Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ανευρη πρεμιέρα με Τζιμ Τζάρμους

Μπιλ Μάρεϊ, Κάρτερ Λόγκαν, Τζιμ Τζάρμους, Σάρα Ντράιβερ, Τίλντα Σουίντον, Λούκα Σάμπατ, Ανταμ Ντράιβερ, Σελίνα Γκόμεζ, Κλόι Σεβινί

Photo by Vianney Le Caer/Invision/AP
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ανευρη πρεμιέρα με Τζιμ Τζάρμους

  • A-
  • A+
Ούτε τα ζόμπι της ταινίας του έσωσαν την παλιομοδίτικη και φλύαρη τελετή έναρξης, που έκανε μέχρι και τον Μπιλ Μάρεϊ να πάρει έναν... υπνάκο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Το σινεμά, ως τέχνη και ως βιομηχανία, είναι μπερδεμένο. Κι αυτό… «βγαίνει προς τα έξω», ακόμα και στην υπέρλαμπρη τελετή έναρξης του σπουδαιότερου κινηματογραφικού φεστιβάλ του πλανήτη.

Το πρώτο κόκκινο χαλί της φετινής διοργάνωσης ήταν ιδανικό: μια τέλεια ισορροπία καλλιτεχνών και celebrities, έχοντας στο κέντρο του τον Τζιμ Τζάρμους, στιλάτο, cool, με τα λευκά μαλλιά του και τα μαύρα γυαλιά του, έτοιμο για την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας ταινίας του, «The Dead Don’t Die», που άνοιξε το φεστιβάλ.

Γύρω του, το καστ του, ο Μπιλ Μάρεϊ, ο Ανταμ Ντράιβερ, η Κλόι Σεβινί, η Τίλντα Σουίντον, να κάνουν τα φλας να ανεβάζουν πυρετό και άλλοι όμορφοι και διάσημοι, από την Τζούλιαν Μουρ ώς την Γκολσιφτέ Φαραχανί, πρωταγωνίστρια, άλλωστε, στο «Paterson» του Τζάρμους.

72ο Φεστιβάλ Κανών

Η τελετή έναρξης, αντίθετα, αποδείχτηκε παρωχημένη και παλιομοδίτικη. Η αρχή έγινε μ’ ένα κλιπάκι από το τελευταίο ντοκιμαντέρ της Ανιές Βαρντά, της υπέροχης δημιουργού που «έφυγε» πριν από λίγο καιρό και στην οποία το φεστιβάλ έχει αφιερώσει τη φετινή αφίσα του. Τον λόγο στην αίθουσα πήρε ο Γάλλος ηθοποιός και διάσημος ραδιοφωνικός παραγωγός, Εντουάρ Μπερ, που, με χαρακτηριστική φλυαρία, έκανε μια εκτεταμένη και άνευρη έκκληση στο κοινό να συνεχίσει ν’ αγαπά το σινεμά, να μην «κλείνεται στο σπίτι τρώγοντας πίτσα» αλλά να συνευρίσκεται στη σκοτεινή αίθουσα με άλλο κόσμο κι όλα αυτά συνοδεία live ακορντεόν.

Τον λόγο πήρε ο Αλεχάντρο Ινιάριτου, πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής, ο οποίος, μιλώντας στα ισπανικά ως Μεξικανός, αναφέρθηκε εξίσου φλύαρα στις αρετές του παραδοσιακού κινηματογράφου, κάνοντας, όπως έσπευσαν να εντοπίσουν οι κάμερες του Canal+ που κάλυπταν την τελετή, τον Μπιλ Μάρεϊ να πάρει έναν υπνάκο στη θέση του. Κοινώς, η πιο νεανική παρουσία στην έναρξη ήταν... το κλιπ της Ανιές Βαρντά.

Την έναρξη του φεστιβάλ κήρυξαν, φρεσκάροντας λίγο το κλίμα, η Σαρλότ Γκενσμπούργκ με τα λεπτά, κομψά πόδια της ν’ αποκαλύπτονται από ένα οριακά ανύπαρκτο ασπρόμαυρο φόρεμα και ο Χαβιέρ Μπαρδέμ, μιλώντας, επίσης, στα ισπανικά, σε μια ενδιαφέρουσα επιλογή του φεστιβάλ να τονίσει και έτσι την πολυ-πολιτισμικότητά του.

Η ίδια η ταινία του Τζιμ Τζάρμους, «The Dead Don’t Die», ένα zombie-movie σε μια μικρή αμερικανική κωμόπολη, δεν ανταποκρίθηκε στο ώς τώρα μεγαλείο του σκηνοθέτη. Τρεις αστυνομικοί, δύο άντρες και μία γυναίκα, έρχονται αντιμέτωποι με ολοένα αυξανόμενους απέθαντους στη Centerville. Αιτία της καταστροφής η ρώγμωση των Πόλων, αλλά και ο εκτεταμένος καταναλωτισμός της καπιταλιστικής Αμερικής του Ντόναλντ Τραμπ: τα ζόμπι περιφέρονται ως… ζόμπι, επαναλαμβάνοντας τη λέξη του αγαπημένου τους πράγματος στη ζωή, αγαθών όπως «καφέ», «μόδα», «WiFi».

Η ταινία έχει ψήγματα του στιλ, του παράλογου, υποτονικού χιούμορ, του ρομαντισμού του Τζιμ Τζάρμους, περισσότερο όμως μοιάζει άνευρη και παλιομοδίτικη, γεμάτη αυτοαναφορικούς διαλόγους, παρότι αντλεί από ένα είδος που, είτε ως ψυχαγωγία είτε ως πολιτικό σχόλιο, έχει δημιουργήσει, στο παρελθόν, αριστουργήματα. Οσο θα περιμένουμε τα επόμενα του Τζάρμους, άλλο τόσο θα περιμένουμε και τα επόμενα κι ελπίζουμε αξέχαστα του φετινού Φεστιβάλ Κανών.

ΣΙΝΕΜΑ
Ο θρίαμβος του Κεκάτου, το ταξικό «κατηγορώ» του Τζουν-χο, ο πόνος και η δόξα του Αλμοδόβαρ
Το Φεστιβάλ Κανών για το 2019 ολοκληρώθηκε με την τελετή λήξης και την απονομή των βραβείων του: μια διοργάνωση στην ταυτότητα της περσινής και σε μάλλον βελτιωμένη έκδοση, με έμφαση στο σινεμά του δημιουργού...
Ο θρίαμβος του Κεκάτου, το ταξικό «κατηγορώ» του Τζουν-χο, ο πόνος και η δόξα του Αλμοδόβαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Το κινηματογραφικό δίδυμο που γράφει Ιστορία
Ανετοι, γοητευτικοί και ταιριαστοί, οι δύο σταρ μίλησαν για τη συνεργασία τους στην πολυσυζητημένη ταινία του Ταραντίνο «Once Upon a Time… in Hollywood», κλέβοντας την παράσταση ακόμα και από τη λαμπερή Μάργκο...
Το κινηματογραφικό δίδυμο που γράφει Ιστορία
ΣΙΝΕΜΑ
Aινιγματικός Ταραντίνο και απαστράπτουσα Ιπέρ
Το Φεστιβάλ Κανών αυτές τις μέρες ζει στην προσμονή του «Once Upon a Time... in Hollywood» του Κουέντιν Ταραντίνο. Αλλά η Δευτέρα ήταν ημέρα... ελληνικού σινεμά στο Φεστιβάλ Κανών με την παρουσίαση...
Aινιγματικός Ταραντίνο και απαστράπτουσα Ιπέρ
ΣΙΝΕΜΑ
Ηρθε η ώρα για τον Χρυσό Φοίνικα του Πέδρο Αλμοδόβαρ;
Μπορεί ο Αλμοδόβαρ να είναι ένας από τους σπουδαιότερους και ωραιότερους σύγχρονους σκηνοθέτες, αλλά σίγουρα δεν φημίζεται ως γλυκός ή προσηνής άνθρωπος. Ετσι, όταν το συννεφιασμένο πρωί μετά την επίσημη...
Ηρθε η ώρα για τον Χρυσό Φοίνικα του Πέδρο Αλμοδόβαρ;
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Δέκα καλοί λόγοι για να πάμε Κρουαζέτ
Το φετινό Φεστιβάλ Κανών ξεκινά στις 14 Μαΐου και τελειώνει στις 25, για να προλάβει τις… ευρωεκλογές. Κι αν, στη διάρκειά του, θ’ ανακαλύψουμε σίγουρα απρόσμενα μικρά ή μεγαλύτερα αριστουργήματα, αυτά είναι...
Δέκα καλοί λόγοι για να πάμε Κρουαζέτ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας