Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τιμητικά Οσκαρ

 Λίνα Βερτμίλερ

AP PhotoClaudio Luffoli
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τιμητικά Οσκαρ

  • A-
  • A+

Η 91χρονη Ιταλίδα σκηνοθέτις Λίνα Βερτμίλερ, η πρώτη γυναίκα που κέρδισε υποψηφιότητα για Οσκαρ σκηνοθεσίας με την ταινία «Ο Πασκουαλίνο και οι εφτά καλλονές» (1977), δημιουργός που σημάδεψε το ευρωπαϊκό σινεμά («Μίμης ο σιδεράς», «Η κυρία και ο ναύτης»), είναι μία από τις τέσσερις προσωπικότητες στις οποίες θα απονεμηθούν τον Οκτώβριο τα Τιμητικά Οσκαρ.

Tην πλαισιώνουν ακόμα ένας σκηνοθέτης-θρύλος, ο Ντέιβιντ Λιντς, με τέσσερις υποψηφιότητες για Οσκαρ (σκηνοθεσίας και σεναρίου), για τις ταινίες του «Ανθρωπος Ελέφαντας», «Mπλε Βελούδο», «Οδός Μαλχόλαντ», και δύο ηθοποιοί: η Τζίνα Ντέιβις του «Θέλμα και Λουίζ», που έχει κερδίσει ήδη Οσκαρ β' ρόλου για το «The accidental tourist», και ο Τσερόκι Γουές Στάντι, πασίγνωστος για ταινίες όπως οι «Χορεύοντας με τους λύκους» και «Ο τελευταίος των Μοϊκανών».

ΣΙΝΕΜΑ
Με ντοκιμαντέρ πάμε στα Οσκαρ
Με μια πρωτοφανή, αν και ομόφωνη απόφαση της αρμόδιας επιτροπής προσωπικοτήτων και ειδικών του σινεμά, που συγκροτεί το υπουργείο Πολιτισμού, η ταινία που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα 92α βραβεία Οσκαρ στην...
Με ντοκιμαντέρ πάμε στα Οσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
Μια από τις δέκα υποψηφιότητες της «Ευνοούμενης» για τα Οσκαρ τού ανήκει αποκλειστικά. Το ίδιο και μία από τις δώδεκα υποψηφιότητες για τα BAFTA. Ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, ο σπουδαίος Ελληνας τεχνικός, ο πρώτος...
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
ΣΙΝΕΜΑ
Μια ταινία για τον Γκέρχαρντ Ρίχτερ διχάζει τη Γερμανία
Ο σκηνοθέτης της θρυλικής ταινίας «Οι ζωές των άλλων», Γκέρχαρντ Ρίχτερ, διεκδικεί και πάλι Οσκαρ, αλλά ο κορυφαίος ζωγράφος που τον ενέπνευσε τον κατηγορεί ότι διαστρέβλωσε τη γεμάτη δράματα ζωή του.
Μια ταινία για τον Γκέρχαρντ Ρίχτερ διχάζει τη Γερμανία
ΣΙΝΕΜΑ
Παβλικόφσκι, Κουαρόν, Κόρε-Εντα και οι άλλοι
Tα ξενόγλωσσα Οσκαρ κάθε χρονιά βιάζονται, είναι και τόσο πολλές οι υποψηφιότητες. Ογδόντα εφτά χώρες υπέβαλαν φέτος τη δικιά τους «καλύτερη» ταινία· εμείς την «Πολυξένη» της Δώρας Μασκλαβάνου. Ετσι, γίνεται...
Παβλικόφσκι, Κουαρόν, Κόρε-Εντα και οι άλλοι
ΣΙΝΕΜΑ
«Σταματάω το σινεμά για να εξερευνήσω τον κόσμο με έναν καινούργιο τρόπο»
Θερμός υποστηρικτής της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών, ο σπουδαίος ηθοποιός Ντάνιελ Ντέι Λιούις επέστρεψε στην Αθήνα και μίλησε για όλα: τα σπουδαστικά του χρόνια, τους ρόλους που αγάπησε, το κινηματογραφικό...
«Σταματάω το σινεμά για να εξερευνήσω τον κόσμο με έναν καινούργιο τρόπο»
ΣΙΝΕΜΑ
«Η επιτυχία του “Αγγλου ασθενή” μού έδωσε ελευθερία»
Ο διάσημος Καναδός συγγραφέας, που γεννήθηκε στη Σρι Λάνκα, ήρθε στην Αθήνα για να παρουσιάσει το πιο πρόσφατο μυθιστόρημά του, «Το τραπέζι της γάτας». Ενα μαγικό ταξίδι πάνω σε ένα υπερωκεάνιο φέρνει, αρχές...
«Η επιτυχία του “Αγγλου ασθενή” μού έδωσε ελευθερία»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας