Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μουσείο, αφιερώματα και μια πολύτιμη δωρεά

«Αμερικάνικη νύχτα», του Φρανσουά Τριφό

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μουσείο, αφιερώματα και μια πολύτιμη δωρεά

  • A-
  • A+
Με όνειρα και ελπίδες στήριξης από την πολιτεία και στο μέλλον, το ίδρυμα ανακοίνωσε το πρόγραμμά του και έργα υποδομής.Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

Μια (τουλάχιστον) είδηση, έναν αισιόδοξο απολογισμό των πρόσφατων δράσεών της (σαν μήνυμα προς την επόμενη κυβέρνηση να μην τις διαταράξει, αλλά και να τις ενισχύσει) και μια πρώτη ματιά στα επόμενα βήματά της πρόσφερε η συνέντευξη Τύπου που έδωσε την Παρασκευή η Ταινιοθήκη της Ελλάδος (η πρόεδρος του Δ.Σ. Μαρία Κομνηνού και τα μέλη του) παρουσία της υπουργού Πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά.

Η είδηση αφορά την πολύτιμη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για την αποκατάσταση της ταινίας του Δημήτρη Γαζιάδη «Απάχηδες των Αθηνών» (1930), αντίγραφο της οποίας βρέθηκε στη Γαλλική Ταινιοθήκη.

Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Η αποκατάσταση της εικόνας θα γίνει στο εργαστήριο L’Immagina Ritrovata στην Μπολόνια, ενώ η ανασύνθεση της μουσικής που τη συνόδευε, στην Αθήνα, από το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής. Η πρώτη προβολή της αποκατεστημένης ταινίας έχει προγραμματιστεί για τις 15 Φεβρουαρίου 2020 στη Λυρική Σκηνή, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), με ελεύθερη είσοδο.

Κάνοντας μια σούμα των όσων κατάφερε η Ταινιοθήκη χάρη στη στήριξη του υπουργείου Πολιτισμού, η Μαρία Κομνηνού ανέφερε, πέρα από το ίδιο το πλούσιο πρόγραμμα προβολών και αφιερωμάτων, τα έργα υποδομής: εκσυγχρονισμός των συστημάτων θέρμανσης και ψύξης, της καλωδίωσης και μια πρώτη ανανέωση των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Τόνισε, πάντως, ότι για να ολοκληρωθούν αυτές οι παρεμβάσεις θα πρέπει να ενταχθούν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μαζί με τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των εργαστηρίων για την επεξεργασία αναλογικού φιλμ και την ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης και καταλογoγράφησης των μη φιλμικών συλλογών της Ταινιοθήκης.

Σημαντικός στόχος της Ταινιοθήκης είναι και η πλήρης λειτουργία του Μουσείου Κινηματογράφου του Ιδρύματος, που από την εποχή που μεταφέρθηκε στη «Λαΐδα» λειτουργεί απρόσκοπτα είτε με μέρος των συλλογών είτε με περιοδικές εκθέσεις.

Χάρη σε χρηματοδότηση του ΥΠΠΟ ολοκληρώθηκε μουσειολογική και μουσειογραφική μελέτη από την Αφροδίτη Λίτη, καθηγήτρια της ΑΣΚΤ και αντιπρόεδρο της Ταινιοθήκης. Η κ. Λίτη έκανε μια πρώτη παρουσίαση του μουσείου (108 τ.μ. και 5 εκθεσιακές ενότητες) και είπε πως θα είναι έτοιμο μέσα στο 2019, αφού η μελέτη βρίσκεται στο ΥΠΠΟ προς υπογραφή.

Στα άμεσα και εντελώς καλλιτεχνικά της, η Ταινιοθήκη της Ελλάδoς, συνεχίζοντας τη συνεργασία της με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, θα προβάλλει από 28 ως 30 Ιουνίου στο θερινό σινεμά «Λαΐς» το αφιέρωμα «Κινηματογράφος και Πόλη -η εποχή του βωβού» με τρεις ταινίες γυρισμένες στις αρχές του 20ού αιώνα σε Αθήνα και Βερολίνο: «Οι Περιπέτειες του Βιλλάρ» του Ζόζεφ Χεπ, «Ανθρωποι την Κυριακή» των Ρόμπερτ Σιόντμακ, Εντγκαρ Ούλμερ και Ρόχους Γκλίζε και «Κοινωνική Σαπίλα» του Στέλιου Τατασόπουλου (οι δύο από αυτές συνοδεία ζωντανής μουσικής).

Για το φθινόπωρο (20-30 Νοεμβρίου) έχουμε να περιμένουμε το 10ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας με πολλά και ενδιαφέροντα. Αφιέρωμα στον σπουδαίο Πορτογάλο σκηνοθέτη Μανουέλ Ολιβέιρα, στην πρωτοποριακή και τολμηρή Γαλλίδα σκηνοθέτιδα Μαρί Λοζιέ (θα παρουσιάσει η ίδια το αφιέρωμα που της έκανε το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης καθώς και την τελευταία ταινία της «Felix in wonderland»), στη δικιά μας Εύα Στεφανή (το σύνολο του έργου της, αλλά και αποσπάσματα από τη νέα της δουλειά «Μόνο άντρες», που φιλοξενείται στην Μπιενάλε της Βενετίας).

Θα υπάρχουν ακόμα μικρά αφιερώματα στον Αμερικανό πειραματικό κινηματογραφιστή Ρόμπερτ Μπίβερς (επιμελητή του έργου του Γκρέγκορι Μαρκόπουλος), στην Ανιές Βαρντά, στον Μάρκο Μπελόκιο, αλλά και μια συνομιλία Χίτσκοκ-Τριφό με αφορμή το πρόσφατο αμερικανικό ντοκιμαντέρ «Hitchcock/Truffaut», που βασίζεται στην περίφημη σειρά συνεντεύξεων του πρώτου στον δεύτερο.


Info: «Λαΐς»: Ιερά Οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου

ΣΙΝΕΜΑ
Τζον Γουότερς: Προσπαθώ να είμαι κακός και ανεύθυνος
Μόνο αυτός ο trash, o κιτς, o εξωφρενικός και ακραίος κινηματογραφικός μπαμπάς της Divine και της Serial Mom θα μπορούσε τον σιχαμερό, βρόμικο κόσμο μας να τον μετατρέψει, όχι πια επί της οθόνης, αλλά επί...
Τζον Γουότερς: Προσπαθώ να είμαι κακός και ανεύθυνος
ΣΙΝΕΜΑ
Ολη η Ελλάδα ένα κινηματογραφικό στούντιο
Ηταν αξιόλογες κινηματογραφικές αναπτυξιακές πρωτοβουλίες της περιφέρειας, με τελικό στόχο να γίνει ολόκληρη η χώρα ένα τεράστιο στούντιο για Ελληνες και ξένους παραγωγούς, με τα γνωστά οφέλη για τις τοπικές...
Ολη η Ελλάδα ένα κινηματογραφικό στούντιο
ΣΙΝΕΜΑ
Ενας Ναζί με τη γοητεία του Κάρι Γκραντ
Από τους πιο αναγνωρίσιμους, σημαντικούς και γοητευτικούς Γερμανούς ηθοποιούς, ο Σεμπάστιαν Κοχ ήταν η καλύτερη επιλογή για να δώσει λάμψη στην ελληνική πρεμιέρα μιας ταινίας που ήδη έχει προκαλέσει από μόνη...
Ενας Ναζί με τη γοητεία του Κάρι Γκραντ
ΣΙΝΕΜΑ
Ο ποιητής του γέλιου μιας αναρχικής, ελεύθερης Ελλάδας
Ο σπουδαίος δημιουργός από την Τρίπολη, που έγραψε μια μεγάλη πορεία από τις εμπορικές ταινίες της Φίνος Φιλμ στον δικό του, προσωπικό κινηματογράφο, πέθανε στα 82 του χρόνια. Οι κωμωδίες του Σταύρου Τσιώλη...
Ο ποιητής του γέλιου μιας αναρχικής, ελεύθερης Ελλάδας
ΣΙΝΕΜΑ
Ολος ο Μπερτολούτσι σε δεκαέξι ταινίες
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας τιμά τον δημιουργό, που πέθανε πριν από πέντε μήνες, με πλήρη ρετροσπεκτίβα του έργου του στο «Ιντεάλ». Εναρξη με τον «Τελευταίο Αυτοκράτορα», που θα προβληθεί σε...
Ολος ο Μπερτολούτσι σε δεκαέξι ταινίες
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του, πετράδες της Ηπείρου
Στην ταινία του «Τα δάκρυα του βουνού» ο έμπειρος σκηνοθέτης Στέλιος Χαραλαμπόπουλος επιχειρεί μια μεταφορά του ομηρικού έπους στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Και δίνει μια ποιητική, συγκινητική αλληγορία...
Ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του, πετράδες της Ηπείρου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας