Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
 Βελγίδες νοικοκυρές σε χιτσκοκικό θρίλερ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βελγίδες νοικοκυρές σε χιτσκοκικό θρίλερ

  • A-
  • A+

Μητρικό ένστικτο ★★½☆☆☆

(Duelles, Γαλλία, Βέλγιο, 2018, 97')

  • σκηνοθεσία: Ολιβιέ Μασέ-Ντεπάς
  • ηθοποιοί: Βέρλε Μπέτενς, Αν Κέζενς, Μεχντί Νεμπού

Αρχές της δεκαετίας του ’60, σ’ ένα περιποιημένο βελγικό προάστιο, η Αλίς και η Σελίν είναι γειτόνισσες, φίλες και πανομοιότυπες… νοικοκυρές σε απόγνωση. Τα σπίτια τους είναι δίπλα, οι ζωές τους είναι ίδιες, από τα σαλόνια και τους φράχτες τους ώς τους προκομμένους συζύγους τους και τους μικρούς τους γιους. Η φαινομενικά μακάρια ζωή τους θα καταρρεύσει όταν ο γιος της Σελίν σκοτωθεί σ’ ένα δυστύχημα, ενώ η Αλίς κοιτάζει, αδύναμη να βοηθήσει: από εκεί θα ξεκινήσει μια αχαλίνωτη πορεία καχυποψίας και εκδίκησης, βασισμένη σε κοινές ενοχές.

Ο Βέλγος δημιουργός, που έκανε την παρουσία του αισθητή το 2010 με την «Παράνομη», στήνει με επιμέλεια ένα ψυχολογικό θρίλερ χιτσκοκικής αισθητικής, που τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο του φετινού Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Από το στιλιζάρισμα στα σκηνικά και τα κοστούμια ώς τα κοντινά στα γυναικεία πρόσωπα, τα ξαφνιάσματα, την ψυχρή συγκάλυψη φλογερών συναισθημάτων, αυτή είναι μια διαδρομή συγκαλυμμένης παράνοιας που βρίσκει χώρο να ξεφύγει. Ο Μασέ-Ντεπάς, καθώς ντύνει τις ηρωίδες του με παστέλ twinsets, φορά και στην ταινία του μια διακριτική κριτική της κοινωνικής θέσης της γυναίκας στην Ευρώπη του ’60, αλλά κι ένα σκοτεινό κωμικό στοιχείο που δεν είσαι διαρκώς σίγουρος αν παρωδεί ή αν οφείλεται σε μια ασυγκράτητη υπερ-δραματοποίηση.

Οι κινηματογραφικές αναφορές του Μασέ-Ντεπάς, όχι μόνο στον Χίτσκοκ, αλλά και στα μελοδράματα του Ντάγκλας Σερκ, ακόμα και στις ρετρό «οικογενειακές» αμερικανικές διαφημίσεις, σε συνδυασμό μ’ ένα στερεοτυπικό αλλά πετυχημένο σασπένς, δίνουν στην ταινία μια αναμφισβήτητη γοητεία. Την ίδια στιγμή, η τόση επιμέλεια κάνει το φιλμ να λειτουργεί περισσότερο ως φόρος τιμής στο σινεμά και την κοινωνία μιας άλλης εποχής, παρά ως ένα αληθοφανές, αιχμηρό θρίλερ.

ΑΘΗΝΑΙΑ, ΑΚΤΗ, ΑΝΟΙΞΙΣ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΔΑΝΑΟΣ, ΙΝΤΕΑΛ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ, ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ, ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ

Fast & Furious: Hobbs & Shaw ★★★½☆☆

(ΗΠΑ, 2019, 137')

  • σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Λιτς
  • ηθοποιοί: Ντουέιν Τζόνσον, Τζέισον Στέιθαμ, Ιντρις Ελμπα, Βανέσα Κέρμπι, Ελεν Μίρεν

Το πρώτο spin-off της σειράς ταινιών «Fast & Furious» έρχεται, με μούσκουλα και με χιούμορ, για να ικανοποιήσει όχι μόνο τους θαυμαστές του franchise, αλλά και τους νοσταλγούς της ακομπλεξάριστης, θεαματικά ψεύτικης, ταινίας… υπεράνθρωπης δράσης.

Ο αήττητος εκπρόσωπος του νόμου με τη διάπλαση που κόβει την ανάσα, Λουκ Χομπς, και ο κατεργάρης παράνομος Ντέκαρντ Σο, ορκισμένοι εχθροί από το σύμπαν του «F&F», αναγκάζονται να συνεργαστούν ενάντια σε μια πρωτοφανή απειλή που ακούει στο όνομα Μπρίξτον Λορ: ενισχυμένος με «επιθέματα κυβερνογενετικής», ο ήρωας του Ιντρις Ελμπα αυτοαποκαλείται «Μαύρος Σούπερμαν». Γιατί είναι. Στο πλευρό του Χομπς και του Σο θα σταθεί απρόθυμα η Χάτι, ταυτόχρονα θύτης και θύμα (η Βανέσα Κέρμπι, πριγκίπισσα Μάργκαρετ στο «The Crown», αναδεικνύει εθιστικό μπρίο), ενώ από τα σίδερα της φυλακής τούς παραινεί η μαμά Σο, η Κουίνι της Ελεν Μίρεν.

Η ταινία στρίβει το τιμόνι από την κατεύθυνση των «F&F» (άλλωστε το 2020 έρχεται το επόμενο, 9ο επεισόδιο αυτής της σειράς), δίνει τόπο στα γρήγορα αυτοκίνητα, τη μυρωδιά της βενζίνης και την τρυφερότητα μιας κατ’ επιλογήν οικογένειας και επικεντρώνεται στην έντονη δράση και το κωμικό στοιχείο. Καθώς κυνηγητά και συνωμοσίες δίνουν και παίρνουν, ο Τζόνσον και ο Στέιθαμ αλληλο- και αυτοσαρκάζονται, όχι μόνο ως ήρωες, αλλά και ως ηθοποιοί που βάσισαν τις καριέρες του στο ποιος έχει τους πιο φουσκωτούς μυς: η αδρεναλίνη και το γέλιο εναλλάσσονται αδιάκοπα, ειδικά στο πρώτο μέρος μιας ταινίας αχρείαστα μεγάλης και αναπόφευκτα πιο βραδυφλεγούς προς το φινάλε της.

Ταυτόχρονα, καθώς οι άντρες πρωταγωνιστές αφήνουν την τεστοστερόνη τους να ξεφύγει, το φιλμ δίνει τον χώρο στις ηρωίδες να κλέψουν με άνεση την παράσταση: το «Hobbs & Shaw» καταρρίπτει με γερά μπράτσα κάθε ίχνος κυνισμού κι όσο τ’ αγόρια παίζουν ξύλο, τα κορίτσια βρίσκουν λύσεις στα προβλήματα. Αγνή διασκέδαση, με λαχανιασμένο ρυθμό και μονοδιάστατο αλλά γενναιόδωρο κέφι.

NOVACINEMA ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ, ODEON ESCAPE ΙΛΙΟΝ, ODEON STARCITY, SMART CINEMA, TOWN CINEMAS, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, WEST CITY ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΑΙΓΛΗ, ΑΚΤΗ, ΑΜΥΝΤΑΣ, ΑΣΤΕΡΙ, ΑΤΤΙΚΟΝ AΛΣΟΣ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΚΑΡΜΕΝ, ΚΟΡΑΛΛΙ CINEMAX, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΟΝΕΙΡΟ, ΠΑΝΘΕΟΝ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ, ΡΙΑ MATI, ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ, ΣΙΝΕ ΓΕΡΑΚΑΣ, ΣΙΝΕ ΣΕΛΗΝΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ, ΣΙΣΣΥ Ν. ΜΑΚΡΗ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ, ΦΛΕΡΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΦΛΩΡΙΔΑ ΖΟΥΜΠΕΡΙ, ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΟΣ, ΩΡΩΠΟΣ

Μπάτε σκύλοι αλέστε 2 ★★★☆☆

(The secret life of pets 2, ΗΠΑ, Γαλλία, Ιαπωνία, 2019, 86')

  • σκηνοθεσία: Κρις Ρενό
  • Με τις φωνές των: Χρήστου Θάνου, Κώστα Τερζάκη, Ειρήνης Ψυχράμη, Ιφιγένειας Στάικου, Λεωνίδα Κακούρη, Χρήστου Πλαΐνη, Δανάης Σκιάδη

Ο Μαξ, το πιστό και τρυφερό Τζακ Ράσελ τεριέ, αντιμετωπίζει αλλαγές στη ζωή του: η αφεντικίνα του, η Κέιτι, έχει τώρα ένα μωράκι, το οποίο ο Μαξ είναι αποφασισμένος να προστατεύσει με κάθε τρόπο από τα πάντα, με αποτέλεσμα ν’ αναπτύξει έντονο στρες. Μια εκδρομή στην εξοχή υπόσχεται να τον χαλαρώσει, αλλά θα φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα, παρότι το τσοπανόσκυλο που ακούει στο όνομα Κόκορας θα προσπαθήσει να δείξει στον Μαξ και τον αδελφό του, τον μεγαλόσωμο Δούκα, τις χαρές της φύσης. Την ίδια ώρα, οι φίλοι του Τζακ, από τη γάτα Κλόι ώς τον λαγό Χιονόμπαλα, θα προκαλέσουν χάος στην πόλη, παρά τις άριστες προθέσεις τους.

Για δεύτερη φορά μαθαίνουμε… τι κάνουν τα κατοικίδια όταν οι άνθρωποι λείπουν από το σπίτι, σε μια πληθωρική και εύστοχη κωμωδία (προβάλλεται μόνο μεταγλωττισμένη), που σατιρίζει τρυφερά και τους ανθρώπους και τα ζώα και τη μεταξύ τους σχέση, πατώντας ακόμα πιο γερά και στα τέσσερα πόδια της.

NOVACINEMA ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ, NOVACINEMA ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ, ODEON ESCAPE ΙΛΙΟΝ, ODEON STARCITY, SMART CINEMA, TOWN CINEMAS, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, WEST CITY ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΑ ΧΑΛΚΟΥΤΣΙ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΑΙΓΛΗ, ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ, ΑΛΕΚΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΑΛΕΞ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ, ΑΜΥΝΤΑΣ, ΑΡΙΑΝ ΓΛΥΦΑΔΑ, ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ, ΑΣΤΕΡΙ, ΑΣΤΡΟΝ ΛΟΥΤΣΑΣ, ΑΤΤΙΚΟΝ AΛΣΟΣ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΓΑΛΑΖΙΑ ΑΚΤΗ, ΚΑΡΜΕΝ, ΚΗΠΟΣ ΜΟΣΧΑΤΟ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, ΛΙΛΑ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΑΓ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ, ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΓΛΥΦΑΔΑ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΟΝΕΙΡΟ, ΠΑΛΛΗΝΗ, ΠΑΝΘΕΟΝ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ, ΡΙΑ MATI, ΣΙΝΕ ΑΛΣΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ, ΣΙΝΕ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ, ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ, ΣΙΝΕ ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ, ΣΙΝΕ ΓΕΡΑΚΑΣ, ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΪΔΑΡΙ, ΣΙΝΕ ΝΙΚΑΙΑ, ΣΙΝΕ ΟΝΑΡ, ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΜΑ, ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΝ, ΣΙΝΕ ΣΕΛΗΝΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ, ΣΙΣΣΥ Ν. ΜΑΚΡΗ, ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ, ΦΙΛΟΘΕΗ, ΦΛΕΡΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΦΛΩΡΙΔΑ ΖΟΥΜΠΕΡΙ, ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΟΣ, ΩΡΩΠΟΣ

La Dolce Vita ★★★★★

(Ιταλία, Γαλλία, 1960, 174')

  • σκηνοθεσία: Φεντερίκο Φελίνι
  • ηθοποιοί: Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, Ανίτα Εκμπεργκ, Ανούκ Εμέ, Ιβόν Φιρνό

Ρώμη, δεκαετία του ’50, ο Μαρτσέλο είναι δημοσιογράφος, καλύπτει τα κοσμικά. Η συμβατική ζωή του με την κοπέλα του τον κάνει να ασφυκτιά: ο Μαρτσέλο αναζητά κάτι πιο ουσιαστικό, που πιστεύει ότι βρίσκει στο lifestyle των πλούσιων και διάσημων. Ο θάνατος του καλύτερού του φίλου θα τον υποψιάσει για το αντίθετο. Πώς να αντισταθείς στη δυνατότητα να ξαναδείς το φελινικό αριστούργημα στη μεγάλη οθόνη, με νέες, ψηφιακά επεξεργασμένες κόπιες.

ΣΙΝΕΜΑ
Ενας σύγχρονος Ουγκό στο παρισινό γκέτο
Πρώτη ταινία μυθοπλασίας του ντοκιμαντερίστα Λατζ Λι, οι «Αθλιοι» είναι μια σύγχρονη θεώρηση της σχέσης της εξουσίας με τους «πληβείους», μια υπενθύμιση των σκονισμένων ιδεών της ελευθερίας και της ισότητας,...
Ενας σύγχρονος Ουγκό στο παρισινό γκέτο
ΣΙΝΕΜΑ
«Ο Κεν Λόουτς ήταν ο ήρωάς μου»
Ντέμπι Χάνιγουντ: Πώς η 47χρονη εκπαιδευτικός ξαφνικά έγινε η πρωταγωνίστρια στη νέα ταινία «Δυστυχώς, απουσιάζατε», του σπουδαίου Βρετανού σκηνοθέτη
«Ο Κεν Λόουτς ήταν ο ήρωάς μου»
ΣΙΝΕΜΑ
Ο αντικαπιταλιστής Κεν Λόουτς και το σίκουελ της «Λάμψης»
Πιστός στο ευαίσθητο, ανθρωποκεντρικό σύμπαν του, ο Λόουτς καταπιάνεται με μια βρετανική οικογένεια βιοπαλαιστών. • Ο Μάικ Φλάναγκαν ανέλαβε τη σκηνοθεσία του μακάβριου όσο και ηθικολογικού παραμυθιού, που...
Ο αντικαπιταλιστής Κεν Λόουτς και το σίκουελ της «Λάμψης»
ΣΙΝΕΜΑ
«Η ανθρωπότητα εξελίχθηκε, αλλά το κενό μεταξύ πλουσίων και φτωχών παραμένει»
Ο Νοτιο­κορεάτης σκηνοθέτης, Μπονγκ Τζουν-χο, μιλά για τα «Παράσιτα», την ταινία που του χάρισε τον Χρυσό Φοίνικα των Κανών.
«Η ανθρωπότητα εξελίχθηκε, αλλά το κενό μεταξύ πλουσίων και φτωχών παραμένει»
ΣΙΝΕΜΑ
Μικροαπατεώνες και πλούσιοι στη σκοτεινή Σεούλ
Μια ταινία γεμάτη αντιθέσεις υπογράφει αυτή τη φορά, μετά τα «The Host», «Snowpiercer», «Okja», ο Νοτιοκορεάτης συναρπαστικός δημιουργός και τιμάται με τον Χρυσό Φοίνικα των Κανών – μια υπέροχη αντίθεση κι...
Μικροαπατεώνες και πλούσιοι στη σκοτεινή Σεούλ
ΣΙΝΕΜΑ
Αγιογραφία Βαρουφάκη από Γαβρά και Χοακίν Φίνιξ για Οσκαρ
Ο Κώστας Γαβράς την πίστη που ο ίδιος νιώθει, στην ταινία «Ενήλικοι στην αίθουσα» δεν καταφέρνει στιγμή να τη μετουσιώσει κινηματογραφικά σε κάτι παραπάνω από ένα μονόπλευρο «λυσάρι» της ταραγμένης πολιτικής...
Αγιογραφία Βαρουφάκη από Γαβρά και Χοακίν Φίνιξ για Οσκαρ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας