Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ελτον Τζον: εκρηκτικός διάβολος με στρας
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ελτον Τζον: εκρηκτικός διάβολος με στρας

  • A-
  • A+

Rocketman ★★★½☆☆

(Ην. Βασίλειο, ΗΠΑ, 2019, 121')

• σκηνοθεσία: Ντέξτερ Φλέτσερ
• ηθοποιοί: Τάρον Ετζερτον, Τζέιμι Μπελ, Ρίτσαρντ Μάντεν, Μπράις Ντάλας Χάουαρντ

Οσο εξωραϊσμένη, επίπεδη, απλοϊκή ήταν η κινηματογραφική βιογραφία του Φρέντι Μέρκιουρι στο «Bohemian Rhapsody», τόσο πλούσια σε ακμή και παρακμή, διαλόγους και τραγούδια, σκοτάδι και φως είναι η αντίστοιχη του Ελτον Τζον. Πόσο παράξενο που και τις δυο σκηνοθετεί ο ίδιος άνθρωπος;

Οχι και πολύ, μια και ο Φλέτσερ ανέλαβε να ολοκληρώσει το «Bohemian Rhapsody» όταν, αίφνης, ο σκηνοθέτης Μπράιαν Σίνγκερ απολύθηκε, ενώ το «Rocketman», που πριν από λίγες μέρες έκανε την πανηγυρική πρεμιέρα του στις Κάνες, είναι η δική του ταινία που προσεγγίζει με αφοσίωση και πάθος.

Η ταινία ξεκινά λίγο πριν την... πτώση. Ενας εκρηκτικός, μικροκαμωμένος πορτοκαλί διάβολος με κέρατα και στρας –μια από τις χαρακτηριστικές επί σκηνής αμφιέσεις του σταρ– παρατά το live του και κατευθύνεται ορμητικά σε μια συνάντηση των Ανώνυμων Αλκοολικών. Εκεί αρχίζει να μιλά για τον εαυτό του, με μεγάλες δόσεις αλήθειας, μπερδεμένες με «στοιχεία» της περσόνας που ο ίδιος δημιούργησε, σε μια αφήγηση που κάνει πισωγυρίσματα στην παιδική του ηλικία, στον μπαμπά που ποτέ δεν τον αγάπησε, στο πείσμα του εναντίον όλων που πίστευαν ότι δεν ήταν αρκετά... ελκυστικός για να τα καταφέρει, στις σχέσεις εξουσίας και εκμετάλλευσης και αδιέξοδου έρωτα, στις απίθανες καταχρήσεις, στον εθισμό, στην τελική... «ανάφλεξη» που οδήγησε, τι τύχη, σε μια μάλλον ομαλή «προσγείωση».

Το φιλμ του Φλέτσερ είναι ένα μιούζικαλ: με την αυθεντική έννοια του όρου, χρησιμοποιεί τα τραγούδια του Ελτον Τζον για να προάγει την πλοκή και στήνει πληθωρικά μουσικοχορευτικά νούμερα. Είναι, ακόμα, μια κινηματογραφική συνεδρία ψυχανάλυσης: επικυρωμένη από τον ίδιο τον σταρ, επικεντρώνεται στη ζωή του και όχι στις ευρύτερες συναναστροφές και συνεργασίες του, εξηγεί τα συμπλέγματα και τις αδυναμίες του, όπως και τον δυναμισμό του και το τεράστιο ταλέντο του. Είναι τολμηρή καθώς, προφανώς παραλείπει ακόμα σκοτεινότερες πλευρές του σούπερ-σταρ, αλλά δεν δειλιάζει ούτε να εκθέσει το χειρότερο προφίλ του, ούτε να βροντοφωνάξει την ομοφυλοφιλία του, περιλαμβάνοντας, μάλιστα, την πρώτη σκηνή gay σεξ σε μια ξεκάθαρα mainstream ταινία.

Ακόμα περισσότερο, το φιλμ αποκαλύπτει τον (Αυστραλό) πρωταγωνιστή Τάρον Ετζερτον ως έναν ερμηνευτή με ευελιξία, θάρρος και δύναμη μεγατόνων. Η ενέργεια των τραγουδιών διαπερνά ολόκληρη την ταινία και αντανακλάται σε εκρηκτικά χρώματα και κοστούμια και στην glam διάσταση του ήρωά της. Το «Rocketman» μουσκεύει το δράμα με ιδρώτα, χιούμορ και ένταση, ένα biopic αντάξιο του Ελτον Τζον που ποτέ δεν δίστασε ν' αγκαλιάσει το δικό του προφίλ, τα νέα ρεύματα, την απόλαυση και μια ιδιαίτερη, σ' εκείνον, επίμονη ακεραιότητα.

NOVACINEMA ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ, NOVACINEMA ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ, ODEON ESCAPE ΙΛΙΟΝ, ODEON STARCITY, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, WEST CITY ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΑΙΓΛΗ, ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ, ΑΡΚΑΔΙΑ ΒΥΡΩΝΑΣ, ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ, ΒΟΞ, ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ, ΓΑΛΑΞΙΑΣ, ΘΗΣΕΙΟ, ΜΑΡΙΕΛ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ, ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΟΡΦΕΑΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑ, ΠΕΡΑΝ, ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ, ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΒΙΚΟΣ COLA, ΣΙΣΣΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΦΛΟΙΣΒΟΣ ΦΑΛΗΡΟ

Ονειρα σε ψηλοτάκουνες γόβες ★★½☆☆☆

(Dumplin', ΗΠΑ, 2018, 110')

  • σκηνοθεσία: Αν Φλέτσερ
  • ηθοποιοί: Ντανιέλ Μακντόναλντ, Τζένιφερ Ανιστον, Οντέγια Ρας

Η Γουίλ είναι μια χοντρούλα έφηβη – έτσι, τουλάχιστον, τη χαρακτηρίζουν περιπαιχτικά όλοι γύρω της, από τους συμμαθητές της ώς τη μαμά της, πάλαι ποτέ σταρ των τοπικών καλλιστείων και νυν διοργανώτριά τους. Αποφασισμένη να ξεκινήσει την επανάσταση, η Γουίλ, με πρότυπο την... Ντόλι Πάρτον (η ταινία είναι γεμάτη γνωστά τραγούδια της, αλλά και πρωτότυπα, ειδικά γραμμένα για το φιλμ), θα αποφασίσει, σε πείσμα του περίγυρου, να πάρει κι εκείνη μέρος στον διαγωνισμό, ανατρέποντας όλα τα στερεότυπα.

Μια θεωρητικά σχηματική κομεντί για τη διαφορετικότητα, με βάση το ομότιτλο μυθιστόρημα της Τζούλι Μέρφι, αποκτά στα χέρια της Φλέτσερ μια απρόσμενη φρεσκάδα και μια απρόσμενη ειλικρίνεια. Ενώ ο δεύτερος ρόλος της συγκαταβατικής, ψυχαναγκαστικής μαμάς ταιριάζει γάντι στην Τζένιφερ Ανιστον, είναι η πρωταγωνίστρια Ντανιέλ Μακντόναλντ (και τα πάντα συναρπαστικά make-overs) που δίνει στην ταινία ψυχή.

Αναζητώντας τον Χέντριξ ★★★☆☆

(Κύπρος, Γερμανία, Ελλάδα, 2018, 93')

  • σκηνοθεσία: Μάριος Πιπερίδης
  • ηθοποιοί: Αδάμ Μπουσδούκος, Βίκυ Παπαδοπούλου, Φατίχ Αλ, Οζγκούρ Καραντενίζ

Μια ελαφριά αλλά έξυπνη, προσιτή στο ευρύ κοινό χωρίς να το υποτιμά, πολιτική... κομεντί είναι το ντεμπούτο του Κύπριου Μάριου Πιπερίδη, που κέρδισε το πρώτο βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα στη Νέα Υόρκη και το βραβείο Ιρις Σεναρίου της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Ο Γιάννης (ο Αδάμ Μπουσδούκος στην πιο ουσιαστική ερμηνεία όπου τον έχουμε δει ώς τώρα), είναι πανέτοιμος να εγκαταλείψει την Κύπρο για να γλιτώσει από τα χρέη του και να αναζητήσει καλύτερη ζωή. Παραμονές του ταξιδιού του, ο σκύλος του, ο Τζίμι (από τον Χέντριξ) το σκάει και περνά στα κατεχόμενα – απ' όπου ζώα δεν μπορούν να εισέλθουν πάλι στη χώρα. Για να ξαναφέρει τον Τζίμι στην «από 'δώ» πλευρά, ο Γιάννης θα χρειαστεί να ζητήσει τη βοήθεια του Χασάν, του Τουρκοκύπριου που μεγάλωσε στο σπίτι που η δική του οικογένεια αναγκάστηκε να εγκαταλείψει (υπέροχος σε μορφή και ερμηνεία ο Φατίχ Αλ), του Τουρμπέκ που πάντα έχει μια λύση για όλα, πάντα παράνομη, και της Κίκας, της πρώην κοπέλας του και παντοτινού έρωτά του.

Ο Πιπερίδης έχει την εξυπνάδα να συγκεντρώσει σε μια ταινία όλους τους «χαρακτηριστικούς» τύπους που δίνουν ζωή στην Κύπρο, χωρίς να τους κάνει κοινότοπους. Η ιστορία του έχει χιούμορ, αγωνία και ζεστασιά κι οι ερμηνείες φυσικότητα. Ο «Χέντριξ» δεν είναι κι η ταινία που θα... λύσει το Κυπριακό, αλλά είναι μια καλοφτιαγμένη κι αγαπησιάρικη, εμπορικής προοπτικής, ταινία, σαν αυτές που σπανίζουν στο ελληνικό, ελλαδίτικο, κυπριακό σινεμά.

ΑΘΗΝΑΙΑ, ΑΛΣΟΣ, ΑΜΥΝΤΑΣ, ΑΡΙΑΝ, ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΔΑΝΑΟΣ, ΔΙΑΝΑ, ΙΝΤΕΑΛ, ΚΗΦΙΣΙΑ, ΛΑΟΥΡΑ, ΛΙΛΑ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΜΑΡΙΛΕΝΑ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ, ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ, ΣΙΝΕΡΑΜΑ, ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ, ΦΛΕΡΥ, ΧΛΟΗ

Γκοτζίλα ΙΙ: Ο βασιλιάς των τεράτων  ★★☆☆☆

(Godzilla: King of the Monsters, ΗΠΑ, Ιαπωνία, 2019, 131')

  • σκηνοθεσία: Μάικλ Ντόερτι
  • ηθοποιοί: Κάιλ Τσάντλερ, Βέρα Φαρμίγκα, Μίλι Μπόμπι Μπράουν

Η επανεμφάνιση του Γκοτζίλα στη μεγάλη οθόνη μετά το «Godzilla» του 2014 κάνει αυτό που οφείλει και, ταυτόχρονα, μια χειρότερη ταινία. Η Μόναρκ, μια ομάδα επιστημόνων ζωολόγων, αξιοποιεί το σύστημα της δόκτορος Εμα Ράσελ για να επικοινωνήσει με τους «Τιτάνες», γιγάντια μυθικά τέρατα που είναι, σήμερα, παραπάνω από αληθινά. Το αποτέλεσμα θα είναι ο Γκοτζίλα να βαλθεί να πολεμήσει εναντίον της Μόθρα, του Ρόνταν και του τρικέφαλου Γκιντόρα, την ίδια ώρα που η δρ Εμα κι η μικρή κόρη της κινδυνεύουν (όχι από τέρατα, αλλά από ανθρώπους-τέρατα), ενώ ο σύζυγος Μαρκ προσπαθεί να τις διασώσει.

Ο Ντόερτι (κι ολόκληρο το στούντιο της Warner) επενδύει για δυο και κάτι ώρες σε εκπληκτικά ειδικά εφέ που δίνουν στους «Τιτάνες» ευκινησία, ορμή, αληθοφάνεια και στις σκηνές δράσης... όγκο και θόρυβο. Θύμα τους το σενάριο της ταινίας που προκαλεί αδιαφορία για ό,τι το ανθρώπινο.

Αποκαλύψεις ★½☆☆☆☆

(El Desentierro, Ιταλία, 2018, 105')

  • σκηνοθεσία: Νάτσο Ρουιπέρεζ
  • ηθοποιοί: Λεονάρντο Σμπαράλια, Χαν Κορνέτ, Μίτσελ Νόερ

Οταν ο Ζόρντι επιστρέφει ως επισκέπτης στο χωριό όπου μεγάλωσε, είκοσι χρόνια αφότου το εγκατέλειψε, διαπιστώνει ότι ο πατέρας του δεν είναι θαμμένος εκεί όπου νόμιζε. Λίγες μέρες διαμονής του στο χωριό θα τον πείσουν ότι, αντίθετα, καλά θαμμένα βρίσκονται μπόλικα μυστικά του παρελθόντος. Ισπανικό θρίλερ... διαφθοράς στην εξοχή, μ' ένα σενάριο που ανά δεκάλεπτο γίνεται λιγότερο αγωνιώδες και περισσότερο γραφικό.

Ma ★½☆☆☆☆

(ΗΠΑ, 2019, 99')

  • σκηνοθεσία: Τέιτ Τέιλορ
  • ηθοποιοί: Οκτέιβια Σπένσερ, Νταϊάνα Σίλβερς, Τζούλιετ Λούις, Λουκ Εβανς

Στη μικρή αμερικανική κωμόπολη, η μοναχική, σαραντάχρονη Σου Αν, αρχίζει να προσκαλεί τα παιδιά του σχολείου στο υπόγειο του σπιτιού της, προσφέροντάς τους χώρο, αλκοόλ και σνακ για να διασκεδάζουν σ' έναν τόπο όπου ποτέ δεν συμβαίνει τίποτα. Πότε θ' αρχίσει η Σου Αν να ζητά... ανταλλάγματα για τη γενναιόδωρη φιλοξενία και τι σημαίνει η αποκάλυψη ότι η ίδια ήταν συμμαθήτρια με τους γονείς όλων των παιδιών; Μετά τις «Υπηρέτριες» (και το άνοστο «Κορίτσι του Τρένου») και μαζί με τους παραγωγούς του «Τρέξε!», ο Τέιτ Τέιλορ σκηνοθετεί ένα εφηβικό θρίλερ αλλά τόσο παγιδεύεται από την ιδέα του να κάνει σινεμά είδους που το αυξανόμενης σεναριακής υπερβολής δεύτερο μέρος καταλήγει να μοιάζει περισσότερο με παρωδία.

Τριστάνα  ★★★★☆

(Tristana, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, 1970, 99')

  • σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ
  • ηθοποιοί: Κατρίν Ντενέβ, Φερνάντο Ρέι, Φράνκο Νέρο

Οταν η μητέρα της πεθαίνει, η νεαρή, δροσερή, αθώα Τριστάνα πηγαίνει να ζήσει στο σπίτι του αριστοκράτη κηδεμόνα της, του σεβάσμιου Δον Λόπε – μόνο που εκείνος θα την υποτάξει στις σεξουαλικές ορέξεις του και θα την αιχμαλωτίσει με όποιον τρόπο μπορεί. Αμέσως μετά την «Ωραία της Ημέρας», ο Μπουνιουέλ και η Ντενέβ βουτούν ακόμα πιο βαθιά στα πάθη του μαζοχισμού σ' ένα κινηματογραφικό αριστούργημα διαρκείας.

ΣΙΝΕΜΑ
Τρεις επανεκδόσεις που αξίζουν το εισιτήριό τους
Θα προτιμούσαμε να προτείνουμε μια νέα, φέρελπι, δυνατή, ενδιαφέρουσα ή ψυχαγωγική ταινία που κάνει την πρώτη της… βουτιά στις αίθουσες, και όχι την επανέκδοση μιας κλασικής ταινίας που έχει ήδη δοκιμαστεί και...
Τρεις επανεκδόσεις που αξίζουν το εισιτήριό τους
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Εδώ είναι Βαλκάνια;
Καθώς οι ταινίες, ειδικά ενός ανέκαθεν πολιτικά συνειδητοποιημένου και μάχιμου φεστιβάλ όπως η Berlinale, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην έννοια και τις προεκτάσεις της ταυτότητας, εθνικής, φύλου,...
Εδώ είναι Βαλκάνια;
ΣΙΝΕΜΑ
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
Εχοντας φτάσει σχεδόν στη μέση της Berlinale, οι ταινίες που έχουν ξεχωρίσει είναι λίγες, αλλά δυνατές σαν γροθιές, ή ακόμα πιο πολύ, αφού η καθεμιά τους προσεγγίζει τη βία μ’ έναν τρόπο κοντινό στην κουλτούρα...
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
ΣΙΝΕΜΑ
Σε πρώτο πλάνο οι γυναίκες
Αυλαία για την 69η Berlinale και όλα τα φλας πάνω στην υπέροχη Ζιλιέτ Μπινός, πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής, η οποία μίλησε για #metoo και Γουάινστιν. Εφαρμόζοντας την ισότητα των φύλων, η διοργάνωση...
Σε πρώτο πλάνο οι γυναίκες
ΣΙΝΕΜΑ
Σέξι θρίλερ στη διχασμένη Ιερουσαλήμ και ο κλασικός εκδικητής Λίαμ Νίσον
Μια παλαιστινιακή ταινία, βραβευμένη στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, με τη μορφή του θρίλερ (με πολιτικές και κοινωνικές παραμέτρους φυσικά), καταφέρνει να μιλήσει πολύ καλύτερα από όποιο δράμα για τη σημασία και...
Σέξι θρίλερ στη διχασμένη Ιερουσαλήμ και ο κλασικός εκδικητής Λίαμ Νίσον

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας