Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Aινιγματικός Ταραντίνο και απαστράπτουσα Ιπέρ
Arthur Mola/Invision/AP - AP Photo/Petros Giannakouris
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Aινιγματικός Ταραντίνο και απαστράπτουσα Ιπέρ

  • A-
  • A+
Η Ιζαμπέλ με το εντυπωσιακό ασημί φόρεμά της, το πιο πολιτικό φιλμ των αδελφών Νταρντέν, αλλά και η ελληνική παρουσία στην Αγορά του Φεστιβάλ κέντρισαν το ενδιαφέρον. Κι ενώ όλοι αδημονούν για το «Once Upon a Time... in Hollywood», ο Ταραντίνο ζήτησε με επιστολή από τους δημοσιογράφους να μην αποκαλύψουν τα μυστικά της ταινίας.

Η Δευτέρα ήταν ημέρα... ελληνικού σινεμά στο Φεστιβάλ Κανών. Το πρόγραμμα Thessaloniki Goes to Cannes, μια συνεργασία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με το Φεστιβάλ Κανών. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια που παίρνει μέρος σ’ αυτή τη δράση της περίοπτης Αγοράς του Φεστιβάλ Κανών.

Σε μια απολύτως γεμάτη αίθουσα του Palais des Festivals, παρουσιάστηκαν αποσπάσματα από πέντε ταινίες που βρίσκονται στο στάδιο της ολοκλήρωσης: «Ο Ανθρωπος με τις Απαντήσεις» του Στέλιου Καμμίτση, ο «Απόστρατος» του Ζαχαρία Μαυροειδή, τα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου, η «Περσεφόνη» του Κώστα Αθουσάκη και η «Winona» του Αλέξανδρου Βούλγαρη.

Μέσω αυτής της προβολής, οι ταινίες έρχονται σε επαφή, με ιδανικές συνθήκες, με προγραμματιστές φεστιβάλ απ’ όλο τον κόσμο, με αγοραστές και με εταιρείες παραγωγής ή post-production, άρα κι ένα σκαλοπάτι πιο κοντά στη διεθνή καριέρα τους.

Β. Κοσμόπουλος (ΕΚΚ), Ελίζ Ζαλαντό, Ορέστης Ανδρεαδάκης (Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης) και Π. Κουάνης (ΕΚΟΜΕ) στο ελληνικό περίπτερο

Το ίδιο απόγευμα, στο ελληνικό περίπτερο της Αγοράς του Φεστιβάλ Κανών, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ο ΕΟΤ προσκάλεσαν εκπροσώπους της ελληνικής και διεθνών αποστολών για επαγγελματικές συζητήσεις και, στην πορεία, ένα αληθινό πάρτι με μουσική από τον The Boy, που, παρά τη βροχή που έπεφτε δυνατή στο πρώτο μέρος του, γέμισε από κόσμο και δημιουργική ενέργεια.

Το σημαντικό συμπέρασμα από την κοσμοσυρροή, τόσο στην προβολή των works in progress όσο και στη συνάντηση στο ελληνικό περίπτερο, είναι πως οι ελληνικές ταινίες αρχίζουν να θεωρούνται, πια, όχι φωτεινές εξαιρέσεις, αλλά αναπόσπαστο κομμάτι της διεθνούς παραγωγής, που προκαλούν σταθερά το ενδιαφέρον – με το καλό και στο ελληνικό κοινό!

Το Φεστιβάλ Κανών αυτές τις μέρες ζει στην προσμονή του «Once Upon a Time... in Hollywood» του Κουέντιν Ταραντίνο – ο σκηνοθέτης, μάλιστα, έστειλε προκαταβολικά σημείωμα στους δημοσιογράφους:

«Αγαπώ το Σινεμά. Κι εσείς αγαπάτε το Σινεμά. Είναι το ταξίδι της ανακάλυψης μιας ιστορίας για πρώτη φορά. Είμαι ενθουσιασμένος που βρίσκομαι στις Κάνες για να μοιραστώ το “Once Upon a Time... in Hollywood” με το κοινό του φεστιβάλ. Οι ηθοποιοί και το συνεργείο δούλεψαν τόσο σκληρά για να δημιουργήσουν κάτι πρωτότυπο και ζητώ μόνο ν’ αποφύγουν όλοι ν’ αποκαλύψουν κάτι που θα εμποδίσει τους μελλοντικούς θεατές να βιώσουν την ταινία με τον ίδιο τρόπο».

Εν τω μεταξύ, ωστόσο, το κοινό του Φεστιβάλ είχε την ευκαιρία να... βιώσει μια άλλη ταινία, που ήδη συζητείται για τον Χρυσό Φοίνικα. Πρόκειται για το νέο φιλμ της Σελίν Σιαμά, της Γαλλίδας δημιουργού του «Girlhood», μιας ερωτικής ιστορίας ανάμεσα σε δυο κοπέλες στη Βρετάνη του 1750, με τον τίτλο «Portrait of a Lady on Fire» και πρωταγωνίστριες τις Νοεμί Μερλάν και Αντέλ Ενέλ.

Η μία είναι ζωγράφος, η άλλη το αντικείμενο του έργου, ενός πορτρέτου που προορίζεται για την έγκριση ενός υποψήφιου συζύγου. Παρότι η Σιαμά βαραίνει, με χαρακτηριστικά γαλλικό τρόπο, την ταινία της με ασταμάτητο λόγο, το φιλμ έχει ενθουσιάσει την κριτική.

Μιλώντας για ενθουσιασμό, τα φλας δεν άστραψαν στο κόκκινο χαλί ώς τώρα τόσο όσο για την απαστράπτουσα Ιζαμπέλ Ιπέρ, που εμφανίστηκε με ασημένιο φόρεμα και τη γνώριμη σιγουριά της.

Η Ιπέρ πρωταγωνιστεί, μιλώντας (ξανά, μετά το «Γκρέτα»), στα αγγλικά, στο νέο φιλμ του Αμερικανού Αϊρα Σακς, «Frankie», που παρακολουθεί την... υπαρξιακού τουρισμού διαμονή μιας ευρύτερης οικογένειας στην πανέμορφη Σίντρα της Πορτογαλίας.

Σε διαμετρικά αντίθετο κλίμα, οι Βέλγοι αδελφοί Νταρντέν παρουσίασαν τον «Νεαρό Αχμέντ», τη νέα τους ταινία, πιο έκδηλα πολιτική απ’ ό,τι έχουν γράψει ώς τώρα. Το φιλμ παρακολουθεί ένα έφηβο αγόρι που έχει γίνει φονταμενταλιστής ισλαμιστής και, μετά την απόπειρά του να δολοφονήσει τη δασκάλα του, μπαίνει στο σύστημα... αναμόρφωσης. Οσο δυνατό και επίκαιρο κι αν είναι το θέμα της ταινίας, η μινιμαλιστική σκηνοθεσία και η, όπως φαίνεται, αθωότητα στην ψυχή των δύο αδελφών δημιουργών, εμποδίζουν το φιλμ από το να αναπτύξει ένταση και να προκαλέσει στο κοινό το χτύπημα στο οποίο στοχεύει.

ΣΙΝΕΜΑ
Ενα ρέκβιεμ για μια Ρωσία που χάθηκε και ένα «κατηγορώ»
Δυο ταινίες από ή για τη Ρωσία μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των ημερών στις Κάννες, τασσόμενες και οι δύο εναντίον της σημερινής της πολιτικής ηγεσίας και κοινωνικής κατάστασης. Η μια είναι το «Καλοκαίρι» του...
Ενα ρέκβιεμ για μια Ρωσία που χάθηκε και ένα «κατηγορώ»
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Μάης που άλλαξε το σινεμά
Πενήντα χρόνια μετά το επεισοδιακό Φεστιβάλ Κανών του 1968, που διακόπηκε, με πρωτοβουλία του Φρανσουά Τριφό και του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, η μεγαλύτερη κινηματογραφική διοργάνωση στον κόσμο ετοιμάζεται να το...
Ο Μάης που άλλαξε το σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Φιλμάκια ενός αιώνα με λάμψη σημερινή
​Γίνεται η προβολή 100 ταινιών μικρού μήκους, ηλικίας 120 χρόνων, να είναι μια αναζωογονητική εμπειρία; Γίνεται και έγινε το βράδυ της Τρίτης, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, σε διοργάνωση της Ελληνικής...
Φιλμάκια ενός αιώνα με λάμψη σημερινή
ΣΙΝΕΜΑ
Ο θρίαμβος του Κεκάτου, το ταξικό «κατηγορώ» του Τζουν-χο, ο πόνος και η δόξα του Αλμοδόβαρ
Το Φεστιβάλ Κανών για το 2019 ολοκληρώθηκε με την τελετή λήξης και την απονομή των βραβείων του: μια διοργάνωση στην ταυτότητα της περσινής και σε μάλλον βελτιωμένη έκδοση, με έμφαση στο σινεμά του δημιουργού...
Ο θρίαμβος του Κεκάτου, το ταξικό «κατηγορώ» του Τζουν-χο, ο πόνος και η δόξα του Αλμοδόβαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Το κινηματογραφικό δίδυμο που γράφει Ιστορία
Ανετοι, γοητευτικοί και ταιριαστοί, οι δύο σταρ μίλησαν για τη συνεργασία τους στην πολυσυζητημένη ταινία του Ταραντίνο «Once Upon a Time… in Hollywood», κλέβοντας την παράσταση ακόμα και από τη λαμπερή Μάργκο...
Το κινηματογραφικό δίδυμο που γράφει Ιστορία
ΣΙΝΕΜΑ
Ηρθε η ώρα για τον Χρυσό Φοίνικα του Πέδρο Αλμοδόβαρ;
Μπορεί ο Αλμοδόβαρ να είναι ένας από τους σπουδαιότερους και ωραιότερους σύγχρονους σκηνοθέτες, αλλά σίγουρα δεν φημίζεται ως γλυκός ή προσηνής άνθρωπος. Ετσι, όταν το συννεφιασμένο πρωί μετά την επίσημη...
Ηρθε η ώρα για τον Χρυσό Φοίνικα του Πέδρο Αλμοδόβαρ;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας