Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Η καταστροφή είναι πάντα πιο διασκεδαστική»

Μίλα Γιόβοβιτς

(Photo by Evan Agostini/Invision/AP
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Η καταστροφή είναι πάντα πιο διασκεδαστική»

  • A-
  • A+
Η πανέμορφη ηθοποιός επέστρεψε σαν δαιμονισμένη Βασίλισσα του Αίματος στο «Hellboy» και μας εξηγεί πώς παίζει στα δάχτυλά της τις ταινίες δράσης.

ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ

Για μένα η Μίλα Γιόβοβιτς θα μείνει αξέχαστη στην ποιητική ταινία του Βιμ Βέντερς «Το ξενοδοχείο του ενός εκατομμυρίου δολαρίων» (2000). Ισως γιατί στην ταινία του Βέντερς όπως και στο «Πέμπτο στοιχείο» (1997) του Λικ Μπεσόν, η εξαιρετική ομορφιά της Αμερικανίδας ηθοποιού ουκρανικής καταγωγής παιχνιδίζει με έναν ιδιόμορφο, κάπως ερμαφρόδιτο και περιθωριακό χαρακτήρα.

Οι δύο μεγάλοι σκηνοθέτες μπόρεσαν να διακρίνουν στη Γιόβοβιτς το ατίθασο και απροσδόκητο πνεύμα της, που αργότερα την οδήγησε σε ποικίλες περιπέτειες στον χώρο της μουσικής και της μόδας και τελικά στην επιστροφή της στο σινεμά.

Ωστόσο, οι περισσότεροι θεατές την ξέρουν για τις πιο πρόσφατες επιτυχίες της στον κινηματογράφο της δράσης και της επιστημονικής φαντασίας, όπως για τη σειρά ταινιών «Resident Evil» (2002-2016) και την τελευταία παραγωγή του «Hellboy» βασισμένη σε γνωστή σειρά κόμικς, όπου η Γιόβοβιτς παίζει τη δαιμονισμένη Βασίλισσα του Αίματος, Νίμουε.

• Στις ταινίες του «Resident Evil» επιδίδεστε σε ένα είδος κινηματογράφου που απαιτεί έντονη σωματική άσκηση. Σε αυτή την ταινία όμως παίζετε έναν δαίμονα που σκοτώνει με τη σκέψη μόνο. Σας ξένισε αυτό;

Οταν μου έστειλαν το σενάριο για το «Hellboy», βρισκόμουν σε μια κατάσταση υπαρξιακής κρίσης, γιατί είχα συγκεντρώσει 20 χρόνια εμπειρίας σε ταινίες δράσης και ξαφνικά ένιωσα σαν κάποιος που δουλεύει σε γραφείο: Τι να την κάνω όλη αυτή την άχρηστη γνώση; (γέλια) Ξέρω πώς να βοηθήσω μια ταινία δράσης, να δουλεύω με σύρματα, κόλπα, σπέσιαλ εφέ. Οταν εμφανίστηκε το «Hellboy» χάρηκα γιατί από τη μία θα εξασκούσα τη γνώση μου και από την άλλη είχα στα χέρια μου έναν διαφορετικό χαρακτήρα από την Αλις του «Resident Evil», εκλεπτυσμένη, σαγηνευτική και μυστηριώδη.

• Στο «Πέμπτο στοιχείο» παίζατε τη Λίλου που θέλει να σώσει τον κόσμο και τώρα τη Νίμουε που θέλει να τον καταστρέψει. Ποιο σας άρεσε περισσότερο;

Η καταστροφή είναι πάντα πιο διασκεδαστική (γέλια). Είναι πολύ δυσκολότερο να χτίσεις κάτι από το να το κάνεις κομμάτια.

• Αρχίσατε την καριέρα σας σε πολύ μικρή ηλικία. Πώς αισθάνεστε τώρα ύστερα από τόσες δοκιμασίες, έχοντας πια φτάσει στην ώριμη ηλικία των 43 χρόνων;

Το γήρας μάς τρομάζει όλους. Και εμένα πιο πολύ γιατί μεγάλωσα σε αυτή τη βιομηχανία. Με θυμάστε όταν ήμουν ακόμα παιδί. Και ξαφνικά μεγάλωσα κι ένιωσα την ανάγκη να ωριμάσω.

Θυμάμαι όταν ήμουν 22 χρόνων και έπαθα μια κρίση γιατί διάβασα στο περιοδικό Scientific American ότι η NASA εκπαίδευε ανθρώπους της ηλικίας μου τότε, μεταξύ 21 και 25 ετών, στην έρημο της Αριζόνα για τη διαστημική εξερεύνηση του πλανήτη Αρη. Κι άρχισα να κλαίω και να λέω: Τι έχεις κάνει εσύ;

Είσαι μια σκέτη αποτυχία. Κοίτα αυτούς που κάνουν σοβαρά πράγματα κι εσύ δεν είσαι παρά ένα μοντέλο και ηθοποιός... Αυτή η κρίση όμως με βοήθησε να δεχτώ το πέρασμα του χρόνου αργότερα.

• Δοκιμάσατε την επιτυχία από 11 χρόνων στις δεκαετίες του '80 και του '90 όπου ακούγονταν πολλές ιστορίες για τα σούπερ μοντέλα. Πώς καταφέρατε να επιβιώσετε σε ένα τέτοιο ανταγωνιστικό κλίμα; Τι θα λέγατε τώρα σε ένα κορίτσι που θα ήθελε να ακολουθήσει την πορεία σας;

Νομίζω ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για τους νέους. Πιστεύω στην παιδεία γιατί όταν είσαι τόσο μικρός δεν έχεις αναφορές για το πραγματικά ενδιαφέρον και το όμορφο. Δεν ξέρεις ποιος είναι ο αγαπημένος σου φωτογράφος ή ποιες είναι οι αγαπημένες σου εικόνες. Μέσα στην άγνοιά σου είναι εύκολο να σε εκμεταλλευτούν...

Είναι σίγουρα δύσκολη η δουλειά μας και χρειάζεται πολλή καθοδήγηση. Από αυτή την άποψη στάθηκα τυχερή, αλλά πολλά κορίτσια δεν έχουν τη στήριξη των γονιών τους. Νομίζω λοιπόν ότι οι ατζέντηδες καλά θα κάνουν να υιοθετήσουν και τον ρόλο του μέντορα γιατί πολλές φορές τα παιδιά αυτά δεν έχουν άλλη προστασία.

• Γνωρίζετε αρκετές γνωστές προσωπικότητες σαν την Κέιτ Μος από εκείνη την εποχή. Εχετε κρατήσει επαφή μαζί τους;

Οχι, είχα πάντα μια τάση να αποφεύγω τις διασημότητες. Δεν ξέρω γιατί. Μάλλον επειδή πάντα είχα άλλα ενδιαφέροντα. Μεταξύ των ταινιών και των φωτογραφήσεων, της μουσικής και της μόδας, βυθιζόμουν στα δικά μου πράγματα. Ισως να ακούγεται πολύ εγωκεντρικό αυτό, αλλά μάλλον είναι και αναπόσπαστο στοιχείο της καλλιτεχνικής φύσης – ότι φτιάχνεις έναν δικό σου κόσμο.

• Η μεγάλη σας κόρη θέλει να ακολουθήσει τα χνάρια σας και να γίνει ηθοποιός. Πώς βλέπετε τη σχέση σας μαζί της;

Θα σας πω κάτι κι ελπίζω να μην το μετανιώσω δέκα χρόνια αργότερα: Νομίζω πως η κόρη μου έχει αποκτήσει αυτοπεποίθηση στην ηθοποιία με τη δική μου καθοδήγηση. Το παραδέχομαι κι ας ακούγεται φριχτό! Να σας εξηγήσω όμως. Οταν η μητέρα μου προσπαθούσε να με εκπαιδεύσει, δεν τα πηγαίναμε πολύ καλά γιατί ήθελε να τη μιμούμαι.

Κι όταν η κόρη μου ζήτησε να πάει στην πρώτη της ακρόαση, η αντίδρασή μου ήταν να της πω πώς θα το κάνει. Αλλά μετά σταμάτησα γιατί θυμήθηκα πόσο δυσκολεύτηκα να ελευθερωθώ από τις κακές μου συνήθειες... Αντί γι' αυτό τη βοήθησα να βρει το συναίσθημα μέσα της. Και δούλεψε σαν κάτι μαγικό.

ΣΙΝΕΜΑ
Ο αυτόχειρας Αλεξάντερ ΜακΚουίν και η Τζούλιαν Μουρ που ψάχνει σχέση
Δεν χρειάζεται να ενδιαφέρεται κανείς ειδικά για τη μόδα για να νιώσει στο πετσί του αυτό το ντοκιμαντέρ. Χρειάζεται, απλώς, να θυμηθεί την ηθική τόλμη της δεκαετίας του ’90 και να αναγνωρίσει τον βαθμό...
Ο αυτόχειρας Αλεξάντερ ΜακΚουίν και η Τζούλιαν Μουρ που ψάχνει σχέση
ΣΙΝΕΜΑ
Ανάλαφρη κομεντί γεμάτη Βeatles
Ο Τζακ είναι συνθέτης και τραγουδιστής αλλά τα όνειρά του για διασημότητα δεν έχουν αποδώσει κι έτσι παραμένει στην αφάνεια, με μοναδική fan την παιδική του φίλη Ελι. Μετά από ένα ατύχημα ο Τζακ κι ολόκληρος ο...
Ανάλαφρη κομεντί γεμάτη Βeatles
ΣΙΝΕΜΑ
Μεσόκοποι άνδρες κάνουν βουτιά στη ζωή
Η πρώτη solo σκηνοθετική δουλειά του Ζιλ Λελούς αποτέλεσε έναν εισπρακτικό θρίαμβο στη Γαλλία, φέρνοντας κοντά τους διασημότερους ηθοποιούς της χώρας, ως πρωταγωνιστές μιας γλυκόπικρης κωμωδίας με…...
Μεσόκοποι άνδρες κάνουν βουτιά στη ζωή
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Το best seller ενός νεκρού πιτσαδόρου
Ο Ρεμί Μπεζανσόν, από τους δημοφιλέστερους της νέας γενιάς Γάλλων δημιουργών, μετά από θαυμάσιες αλλά διαφορετικές ταινίες σαν την αξέχαστη ιστορία ενηλικίωσης «Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής σου» ή το...
Το best seller ενός νεκρού πιτσαδόρου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας