Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δέκα καλοί λόγοι για να πάμε Κρουαζέτ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δέκα καλοί λόγοι για να πάμε Κρουαζέτ

  • A-
  • A+

Το φετινό Φεστιβάλ Κανών ξεκινά στις 14 Μαΐου και τελειώνει στις 25, για να προλάβει τις… ευρωεκλογές. Κι αν, στη διάρκειά του, θ’ ανακαλύψουμε σίγουρα απρόσμενα μικρά ή μεγαλύτερα αριστουργήματα, αυτά είναι τα 10 πράγματα που σίγουρα δεν θέλουμε να χάσουμε.

● Εναρξη με cool zombies. Το πρώτο κόκκινο χαλί του Φεστιβάλ θα φιλοξενήσει το «The Dead Don’t Die» κι άρα ολόκληρο το σύμπαν του Τζιμ Τζάρμους: Mπιλ Μάρεϊ, Τίλντα Σουίντον, Στιβ Μπουσέμι, Ανταμ Ντράιβερ, Ντάνι Γκλόβερ, Κλόι Σεβινί, Ιγκι Ποπ, Τομ Γουέιτς, Σελίνα Γκόμεζ κι ένας ψιλόλιγνος Νεοϋορκέζος με πυκνά άσπρα μαλλιά και μαύρα γυαλιά.

● Μια φορά κι έναν καιρό. Πριν από 25 χρόνια ακριβώς, το «Pulp Fiction» έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κανών. Φέτος, ο Κουέντιν Ταραντίνο έρχεται με την πιο hot ταινία της χρονιάς: «Once Upon a Time in Hollywood», καλοκαίρι του ’69 στην Καλιφόρνια, η «οικογένεια» του Τσαρλς Μάνσον και μαζί όλο το παρασκήνιο της μεγάλης αλλαγής του σινεμά και της τηλεόρασης. Κι ακόμα, Μπραντ Πιτ, Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Αλ Πατσίνο, Μάργκο Ρόμπι κι όλο το Χόλιγουντ του σήμερα παρόν.

● Η ελληνική παρουσία. Θα είναι φέτος απλωμένη σε… κάθε γωνιά, στην πραγματικότητα. Η νέα ταινία του Βασίλη Κεκάτου, «Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς», διαγωνίζεται για τον Χρυσό Φοίνικα Μικρού Μήκους Ταινίας. Το «Broadway» του Χρήστου Μασσαλά και το «Ode to Joy» του Γαβριήλ Τζάφκα επιλέχθηκαν από το Atelier της Cinefondation, προκειμένου να υποστηριχτούν στην προ-παραγωγή τους.

Πέντε Ελληνες δημιουργοί παρουσιάζονται στο «Thessaloniki Goes to Cannes» (συνεργασία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου), στην Αγορά του Φεστιβάλ, ως ταινίες σε προετοιμασία: είναι τα νέα φιλμ των Στέλιου Καμίτση («Ο άνθρωπος με τις απαντήσεις»), Ζαχαρία Μαυροειδή («Απόστρατος»), Χρήστου Νίκου («Μήλα»), Κώστα Αθουσάκη («Περσεφόνη») και Αλέξανδρου Βούλγαρη («Winona»).

Ο Γιώργος Λάνθιμος είναι μέλος της Κριτικής Επιτροπής του Διαγωνιστικού Τμήματος (με πρόεδρο τον Αλεχάντρο Ινιάριτου) και ο Πάνος Χ. Κούτρας της Κριτικής Επιτροπής για τον Χρυσό Φοίνικα Μικρού Μήκους (με πρόεδρο την Κλερ Ντενί). Η Ρομάνα Λόμπατς πρωταγωνιστεί στο «Olla», τη μικρού μήκους ταινία που σκηνοθετεί (πρώτη φορά) η Αριάν Λαμπέντ και κάνει πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών. Επίσης, το φεστιβαλικά πολυαναμενόμενο «Port Authority» της Ντανιέλ Λέσοβιτς, με executive producer τον Μάρτιν Σκορσέζε, είναι μια παραγωγή της Hercules του Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση. Το πιο ευχάριστο σε όλα αυτά είναι η σταδιακή διαπίστωση ότι η συμμετοχή Ελλήνων συντελεστών σε κάθε κομμάτι των πιο μεγάλων διεθνών φεστιβάλ δεν αποτελεί, πια, εξαίρεση, αλλά φυσική κι επόμενη επιλογή.

● «Πόνος και δόξα». Η νέα ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ, «Dolor y Gloria», ελεύθερα αυτοβιογραφική, προμηνύεται να είναι το δικό του «8½». Ο Ντολόρ, σκηνοθέτης, κοιτάζει πίσω στην καριέρα του και τους σημαντικούς ανθρώπους της ζωής του. Τον ενσαρκώνει ο Αντόνιο Μπαντέρας, μεταμορφωμένος σε… Αλμοδόβαρ.

Η πραγματική Συρία. Η Γουαάντ Αλ-Κατέμπ συνυπογράφει, μαζί με τον Εντουαρντ Γουότς, το ντοκιμαντέρ «For Sama», που συμμετέχει στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα» και που είναι, στην ουσία, η δική της ιστορία: Μια 26χρονη σκηνοθέτιδα από τη Συρία κινηματογράφησε τη ζωή της για πέντε χρόνια κατά τη διάρκεια του πολέμου. Ερωτεύτηκε, παντρεύτηκε και γέννησε την κόρη της καθώς κινηματογραφούσε τη βία και τις προκλήσεις που είχαν να αντιμετωπίσουν σε μια εμπόλεμη ζώνη γυναίκες και παιδιά.

Κοιτώντας πίσω. Πενήντα τρία χρόνια μετά το «Ενας άντρας και μια γυναίκα», ο Κλοντ Λελούς ξαναφέρνει κοντά την Ανούκ Εμέ και τον Ζαν-Λουί Τρεντινιάν, για τη συνέχεια της ιστορίας τους, στο «Les Plus Belles Années d’une Vie».

Ο Τέρενς Μάλικ. Θα είναι παρών, παρότι κανείς δεν θα δει τον διάσημα αγοραφοβικό σπουδαίο Αμερικανό δημιουργό. Πάντως, η νέα ταινία του, «A Hidden Life», βασισμένη στην πραγματική ιστορία ενός Γερμανού αντιρρησία συνείδησης στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αναμένεται ως η πιο προσιτή αλλά και πιο ενδιαφέρουσα δική του ταινία των τελευταίων χρόνων.

Νέοι στην ψυχή. Οι αδελφοί Νταρντέν, ήδη με δύο Χρυσούς Φοίνικες στη βιβλιοθήκη τους (για τη «Ροζέτα» και το «Παιδί»), πιάνουν τον πολιτικό σφυγμό της εποχής με το αιχμηρό, όπως φαίνεται, «Young Ahmed», που παρακολουθεί τη διαδρομή ενός νεαρού μουσουλμάνου που σχεδιάζει τη δολοφονία της δασκάλας του.

Ο κύριος Rocketman αυτοπροσώπως. Ο Ελτον Τζον θα εμφανιστεί στην πρεμιέρα της μυθοπλαστικής βιογραφίας του, «Rocketman» του Ντέξτερ Φλέτσερ, όπου τον υποδύεται ο Τάρον Ετζερτον. Και μπορεί να τραγουδήσει κιόλας.

Η Ανιές Βαρντά θα παρακολουθεί από ψηλά. Εφυγε φέτος από τη ζωή, αλλά φιγουράρει, νεότατη και δραστήρια, στην αφίσα του φετινού Φεστιβάλ: για να έχει, τιμητικά, την υψηλή εποπτεία.

ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Εδώ είναι Βαλκάνια;
Καθώς οι ταινίες, ειδικά ενός ανέκαθεν πολιτικά συνειδητοποιημένου και μάχιμου φεστιβάλ όπως η Berlinale, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην έννοια και τις προεκτάσεις της ταυτότητας, εθνικής, φύλου,...
Εδώ είναι Βαλκάνια;
ΣΙΝΕΜΑ
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
Εχοντας φτάσει σχεδόν στη μέση της Berlinale, οι ταινίες που έχουν ξεχωρίσει είναι λίγες, αλλά δυνατές σαν γροθιές, ή ακόμα πιο πολύ, αφού η καθεμιά τους προσεγγίζει τη βία μ’ έναν τρόπο κοντινό στην κουλτούρα...
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
ΣΙΝΕΜΑ
Σε πρώτο πλάνο οι γυναίκες
Αυλαία για την 69η Berlinale και όλα τα φλας πάνω στην υπέροχη Ζιλιέτ Μπινός, πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής, η οποία μίλησε για #metoo και Γουάινστιν. Εφαρμόζοντας την ισότητα των φύλων, η διοργάνωση...
Σε πρώτο πλάνο οι γυναίκες
ΣΙΝΕΜΑ
Ξεχωριστές στιγμές με γουέστερν και τον Νταφό ως Βαν Γκογκ
Το κλασικό αμερικανικό είδος ευτύχησε σε χέρια απρόβλεπτα, σαν του Γάλλου Οντιάρ και γνώριμα σαν των αδελφών Κοέν, ενώ η ερμηνεία του Γουίλεμ Νταφό στην ταινία του Τζούλιαν Σνάμπελ είναι από τις δημιουργικές...
Ξεχωριστές στιγμές με γουέστερν και τον Νταφό ως Βαν Γκογκ
ΣΙΝΕΜΑ
«Οσο απέχω από την Ελλάδα τόσο πιο Ελληνας νιώθω»
Ραντεβού με τα Οσκαρ δίνει ο Λάνθιμος με την γκροτέσκ κωμωδία εποχής «The Favourite», την καλύτερη ταινία του ώς τώρα -ξετυλίγεται στην Αγγλία του 18ου αιώνα, στην αυλή της βασίλισσας Αννας-, όπως και οι...
«Οσο απέχω από την Ελλάδα τόσο πιο Ελληνας νιώθω»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας