Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δάκρυσε και θυμήθηκε τις γυναίκες της ζωής του

Με την κόρη του Ανούσκα στο κόκκινο χαλί, ενώ (κάτω) στην απονομή δεν μπορούσε να συγκρατήσει τα δάκρυά του

AP Photo/Petros Giannakouris
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δάκρυσε και θυμήθηκε τις γυναίκες της ζωής του

  • A-
  • A+

Πνιγμένος στα δάκρυα («είχα πολλά χρόνια να πλαντάξω στο κλάμα») ο 83χρονος, αλλά ακμαίος και πάντα γοητευτικός Αλέν Ντελόν, δέχτηκε, το βράδυ της Κυριακής, στις Κάνες έναν Τιμητικό Χρυσό Φοίνικα για το σύνολο της καριέρας του.

Η αίθουσα του Παλέ ήταν ασφυκτικά γεμάτη και έδωσαν το «παρών» ο υπουργός Πολιτισμού Φρανκ Ριεστέρ, ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Πιερ Λεσκίρ και ο γενικός διευθυντής του, Τιερί Φρεμό. Σε πείσμα των έντονων διαμαρτυριών, φεμινιστικών κυρίως ομάδων, που θεωρούσαν αδιανόητο να τιμηθεί ένας «ρατσιστής, ξενόφοβος και μισογύνης», έτσι τον θεωρούν, ο μεγάλος Γάλλος σταρ με το αγγελικό πρόσωπο και τη λαμπρή φιλμογραφία, από τον Αντονιόνι και τον Βισκόντι μέχρι το Μελβίλ, πήρε τον Χρυσό Φοίνικα από τα χέρια της κόρης του, Ανούσκα, μέσα σε μια θύελλα χειροκροτημάτων.

«Αυτή η βραδιά μοιάζει κάπως με μεταθανάτιο φόρο τιμής, ενώ είμαι εν ζωή», είπε. Και συνέχισε: «Εάν είμαι σταρ, στο κοινό το χρωστάω και σε κανέναν άλλον». Και υπογράμμισε ότι σκέφτεται έντονα τις δύο γυναίκες της ζωής του, τη Μιρέιγ Νταρκ και τη Ρόμι Σνάιντερ. Ισως ως απάντηση στα περί μισογυνισμού, επέμενε στο θέμα των γυναικών πολύ, ακόμα και στο μάστερ κλας που είχε δώσει το πρωί, μιλώντας επί μιάμιση ώρα για την τεράστια καριέρα του.

Photo by Arthur Mola/Invision/AP

«Οι γυναίκες είναι αυτές που με αγάπησαν, που με έκαναν ηθοποιό, που ήθελαν να κάνω αυτή τη δουλειά και που αγωνίστηκαν για να την κάνω». Και σε μια συνέντευξή του την ίδια μέρα, είχε περάσει στην αντεπίθεση, υποστηρίζοντας ότι όσοι συγκέντρωσαν πάνω από 25 χιλιάδες υπογραφές εναντίον της βράβευσής του, είχαν επινοήσει δηλώσεις του. «Δεν είμαι εναντίον του γάμου των ομοφύλων, μου είναι αδιάφορο, οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Είμαι, όμως, αντίθετος, στην υιοθεσία παιδιών από δύο πρόσωπα του ιδίου φύλου. (...) Είπα ότι έχω χαστουκίσει μια γυναίκα; Ε, ναι, το είπα, αλλά θα έπρεπε να έχω προσθέσει ότι έχω δεχτεί περισσότερα χαστούκια από όσα έχω δώσει. Ποτέ στη ζωή μου δεν βασάνισα γυναίκες. (...) Μου κόλλησαν και την ετικέτα του ακροδεξιού, επειδή είχα διηγηθεί ότι ήμουν φίλος με τον Ζαν-Μαρί Λεπέν από την εποχή του στρατού. Οχι, είμαι απλώς δεξιός. Τελεία. Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να συμφωνεί μαζί μου. Αλλά για ένα μόνο πράγμα στη ζωή μου είμαι σίγουρος και περήφανος. Για την καριέρα μου».

Είχε βάλει αποτελεσματικά το χεράκι του στην υπεράσπισή του και ο Τιερί Φρεμό, λέγοντας το αυτονόητο: «Ο Αλέν Ντελόν έχει δικαίωμα να πιστεύει ό,τι θέλει. Είναι προβληματικό και πολύπλοκο να κρίνουμε, με τα μάτια τού σήμερα, πράγματα που ειπώθηκαν και έγιναν πολλά χρόνια πριν».

ΣΙΝΕΜΑ
Δύο ασυμβίβαστοι πρωτοπόροι από Ελλάδα και Γιουγκοσλαβία
Ο ένας, ο Γκρέγκορι Μαρκόπουλος, γεννημένος στο Οχάιο το 1928 από γονείς Ελληνες μετανάστες, κράτησε το σπουδαίο, πρωτοποριακό και πειραματικό του σινεμά σχεδόν ένα μυστικό: δεκάδες ταινίες εμπνευσμένες από τη...
Δύο ασυμβίβαστοι πρωτοπόροι από Ελλάδα και Γιουγκοσλαβία
ΣΙΝΕΜΑ
Ενα ερωτικό κόμικς για τα 60 χρόνια του
Οι προετοιμασίες για τα εξηκοστά γενέθλια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μάς πάνε από έκπληξη σε έκπληξη. Ομολογούμε, πάντως, πως η πιο πρόσφατη είδηση ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες, αφού από τη...
Ενα ερωτικό κόμικς για τα 60 χρόνια του
ΣΙΝΕΜΑ
Ο The Boy αγαπά τη δεκαετία του ’80
Το 60ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ανέθεσε στον γνωστό σκηνοθέτη και μουσικό The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης) να βουτήξει στα 80s και να επιλέξει δέκα ταινίες γεμάτες τρόμο, τρυφερότητα, χιούμορ,...
Ο The Boy αγαπά τη δεκαετία του ’80
ΣΙΝΕΜΑ
Σινεμά και ανθρώπινα δικαιώματα
Η επιτυχημένη διοργάνωση συνεχίζει να υπηρετεί και να προβάλλει πρωτοπόρους Ελληνες και ξένους καλλιτέχνες, αλλά φέτος σε ειδικό τμήμα της φιλοξενεί ερευνητικά βίντεο για τις δολοφονίες των Παύλου Φύσσα και...
Σινεμά και ανθρώπινα δικαιώματα
ΣΙΝΕΜΑ
Οι θεατές στην αφίσα
Μια τόσο μεγάλη γιορτή σαν τα εξήντα χρόνια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θέλει ανασκούμπωμα πολύ καιρό πριν, θέλει ωραίες ιδέες και...
Οι θεατές στην αφίσα
ΣΙΝΕΜΑ
Ολη η Αθήνα μια μεγάλη οθόνη
To Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας μπήκε στο ένατο καλοκαίρι του έχοντας από καιρό γίνει αγαπημένη συνήθεια των σινεφίλ, αλλά και εκείνων που χαίρονται να βλέπουν άγνωστες αλλά και γνωστές γωνιές...
Ολη η Αθήνα μια μεγάλη οθόνη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας