Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζωή σαν σενάριο ταινίας

Σκηνή από τη «Γλυκιά Συμμορία» του Νίκου Νικολαΐδη

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ζωή σαν σενάριο ταινίας

  • A-
  • A+

Συγκίνηση στον καλλιτεχνικό κόσμο προκάλεσε ο θάνατος του Τάκη Μόσχου, σε ηλικία 68 ετών. Ο δημοφιλής ηθοποιός νοσηλευόταν σε δημόσιο νοσοκομείο, καθώς είχε υποστεί διπλό εγκεφαλικό επεισόδιο και είχε πέσει σε κώμα.

Φίλοι και συνάδελφοι, κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του, είχαν απευθύνει δημόσια έκκληση για αίμα και στήριξη, ενώ πριν από λίγες ημέρες είχε προβληθεί στον κινηματογράφο «Τριανόν» η ταινία «Βίος + πολιτεία» του Νίκου Περάκη και τα έσοδα θα δίνονταν για την αποθεραπεία του.

Ψηλός, λεπτός με διεισδυτικό βλέμμα, ο Τάκης Μόσχος ταυτίστηκε για τους περισσότερους με τον «Αργύρη», τον άνεργο ηθοποιό που ζούσε στο περιθώριο και την παραβατικότητα στη «Γλυκιά Συμμορία» του Νίκου Νικολαΐδη.

Ηταν η ταινία που τον καθιέρωσε το 1983, δεν ήταν όμως και η πρώτη του, αφού το ντεμπούτο του στο σινεμά έγινε με τον «Αγγελο» του Γιώργου Κατακουζηνού, το 1982. Το παράδοξο είναι ότι μέχρι τότε δεν περνούσε από τη σκέψη του η υποκριτική, καθώς έκανε καριέρα ως μοντέλο, αφού πρώτα σπούδασε στη Νομική της Θεσσαλονίκης και συνέχισε με μεταπτυχιακά στην Κοινωνιολογία και τις Καλές Τέχνες στη Γερμανία.

Φαίνεται όμως ότι το γοητευτικό παρουσιαστικό του και το ντοσιέ με τις επαγγελματικές φωτογραφήσεις που έκανε στη Γερμανία άνοιξαν τον δρόμο για διαφημίσεις στην Ελλάδα και στη συνέχεια για ξεχωριστές ταινίες: από το «Μετέωρο και σκιά» του Τάκη Σπετσιώτη (1985), όπου βραβεύτηκε ερμηνεύοντας τον ρομαντικό μα και αντισυμβατικό ποιητή Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, μέχρι τους «Αισθηματίες» του Νίκου Τριανταφυλλίδη (2014).

Συμμετείχε σε επεισόδια του «Κόκκινου Κύκλου», «Η ζωή μας μια βόλτα», ενώ το 2012 εμφανίστηκε στην παράσταση της «Αντιγόνης» στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου με την Ομάδα ΑΣΙΠΚΑ και πέρυσι συνεργάστηκε με το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης στο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα».

Η ζωή του Τάκη Μόσχου, όπως την έχει αφηγηθεί, θα μπορούσε να αποτελέσει σενάριο ταινίας. Γεύτηκε το λάιφσταϊλ, έρωτες, χρήμα αλλά και ναρκωτικά, περνώντας τις δυσκολίες του εθισμού και της απεξάρτησης.

«Ξόδεψα χρήματα, υγεία, τύχη», έλεγε σε μια από τις τελευταίες του συνεντεύξεις, το 2012, στο Εθνος της Κυριακής. Μετά τις περιπέτειές του, έφυγε από την Αθήνα και βρήκε καταφύγιο στη Σκόπελο, δίπλα στη θάλασσα. Στο νησί όπου έζησε τα τελευταία 18 χρόνια, δηµιούργησε την Ερασιτεχνική Θεατρική Οµάδα Σκοπέλου (ΕΘΟΣ), µε σκοπό να διδάξει και να αναδείξει τη θεατρική τέχνη, ενώ παράλληλα έκανε µαθήµατα σε παιδιά του Γυµνασίου.

ΣΙΝΕΜΑ
Γοτθικός τρόμος σε όλη την πόλη
Το αγαπημένο καλοκαιρινό σινεφίλ ραντεβού, το Athens Open Air Film Festival - Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας, επιστρέφει για έβδομη χρονιά με περισσότερες από 20 προβολές από τον Ιούνιο μέχρι και...
Γοτθικός τρόμος σε όλη την πόλη
ΣΙΝΕΜΑ
Κλακέτα για τους πρόσφυγες
Οι ατέλειωτες καραβιές των προσφύγων που καταφτάνουν καθημερινά στην Ελλάδα, δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο. Ιδιαίτερα ευαισθητοποιούνται αυτές τις κρίσιμες μέρες οι Ευρωπαίοι κινηματογραφιστές και oι άλλοι...
Κλακέτα για τους πρόσφυγες
ΣΙΝΕΜΑ
Ερωτισμός σε άσπρο-μαύρο
Πήγαμε στην Ανδρο για την έκθεση του Μουσείου Γουλανδρή. O απρόβλεπτος κύριος Μαν Ρέι μαζί με τις αισθησιακές μούσες του και τους εντιμότατους φίλους του Ντισάν, Μπρετόν, Κοκτό, Πικάσο «κατέπλευσαν» το Σάββατο...
Ερωτισμός σε άσπρο-μαύρο
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
«Έφυγε» η Μπίμπι Άντερσον 
Σε ηλικία 83 ετών άφησε την τελευταία της πνοή η Σουηδέζα ηθοποιός Μπίμπι Άντερσον, μία από τις πρωταγωνίστριες του θρυλικού Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Ορόσημο στην εμβληματική πορεία της η «Περσόνα».
«Έφυγε» η Μπίμπι Άντερσον 
ΣΙΝΕΜΑ
Θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι, αλλά φοβόμαστε
Οχτώ φοιτητές της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, με όλη την τόλμη της νιότης τους. Και στη μέση μια ερωτική, αντισυμβατική καθηγήτρια, που κατεβαίνει...
Θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι, αλλά φοβόμαστε

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας