Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ολη η Αθήνα μια μεγάλη οθόνη

«Δεσμώτης του ιλίγγου», 1958, σε σκηνοθεσία Αλφρεντ Χίτσκοκ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ολη η Αθήνα μια μεγάλη οθόνη

  • A-
  • A+
Σε πλατείες, μουσεία, επαύλεις, κήπους, νταμάρια, λόφους και πεζόδρομους η πολύ επιτυχημένη διοργάνωση θα φιλοξενήσει τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες πολλά αριστουργήματα, ενώ θα βάλει και τον Χίτσκοκ στο αρχαίο θέατρο της Μικρής Επιδαύρου.

To Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας μπήκε στο ένατο καλοκαίρι του έχοντας από καιρό γίνει αγαπημένη συνήθεια των σινεφίλ, αλλά και εκείνων που χαίρονται να βλέπουν άγνωστες αλλά και γνωστές γωνιές της Αθήνας να μεταμορφώνονται σε μεγάλα θερινά σινεμά. Από μουσεία και πλατείες μέχρι αρχαιολογικούς χώρους. Γιατί, να μην ξεχνάμε ότι το Athens Open Air Film Festival είχε πέρυσι την τιμή, συνεργαζόμενο φυσικά με το Φεστιβάλ Επιδαύρου, να διοργανώσει την πρώτη κινηματογραφική προβολή σε αρχαίο θέατρο, σ' αυτό της Μικρής Επιδαύρου, με την «Ηλέκτρα» του Κακογιάννη. Το ενδιαφέρον πείραμα θα συνεχιστεί και φέτος, και μάλιστα πιο ανατρεπτικά, αφού η Μικρή Επίδαυρος θα φιλοξενήσει... Χίτσκοκ, τον «Δεσμώτη του ιλίγγου» (22 Ιουνίου), που πριν από μερικά χρόνια ψηφίστηκε ως η καλύτερη δημιουργία όλων των εποχών από τα περιοδικά «Sound and Sight» και «Σινεμά».

9ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου

Κατά τα άλλα, το 9ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας, που απλώνεται σε τρεις μήνες, από Ιούνιο μέχρι Αύγουστο, φέτος αποφάσισε να «επαναφέρει τη μεγαλειώδη εμπειρία τού να παρακολουθεί κανείς κλασικές και αγαπημένες ταινίες σε εξαιρετικές συνθήκες προβολής και ξανά σε μεγάλη οθόνη, εκεί που είναι άλλωστε η θέση τους».

Με άλλα λόγια, το φετινό πρόγραμμα απαρτίζεται μόνο από αριστουργήματα του παγκόσμιου σινεμά, ενώ στους ήδη γνωστούς χώρους, όπως τον πεζόδρομο της Αρεοπαγίτου, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, την πλατεία Αυδή κ.α. προστίθενται νέες τοποθεσίες (Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας, Πάρκο Λιπασμάτων Δραπετσώνας, Θέατρο Βράχων «Αννα Συνοδινού» και Ρωμαϊκή Αγορά) με τη φροντίδα η κάθε ταινία κάπως να ταιριάζει, έστω και αντιστικτικά μαζί τους. Ετσι, στην έναρξη του φεστιβάλ, που θα γίνει στις 5 Ιουνίου στη Ρωμαϊκή Αγορά, θα προβληθεί το μυθικό για τους δικούς μας καιρούς «Amarcord» του Φελίνι.

«Αμαρκόρντ», 1973, του Φεντερίκο Φελίνι

Ο Ιούνιος έχει τα δικά του διαμάντια. Τον «Γυμνό» του Μάικ Λι στην πλατεία Αβησσυνίας (7/6), το «Ο μάγειρας, ο κλέφτης, η γυναίκα του και ο εραστής της» του Πίτερ Γκριναγουέι στην εστέτ Πειραιώς 260 (13/6), τα μαγικά «Κόκκινα παπούτσια» των Πάουελ και Πρεσμπέργκερ στην ατμοσφαιρική Ακαδημία Πλάτωνος (19/6), το ανατριχιαστικό «Μυστικό του Βράχου των Κρεμασμένων» του Πίτερ Γουίαρ στους Βράχους του Βύρωνα (Θέατρο «Αννα Συνοδινού», 25/6) και τις αριστοκρατικές «Επικίνδυνες σχέσεις» του Στίβεν Φρίαρς στο Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας (29/6).

«Μπλόου απ», 1966, σε σκηνοθεσία Μικελάντζελο Αντονιόνι

Λίγο πιο σινεφίλ και ψαγμένος ο Ιούλιος προσφέρει ευκαιρίες να ξαναδούμε σπάνιες ταινίες. Δύο από αυτές έχουν γενέθλια και το φεστιβάλ τις γιορτάζει. Ο «Λυσσασμένος σκύλος» του Κουροσάβα με τον Τοσίρο Μιφούνε θα σβήσει τα 70 κεράκια από την πρώτη κυκλοφορία του στο σινέ Ριβιέρα (8/7) και το «Αυτή είναι η ζωή μου» του Ντάγκλας Σερκ τα δικά του 60 στον πεζόδρομο της Αρεοπαγίτου (17/7). Η «Χαμένη λεωφόρος» του Ντέιβιντ Λιντς πιάνει τα ύψη του Λυκαβηττού (5/7), η «Στρατιά των αφανών ηρώων» του Μελβίλ το αίθριο του Βυζαντινού Μουσείου (12/7), η «Αυγή» του Μουρνάου θα ανατείλει στο Θέατρο Ρεματιάς συνοδεία live μουσικής από τους Sancho 003 (15/7).

Στην Αθήνα του τέλους του Αυγούστου το Open Air Film Festival θα μας παρηγορήσει για το καλοκαίρι που σιγά σιγά αποχωρεί με δύο απολαυστικές ταινίες, τον «Φανφαρόνο» του Ντίνο Ρίζι με Γκάσμαν, Τρεντινιάν (Νομισματικό Μουσείο, 23/8) και το «Μπραζίλ» του Τέρι Γκίλιαμ (Θέατρο Κολωνού, 28/8).

Τη φετινή αφίσα του φεστιβάλ ανέλαβε ο βραβευμένος σχεδιαστής Βασίλης Μέξης. Η είσοδος είναι ελεύθερη. Το φεστιβάλ συνδιοργανώνεται από τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και στηρίζεται από πρεσβείες και ξένα ινστιτούτα (ιταλική, British Council, Γαλλικό Ινστιτούτο, Γκέτε). Ολο το πρόγραμμα στο www.cinemagazine.gr και www.aoaff.gr

ΣΙΝΕΜΑ
Δάκρυσε και θυμήθηκε τις γυναίκες της ζωής του
Πνιγμένος στα δάκρυα («είχα πολλά χρόνια να πλαντάξω στο κλάμα») ο 83χρονος, αλλά ακμαίος και πάντα γοητευτικός Αλέν Ντελόν, δέχτηκε, το βράδυ της Κυριακής, στις Κάνες έναν Τιμητικό Χρυσό Φοίνικα για το σύνολο...
Δάκρυσε και θυμήθηκε τις γυναίκες της ζωής του
ΣΙΝΕΜΑ
Ολος ο Μπερτολούτσι σε δεκαέξι ταινίες
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας τιμά τον δημιουργό, που πέθανε πριν από πέντε μήνες, με πλήρη ρετροσπεκτίβα του έργου του στο «Ιντεάλ». Εναρξη με τον «Τελευταίο Αυτοκράτορα», που θα προβληθεί σε...
Ολος ο Μπερτολούτσι σε δεκαέξι ταινίες
ΣΙΝΕΜΑ
Ενα αξέχαστο love story στην Υδρα
Με την ταινία του διάσημου σκηνοθέτη Νικ Μπρούμφιλντ «Marianne and Leonard: Words of Love», για τον Καναδό τροβαδούρο Λέοναρντ Κοέν και τη μούσα του Μαριάνε Ιλέν θα ανοίξει το 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ...
Ενα αξέχαστο love story στην Υδρα
ΣΙΝΕΜΑ
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας
Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποφάσισε ένα από τα κεντρικά του αφιερώματα να έχει τίτλο «Γιατί να κοιτάξουμε τα ζώα;» εμπνευσμένο από το δοκίμιο του Τζον Μπέρτζερ «Why look at animals»....
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας
ΣΙΝΕΜΑ
Ψυχαγωγία και έμπνευση για το πιο δύσκολο κοινό
Με ένα πυκνό τριήμερο (7-9 Δεκεμβρίου) στο Μέγαρο Μουσικής ξεκινά ένας νέος θεσμός της πόλης που προτείνει ό,τι καλύτερο διαθέτει η τόσο πλούσια παγκόσμια παραγωγή ταινιών για παιδιά και εφήβους. Οι δημιουργοί...
Ψυχαγωγία και έμπνευση για το πιο δύσκολο κοινό
ΣΙΝΕΜΑ
«Θα ήθελα να κάνω ταινία για τη δικιά μου Ελλάδα»
«Μην ξεχνάτε ότι είμαι πολύ νέα σκηνοθέτις, αλλά ηθοποιός μιας κάποιας ηλικίας», είπε χθες χαμογελαστή, με τα ωραία ελληνικά της, κι ας έψαχνε πότε πότε καμιά λέξη, η πανέμορφη Βαλέρια Γκολίνο. Ηρθε για ακόμα...
«Θα ήθελα να κάνω ταινία για τη δικιά μου Ελλάδα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας