Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η μουσική σε οδηγεί στην ανάμνηση

Γιάννης Στάνκογλου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η μουσική σε οδηγεί στην ανάμνηση

  • A-
  • A+
Ο χαρισματικός ηθοποιός θα σταθεί την Τετάρτη πλάι στη Μαρία Φαραντούρη στο Ηρώδειο και θα αφηγηθεί ιστορίες για ήρωες ταινιών, ρόλους θρυλικούς και στιγμές που σημάδεψαν τον ελληνικό και παγκόσμιο κινηματογράφο.

Γιούγκερμαν, Καλιγούλας, Ετεοκλής, Δον Κιχώτης, Αγαμέμνονας, Αρθούρος Ρεμπό. Ηρωες με ακρότητες και τυχοδιώκτες. Νεανικά είδωλα και αυτοκράτορες.

Πρόσωπα-σύμβολα και θρύλοι. Προσωπικότητες πολύπλοκες και καταραμένες. Από το αισχύλειο σύμπαν στην αντισυμβατικότητα των ποιητών και από το τυραννικό παρελθόν του Καμί στον κόσμο της φαντασίας του Θερβάντες. Το πεδίο στο οποίο έχει κινηθεί τα τελευταία χρόνια ο Γιάννης Στάνκογλου παραείναι ευρύ.

Φέτος είναι το πρώτο καλοκαίρι ύστερα από πέντε συνεχόμενες χρονιές που δεν κατεβαίνει στην Επίδαυρο και ακόμα δεν έχει συνηθίσει τη στέρηση.

Ξεκούραστος και γεμάτος προτάσεις για νέες θεατρικές παραγωγές αλλά και τηλεοπτικές εμφανίσεις, ο χαρισματικός ηθοποιός θα σταθεί την Τετάρτη 10 Ιουλίου πλάι στη Μαρία Φαραντούρη και θα μας αφηγηθεί ιστορίες για ήρωες των ταινιών, για ρόλους θρυλικούς, για στιγμές που σημάδεψαν τον ελληνικό και παγκόσμιο κινηματογράφο.

Μαρία Φαραντούρη

Μαζί τους ο Θοδωρής Βουτσικάκης, η Κορίνα Λεγάκη, ο πιανίστας Χρήστος Παπαγεωργίου. Μαέστρος είναι ο Αναστάσιος Συμεωνίδης και τα κείμενα έχει γράψει ο κριτικός και ιστορικός μουσικής Γιώργος Β. Μονεμβασίτης.

Η κορυφαία Ελληνίδα ερμηνεύτρια, που χρόνια τώρα μας εκπλήσσει με τις μουσικές επιλογές της, επέλεξε να φτιάξει ένα ψηφιδωτό από τα ωραιότερα τραγούδια του παγκόσμιου και ελληνικού κινηματογράφου.

Στη σκηνή του Ηρωδείου η Μ. Φαραντούρη θα προτείνει στους νεότερους και θα θυμίσει στους μεγαλύτερους τραγούδια που συνόδευσαν αλησμόνητες κινηματογραφικές στιγμές, αλλά και κομμάτια που απέκτησαν μια δική τους αυτόνομη πορεία έξω από τις κινηματογραφικές αίθουσες.

Θα ακουστούν τραγούδια από θρυλικές παλιές και νέες ταινίες, όπως οι «Καζαμπλάνκα», «Breakfast at Tiffany’s», «Johnny Guitar», «Ορφέο Νέγκρο», «Αρωμα γυναίκας», «Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά», «Τζίλντα», «Τα φώτα της ράμπας», «Ο πρωτάρης», «Εβίτα», «Υπόθεση Τόμας Κράουν», «Φαίδρα», «Ζ», «Αμέρικα Αμέρικα», «Ταξίδι στα Κύθηρα», «Skyfall», «Bohemian Rhapsody» και πολλές άλλες.

«Η μουσική είναι η κορυφαία τέχνη όλων. Ταιριάζει με τα πάντα: είναι πιο κοντά από οτιδήποτε άλλο στο καθαρό συναίσθημα, είναι η συνέχειά μας. Το μεγαλύτερό μου απωθημένο είναι που δεν ξέρω κάποιο μουσικό όργανο. Εχω βάλει στόχο τα δύο επόμενα χρόνια να επανορθώσω αυτό το προσωπικό μου έλλειμμα. Δεν νοείται καλλιτέχνης που δεν θέλει να πάει λίγο παρακάτω», λέει ο Γιάννης Στάνκογλου εν μέσω προβών για το Ηρώδειο.

Θοδωρής Βουτσικάκης

Στην παράσταση «Πάμε σινεμά» ποιος είναι ο ρόλος σας; ρωτάμε. «Θα είμαι ο αφηγητής. Κάνω αναφορές στους πρωταγωνιστές της ταινίας, θυμίζω βασικές σκηνές, ενίοτε αναπαράγω μικρούς διαλόγους. Εχει μια απλότητα όλη η παραγωγή μέχρι που έρχεται η φωνή της Μαρίας Φαραντούρη και τα σκεπάζει όλα.

Την ακούω στις πρόβες να τραγουδάει και δεν τη χορταίνω. Τα περισσότερα κομμάτια είναι εξαιρετικά δημοφιλή: “A modo mio”, “Gilda”, “La vie en rose”, “Πες μου μια λέξη”, “Μην τον ρωτάς τον ουρανό”, “Love of my life”, “Play it Sam”, “Αs time goes by”, “Moon river”, “Mrs. Robinson”. Ο τρόπος όμως με τον οποίο τα τραγουδάει η Μαρία είναι κάτι που δεν έχουμε ξανακούσει. Πιστεύω ότι ο θεατής στο Ηρώδειο θα έχει την ευκαιρία να κλάψει, να γελάσει, να στεναχωρηθεί, να τραγουδήσει μαζί μας».

Εύκολος ρόλος σε σχέση με όλους αυτούς τους τύπους με τους οποίους έχει αναμετρηθεί τα τελευταία χρόνια στη σκηνή. «Εύκολος μέχρι που θα έρθει η στιγμή να ερμηνεύσω το “Ποιος το ξέρει” μαζί με τη Μαρία. Ακόμα ψάχνω να βρω πώς θα σταθώ δίπλα της. Εχω τρομερή ανασφάλεια. Δεν είμαι τραγουδιστής. Θα το πω απλώς με τον δικό μου τρόπο.

Γενικά όταν καταπιάνομαι με έναν ρόλο ή μια προσωπικότητα θέλω να τον καταλαβαίνω. Ούτε να ταυτίζομαι, ούτε να συμπάσχω», λέει και επιμένει ότι δεν συγχωρεί στον εαυτό του να παίζει αδιάβαστος. «Μου έχει τύχει να παίξω κουρασμένος ή λιγότερο καλά προετοιμασμένος.

Αλλά αδιάβαστος ποτέ. Δεν συγχωρώ στον εαυτό μου τέτοιες προχειρότητες. Οπως αγαπώ τους σκηνοθέτες που πηγαίνουν με το κείμενο και δεν βάζουν τα σκηνοθετιλίκια τους πάνω από τον ποιητικό λόγο, έτσι και σε μένα δεν επιτρέπεται να βγω στην Επίδαυρο και να πω την ποίηση του Αισχύλου κάνοντας παιδαριώδεις αυτοσχεδιασμούς επειδή δεν διάβασα ή επειδή έκανα όλη μέρα μπάνιο κι ήμουν κουρέλι μετά στην παράσταση. Εχω φάει πολλή κατσάδα από τον Τερζόπουλο στα νιάτα μου...».

Ο ίδιος άραγε δίνει σημασία στη μουσική μιας ταινίας; «Εχει αλλάξει πια ο τρόπος που η μουσική υπάρχει στις ταινίες. Ωστόσο, ναι, είναι από τα πράγματα που προσέχω τρομερά. Δεν μου αρέσουν τα φιλμ που είναι γεμάτα μουσική γιατί δεν αντέχω να καπελώνει τίποτα τον λόγο. Προτιμώ το σάουντρακ να σου υπογραμμίζει συναισθήματα και όταν το ακούς να σου έρχονται σκηνές απ' ό,τι παρακολούθησες. Θέλω να είναι η σύνθεση αυτή που σε οδηγεί στην ανάμνηση».


Info: Συμπράττει η Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ. Τιμές: από 10€ - 45€.

ΣΙΝΕΜΑ
Ο Μάρλον Μπράντο ήταν τέρας!
Ο Μάρλον Μπράντο ήταν ως γνωστόν ένα τέρας της υποκριτικής. Αλλά όσο περνούν τα χρόνια κάποιοι επιμένουν ότι ήταν τέρας γενικώς. Ο σεναριογράφος μιας από τις τελευταίες του ταινίες είναι το πιο πρόσφατο...
Ο Μάρλον Μπράντο ήταν τέρας!
ΣΙΝΕΜΑ
«Μόνο εγώ μπορώ να διηγηθώ την ιστορία μου»
Η διαμάχη ανάμεσα στην Universal και τη βασίλισσα της ποπ ξεκίνησε όταν έγινε γνωστό ότι η εταιρεία ετοιμάζει βιογραφική ταινία για τη ζωή της Μαντόνα, η οποία θα ζουμάρει στα πρώτα χρόνια της καριέρας της.
«Μόνο εγώ μπορώ να διηγηθώ την ιστορία μου»
ΣΙΝΕΜΑ
Σιώπησε ο σκηνοθέτης των «Αμνών»
Εκανε τα πρώτα του βήματα στον χώρο του ανεξάρτητου κινηματογράφου, αγαπούσε το εκκεντρικό και το αντεργκράουντ, υπήρξε αμετανόητος ντοκιμαντερίστας και λάτρης του είδους. Αλλά για τους περισσότερους σινεφίλ...
Σιώπησε ο σκηνοθέτης των «Αμνών»
ΣΙΝΕΜΑ
«Καμία σχέση με τη Μαρίν Λεπέν»
Η ταινία έχει τίτλο «Chez nous» («Στο σπίτι μας»), σκηνοθέτης της είναι ο γνωστός Βέλγος δημιουργός Λουκάς Μπελβό και το θέμα της αναφέρεται στην άνοδο της Ακροδεξιάς και του λαϊκισμού στη Γαλλία. «Οποιαδήποτε...
«Καμία σχέση με τη Μαρίν Λεπέν»
ΣΙΝΕΜΑ
Αλλάζουν χρώμα τα Οσκαρ
Τελικά φαίνεται πως το θέμα του αποκλεισμού των μαύρων ηθοποιών από τις υποψηφιότητες στα φετινά Οσκαρ όχι μόνο πήρε διαστάσεις θύελλας αλλά επισκιάζει -όσο προχωράμε προς την απονομή- κάθε ενδιαφέρον σχετικά...
Αλλάζουν χρώμα τα Οσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Μανία για τον Μποντ
Μετά τη λαμπερή πρεμιέρα στο Λονδίνο η ταινία ταρακούνησε το box office κάνοντας εισπράξεις 4,1 εκατ. λίρες την πρώτη μέρα προβολής της στη Βρετανία. Ομως και στην Ελλάδα, που την αναμένουμε στις 12 Νοεμβρίου,...
Μανία για τον Μποντ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας