Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η αυτοκρατορία... επιτίθεται

Η επόμενη μέρα για το NETFLIX

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η αυτοκρατορία... επιτίθεται

  • A-
  • A+
Θα συνεχίσει η δημοφιλής πλατφόρμα, με τους περισσότερους από 137 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο, να επενδύει σε πρωτότυπο περιεχόμενο; Ποιους σπουδαίους πρωταγωνιστές θα δούμε στις επόμενες ταινίες της; Και θα αναγκαστεί το Netflix με τα Oσκαρ του να προσαρμοστεί στους κανόνες του Χόλιγουντ;

Μιλώντας, ή γράφοντας για το Netflix είναι σαν αυτομάτως να του κάνεις διαφήμιση: επειδή, απλώς, αυτή τη στιγμή, η διαδικτυακή πλατφόρμα streaming ταινιών και σειρών – και μαζί παντοδύναμη εταιρεία παραγωγής και διανομής – είναι η μόνη που εκπροσωπεί, με σεβαστό εκτόπισμα, το streaming περιεχόμενο. Είναι λίγο όπως οι μαμάδες μας έλεγαν «μανόν» το βερνίκι νυχιών, επειδή Manon ήταν η πρώτη μάρκα που εξαπλώθηκε στην Ελλάδα.

Μέριλ Στριπ και Γκάρι Ολντμαν

Γεγονός είναι πως, σε λίγα χρόνια, η ισορροπία αυτή θ’ αλλάξει, καθώς το Amazon Prime και το Hulu και ποιος ξέρει ποια άλλη εταιρεία από εκείνες που ήδη ανταγωνίζονται ορμητικά το Netflix θα το φτάσουν και θα το ξεπεράσουν. Αλλά το Netflix θα είναι πάντα το πρώτο και τα άλματα που έχει ήδη κάνει στην παγκόσμια παραγωγή και διανομή περιεχομένου entertainment είναι τέτοια που θα πάρει χρόνο και άφθονο χρήμα για να τα προσπεράσει κανείς.

«Ρόμα» στις πλατείες του Μεξικού 

Το Netflix είναι η κατεξοχήν εταιρεία που στοχεύει στο μέγεθος, τον όγκο, το πλήθος, δίνοντας δευτερεύουσα σημασία στην ποιότητα. Το online κανάλι έχει εντυπωσιακή αφθονία, τόσο εντυπωσιακή που η διερεύνηση του μενού του παίρνει τουλάχιστον την ίδια ώρα με τη θέαση ενός επεισοδίου σειράς.

Ο πλούτος του οφείλεται στα... πλούτη του. Οχι μόνο, φυσικά: το να θεωρήσεις ότι το Netflix είναι ο πολυεκατομμυριούχος θείος που αγοράζει ό,τι θέλει με τη χρυσή κάρτα του είναι αφελές. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή εταιρεία, που έπιασε όταν έπρεπε τον παλμό της online εποχής και της κατ’ οίκον ψυχαγωγίας και τόλμησε να επενδύσει σ’ αυτήν.

Τα ποσά που επένδυσε, βέβαια, είναι γιγαντιαία. Με CEO τον Ριντ Χέιστινγκς και μια συντονιστική ομάδα ταγμένη στο «long term planning», τη χάραξη στρατηγικής με μακρόπνοους στόχους, το Netflix, έχοντας ξεπεράσει ήδη τους 137 εκατομμύρια χρήστες σ’ όλο τον κόσμο, ανακοίνωσε τις προθέσεις του για την παραγωγή ταινιών για το 2019.

Αυτές περιλαμβάνουν 90 ταινίες που θα χρηματοδοτηθούν και θα γίνουν, με απόλυτη αυτονομία του σκηνοθέτη, μέσα στη χρονιά, με budget που θα κυμαίνεται από τα 20 μέχρι τα 200 εκατομμύρια δολάρια για την καθεμιά. Η συνολική επένδυση του Netflix σε πρωτότυπο περιεχόμενο για το 2019 θα φτάσει τα 8 δισ. Το πρωτότυπο αυτό περιεχόμενο προέρχεται πια από πολλές χώρες όπου το Netflix έχει επεκταθεί – όχι ακόμα από την Ελλάδα, αν και εδώ και καιρό εξετάζονται προτάσεις.

«Η Μπαλάντα του Μπάστερ Σκραγκς»

Το πλάνο του Netflix για τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε έρχεται ως κεφαλαιοποίηση της τεράστιας επιτυχίας που είχε η πλατφόρμα το 2018. Οχι μόνο επειδή σημείωσε κάποιες μεγάλες κριτικές επιτυχίες: το «Η Μπαλάντα του Μπάστερ Σκραγκς» των αδελφών Κοέν που, μετά την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βενετίας, προβλήθηκε αποκλειστικά στο Netflix – ένα σπονδυλωτό αριστούργημα από δυο από τους πιο «κινηματογραφικούς» δημιουργούς στην Ιστορία.

Αλφόνσο Κουαρόν

Αλλά και επειδή, πλέον, το Netflix είναι ένας παραγωγός βραβευμένος με Οσκαρ, το πιο κινηματογραφικό απ’ όλα τα βραβεία. Το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, επίσης με πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας, έκανε μια εκπληκτική καριέρα βγαίνοντας και σε κινηματογραφικές αίθουσες σ’ όλο τον κόσμο (έφτασε, μάλιστα, μ’ έναν μάλλον... «νεοπλουτίστικο» τρόπο, να κάνει προβολές στη Νέα Υόρκη σε κόπιες φιλμ 70mm, μιας ταινίας που συνειδητά γυρίστηκε με πρωτοποριακά ψηφιακό τρόπο), και, με 10 υποψηφιότητες, τιμήθηκε με τρία βραβεία στην 91η Τελετή Απονομής των Οσκαρ της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου: Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Φωτογραφίας.

Ταυτόχρονα, το Netflix –και η κάθε αναπτυσσόμενη streaming πλατφόρμα– δίνει στον θεατή που, όλο και περισσότερο, συνηθίζει να βλέπει ταινίες και σειρές στην άνεση του σπιτιού του τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση σε νέα και παλιότερα, καινοτόμα και κλασικά έργα, με μια χαμηλή συνδρομή και απολύτως νόμιμα. Καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι, σε συνδυασμό με την παγκόσμια και, πια, ελληνική καμπάνια κατά της πειρατείας, το Netflix απέκτησε, μόνο το τελευταίο 3μηνο του 2018, 7 εκατομμύρια νέους χρήστες απ’ όλο τον κόσμο.

Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Αλ Πατσίνο

Τι έχουμε να περιμένουμε για το 2019; Από τη νέα ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, το «The Irishman», που φέρνει στην ίδια οθόνη τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και τον Αλ Πατσίνο, ώς το «The Laundromat» του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με συμπρωταγωνιστές τη Μέριλ Στριπ και τον Γκάρι Ολντμαν.

Μάλιστα, ειδικά για το πολυαναμενόμενο «The Irishman», το Netflix ακούγεται πως θα «δεχτεί» να βγάλει την ταινία σ’ ένα όχι, όπως στο «Ρόμα», μικρό κύκλωμα επιλεγμένων αιθουσών, αλλά σ’ ένα ευρύτατο κύκλωμα από αλυσίδες σινεμά, πράγμα που αυτομάτως σημαίνει ότι θ’ ανακοινώνει και το box office του, δηλαδή τα έσοδά του, πράγμα που επιμελώς μέχρι τώρα έχει αποφύγει να κάνει.

Εναν νέο κύκλο «διαπραγματεύσεων» με το Φεστιβάλ Κανών που πέρσι, περήφανα, απέκλεισε όλες τις ταινίες παραγωγής του Netflix από το διαγωνιστικό πρόγραμμά του, καταλήγοντας, προς τιμήν του, με αληθινά ενδιαφέρουσες κινηματογραφικές προτάσεις.

Τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις streaming πλατφόρμες, τις αντιδράσεις του κοινού και τη ζύμωση με την υπάρχουσα κινηματογραφική βιομηχανία που, θέλοντας και μη, θα οδηγήσει σ’ ένα νέο τοπίο στη μεγάλη και τη μικρή οθόνη. Γιατί, απλώς, έτσι συμβαίνει πάντα και το Netflix, σ’ αυτό, δεν είναι εξαίρεση.

ΣΙΝΕΜΑ
Ατολμα βραβεία, παρά τις αιχμηρές υποψηφιότητες
Οι επαναστατικές επιλογές της Ακαδημίας εξαντλήθηκαν στο ασπρόμαυρο, μεξικανικό «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν, ενώ πριμοδότησε το «αντιρατσιστικό» μα παρωχημένο «Πράσινο Βιβλίο» του Φαρέλι και το εξωραϊσμένο...
Ατολμα βραβεία, παρά τις αιχμηρές υποψηφιότητες
ΣΙΝΕΜΑ
Η τελετή σε νούμερα
Πόσες από τις 10 υποψηφιότητές της θα κερδίσει η «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου και πόσες το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν που διαγωνίζεται για ισάριθμα βραβεία; Θα κερδίσει η Lady Gaga το ένα από τα δύο Οσκαρ...
Η τελετή σε νούμερα
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Λάνθιμος γράφει Ιστορία
Μεγάλη επιτυχία, ιστορικό ρεκόρ για Ελληνα σκηνοθέτη. Ο Γιώργος Λάνθιμος κατάφερε το αδιανόητο με την «Ευνοούμενη», που διεκδικεί Οσκαρ στις περισσότερες, συνολικά 10 κατηγορίες, μαζί με το «Ρόμα» του Αλφόνσο...
Ο Λάνθιμος γράφει Ιστορία
ΣΙΝΕΜΑ
Ψυχροπολεμική «Καζαμπλάνκα» που γεννά όνειρα
Μια πενταετία μετά την «Ida», ο Πολωνός Πάβελ Παβλικόφσκι, κάνει τη δική του «Καζαμπλάνκα», το ομορφότερο love story σε μια εποχή όπου η ιστορία κατακερμάτιζε τις ανθρώπινες ζωές –και τιμάται με το Βραβείο...
Ψυχροπολεμική «Καζαμπλάνκα» που γεννά όνειρα
ΣΙΝΕΜΑ
«Η δύναμη της αγάπης κερδίζει τη βία»
Ο γνωστός σκηνοθέτης μάς μιλάει για τη νέα ταινία του, «Happy Birthday», που αφηγείται τη σχέση ενός ΜΑΤατζή με την έφηβη κόρη του, η οποία συμμετέχει στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στην Αθήνα, για τους...
«Η δύναμη της αγάπης κερδίζει τη βία»
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Χριστός... χίπης, Κόναν και ροκάς
Τα μάτια μας, συνηθισμένα στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη, και άρα στον νου μας φέρνουμε τον Χριστό περισσότερο με τα γαλανά μάτια και την ήρεμη σοφία του Ρόμπερτ Πάουελ, στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ» του Φράνκο...
Ο Χριστός... χίπης, Κόναν και ροκάς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας