Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πέθανε στα 84 χρόνια του ο Σίμουρ Κασέλ

Με την Τζίνα Ρόουλαντς, «Μίνι και Μόσκοβιτς» (1971)

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πέθανε στα 84 χρόνια του ο Σίμουρ Κασέλ

  • A-
  • A+

Ο Τζον Κασαβέτης, όπως έλεγε, του έσωσε τη ζωή, τον βοήθησε να γίνει ηθοποιός, τον πήρε στις ταινίες του, στο ίδιο του το σπιτικό, έγινε φίλος του για μια ολόκληρη ζωή. Ετσι, είναι λογικό που οι φαν του κορυφαίου Ελληνοαμερικανού σκηνοθέτη υποδέχτηκαν με μεγάλη συγκίνηση την είδηση του θανάτου του Σίμουρ Κασέλ σε ηλικία 84 χρόνων, από επιπλοκές Αλτσχάιμερ.

Εμβληματικό πρόσωπο του αμερικανικού κινηματογράφου, κυρίως του ανεξάρτητου, με ρόλους σπάνια πολύ μεγάλους, αλλά πάντα ξεχωριστούς χάρη στο ταλέντο και την ιδιαίτερη προσωπικότητά του, ο Κασέλ κατάφερε να σημαδέψει παραπάνω από μια γενιά θεατών. Ξεκίνησε φυσικά από τον Κασαβέτη.

Εκανε το ντεμπούτο του στις «Σκιές» (1958) με ένα ελάχιστο ρολάκι, που δεν φαινόταν καν στους τίτλους, αλλά ακολούθησαν μερικά κασαβετικά διαμάντια: «Πρόσωπα» (1968), όπου κέρδισε υποψηφιότητα για Οσκαρ, «Δολοφονία ενός Κινέζου μπουκμέικερ» (1976), «Νύχτες Πρεμιέρας» (1977). Ιδιαίτερη αναφορά απαιτείται για την ερμηνεία του στην τρυφερή κωμωδία του Κασαβέτη «Μίνι και Μόσκοβιτς» (1971), όπου ως άξεστος παρκαδόρος με κάτι εξωπραγματικά μουστάκια καταφέρνει και κερδίζει την καρδιά μιας καλλονής και εξευγενισμένης επιμελήτριας σε γκαλερί (προφανώς η Τζίνα Ρόουλαντς).

Ο Κασέλ συνεργάστηκε και με άλλους μεγάλους σκηνοθέτες, κι ας είχε μια καριέρα με σκαμπανεβάσματα λόγω προβλημάτων με αλκοόλ και ναρκωτικά, για τα οποία πήγε ακόμα και φυλακή το 1982.

Τον Σαμ Πέκινπα («Convoy»), τον Ηλία Καζάν («Ο τελευταίος μεγιστάνας»), τον Νίκολας Ρεγκ. Ηταν όμως ο Γουές Αντερσον που τον ξανάφερε στο προσκήνιο και κοντά στους νεότερους σινεφίλ με τις ταινίες «Rushmore», «Οικογένεια Τενενμπάουμ» και «Υδάτινες Ιστορίες», ενώ οι συμμετοχές του στην τηλεόραση («Μάτλοκ» κ.ά) αλλά και σε μεγάλες παραγωγές, όπως «Ντικ Τρέισι» και «Ανήθικη Πρόταση», όπου έπαιζε τον σοφέρ του Ρόμπερτ Ρέντφορντ, τον είχαν κάνει γνωστό και στο πλατύ κοινό.

Στα μέσα της δεκαετίας του ‘90 ο Σίμουρ Κασέλ είχε έρθει καλεσμένος του Μισέλ Δημόπουλου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για να παραστεί σε αφιέρωμα στον Τζον Κασάβετη.

ΣΙΝΕΜΑ
Μούσα του Γκοντάρ, θρύλος του σινεμά
Την πρώτη φορά που συνάντησε τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ τού γύρισε την πλάτη, απέρριψε την πρότασή του για έναν μικρό ρόλο στο «Με κομμένη την ανάσα» γιατί της ζήτησε να είναι γυμνή. Η έφηβη,18χρονη Δανέζα Χάνα Κάρεν...
Μούσα του Γκοντάρ, θρύλος του σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Από την εργατική τάξη στο Χόλιγουντ
Αντίο στον σπουδαίο Βρετανό ηθοποιό Άλμπερτ Φίνεϊ. Επί πολλές δεκαετίες έπαιξε τα πάντα, εκλεκτικός και την ίδια στιγμή ανοιχτός, πήρε μια μεγάλη θεατρική παράδοση και τη γονιμοποίησε με τις ρίζες του, της...
Από την εργατική τάξη στο Χόλιγουντ
ΣΙΝΕΜΑ
Εφυγε η βασίλισσα του γαλλικού σινεμά
Σπουδαία ερμηνεύτρια, αισθησιακή και ελεύθερη γυναίκα με μυαλό και προσωπικότητα, η Ζαν Μορό έπαιξε σε ταινίες των μεγαλύτερων σκηνοθετών, από τον Φρανσουά Τριφό και τον Λουί Μαλ μέχρι τον Μικελάντζελο...
Εφυγε η βασίλισσα του γαλλικού σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Οι γροθιές του χόρευαν σάμπα
Μπουνιές έριχνε, και τι μπουνιές! Οι αντίπαλοί του απογειώνονταν. Πελώριος, χοντρός, ψηλός, γελαστός, ένας αξιολάτρευτος γίγαντας ήταν ο Μπαντ Σπένσερ, που πέρασε -ντουέτο με τον Τέρενς Χιλ- κατευθείαν από τα...
Οι γροθιές του χόρευαν σάμπα
ΣΙΝΕΜΑ
Το παλιόπαιδο των Monty Python δεν είναι πια εδώ
Πέθανε στα 77 του χρόνια, αφού πάλεψε με μορφή άνοιας, ο περίφημος Βρετανός κωμικός, συγγραφέας και σκηνοθέτης, που είναι κυρίως υπεύθυνος για την κορυφαία ταινία τους, τη βλάσφημη «Ενας προφήτης, μα τι...
Το παλιόπαιδο των Monty Python δεν είναι πια εδώ
ΣΙΝΕΜΑ
Θηλυκό, μπλέ και ηλιόλουστο ελληνικό σινεμά
Με μότο «Femi­nine, sunny & blue» ξεκινά την Τετάρτη, και θα καταλάβει για πέντε μέρες τον ιστορικό κινηματογράφο Babylon, στο Mitte του Βερολίνου, το 5o Hellas Filmbox Berlin, το φεστιβάλ ελληνικών ταινιών...
Θηλυκό, μπλέ και ηλιόλουστο ελληνικό σινεμά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας