Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ολη η Αθήνα μια μεγάλη οθόνη

«Δεσμώτης του ιλίγγου», 1958, σε σκηνοθεσία Αλφρεντ Χίτσκοκ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ολη η Αθήνα μια μεγάλη οθόνη

  • A-
  • A+
Σε πλατείες, μουσεία, επαύλεις, κήπους, νταμάρια, λόφους και πεζόδρομους η πολύ επιτυχημένη διοργάνωση θα φιλοξενήσει τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες πολλά αριστουργήματα, ενώ θα βάλει και τον Χίτσκοκ στο αρχαίο θέατρο της Μικρής Επιδαύρου.

To Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας μπήκε στο ένατο καλοκαίρι του έχοντας από καιρό γίνει αγαπημένη συνήθεια των σινεφίλ, αλλά και εκείνων που χαίρονται να βλέπουν άγνωστες αλλά και γνωστές γωνιές της Αθήνας να μεταμορφώνονται σε μεγάλα θερινά σινεμά. Από μουσεία και πλατείες μέχρι αρχαιολογικούς χώρους. Γιατί, να μην ξεχνάμε ότι το Athens Open Air Film Festival είχε πέρυσι την τιμή, συνεργαζόμενο φυσικά με το Φεστιβάλ Επιδαύρου, να διοργανώσει την πρώτη κινηματογραφική προβολή σε αρχαίο θέατρο, σ' αυτό της Μικρής Επιδαύρου, με την «Ηλέκτρα» του Κακογιάννη. Το ενδιαφέρον πείραμα θα συνεχιστεί και φέτος, και μάλιστα πιο ανατρεπτικά, αφού η Μικρή Επίδαυρος θα φιλοξενήσει... Χίτσκοκ, τον «Δεσμώτη του ιλίγγου» (22 Ιουνίου), που πριν από μερικά χρόνια ψηφίστηκε ως η καλύτερη δημιουργία όλων των εποχών από τα περιοδικά «Sound and Sight» και «Σινεμά».

9ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου

Κατά τα άλλα, το 9ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας, που απλώνεται σε τρεις μήνες, από Ιούνιο μέχρι Αύγουστο, φέτος αποφάσισε να «επαναφέρει τη μεγαλειώδη εμπειρία τού να παρακολουθεί κανείς κλασικές και αγαπημένες ταινίες σε εξαιρετικές συνθήκες προβολής και ξανά σε μεγάλη οθόνη, εκεί που είναι άλλωστε η θέση τους».

Με άλλα λόγια, το φετινό πρόγραμμα απαρτίζεται μόνο από αριστουργήματα του παγκόσμιου σινεμά, ενώ στους ήδη γνωστούς χώρους, όπως τον πεζόδρομο της Αρεοπαγίτου, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, την πλατεία Αυδή κ.α. προστίθενται νέες τοποθεσίες (Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας, Πάρκο Λιπασμάτων Δραπετσώνας, Θέατρο Βράχων «Αννα Συνοδινού» και Ρωμαϊκή Αγορά) με τη φροντίδα η κάθε ταινία κάπως να ταιριάζει, έστω και αντιστικτικά μαζί τους. Ετσι, στην έναρξη του φεστιβάλ, που θα γίνει στις 5 Ιουνίου στη Ρωμαϊκή Αγορά, θα προβληθεί το μυθικό για τους δικούς μας καιρούς «Amarcord» του Φελίνι.

«Αμαρκόρντ», 1973, του Φεντερίκο Φελίνι

Ο Ιούνιος έχει τα δικά του διαμάντια. Τον «Γυμνό» του Μάικ Λι στην πλατεία Αβησσυνίας (7/6), το «Ο μάγειρας, ο κλέφτης, η γυναίκα του και ο εραστής της» του Πίτερ Γκριναγουέι στην εστέτ Πειραιώς 260 (13/6), τα μαγικά «Κόκκινα παπούτσια» των Πάουελ και Πρεσμπέργκερ στην ατμοσφαιρική Ακαδημία Πλάτωνος (19/6), το ανατριχιαστικό «Μυστικό του Βράχου των Κρεμασμένων» του Πίτερ Γουίαρ στους Βράχους του Βύρωνα (Θέατρο «Αννα Συνοδινού», 25/6) και τις αριστοκρατικές «Επικίνδυνες σχέσεις» του Στίβεν Φρίαρς στο Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας (29/6).

«Μπλόου απ», 1966, σε σκηνοθεσία Μικελάντζελο Αντονιόνι

Λίγο πιο σινεφίλ και ψαγμένος ο Ιούλιος προσφέρει ευκαιρίες να ξαναδούμε σπάνιες ταινίες. Δύο από αυτές έχουν γενέθλια και το φεστιβάλ τις γιορτάζει. Ο «Λυσσασμένος σκύλος» του Κουροσάβα με τον Τοσίρο Μιφούνε θα σβήσει τα 70 κεράκια από την πρώτη κυκλοφορία του στο σινέ Ριβιέρα (8/7) και το «Αυτή είναι η ζωή μου» του Ντάγκλας Σερκ τα δικά του 60 στον πεζόδρομο της Αρεοπαγίτου (17/7). Η «Χαμένη λεωφόρος» του Ντέιβιντ Λιντς πιάνει τα ύψη του Λυκαβηττού (5/7), η «Στρατιά των αφανών ηρώων» του Μελβίλ το αίθριο του Βυζαντινού Μουσείου (12/7), η «Αυγή» του Μουρνάου θα ανατείλει στο Θέατρο Ρεματιάς συνοδεία live μουσικής από τους Sancho 003 (15/7).

Στην Αθήνα του τέλους του Αυγούστου το Open Air Film Festival θα μας παρηγορήσει για το καλοκαίρι που σιγά σιγά αποχωρεί με δύο απολαυστικές ταινίες, τον «Φανφαρόνο» του Ντίνο Ρίζι με Γκάσμαν, Τρεντινιάν (Νομισματικό Μουσείο, 23/8) και το «Μπραζίλ» του Τέρι Γκίλιαμ (Θέατρο Κολωνού, 28/8).

Τη φετινή αφίσα του φεστιβάλ ανέλαβε ο βραβευμένος σχεδιαστής Βασίλης Μέξης. Η είσοδος είναι ελεύθερη. Το φεστιβάλ συνδιοργανώνεται από τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και στηρίζεται από πρεσβείες και ξένα ινστιτούτα (ιταλική, British Council, Γαλλικό Ινστιτούτο, Γκέτε). Ολο το πρόγραμμα στο www.cinemagazine.gr και www.aoaff.gr

ΣΙΝΕΜΑ
Πατάει τα εξήντα με εφηβική ορμή
Eνα φεστιβάλ είναι κυρίως οι ταινίες του, κι από αυτές το 60ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει πολλές – 201 μεγάλες και 59 μικρές από 59 χώρες. Είναι, όμως, και πολλά άλλα ακόμα, που τα ανακοίνωσε η...
Πατάει τα εξήντα με εφηβική ορμή
ΣΙΝΕΜΑ
Δύο ασυμβίβαστοι πρωτοπόροι από Ελλάδα και Γιουγκοσλαβία
Ο ένας, ο Γκρέγκορι Μαρκόπουλος, γεννημένος στο Οχάιο το 1928 από γονείς Ελληνες μετανάστες, κράτησε το σπουδαίο, πρωτοποριακό και πειραματικό του σινεμά σχεδόν ένα μυστικό: δεκάδες ταινίες εμπνευσμένες από τη...
Δύο ασυμβίβαστοι πρωτοπόροι από Ελλάδα και Γιουγκοσλαβία
ΣΙΝΕΜΑ
Ενα ερωτικό κόμικς για τα 60 χρόνια του
Οι προετοιμασίες για τα εξηκοστά γενέθλια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μάς πάνε από έκπληξη σε έκπληξη. Ομολογούμε, πάντως, πως η πιο πρόσφατη είδηση ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες, αφού από τη...
Ενα ερωτικό κόμικς για τα 60 χρόνια του
ΣΙΝΕΜΑ
Ο The Boy αγαπά τη δεκαετία του ’80
Το 60ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ανέθεσε στον γνωστό σκηνοθέτη και μουσικό The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης) να βουτήξει στα 80s και να επιλέξει δέκα ταινίες γεμάτες τρόμο, τρυφερότητα, χιούμορ,...
Ο The Boy αγαπά τη δεκαετία του ’80
ΣΙΝΕΜΑ
Σινεμά και ανθρώπινα δικαιώματα
Η επιτυχημένη διοργάνωση συνεχίζει να υπηρετεί και να προβάλλει πρωτοπόρους Ελληνες και ξένους καλλιτέχνες, αλλά φέτος σε ειδικό τμήμα της φιλοξενεί ερευνητικά βίντεο για τις δολοφονίες των Παύλου Φύσσα και...
Σινεμά και ανθρώπινα δικαιώματα
ΣΙΝΕΜΑ
Οι θεατές στην αφίσα
Μια τόσο μεγάλη γιορτή σαν τα εξήντα χρόνια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θέλει ανασκούμπωμα πολύ καιρό πριν, θέλει ωραίες ιδέες και...
Οι θεατές στην αφίσα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας