Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Βραβεία χωρίς ταμπού

Χρυσό Λιοντάρι Καλύτερης Ταινίας: «Joker» του Τοντ Φίλιπς , εδώ με τον πρωταγωνιστή του Χοακίν Φίνιξ

Photo by Joel C Ryan/Invision/AP
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βραβεία χωρίς ταμπού

  • A-
  • A+
Χρυσός Λέοντας για τον συναρπαστικό «Τζόκερ» του Τοντ Φίλιπς και Αργυρός στο «Κατηγορώ» του Πολάνσκι που μετέφερε με εξαιρετικό τρόπο στην οθόνη την Υπόθεση Ντρέιφους. Η Αργεντινή πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής Λουκρέσια Μαρτέλ φαίνεται πως μοίρασε τις διακρίσεις στο καλό σινεμά, ανεπηρέαστη από «περιφερειακές» ιστορίες

Η Λουκρέσια Μαρτέλ, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις από την Αργεντινή που μας έχει χαρίσει κινηματογραφικές στιγμές μιας αληθινής δημιουργού, σαν το «Zama» ή το «Αγιο Κορίτσι», φαίνεται πως είναι το ίδιο πεισματικά θεληματική στη ζωή, όπως και στις ταινίες της. Ως πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής της 76ης Μόστρα της Βενετίας μοίρασε βραβεία στο καλό σινεμά, ανεπηρέαστη από ό,τι περιφερειακό.

Σ’ ένα φεστιβάλ όπως αυτό της Βενετίας που, τα τελευταία χρόνια, έχει αναδειχθεί ως προάγγελος των Οσκαρ (πέρσι το μεγάλο βραβείο του Φεστιβάλ κέρδισε το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν, πρόπερσι το «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο και ούτω καθεξής), θα ήταν επόμενο η νέα ταινία του Τοντ Φίλιπς, το «Joker», μια νέα, υπαρξιακή και κοινωνικοπολιτική ματιά στον κομιξικό ήρωα, ένα σκεπτόμενο εμπορικό φιλμ, να διακριθεί για τη συναρπαστική ερμηνεία του Χοακίν Φίνιξ στον κεντρικό ρόλο. Αλλά όχι, το «Joker» κέρδισε, φέτος, το Χρυσό Λιοντάρι, παίρνοντας τη σφραγίδα ποιότητας του φεστιβάλ, ανεξαρτήτως του πόσο... «φεστιβαλική» ταινία είναι ή όχι.

76ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας

Σε μια ακόμη αμιγώς κινηματογραφική επιλογή, η Επιτροπή της Μαρτέλ τίμησε με το δεύτερο μεγάλο βραβείο, το Αργυρό Λιοντάρι – Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, το «Κατηγορώ» του Ρομάν Πολάνσκι, που κέρδισε επίσης το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας της FIPRESCI, της Παγκόσμιας Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου.

Η Εμανουέλ Σενιέ, σύζυγος του Ρομάν Πολάνσκι, παραλαμβάνει τον Αργυρό Λέοντα για το «Κατηγορώ»

Photo by Joel C Ryan/Invision/AP

Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Βενετίας, Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, είχε εισπράξει αρνητικά σχόλια από τον Τύπο και τα social media ήδη από την ανακοίνωση του φετινού προγράμματος (όπως, πριν από λίγα χρόνια, αντίστοιχα και το Φεστιβάλ Κανών), για την επιλογή του νέου φιλμ του περιβόητου σκηνοθέτη, για τον οποίο ακόμη εκκρεμεί η δίκη με την κατηγορία του βιασμού ανηλίκου.

Ωστόσο, το «Κατηγορώ», η κατά γενική ομολογία συναρπαστική κινηματογραφική μεταφορά της Υπόθεσης Ντρέιφους, όχι απλώς προβλήθηκε, αλλά και αναγνωρίστηκε ηχηρά από την Επιτροπή. Ο ίδιος ο Ρομάν Πολάνσκι, βέβαια, ουδέποτε εμφανίστηκε στο φεστιβάλ, ούτε στην πρεμιέρα της ταινίας, ούτε στα βραβεία, αφήνοντας τη σύζυγό του, ηθοποιό Εμανουέλ Σενιέ, που συμμετέχει και στο φιλμ, να παραλάβει το Λιοντάρι του – και τον θόρυβο γύρω από το όνομά του να συνεχίζεται ασίγαστος.

Βραβεία του Επίσημου Διαγωνιστικού

Αναλυτικά τα Βραβεία του 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας:

●Χρυσό Λιοντάρι Καλύτερης Ταινίας: «Joker» του Τοντ Φίλιπς

●Αργυρό Λιοντάρι - Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής: «Κατηγορώ» του Ρομάν Πολάνσκι

●Αργυρό Λιοντάρι Καλύτερης Σκηνοθεσίας: Ρόι Αντερσον για το «About Endlessness»

●Βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας Coppa Volpi: Αριάν Ασκαρίντ για το «Gloria Mundi» του Ρομπέρ Γκεντιγκιάν

●Βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας Coppa Volpi: Λούκα Μαρινέλι για το «Martin Eden» του Πιέτρο Μαρτσέλο

●Βραβείο σεναρίου: «No 7 Cherry Lane» του Γιονφάν

●Ειδικό βραβείο της επιτροπής: «Η Μαφία δεν είναι πια αυτό που ήταν» του Φράνκο Μαρέσκο

●Βραβείο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι για νέο ταλέντο: Τόμπι Γουάλας για το «Babyteeth»

Βραβεία Orizzonti

●Βραβείο καλύτερης ταινίας για ταινία στο τμήμα Orizzonti: «Atlantis» του Βαλεντίν Βασιάνοβιτς

●Βραβείο σκηνοθεσίας για ταινία στο τμήμα Orizzonti: «Blanco en Blanco» του Τέο Κουρτ

●Ειδικό βραβείο της επιτροπής για ταινία στο τμήμα Orizzonti: «Verdict» του Ρέιμουντ Ριμπέι Γκουτιέρεζ

●Καλύτερη γυναικεία ερμηνεία για ταινία στο τμήμα Orizzonti: Μάρτα Νιέτο για το «Madre» του Ροντρίγκο Σορογκογιέν

●Καλύτερη ανδρική ερμηνεία για ταινία στο τμήμα Orizzonti: Σαμί Μπουατζιλά για το «Un Fils» του Μεχντί Μ. Μπαρσαουί

●Καλύτερο σενάριο για ταινία στο τμήμα Orizzonti: «Revenir» της Τζέσικα Παλί

●Καλύτερη ταινία μικρού μήκους στο τμήμα Orizzonti: «Darling» του Σαΐμ Σαντίκ

Βραβεία Virtual reality

●Best VR Immersive Story for Linear Content: «Daughters of Chibok» του Τζόελ Κάτσι Μένσον

●Best VR Immersive Experience for Interactive Content: «A Linha» του Ρικάρντο Λαγκαράνο

●Grand Jury Prize for Best VR Immersive Work: «The Key» της Σελίν Τρικάρτ

●Βραβείο καλύτερης πρώτης ταινίας (Luigi De Laurentiis) Lion of the Future: «You Will Die At 20» του Αμτζάντ Αμπου Αλαλά

Venice Classics

●Καλύτερο Ντοκιμαντέρ για το σινεμά: «Babenco» της Μπάρμπαρα Παζ

●Καλύτερη αποκατάσταση ταινίας: «Ecstasy» του Γκουστάβ Μαχάτι

Ο αληθινός σταρ

Photo by Joel C Ryan/Invision/AP

Μπορεί στο «The Burnt Orange Heresy» του Τζουζέπε Καποτόντι που έριξε χθες το βράδυ την αυλαία του 76ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας να πρωταγωνιστούν οι Ντόναλντ Σάδερλαντ, Κλας Μπανγκ και Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, την παράσταση όμως έκλεψε ένας με μικρότερο ρόλο στην ταινία: ο Μικ Τζάγκερ. Βέβαια μιλάμε για έναν τεράστιο σταρ. Ροκ σταρ. Κατέφτασε στη Βενετία και όλοι ασχολούνταν με αυτόν.

Στην ταινία παίζει τον ρόλο ενός συλλέκτη έργων τέχνης αν και ο ίδιος, όπως είπε, παρουσιάζεται εντελώς διαφορετικός στην πραγματική του ζωή: «Μου αρέσει η τέχνη, αλλά είμαι ο χειρότερος συλλέκτης του κόσμου. Πετάω πολλά πράγματα, δεν είμαι καλός σε αυτό...».

ΔΗΜ.ΚΑΝ.

 

ΣΙΝΕΜΑ
«Μας είπαν ότι η γυναικεία φαντασία είναι εκείνη των ανδρών»
Η Σελίν Σιαμά, που από την αρχή της καριέρας της (το «Water Lilies» το 2007, το «Αγοροκόριτσο» το 2010, τα «Κορίτσια» το 2015) μίλησε με τις ταινίες για την απελευθέρωση από την ταυτότητα του φύλου, έκανε...
«Μας είπαν ότι η γυναικεία φαντασία είναι εκείνη των ανδρών»
ΣΙΝΕΜΑ
10 πρόσωπα και πράγματα που ανυπομονούμε να δούμε
Η φετινή Berlinale, στην 69η διοργάνωσή της, ανοίγει την αυλαία της στις 7 Φεβρουαρίου και για 10 ημέρες θα διεκδικήσει την προσοχή του διεθνούς κινηματογραφικού κοινού με ένα πρόγραμμα ιδιαίτερα… εσωστρεφές....
10 πρόσωπα και πράγματα που ανυπομονούμε να δούμε
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Λάνθιμος στην αυλή της βασίλισσας Αννας
Η «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου μπορεί κανείς να πει κι ότι είναι η καλύτερη ταινία του ώς τώρα, με τη λογική πως με κάθε του νέα δουλειά αποδεικνύει ότι είναι ένας δημιουργός που εξελίσσεται, που τολμά το...
Ο Λάνθιμος στην αυλή της βασίλισσας Αννας
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Λάνθιμος γράφει Ιστορία
Μεγάλη επιτυχία, ιστορικό ρεκόρ για Ελληνα σκηνοθέτη. Ο Γιώργος Λάνθιμος κατάφερε το αδιανόητο με την «Ευνοούμενη», που διεκδικεί Οσκαρ στις περισσότερες, συνολικά 10 κατηγορίες, μαζί με το «Ρόμα» του Αλφόνσο...
Ο Λάνθιμος γράφει Ιστορία
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Φρέντι Μέρκιουρι νίκησε τη Lady Gaga
Χλιαρά βραβεία σε μια χλιαρή τελετή, με το «Bohemian Rhapsody» να παίρνει το βραβείο Καλύτερης Ταινίας-Δράμα, αφήνοντας την απογοήτευση στο φαβορί «A Star Is Born», που από τις 5 υποψηφιότητες κέρδισε μόνο...
Ο Φρέντι Μέρκιουρι νίκησε τη Lady Gaga
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Μπερλουσκόνι του Σορεντίνο και ο Γκόσλινγκ αστροναύτης
Μετά τη «Νιότη», αλλά και το τηλεοπτικό «The Young Pope», ο Πάολο Σορεντίνο συνεχίζει μ’ ένα φιλμ για τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι που δεν είναι τίποτε λιγότερο από εξπρεσιονιστικό. Δύο χρόνια αφότου μας ανέβασε...
Ο Μπερλουσκόνι του Σορεντίνο και ο Γκόσλινγκ αστροναύτης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας