Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κύρος, λάμψη και φυλετική ποσόστωση

O διευθυντής Τιερί Φρεμό και ο πρόεδρος Πιερ Λεσκίρ στην ανακοίνωση του προγράμματος 

AP Photo/Francois Mori
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κύρος, λάμψη και φυλετική ποσόστωση

  • A-
  • A+
Με έμφαση στο καλλιτεχνικό σύγχρονο σινεμά των auteurs και στις σκηνοθέτριες, η φετινή διοργάνωση φέρνει στο κόκκινο χαλί τους Τζιμ Τζάρμους, Πέδρο Αλμοδόβαρ, Κεν Λόουτς αλλά και τον Μαραντόνα με τον Ελτον Τζον.

Το φετινό Φεστιβάλ Κανών θα διεξαχθεί από τις 14 ώς και τις 25 Μαΐου και ο πρόεδρος Πιερ Λεσκίρ και ο διευθυντής Τιερί Φρεμό ανακοίνωσαν, χωρίς την παραμικρή αναφορά στην Παναγία των Παρισίων, προφανώς κατ’ επιλογή, το επίσημο πρόγραμμα σε συνέντευξη Τύπου, αραδιάζοντας με φυσικότητα τους πιο πολυαναμενόμενους τίτλους του καλλιτεχνικού σύγχρονου σινεμά των auteurs.

Μπορεί να έγινε από ανάγκη, μια και, για δεύτερη χρονιά, το Φεστιβάλ αποκλείει από το πρόγραμμά του τις παραγωγές του Netflix και «απομακρύνει» τις μεγάλες αμερικανικές παραγωγές, αλλά το προφίλ του σινεμά του δημιουργού ταιριάζει στο γαλλικό Φεστιβάλ, που μοιάζει να βολεύεται αλλά και να λάμπει σ’ αυτή του την ταυτότητα.

«The Dead Don’t Die» του Τζιμ Τζάρμους (Ντάνι Γκλόβερ, Μπιλ Μάρεϊ και Ανταμ Ντράιβερ)

Ετσι, φέτος, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση απ’ ό,τι τα προηγούμενα χρόνια στη φυλετική ποσόστωση (13 σκηνοθέτριες σ’ ολόκληρο το επίσημο πρόγραμμα και ταινίες επιλεγμένες από ένα επιτελείο αποτελούμενο από ακριβώς τόσους άνδρες όσες και γυναίκες), το Φεστιβάλ Κανών παρουσιάζει στο διαγωνιστικό του πρόγραμμα τις ταινίες, μεταξύ άλλων, των Τζιμ Τζάρμους (με το «The Dead Don’t Die» το Φεστιβάλ θ’ ανοίξει αυλαία και θα φέρει στο κόκκινο χαλί τον σκηνοθέτη, την Τίλντα Σουίντον, τον Μπιλ Μάρεϊ, τον Ανταμ Ντράιβερ και όλο το α λα Τζάρμους υπερ-cool σύμπαν), Πέδρο Αλμοδόβαρ, Τέρενς Μάλικ, Κεν Λόουτς, αδελφών Νταρντέν.

72ο φετινό Φεστιβάλ Κανών: Ανακοινώθηκε το επίσημο πρόγραμμα

Για επιπλέον glam, εκτός συναγωνισμού θα φιλοξενηθούν το ντοκιμαντέρ «Maradona» του Ασίφ Καπάντια και το «Rocketman» του Ντέξτερ Φλέτσερ, εξασφαλίζοντας έτσι ότι στην Κρουαζέτ θα κάνουν τη βόλτα τους, αντίστοιχα και ο Ντιέγκο Μαραντόνα, αλλά και ο Ελτον Τζον, στου οποίου τη ζωή βασίζεται η ταινία του Φλέτσερ.

Σαν να μη φτάνει αυτό, στις ειδικές προβολές θα κάνει πρεμιέρα η νέα ταινία του Αμπελ Φεράρα, «Tommaso», βασισμένη στην πραγματική ιστορία του πρώτου καταδότη της σικελικής μαφίας, αλλά και η ολοκαίνουρια ταινία του Βέρνερ Χέρτσογκ, «Family Romance», που γύρισε πέρυσι στην Ιαπωνία, με μη επαγγελματίες, ντόπιους ηθοποιούς και με τη χρήση… διερμηνέα για την καθοδήγησή τους.

«Dolor y Gloria» του Πέδρο Αλμοδόβαρ με την Πενέλοπε Κρουζ

Από τις λιγότερο γνωστές ταινίες που μας κεντρίζουν το ενδιαφέρον, το «Port Authority» της Ντανιέλ Λέσοβιτς στο τμήμα «Ενα κάποιο βλέμμα», με την υπογραφή της Ντανιέλ Λέσοβιτς, τον Μάρτιν Σκορσέζε ως executive producer και παραγωγή από τη Hercules του Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση, η ιστορία ενός νέου από το αμερικανικό Midwest που εγκαθίσταται στη Νέα Υόρκη κι ερωτεύεται μια διεμφυλική γυναίκα –την ενσαρκώνει η Λέινα Μπλουμ, η πρώτη ανοιχτά τρανς γυναίκα που στόλισε τις σελίδες της Vogue.

Οπως τόνισε ο Τιερί Φρεμό, το πρόγραμμα κρατά ακόμα μερικούς άσους στο μανίκι του, που θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα. Ανάμεσά τους θα ελπίζαμε να δούμε κυρίως το «Once Upon a Time in Hollywood» του Κουέντιν Ταραντίνο (κλείνουν, άλλωστε, 25 χρόνια απ’ όταν το «Pulp Fiction» έκανε πρεμιέρα στο ίδιο φεστιβάλ), αλλά και το «The Truth» του Χιροκάζου Κόρε-εντα που, όχι απλώς κέρδισε πέρσι τον Χρυσό Φοίνικα με τους «Κλέφτες καταστημάτων», αλλά και έχει τώρα για πρωταγωνιστικό δίδυμο τις Κατρίν Ντενέβ και Ζιλιέτ Μπινός, το «Ad Astra» του Τζέιμς Γκρέι με τον Μπραντ Πιτ, ή το «Annette» του Λεός Καράξ, με πρωταγωνιστές τον Ανταμ Ντράιβερ και τη Μισέλ Γουίλιαμς.

«Sorry We Missed You» του Κεν Λόουτς

Νοηματικά, οι επικεφαλής του Φεστιβάλ τόνισαν τη σύνδεση της φετινής διοργάνωσης μ’ εκείνη του 1939, πριν από ογδόντα χρόνια, που ενώ επρόκειτο να είναι η πρώτη στην ιστορία, ακυρώθηκε επειδή η Γαλλία βρισκόταν στο χείλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. Καθώς εκείνος ο πόλεμος έφερε την ανοικοδόμηση της σύγχρονης Ευρώπης και του κόσμου, αυτή την πορεία κι αυτή την ταυτότητα «διατυπώνει» κινηματογραφικά η φετινή επιλογή.

Τον φετινό Τιμητικό Χρυσό Φοίνικα το Φεστιβάλ θα απονείμει στον Αλέν Ντελόν, έναν από τους εμβληματικότερους Γάλλους ηθοποιούς και τους ομορφότερους άνδρες που έχουν περάσει ποτέ από την οθόνη, παραβλέποντας προφανώς τις ακροδεξιές, ρατσιστικές και σεξιστικές απόψεις του που τακτικά δηλώνει ανοιχτά κι επισήμως.

72ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΩΝ

Αναλυτικά το Διαγωνιστικό Τμήμα​​​​​

◢ «The Dead Don’t Die» του Τζιμ Τζάρμους

◢ «Dolor y Gloria» του Πέδρο Αλμοδόβαρ

◢ «Il Traditore» του Μάρκο Μπελόκιο

◢ «Nan Fang Ce Zhan de Ju Hu» του Ντιάο Γινάν

◢ «Parasite» του Μπονγκ Τζουν-χο

◢ «The Young Ahmed» των αδελφών Νταρντέν

◢ «Roubaix, une lumière» του Αρνό Ντεπλεσέν

◢ «Atlantique» της Ματί Ντιοπ

◢ «Matthias et Maxime» του Ξαβιέ Ντολάν

◢ «Little Joe» της Τζέσικα Χάουσνερ

◢ «Sorry We Missed You» του Κεν Λόουτς

◢ «Les Miserables» του Λατζ Λι

◢ «A Hidden Life» του Τέρενς Μάλικ

◢ «Bacurau» των Κλεμπέρ Μεντόντσα Φίλο και Ζουλιάνο Ντορνέλες

◢ «La Gomera» του Κορνέλιου Πορομπόιου

◢ «Frankie» του Αϊρα Σακς

◢ «Portrait of the Young Lady on Fire» της Σελίν Σιαμά

◢ «It Must Be Heaven» του Ελία Σουλεϊμάν

◢ «Sibyl» της Ζιστίν Τριέ

 

ΣΙΝΕΜΑ
Ανευρη πρεμιέρα με Τζιμ Τζάρμους
Το σινεμά, ως τέχνη και ως βιομηχανία, είναι μπερδεμένο. Κι αυτό… «βγαίνει προς τα έξω», ακόμα και στην υπέρλαμπρη τελετή έναρξης του σπουδαιότερου κινηματογραφικού φεστιβάλ του πλανήτη.
Ανευρη πρεμιέρα με Τζιμ Τζάρμους
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Δέκα καλοί λόγοι για να πάμε Κρουαζέτ
Το φετινό Φεστιβάλ Κανών ξεκινά στις 14 Μαΐου και τελειώνει στις 25, για να προλάβει τις… ευρωεκλογές. Κι αν, στη διάρκειά του, θ’ ανακαλύψουμε σίγουρα απρόσμενα μικρά ή μεγαλύτερα αριστουργήματα, αυτά είναι...
Δέκα καλοί λόγοι για να πάμε Κρουαζέτ
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης και οι γυναίκες του Χόλιγουντ
Η Θεσσαλονίκη είναι δύο πόλεις. Στο πλαίσιο της δράσης Market Talks της Αγοράς Doc Market του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, δύο νέοι και αιχμηροί δημιουργοί, ο Σύλλας Τζουμέρκας και ο Χρήστος Πασσαλής, με...
Οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης και οι γυναίκες του Χόλιγουντ
«ISIS, tomorrow. Οι χαμένες ψυχές της Μοσούλης»
ΣΙΝΕΜΑ
Εκεί όπου η πραγματικότητα μοιάζει με μύθο
Ταινίες που ξεδιπλώνουν ανθρώπινες ιστορίες είδαμε τις πρώτες ημέρες του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: από τα παιδιά της Μοσούλης στον Χιλιανό ακτιβιστή Λεμεμπέλ και από τους ηλικιωμένους γκέι του...
Εκεί όπου η πραγματικότητα μοιάζει με μύθο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας