Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μια dream team Ελλήνων μικρομηκάδων

«Λεωφόρος Πατησίων» του Θανάση Νεοφωτίστου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια dream team Ελλήνων μικρομηκάδων

  • A-
  • A+

Aνοιγμα στις ελληνικές ταινίες μικρού μήκους κάνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος με τίτλο «Τόπο στους μικρομηκάδες» και ελκυστικό επικοινωνιακό αμπαλάζ. Εχει σκοπό να οργανώνει τακτικά αφιερώματα στο έργο τους, όχι μόνο των τελευταίων ετών, αλλά και περασμένων δεκαετιών, έτσι ώστε ένα είδος που ανθεί στη Δράμα και στο φεστιβάλ της να γίνει πιο γνωστό στο ευρύ κοινό.

Η αρχή γίνεται αυτή την Κυριακή 17 Μαρτίου, στις 17.00, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό και με έξι από τις πιο σημαντικές ταινίες μικρού μήκους των τελευταίων ετών, με τις υπογραφές «μιας dream team», όπως τονίζει η Ταινιοθήκη. Ολες έχουν παρουσιαστεί ή διακριθεί σε κορυφαία φεστιβάλ (Κάνες, Βενετία, Κλερμόν Φεράν, Ρότερνταμ).

Οι πέντε από αυτές έχουν ξαναπαιχτεί στην Αθήνα, σε αίθουσες και φεστιβάλ, και μία μόνο κάνει την αθηναϊκή της πρεμιέρα στην Ταινιοθήκη, εξ ου και έχει μια κάπως ιδιαίτερη μεταχείριση. Κλείνει το διάρκειας 117 λεπτών πρόγραμμα και ο σκηνοθέτης της θα είναι παρών για να συζητήσει με το κοινό.

Οι καλύτερες μικρές ταινίες στην Ταινιοθήκη

Πρόκειται για τη «Λεωφόρο Πατησίων» (2018) του Θανάση Νεοφωτίστου, ένα απαιτητικό μονοπλάνο γυρισμένο στο κέντρο της Αθήνας για την αγωνία μιας ηθοποιού και μαμάς, που οδεύοντας σε οντισιόν προσπαθεί μέσα από το κινητό της να αντεπεξέλθει και στον άλλο ρόλο της, απέναντι στον γιο της, που είναι μόνος στο σπίτι. Εκανε πρεμιέρα στη Βενετία, κέρδισε τρία βραβεία στο Κλερμόν Φεράν και έχει συμμετάσχει σε 20 φεστιβάλ.

Οι άλλες ταινίες, με σειρά προβολής, είναι οι:

«Limbo» της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη (2016), παγκόσμια πρεμιέρα στις Κάνες, υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας μικρού μήκους. Ενα νεοφερμένο, διαφορετικό αγόρι με λευκά μαλλιά ταράζει μια παρέα παιδιών, ενώ ένα ακόμα πιο φοβερό πλάσμα, μια φάλαινα, εξοκέλλει στα μέρη τους.

■ «Αλεπού» της Ζακλίν Λέντζου (2015): συμμετοχή στο Λοκάρνο και βραβεία στη Δράμα και στις «Νύχτες Πρεμιέρας». Η τελευταία ανάλαφρη μέρα στη ζωή ενός αγοριού, που τσακωμένος με τη μαμά του, μένει μόνος στο σπίτι με τα αδέλφια του και το άρρωστο σκυλί τους.

■ «Casus beli» του Γιώργου Ζώη (2010): από τις πιο διάσημες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους ενός δημιουργού που έκανε και μεγάλη ταινία. Ξεκίνησε από τη Βενετία, πήγε σε μεγάλα φεστιβάλ, βραβεύτηκε κι εδώ. Ανθρωποι διαφορετικών φυλών, ηλικιών, τάξεων και εθνικοτήτων περιμένουν σε εφτά διαφορετικές ουρές δημιουργώντας μια τεράστια ανθρώπινη σειρά.

■ «Χαμομήλι» του Νεριτάν Ζιντζιρία. Το 2012 σάρωσε όλα τα βραβεία. Εντυπωσιακή σκηνοθετική επιδεξιότητα και ωριμότητα από έναν 23χρονο (τότε) Αλβανό, που προσεγγίζει το θέμα του θανάτου. Μια ηλικιωμένη γυναίκα σε ορεινό, αποκλεισμένο από τα χιόνια, χωριό μεταφέρει μόνη της το πτώμα του συζύγου της.

■ «Euroman» του Γαβριήλ Τζάφκα (2015). Γυρισμένη στη Δανία, είναι μια σάτιρα του «Ευρωπαίου», επιτυχημένου, δραστήριου, εκλεκτού των τραπεζών, με ακριβά γούστα και μανία με το ίντερνετ, μόνο που, να, ο καφές τελειώνει και οι φοιτητές διαδηλώνουν και τον ενοχλούν.

ΣΙΝΕΜΑ
Αρώματα από τη μεγάλη οθόνη
Στα εικοστά του γενέθλια το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας έρχεται και πάλι μέσα στην άνοιξη, χωρίς περιττή γκλαμουριά, αλλά με πολλές, καλές, καινούργιες ταινίες
Αρώματα από τη μεγάλη οθόνη
ΣΙΝΕΜΑ
Εκτός Κανών το Netflix
Η κόντρα ξεκίνησε από πέρυσι. Η διένεξη αφορά τον αποκλεισμό από το διαγωνιστικό τμήμα -και άρα και τον πολυπόθητο Χρυσό Φοίνικα- των ταινιών που δεν προορίζονται για τις αίθουσες.
Εκτός Κανών το Netflix
ΣΙΝΕΜΑ
Η Βενεζουέλα όπως πραγματικά είναι
Το νέο ντοκιμαντέρ του Αρη Χατζηστεφάνου, «Make the economy scream», έχει θέμα του τη χώρα της Λατινικής Αμερικής και κάνει πρεμιέρα την Τρίτη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Η Βενεζουέλα όπως πραγματικά είναι
ΣΙΝΕΜΑ
«Η Αγία Φιλοθέη ήταν μια επαναστάτρια»
Η γνωστή σκηνοθέτις Μαρία Χατζημιχάλη-Παπαλιού μάς μιλάει για το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ της «Φιλοθέη, η Αγία των Αθηνών», που κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, με επίκεντρο τη γυναίκα-σύμβολο η...
«Η Αγία Φιλοθέη ήταν μια επαναστάτρια»
ΣΙΝΕΜΑ
«Με γεμίζει η ζωή και όχι η καριέρα»
Χρόνια πολλά στο σινεμά και στο θέατρο, ξεχωριστή πάντα παρουσία, λάμπει αυτή την εβδομάδα στη μεγάλη οθόνη, στην ταινία του Νίκου Labot «H δουλειά της», που της χάρισε βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης....
«Με γεμίζει η ζωή και όχι η καριέρα»
ΣΙΝΕΜΑ
Βραβεία... εκτός θέματος
Η σοβαροφανής ταινία «Synonymes» του Ισραηλινού Ναντάβ Λαπίντ πήρε το μεγάλο βραβείο, κι ενώ περιμέναμε ένα τολμηρό, πολιτικό φινάλε, ο χρόνος σπαταλήθηκε στον αποχαιρετισμό του καλλιτεχνικού διευθυντή της...
Βραβεία... εκτός θέματος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας