Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
H Ζιλιέτ Μπινός χαμένη στα ψέματα του Facebook
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

H Ζιλιέτ Μπινός χαμένη στα ψέματα του Facebook

  • A-
  • A+
Διασκευάζοντας το μυθιστόρημα της Καμίλ Λοράνς, ο Σαφί Νεμπού δοκιμάζει μια διατριβή στην πρόσφορη υποκρισία των social media ● Ακόμα στους κινηματογράφους: Η παλιομοδίτικη ταινία δράσης «Η ληστεία της μαφίας», «Sex και ψυχανάλυση» της Ζιστίν Τριέτ, «Polaroid» του Νορβηγού Λαρς Κλέβμπεργκ και «Η γνωριμία της σάρκας» του Μάικ Νίκολς.

Ποια νομίζεις ότι είμαι (Celle que vous croyez, Γαλλία, 2019, 101’)  ★★½☆☆

● σκηνοθεσία: Σαφί Νεμπού
● ηθοποιοί: Ζιλιέτ Μπινός, Φρανσουά Σιβίλ, Νικόλ Γκαρσιά

Η Κλερ είναι μια γοητευτική, επιτυχημένη, 50χρονη μητέρα και καθηγήτρια πανεπιστημίου. Η μόνη που μοιάζει να μην αναγνωρίζει την αξία και τη θελκτικότητά της είναι… η ίδια. Ετσι, η Κλερ δημιουργεί ένα φανταστικό προφίλ στο facebook, της 25χρονης Κλάρα και, μ’ αυτήν της την ταυτότητα, διεκδικεί τη νεότητα και το διαβατήριο στο φλερτ που νιώθει ότι έχει χάσει.

Διασκευάζοντας το μυθιστόρημα της Καμίλ Λοράνς, ο Σαφί Νεμπού, με πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βερολίνου, δοκιμάζει μια διατριβή στην πρόσφορη υποκρισία των social media και, ταυτόχρονα, ένα εγκεφαλικό θρίλερ γύρω από την προσωπική αυτογνωσία, τον συναισθηματικό εκβιασμό, το αντίτιμο του χρόνου που περνά.

Η σκηνοθεσία του έχει ρυθμό, το αντικείμενό του χτυπά γνώριμες χορδές και, έστω κι αν προς το φινάλε εγκαταλείπει την αληθοφάνεια και βαραίνει από τις απανωτές ανατροπές, έχει ως στήριγμα την παρουσία και την ερμηνεία της Ζιλιέτ Μπινός, που μπορεί να κάνει κάθε ηρωίδα εθιστική, είτε είναι πραγματική είτε απολύτως κατασκευασμένη.

▶ ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΛΟΜΑ, ΑΘΗΝΑΙΑ, ΑΜΥΝΤΑΣ, ΑΝΟΙΞΙΣ, ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ, ΕΛΛΗΝΙΣ, ΚΟΡΑΛΛΙ ΣΑΡΩΝΙΔΑ, ΛΑΟΥΡΑ, ΛΙΛΑ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΣΙΝΕ ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ, ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ


Η ληστεία της μαφίας (Vault, ΗΠΑ, 2019, 99') ★★½☆☆

● σκηνοθεσία: Τομ ΝτεΝούτσι
● ηθοποιοί: Τσαζ Παλμιντέρι, Γουίλιαμ Φορσάιθ, Θίο Ρόσι, Ντον Τζόνσον

Το 1975, στο Ρόουντ Αϊλαντ, μια συμμορία μικροκακοποιών βάζει σε λειτουργία ένα παράλογα φιλόδοξο σχέδιο: να κλέψει 30 εκατ. δολάρια από τη μαφία, πραγματοποιώντας τη μεγαλύτερη ληστεία στην αμερικανική ιστορία.

Παλιομοδίτικη ταινία δράσης, ένα heist movie που, καθησυχαστικά, θα παρακολουθούσαμε με πασατέμπο σ’ ένα θερινό περασμένης δεκαετίας, κερδίζει από τον γνώριμο ρυθμό της αδρεναλίνης, χάνει από τις παρωχημένες σκηνοθετικές επιλογές και το καστ που, συνδυαστικά, παραπέμπει σε βιντεοκασέτα δράσης.

Sex και ψυχανάλυση (Sibyl, Γαλλία, Βέλγιο, 2019, 100’) ★★½☆☆

● σκηνοθεσία: Ζιστίν Τριέτ
● ηθοποιοί: Βιρζινί Εφιρά, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Γκασπάρ Ιγιέλ

Η Σιμπίλ, έχοντας βιώσει και σημαδευτεί από μια σειρά ερωτικών σχέσεων, μία από τις οποίες τη στοιχειώνει ακόμα, στα σαραντακάτι της, αποφασίζει να εγκαταλείψει τη δουλειά της ως ψυχαναλύτριας και να αφοσιωθεί στη δημιουργική γραφή: τόσο δημιουργική που κινδυνεύει να πάρει τη θέση της πραγματικότητας. Η αφορμή για την πυροδότηση του δράματος θα δοθεί όταν η ασθενής της Σιμπίλ, η νεαρή ηθοποιός Μαργκό, θα της ζητήσει να τη συνοδεύσει σ’ ένα γύρισμα στο Στρόμπολι: η Μαργκό έχει κρυφή, παθιασμένη ερωτική σχέση με τον συμπρωταγωνιστή της, Ιγκόρ, ο οποίος τυχαίνει να είναι ο σύντροφος της σκηνοθέτριας.

Παίζοντας με τα όρια του θρίλερ, του camp, του μελοδράματος, του κάποιου είδους δράματος πάντως, η Ζιστίν Τριέτ, με πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κανών, παραδίδει ένα πληθωρικό και, στην πορεία, αχαλίνωτο πορτρέτο ερωτικών συγκρούσεων και συζεύξεων, με χαρακτηριστική γαλλική αμετροέπεια. Το ντεκόρ, ωστόσο, είναι πανέμορφο, η πρωταγωνίστρια Βιρζινί Εφιρά, η μεγαλύτερη σταρ αυτή τη στιγμή στη Γαλλία, εκτός από θαυμάσια ηθοποιός, είναι και μια μοναδικά χυμώδης παρουσία που συναγωνίζεται σε αισθησιασμό την Αντέλ Εξαρχόπουλος και το σύνολο, παρότι μοιάζει να αυτοσαρκάζεται άθελά του, αφήνει μια παιχνιδιάρικη επίγευση. Κατατοπιστικός ο… ελληνικός τίτλος, σε σχέση με το πρωτότυπο «Sibyl»!

▶ ΑΚΤΗ, ΔΕΞΑΜΕΝΗ, ΦΙΛΙΠ, ΦΙΛΟΘΕΗ


Polaroid (Καναδάς, Νορβηγία, ΗΠΑ, 2019, 88') ★½☆☆☆

● σκηνοθεσία: Λαρς Κλέβμπεργκ
● ηθοποιοί: Κάθριν Πρέσκοτ, Τάιλερ Γιανγκ

Η Μπερντ, μια μοναχική έφηβη που αναζητά τη θέση της στη σχολική κοινωνία, ανακαλύπτει τυχαία μια φωτογραφική μηχανή Polaroid – δεν θα αργήσει, φυσικά, να ανακαλύψει πως όποιος φωτογραφίζει σύντομα βρίσκεται νεκρός.

Ο Νορβηγός Λαρς Κλέβμπεργκ, του οποίου πρόσφατα είδαμε την «Κούκλα του Σατανά», αναπτύσσει σε μεγάλου μήκους ταινία τη δική του μικρού μήκους από το 2015. Χωρίς να λείπει η ενστικτώδης αγωνία, ο Κλέβμπεργκ αποδεικνύει πως, περισσότερο από ένας αυτόφωτος, δημιουργικός σκηνοθέτης ταινιών τρόμου, είναι ένα fanboy που αποδίδει πιστά κάθε τυποποιημένο, αναμενόμενο βήμα του είδους, χωρίς μια στιγμή πρωτοτυπίας.

Η γνωριμία της σάρκας (Carnal Knowledge, ΗΠΑ, 1971, 98') ★★★½☆

● σκηνοθεσία: Μάικ Νίκολς
● ηθοποιοί: Τζακ Νίκολσον, Αρτ Γκαρφάνκελ, Κάντις Μπέργκεν, Αν Μάργκρετ

Ο Τζόναθαν και ο Σάντι είναι συγκάτοικοι και φίλοι στο πανεπιστήμιο, στα τέλη της δεκαετίας του ’40. Από τα φοιτητικά τους χρόνια κι ώς τα τέλη του ’60, η σχέση τους αποκτά ρωγμές που όλο και μεγαλώνουν, κυρίως επειδή ο καθένας τους έχει μια εντελώς διαφορετική, πάντα εγωκεντρική, προσέγγιση στο σεξ: ο Τζόναθαν είναι ο επιθετικός κατακτητής κι ο Σάντι ο ρομαντικός ερωτύλος. Οταν στον συνδυασμό τους εισχωρούν και οι γυναικείες ιδιοσυγκρασίες και πρακτικές, η ισορροπία φίλων και ζευγαριών μοιάζει καταδικασμένη.

Παίρνοντας ως δεδομένο ένα εκπληκτικό καστ (επιπλέον, λίγες γυναίκες έχουν αγγίξει το σεξ απίλ της Αν Μάργκρετ και το ντελικάτο προφίλ της Κάντις Μπέργκεν), η ταινία του Μάικ Νίκολς που προβάλλεται σε επανέκδοση καταφέρνει ακόμα να προσπερνά την τυποποίηση της σεξουαλικά ταραγμένης δεκαετίας του ’60/’70 και να μιλά κατευθείαν στην καρδιά, με οξυδέρκεια και πληθωρικό κέφι.

ΣΙΝΕΜΑ
Αγιογραφία Βαρουφάκη από Γαβρά και Χοακίν Φίνιξ για Οσκαρ
Ο Κώστας Γαβράς την πίστη που ο ίδιος νιώθει, στην ταινία «Ενήλικοι στην αίθουσα» δεν καταφέρνει στιγμή να τη μετουσιώσει κινηματογραφικά σε κάτι παραπάνω από ένα μονόπλευρο «λυσάρι» της ταραγμένης πολιτικής...
Αγιογραφία Βαρουφάκη από Γαβρά και Χοακίν Φίνιξ για Οσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
Στην ιταλική πόλη έχουν φορέσει τα γιορτινά τους. Σήμερα ξεκινά η λαμπερή διοργάνωση από την οποία θα παρελάσουν κορυφαία ονόματα του κινηματογράφου. Ανάμεσά τους η Μέριλ Στριπ και ο Γκάρι Ολντμαν, η Κατρίν...
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Εδώ είναι Βαλκάνια;
Καθώς οι ταινίες, ειδικά ενός ανέκαθεν πολιτικά συνειδητοποιημένου και μάχιμου φεστιβάλ όπως η Berlinale, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην έννοια και τις προεκτάσεις της ταυτότητας, εθνικής, φύλου,...
Εδώ είναι Βαλκάνια;
ΣΙΝΕΜΑ
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
Εχοντας φτάσει σχεδόν στη μέση της Berlinale, οι ταινίες που έχουν ξεχωρίσει είναι λίγες, αλλά δυνατές σαν γροθιές, ή ακόμα πιο πολύ, αφού η καθεμιά τους προσεγγίζει τη βία μ’ έναν τρόπο κοντινό στην κουλτούρα...
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
ΣΙΝΕΜΑ
Σε πρώτο πλάνο οι γυναίκες
Αυλαία για την 69η Berlinale και όλα τα φλας πάνω στην υπέροχη Ζιλιέτ Μπινός, πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής, η οποία μίλησε για #metoo και Γουάινστιν. Εφαρμόζοντας την ισότητα των φύλων, η διοργάνωση...
Σε πρώτο πλάνο οι γυναίκες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας