Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα απίθανα ζόμπι του Τζιμ Τζάρμους και η επιστροφή του μικρού Σίμπα

«Οι Νεκροί δεν Πεθαίνουν» του Τζιμ Τζάρμους

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα απίθανα ζόμπι του Τζιμ Τζάρμους και η επιστροφή του μικρού Σίμπα

  • A-
  • A+

Οι νεκροί δεν πεθαίνουν ★★½☆☆

(The dead don’t die, ΗΠΑ, 2019, 104')

♦ Σκηνοθεσία: Τζιμ Τζάρμους

♦ Ηθοποιοί: Μπιλ Μάρεϊ, Ανταμ Ντράιβερ, Κλόι Σεβινί, Τομ Γουέιτς, Τίλντα Σουίντον, Σελίνα Γκόμεζ, Ιγκι Ποπ

Ακούγεται συναρπαστικό: ο Τζιμ Τζάρμους, ένας από τους πιο αυθεντικά εμπνευσμένους, πιο αγαπημένα ιδιοσυγκρασιακούς σύγχρονους Αμερικανούς σκηνοθέτες, αναλαμβάνει να μπολιάσει με πολιτική ματιά, υπαρξιακή ανησυχία και κωμικά στοιχεία το ιστορικά πλούσιο είδος του zombie-movie, αξιοποιώντας ένα καστ από την «πιστή» οικογένειά του. Η ιδέα είναι υπέροχη, η εκτέλεση μοιάζει σεναριακά σκονισμένη και υπερβολικά αυτοαναφορική.

Η δράση εκτυλίσσεται στη Centerville, μια μικρή, στερεοτυπική πόλη της κεντρικής Αμερικής, με το diner της και τις γραφικές φιγούρες της –ή, αν προτιμάμε, στην καρδιά της χώρας που, παραδόξως, σταματά να χτυπά. Εκεί, τρεις αστυνομικοί, δύο άντρες και μία γυναίκα (ο Μάρεϊ, ο Ντράιβερ και η Σεβινί), έρχονται για πρώτη φορά αντιμέτωποι με μια αληθινή απειλή, που την αντιμετωπίζουν με τη σοβαρότητα που επιβάλλουν τα κοκάλινα γυαλιά και το ανέκφραστο πρόσωπό τους. Η πόλη γεμίζει απέθαντους και αιτία της καταστροφής είναι η ρώγμωση των Πόλων αλλά και ο εκτεταμένος καταναλωτισμός της καπιταλιστικής Αμερικής του Ντόναλντ Τραμπ. Τα ζόμπι περιφέρονται ως… ζόμπι, επαναλαμβάνοντας τη λέξη αυτού του πράγματος που αγαπούσαν στη ζωή, όπως «καφέ», «μόδα», «wifi». Κι επειδή είναι ζόμπι, κατασπαράσσουν ό,τι κινείται, ενώ οι τρεις αστυνομικοί προσπαθούν να επαναφέρουν την τάξη και ο «τρελός του χωριού», ο φυσιολάτρης ερημίτης –που τον υποδύεται πληθωρικά ο Τομ Γουέιτς– προφητεύει το τέλος.

Τη Centerville διαμορφώνει κι ακόμα ένα μάτσο χαριτωμένων ηρώων, από τον ορκισμένο ρατσιστή αγρότη του Στιβ Μπουσέμι με κολλητό φίλο τον Ντάνι Γκλόβερ, ώς την αινιγματική Σκοτσέζα νεκροθάφτη Τίλντα Σουίντον (που θα γινόταν κάλλιστα μια μικρού μήκους εκτός της ταινίας), ώς τα καφεδιψή ζόμπι Ιγκι Ποπ και Σάρα Ντράιβερ (η καλλιτέχνις, παραγωγός και σύντροφος του Τζάρμους), ώς τη Σελίνα Γκόμεζ και τους φίλους της, μια παρέα χίπστερ πλουσιόπαιδων που φτάνουν στην πόλη επειδή είναι ακαταμάχητα… ρετρό.

Σαν να μπλοκάρει μπροστά στις δυνατότητες που του προσφέρει το είδος του zombie-movie, ο Τζιμ Τζάρμους στελεχώνει την ταινία του με απίθανους ήρωες και ευρήματα γεμάτα δυνατότητες και δεν αξιοποιεί στ’ αλήθεια τίποτα από τα δύο. Το φιλμ έχει ψήγματα του στιλ, του παράλογου, υποτονικού χιούμορ, του ρομαντισμού του Τζάρμους, έχει έξυπνα μοτίβα που επαναλαμβάνει μέχρι απόλυτης εξαντλήσεως, περισσότερο όμως μοιάζει άνευρο και παλιομοδίτικο, γεμάτο αυτοαναφορές. Οι προθέσεις του Τζάρμους είναι εμφανείς, το ίδιο και το αστείρευτο coolness του, αλλά η ταινία πετυχαίνει λιγότερο ως fun ή ως πολιτικό σχόλιο και περισσότερο ως ένα προσωπικό ανέκδοτο ενός δημιουργού που έχει υπογράψει, και σίγουρα θα συνεχίσει να κάνει, αριστουργήματα.

ODEON STARCITY, TOWN CINEMAS, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ, ΑΝΕΣΙΣ, ΑΛΕΞ, ΑΜΙΚΟ, ΑΝΟΙΞΗ, ΑΡΙΑΝ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ, ΕΚΡΑΝ, ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ, ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ, ΣΙΣΣΥ Ν. ΜΑΚΡΗ, ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ, ΧΛΟΗ ΚΗΦΗΣΙΑ, ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ.

«Ο Βασιλιάς των Λιονταριών» του Τζον Φαβρό

Ο βασιλιάς των λιονταριών ★★★☆☆

(The Lion King, ΗΠΑ, 2019, 118')

♦ Σκηνοθεσία: Τζον Φαβρό

♦ Με τις φωνές των: Ντόναλντ Γκλόβερ, Σεθ Ρόγκεν, Τσιουετέλ Ετζιόφορ, Μπιγιονσέ Νόουλς-Κάρτερ, Τζον Ολιβερ / στα ελληνικά: Γιάννη Λάφη, Εύας Τσάχρα, Φοίβου Ριμένα, Βασίλη Μήλιου

Ο μικρός Σίμπα είναι ο γιος και φυσικός διάδοχος του Μουφάσα, του βασιλιά των λιονταριών: μόνο που ο διψασμένος για εξουσία Σκαρ, ο αδελφός του Μουφάσα, έχει άλλα σχέδια. Ο θάνατος του Μουφάσα θα βρει τον Σίμπα εξόριστο από το κοπάδι αλλά, στον δρόμο και χάρη στους νέους φίλους του, το λιονταράκι θ’ ανακαλύψει την πραγματική σημασία της πίστης, της γενναιότητας και της αλήθειας.

Ο θρίαμβος κινουμένων σχεδίων της Disney «μεταφράζεται» σε live action εκδοχή από τον Τζον Φαβρό, υπεύθυνο (εκτός του «Iron Man») για την αντίστοιχη διασκευή του «Βιβλίου της Ζούγκλας». Ο κύκλος της ζωής, τα κλασικά, πια, τραγούδια και μερικά νέα από την Beyoncé και μια ιδιαίτερη υφή αληθοφάνειας που καταφέρνει να κάνει την ιστορία ακόμα πιο συγκινητική, εξασφαλίζουν όχι κάτι νέο, αλλά σίγουρα την πιο feelgood βραδιά του καλοκαιριού.

Μεταγλωττισμένο: COOL ΤΥΜΒΟΣ, ODEON ESCAPE ΙΛΙΟΝ, ODEON STARCITY, SMART CINEMA, TOWN CINEMAS, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΑ ΧΑΛΚΟΥΤΣΙ, ΑΙΓΛΗ, ΑΛΕΚΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΑΛΕΞ, ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ, ΑΛΣΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ, ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ, ΑΝΕΣΙΣ, ΑΡΙΑΝ, ΑΡΚΑΔΙΑ, ΑΡΤΕΜΙΣ, ΑΣΤΡΟΝ ΛΟΥΤΣΑ, ΔΕΞΑΜΕΝΗ, ΗΛΕΚΤΡΑ ΚΕΡΑΤΕΑ, ΛΙΛΑ, ΜΑΪΑΜΙ ΜΑΤΙ, ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΓΛΥΦΑΔΑ, ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΟΝΑΡ, ΟΝΕΙΡΟ ΡΕΝΤΗ, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ, ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΣΙΝΕ ΑΣΤΕΡΙ, ΣΙΝΕ ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ, ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ, ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΣΙΝΕ ΚΗΠΟΣ, ΣΙΝΕ ΝΙΚΑΙΑ, ΣΙΝΕ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ, ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ, ΣΙΝΕ ΣΕΛΗΝΗ, ΣΙΣΣΥ, ΣΠΟΡΤΙΓΚ, ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ, ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ, ΦΙΛΟΘΕΗ, ΦΛΕΡΥ, ΧΛΟΗ, ΩΡΩΠΟΣ

Με υπότιτλους: NOVACINEMA ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ, ODEON ESCAPE ΙΛΙΟΝ, ODEON STARCITY, TOWN CINEMAS, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΡΙΑΝ, ΟΝΕΙΡΟ, ΡΙΑ, ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ

«Η Ληστεία της Στοκχόλμης» του Ρόμπερτ Μπουντρό

Η ληστεία της Στοκχόλμης ★★☆☆☆

(Stockholm, Καναδάς, ΗΠΑ, 2018, 92')

♦ Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Μπουντρό

♦ Ηθοποιοί: Ιθαν Χοκ, Νούμι Ραπάς, Μαρκ Στρονγκ

Ο ορισμός του «Συνδρόμου της Στοκχόλμης», όπου το θύμα απαγωγής συνδέεται περισσότερο με τον απαγωγέα παρά με τις Αρχές, ξεκίνησε, φυσικά, από ένα περιστατικό στη… Στοκχόλμη, στο οποίο χαλαρά βασίζεται η νέα ταινία του Μπουντρό και η δεύτερη συνεργασία του με τον Ιθαν Χοκ, μετά το «Born to be blue» του 2015.

Ο Λαρς Νίστρομ, ένας πρώην κατάδικος, μεταξύ αγνής καλοσύνης και παράνοιας, μπαίνει, μια μέρα του 1973, στην κεντρική τράπεζα της Στοκχόλμης μ’ ένα πολυβόλο κι εκρηκτικά και κρατά ομήρους δύο γυναίκες υπαλλήλους και έναν πελάτη, ζητώντας από την αστυνομία ν’ απελευθερώσει τον φίλο του και συγκρατούμενο Γκούναρ Σόρενσον και να τους προσφέρει εκατομμύρια και τη Μάστανγκ της διαφυγής τους. Οσο η αστυνομία αναζητά τρόπους διαπραγμάτευσης, η Μπιάνκα, η μία από τις υπαλλήλους, αρχίζει να συνδέεται συναισθηματικά με τον Λαρς.

Εκεί όπου ο Μπουντρό τα καταφέρνει από την αρχή και χωρίς διακοπή είναι στο να διατηρήσει στην ταινία του ρυθμό αδρεναλίνης και παιχνιδιάρικο χιούμορ, όπως και στο να εκμαιεύσει, πράγμα όχι δύσκολο, από τους δύο πρωταγωνιστές του, Ιθαν Χοκ και Νούμι Ραπάς, ερμηνείες με μεγαλύτερο εκτόπισμα κι από την ίδια την ταινία. Σεναριακά, ωστόσο, δυσκολεύεται να κρατήσει την ισορροπία μεταξύ του χαρακτήρα του Νίστρομ και της καρικατουρίστικης μορφής του, επαφίεται σε δοκιμασμένα μοτίβα, σαν τον επαναλαμβανόμενο Ντίλαν, για να μεταφέρει την… πασιφιστική ατμόσφαιρα της εποχής και, κυρίως, πλάθει τόσο χειριστικά κι αυθαίρετα τα στοιχεία της ιστορίας (όλοι οι «απέναντι» είναι από ηλίθιοι έως κακοί, από τον αρχηγό της αστυνομίας και τον σύζυγο της Μπιάνκα έως τον… Ούλοφ Πάλμε!), που χάνει κάθε στήριγμα ρεαλισμού (πώς η κρατούμενη να μη συμπαθήσει τον απαγωγέα της, όταν όλοι οι γύρω της είναι τόσο σκληροί και άχρηστοι), αλλά και το ενδιαφέρον των χαρακτήρων των ηρώων του.

«Anna» του Λικ Μπεσόν

Anna ★½☆☆☆

(Γαλλία, ΗΠΑ, 2019, 119')

♦ Σκηνοθεσία: Λικ Μπεσόν

♦ Ηθοποιοί: Σάσα Λους, Λουκ Εβανς, Ελεν Μίρεν, Κίλιαν Μέρφι

Στο μεταίχμιο της κατάρρευσης του ανατολικού μπλοκ, η νεαρή Ρωσίδα καλλονή Αννα βρίσκει αναγκαστική διέξοδο στην καταδικασμένη ζωή της, να γίνει πράκτορας της KGB. Το καμουφλάζ της ως διεθνούς μοντέλου στο Παρίσι και η δεινότητά της στην εξόντωση «στόχων» θα τραβήξουν το… ενδιαφέρον και άλλων «παικτών» του ψυχρού πολέμου.

Ο Λικ Μπεσόν κάνει ό,τι γνωρίζει καλύτερα, μια ταινία δράσης με μια femme fatale στο επίκεντρο, στη φόρμα της «Nikita», αλλά στην πιο πρόχειρη εκδοχή που θα μπορούσε να σκαρφιστεί.

Το παιχνίδι με τον χρόνο στη δομή της ταινίας είναι το μόνο στοιχείο που κρατά τον θεατή σε εγρήγορση, τουλάχιστον μέχρι τη μεγάλη χορογραφία από δυνατό ξυλίκι προς το φινάλε, ενώ η εναλλαγή από προφορές, σεξ, περούκες και φονικές μεθόδους, γύρω από την κλασικά όμορφη αλλά μοναδικά ανέκφραστη Λους και τις καρικατούρες δευτεραγωνιστών, αποδεικνύουν ότι καμιά φορά η «επιστροφή στις ρίζες» απλώς εκθέτει τις αδυναμίες του παρόντος.

«Η Κυρία Εξαφανίζεται» του Άλφρεντ Χίτσκοκ

Η κυρία εξαφανίζεται ★★★★☆

(The Lady Vanishes, Ην. Βασίλειο, 1938, 96')

♦ Σκηνοθεσία: Αλφρεντ Χίτσκοκ

♦ Ηθοποιοί: Μάργκαρετ Λόκγουντ, Μάικλ Ρέντγκρεϊβ

Ενα μάτσο Βρετανοί, έχοντας διαμείνει σ’ ένα πανδοχείο σε μια χώρα της κεντρικής Ευρώπης (μια χώρα-δημιούργημα της συγγραφέως Εθελ Λίνα Γουάιτ και του Αλφρεντ Χίτσκοκ, όπως και η λεπτομερής, φανταστική γλώσσα της), επιβιβάζονται σ’ ένα τρένο με προορισμό την Αγγλία. Ανάμεσά τους ένα παράνομο ζευγάρι, δύο φίλοι φανατικοί του κρίκετ, ένας ψυχίατρος, η ασθενής του και η συνοδός καλόγρια, μια όμορφη κακομαθημένη κληρονόμος, η Αϊρις, που προετοιμάζεται για γάμο, και ο αφοπλιστικά εκκεντρικός, γι’ αυτό και τόσο γοητευτικός, μουσικολόγος Γκίλμπερτ.

Οταν η Αϊρις διαπιστώσει ότι η παρέα της στο βαγόνι, η καλόβολη ηλικιωμένη κυρία Φρόι, έχει εξαφανιστεί, ο Γκίλμπερτ είναι ο μόνος επιβάτης που δέχεται να τη βοηθήσει στην αναζήτηση: όλοι οι υπόλοιποι έχουν δικούς τους λόγους ν’ αποκρύπτουν την αλήθεια.

Στην ταινία που, ουσιαστικά, αποτέλεσε το διαβατήριό του για την Αμερική, ο Αλφρεντ Χίτσκοκ καταφέρνει κάτι μαγικό: να κάνει ένα αγωνιώδες θρίλερ μέσα στη φόρμα της… «ταινίας τρένου», να στήσει ένα απολαυστικό ρομάντζο, να βρει τον χρόνο για αξέχαστες κωμικές σκηνές, ν’ αναδείξει τη γυναικεία δύναμη και, μαζί, να κάνει μια πλήρη πολιτική και κοινωνική, σατιρική κριτική της Μεγάλης Βρετανίας στα πρόθυρα του πολέμου.

Μπορεί οι δευτεραγωνιστές να διατηρούν τη θεατρικότητα της εποχής στο παίξιμό τους, μπορεί η προβολή των «τοπίων» στο background των πλάνων να προδίδει την τεχνική ηλικία της ταινίας, όμως η «Κυρία» διατηρεί αναλλοίωτο τον εκπληκτικό συνδυασμό σασπένς, χάρης, οξυδέρκειας και αγνής ψυχαγωγίας.

«Η Κόκκινη Τζόαν» του Τρέβορ Ναν

Η Κόκκινη Τζόαν ★½☆☆☆

(Red Joan, Ην. Βασίλειο, 2018, 101')

♦ Σκηνοθεσία: Τρέβορ Ναν

♦ Ηθοποιοί: Τζούντι Ντεντς, Σόφι Κούκσον, Τομ Χιουζ

Το 2000, η συνεσταλμένη, φιλήσυχη, ηλικιωμένη Βρετανίδα Τζόαν Στάνλεϊ καλείται να ομολογήσει ότι στα πρόθυρα του Β' Παγκοσμίου, ως νεαρή φυσικός, απόφοιτος του Κέιμπριτζ, διοχέτευσε τον τρόπο κατασκευής της πυρηνικής βόμβας στην KGB, με κίνητρο τον έρωτα.

Διασκευάζοντας το ομότιτλο μυθιστόρημα της Τζένι Ρούνι που, με τη σειρά του, στηρίζεται στην πραγματική ιστορία της κατασκόπου Μελίτα Νόργουντ, το φιλμ έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα το καθιστούσαν ένα θαυμάσιο τρικάσετο για βιντεοθέαση, Κυριακή απόγευμα, ή μια κατασκοπική παρωδία. Οι μπερδεμένες βρετανο-ρωσικές προφορές αρκούν για τη στερεοτυπική απεικόνιση των ηρώων, οι ενοχές της επιστήμονος που συνέδραμε στο «κακό» και στα επιφανειακά φεμινιστικά σχόλια πνίγονται στο ερωτικό μελό και, κυρίως, η υποκριτική δεινότητα της Τζούντι Ντεντς που εμφανίζεται λίγο, ως ηλικιωμένη Τζόαν στην ανάκριση, τονίζει ακόμα περισσότερο το αδέξιο παίξιμο της νόστιμης νεαρής «ομολόγου» της στα flash backs που, κυρίως, σουφρώνει τα φρύδια και παίζει με τις μπούκλες της, ό,τι κι αν απαιτεί η σκηνή.

ΣΙΝΕΜΑ
«Downton Abbey» στη μεγάλη οθόνη με μεγαλοπρέπεια
Το «Downton Abbey», η περιβόητη βρετανική σειρά που έγινε διεθνές φαινόμενο, αποφάσισε να κάνει ένα δωράκι στους θεατές που του έμειναν πιστοί επί έξι χρόνια.
«Downton Abbey» στη μεγάλη οθόνη με μεγαλοπρέπεια
ΣΙΝΕΜΑ
Σκοτεινές ιστορίες με κατάμαυρο χιούμορ
Πώς τα πήγε στην παγκόσμια πρεμιέρα της η νέα ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ με πρωταγωνιστές τους Μέριλ Στριπ και Γκάρι Ολντμαν; Γιατί ο «Joker», του Τοντ Φίλιπς με τον Χοακίν Φίνιξ, ενθουσίασε και σήκωσε...
Σκοτεινές ιστορίες με κατάμαυρο χιούμορ
ΣΙΝΕΜΑ
Βελγίδες νοικοκυρές σε χιτσκοκικό θρίλερ
Αρχές της δεκαετίας του ’60, σ’ ένα περιποιημένο βελγικό προάστιο, η Αλίς και η Σελίν είναι γειτόνισσες, φίλες και πανομοιότυπες… νοικοκυρές σε απόγνωση. Τα σπίτια τους είναι δίπλα, οι ζωές τους είναι ίδιες,...
Βελγίδες νοικοκυρές σε χιτσκοκικό θρίλερ
ΣΙΝΕΜΑ
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
Στην ιταλική πόλη έχουν φορέσει τα γιορτινά τους. Σήμερα ξεκινά η λαμπερή διοργάνωση από την οποία θα παρελάσουν κορυφαία ονόματα του κινηματογράφου. Ανάμεσά τους η Μέριλ Στριπ και ο Γκάρι Ολντμαν, η Κατρίν...
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
ΣΙΝΕΜΑ
H Ζιλιέτ Μπινός χαμένη στα ψέματα του Facebook
Διασκευάζοντας το μυθιστόρημα της Καμίλ Λοράνς, ο Σαφί Νεμπού δοκιμάζει μια διατριβή στην πρόσφορη υποκρισία των social media. Στήριγμα η παρουσία και η ερμηνεία της Ζιλιέτ Μπινός, που μπορεί να κάνει κάθε...
H Ζιλιέτ Μπινός χαμένη στα ψέματα του Facebook
ΣΙΝΕΜΑ
Δέκα ταινίες σε προεκλογικό κλίμα
Πριν έρθει η Κυριακή των εκλογών, πριν στηθείτε μπροστά στην τηλεόραση για τα exit polls και τα πάνελ, κάντε μια μικρή προετοιμασία, πνευματική και... ψυχαγωγική.
Δέκα ταινίες σε προεκλογικό κλίμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας