Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με ντοκιμαντέρ πάμε στα Οσκαρ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Με ντοκιμαντέρ πάμε στα Οσκαρ

  • A-
  • A+
«Οταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες», της Μ. Οικονόμου

Με μια πρωτοφανή, αν και ομόφωνη απόφαση της αρμόδιας επιτροπής προσωπικοτήτων και ειδικών του σινεμά, που συγκροτεί το υπουργείο Πολιτισμού, η ταινία που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα 92α βραβεία Οσκαρ στην κατηγορία Ξένης Ταινίας (Φεβρουάριος του 2020) είναι ένα ντοκιμαντέρ! Το έξοχο, πάντως, «Οταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες», της Μαριάννας Οικονόμου, για μια έξυπνη και ηρωική παρέα μιας κάποιας ηλικίας σε χωριό του Θεσσαλικού κάμπου, που επιχειρούν και τα ψιλοκαταφέρνουν να διεισδύσουν στην παγκόσμια αγορά με τη βιολογική καλλιέργεια ενός παλιού σπόρου ντομάτας.

Συμμετείχε σε... culinary τμήμα του φετινού Φεστιβάλ Βερολίνου, άρεσε πολύ και όταν βγήκε στις ελληνικές αίθουσες, άλλωστε η Οικονόμου είναι παλιά καραβάνα (και άξια) στο είδος.

Η επιτροπή του ΥΠΠΟ (Δημήτρης Σπύρου, Γιώργος Σταμπουλόπουλος, Γιάννης Ζουμπουλάκης, Δώρα Μασκλαβάνου, Ευανθία Ρεμπούτσικα κ.ά.) στέλνει το ντοκιμαντέρ στα Οσκαρ επειδή διαθέτει «ολοκληρωμένη οπτική, ενδιαφέρουσα αφήγηση, ελληνικά στοιχεία και συνδυάζει τοπικό και οικουμενικό χαρακτήρα». Υπάρχει, πάντως, και η άποψη ότι επιλέγοντας ως χώρα να σε εκπροσωπήσει ντοκιμαντέρ (εκτός κι αν πρόκειται για γνήσιο αριστούργημα) ελαχιστοποιείς τις όποιες, ελάχιστες ελπίδες έχεις να περάσεις στις τελικές υποψηφιότητες, Λάνθιμοι δεν γεννιούνται κάθε μέρα.

Και με την ευκαιρία, ο «Κυνόδοντας» είναι, σύμφωνα με την ομάδα τεσσάρων κριτικών σινεμά της «Γκάρντιαν», μία από τις «100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα». Εντάξει, εννοούν των τελευταίων δεκαεννέα χρόνων, διάστημα που δεν κάνει λιγότερο σημαντική την επιλογή της.

ΣΙΝΕΜΑ
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
Μια από τις δέκα υποψηφιότητες της «Ευνοούμενης» για τα Οσκαρ τού ανήκει αποκλειστικά. Το ίδιο και μία από τις δώδεκα υποψηφιότητες για τα BAFTA. Ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, ο σπουδαίος Ελληνας τεχνικός, ο πρώτος...
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
ΣΙΝΕΜΑ
Μια ταινία για τον Γκέρχαρντ Ρίχτερ διχάζει τη Γερμανία
Ο σκηνοθέτης της θρυλικής ταινίας «Οι ζωές των άλλων», Γκέρχαρντ Ρίχτερ, διεκδικεί και πάλι Οσκαρ, αλλά ο κορυφαίος ζωγράφος που τον ενέπνευσε τον κατηγορεί ότι διαστρέβλωσε τη γεμάτη δράματα ζωή του.
Μια ταινία για τον Γκέρχαρντ Ρίχτερ διχάζει τη Γερμανία
ΣΙΝΕΜΑ
Παβλικόφσκι, Κουαρόν, Κόρε-Εντα και οι άλλοι
Tα ξενόγλωσσα Οσκαρ κάθε χρονιά βιάζονται, είναι και τόσο πολλές οι υποψηφιότητες. Ογδόντα εφτά χώρες υπέβαλαν φέτος τη δικιά τους «καλύτερη» ταινία· εμείς την «Πολυξένη» της Δώρας Μασκλαβάνου. Ετσι, γίνεται...
Παβλικόφσκι, Κουαρόν, Κόρε-Εντα και οι άλλοι
ΣΙΝΕΜΑ
Οι πιο hot ταινίες είναι βαλκανικές
Το τμήμα «Ματιές στα Βαλκάνια» του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (3-13 Νοεμβρίου) είναι για ακόμα μία χρονιά υποδειγματικό. Τουρκία και Ρουμανία έχουν τη μερίδα του λέοντος. Νέες ταινίες από...
Οι πιο hot ταινίες είναι βαλκανικές
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Περάκης από τον Σλέντορφ στη «Λούφα»
Εχετε στο μυαλό σας τον Νίκο Περάκη της «Λούφας» και των «Σειρήνων στο Αιγαίο»; Τον έχετε ταυτίσει με κωμωδίες που «βανδαλίζουν με τρυφερότητα» την ελληνική πραγματικότητα, όπως εύστοχα παρατήρησε χθες ο...
Ο Περάκης από τον Σλέντορφ στη «Λούφα»
ΣΙΝΕΜΑ
Ο «Γιος του Σαούλ» έστειλε τους Ούγγρους σινεμά
Μια βραβευμένη στις Κάνες σκηνοθέτις ήρθε στην Αθήνα για το αφιέρωμα «Cine Magyar» της Ταινιοθήκης, θυμήθηκε τα δύσκολα χρόνια του σοσιαλισμού, αλλά και τους μεγάλους δημιουργούς της χώρας της που άνοιξαν τον...
Ο «Γιος του Σαούλ» έστειλε τους Ούγγρους σινεμά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας