αλλά ελπίζετε να συνεργαστείτε στο μέλλον.

Βέβαια, πολλοί. Η λίστα είναι μεγάλη, ευτυχώς. Κι εμφανίζονται πολλοί καινούργιοι. Θέλω να δουλέψω με τη Λούλου Γουάνγκ και τον Στίβεν Σπίλμπεργκ, ένα σωρό καινούργιους και καθιερωμένους κινηματογραφιστές. Α και ο Μάρτι! (σ.σ. Μάρτιν Σκορσέζε), Πάντα ήθελα να δουλέψω με τον Μάρτι και τον Μάικλ Χάνεκε. Μ’ αρέσει επίσης ο Ρόμπερτ Εγκερς που, σαν τον Γιώργο Λάνθιμο, είναι ένας νέος και ενεργητικός σκηνοθέτης.

• Πείτε μας για τις ενέργειές σας ως παραγωγός. Ασχολείστε με τηλεοπτικές παραγωγές και έχετε πει ότι ψάχνετε για πρότζεκτ που αφορούν γυναίκες.

Ναι, έχω την οικονομική δυνατότητα να ασχοληθώ με την παραγωγή μέσω της εταιρείας μου. Παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί να είναι δύσκολος στόχος. Προσπαθώ να δίνω ευκαιρίες σε γυναίκες σεναριογράφους και σκηνοθέτριες ώστε να ακουστούν. Και είναι απίστευτος ο δημιουργικός ορίζοντας που ανοίγεται έτσι και για μένα ακόμα.

Η επιτυχία της σειράς «Big Little Lies» άνοιξε πόρτες που δεν ήξερα καν ότι υπήρχαν. Η δυσκολία βρίσκεται στη διατήρηση της ισορροπίας ώστε να αναλαμβάνω μόνο τα πρότζεκτ που μπορώ να φέρω εις πέρας. Γιατί δεν μου πάει να κάνω πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Προτιμώ να συγκεντρώνομαι σε ένα κάθε φορά δίνοντας σημασία στις λεπτομέρειες.

• Με τι ασχολείστε τώρα;

Η τηλεοπτική σειρά «Nine Perfect Strangers» είναι μάλλον το επόμενο πρότζεκτ μας. Πρόκειται για μια σειρά βασισμένη σε μυθιστόρημα της Λίαν Μοριάρτι – ώριμο υλικό, αστείο και συναισθηματικό.

ΣΙΝΕΜΑ
Αγιογραφία Βαρουφάκη από Γαβρά και Χοακίν Φίνιξ για Οσκαρ
Ο Κώστας Γαβράς την πίστη που ο ίδιος νιώθει, στην ταινία «Ενήλικοι στην αίθουσα» δεν καταφέρνει στιγμή να τη μετουσιώσει κινηματογραφικά σε κάτι παραπάνω από ένα μονόπλευρο «λυσάρι» της ταραγμένης πολιτικής...
Αγιογραφία Βαρουφάκη από Γαβρά και Χοακίν Φίνιξ για Οσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Ενας 15χρονος μαφιόζος σταρ
Η νέα ταινία του Κλαούντιο Τζιοβανέζι (του επιτυχημένου τηλεοπτικού «Gomorrha») φέρνει στην οθόνη το νέο best seller του Ρομπέρτο Σαβιάνο, στερώντας του τη δύναμη μιας καθόδου από τη γη στην κόλαση, αλλά...
Ενας 15χρονος μαφιόζος σταρ
ΣΙΝΕΜΑ
Με Ελα Φιτζέραλντ, Σπρίνγκστιν και Παβαρότι
Το 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας ξεκινά οσονούπω και το δικό μας αγαπημένο τμήμα «Music & Film», αυτό με τις καλύτερες μουσικές ταινίες της πρόσφατης κινηματογραφίας, είναι και πάλι εξαιρετικά...
Με Ελα Φιτζέραλντ, Σπρίνγκστιν και Παβαρότι
ΣΙΝΕΜΑ
Επίσκεψη για ζεστό τσάι και φλεγματικό χιούμορ στον «Πύργο του Downton»
Η «Εφ.Συν.» στην επίσημη πρεμιέρα του «Downton Abbey» στο Λονδίνο. Μας μίλησαν ο εμπνευστής και σεναριογράφος του «Downton Abbey», Tζούλιαν Φέλοουζ, ο σκηνοθέτης Μάικλ Ενγκλερ και το γνώριμο καστ.
Επίσκεψη για ζεστό τσάι και φλεγματικό χιούμορ στον «Πύργο του Downton»
ΣΙΝΕΜΑ
Μου έχουν λείψει οι ταινίες που περνάς καλά
Από τα πιο αξιοπρόσεκτα νέα ταλέντα του ελληνικού σινεμά, η Ρηνιώ Δραγασάκη, σκηνοθέτις της μικρού μήκους «Ο μπαμπάς μου, ο Λένιν και ο Φρέντυ», πάντα με μια ιδιαίτερη αγάπη για το φανταστικό και σουρεαλιστικό...
Μου έχουν λείψει οι ταινίες που περνάς καλά
ΣΙΝΕΜΑ
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
Στην ιταλική πόλη έχουν φορέσει τα γιορτινά τους. Σήμερα ξεκινά η λαμπερή διοργάνωση από την οποία θα παρελάσουν κορυφαία ονόματα του κινηματογράφου. Ανάμεσά τους η Μέριλ Στριπ και ο Γκάρι Ολντμαν, η Κατρίν...
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας