Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Βραβεία Σεζάρ με ελληνικό άρωμα

Ξαβιέ Λεγκράν

AP Photo/Domenico Stinellis

Βραβεία Σεζάρ με ελληνικό άρωμα

  • A-
  • A+
Ελληνικό «χρώμα» είχαν τα χθεσινά βραβεία Σεζάρ στο Παρίσι, καθώς ο μοντέρ Γιώργος Λαμπρινός κέρδισε το βραβείο Καλύτερου Μοντάζ για την ταινία «Μετά το χωρισμό» του Ξαβιέ Λεγκράν. Η ταινία του Γάλλου σκηνοθέτη θριάμβευσε στα «γαλλικά Όσκαρ».

Η ταινία «Jusqu’à la garde» του Ξαβιέ Λεγκράν με θέμα την ενδοοικογενειακή βία ήταν ο μεγάλος νικητής των βραβείων Σεζάρ 2019 που απονεμήθηκαν χθες στο Παρίσι λαμβάνοντας τέσσερα βραβεία, μεταξύ των οποίων εκείνο της καλύτερης ταινίας και του πρώτου γυναικείου ρόλου για τη Λεά Ντρικέ.

Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του σκηνοθέτη, ο οποίος δήλωσε πως «είναι καιρός να σκεπτόμαστε» τα θύματα «και μια άλλη μέρα εκτός της 25ης Νοεμβρίου», διεθνούς ημέρας για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών, εξασφάλισε επίσης τα βραβεία Σεζάρ καλύτερου σεναρίου και καλύτερου μοντάζ που απονεμήθηκε στον Γιώργο Λαμπρινό, γιο του σκηνοθέτη Φώτου Λαμπρινού, μόνιμου κάτοικου Παρισιού και έμπειρου μοντέρ.

Στο παρελθόν ο Γιώργος Λαμπρινός έχει υπογράψει, μεταξύ άλλων, το μοντάζ στο «Κεφάλαιο» του Κώστα Γαβρά, στην υποψήφια για Όσκαρ μικρού μήκους ταινία «Avant que de Tout Perdre» του Ξαβιέ Λεγκράν, στις δύο βραβευμένες ταινίες της Ευαγγελίας Κρανιώτη («Erotica, Exotica, Etc.» και «Obscuro Barroco»), έχει συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Καννών, ενώ έχει κερδίσει το βραβείο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το Μοντάζ του «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα.

Η Λεά Ντρικέ, που έλαβε το βραβείο καλύτερης ηθοποιού υποδυόμενη τον ρόλο μιας εύθραυστης αλλά και γενναίας συζύγου και μητέρας, δήλωσε: «Θα ήθελα να αφιερώσω το βραβείο αυτό σε όλες τις Μιριάμ (από το όνομα της πρωταγωνίστριας της ταινίας), σε όλες αυτές τις γυναίκες, που δεν βρίσκονται μέσα σε μια μυθοπλασία, που βρίσκονται μέσα σε αυτή την τραγική πραγματικότητα»

«Πιστεύω πως η βία αρχίζει από τις λέξεις (…) αυτές τις λέξεις που χρησιμοποιούμε κάθε μέρα και που πιστεύουμε ότι είναι συνηθισμένες, τετριμμένες. Τις χρησιμοποιούμε υπό το κάλυμμα του χιούμορ, μερικές φορές υπό την επίδραση της ομάδας, και δεν συνειδητοποιούμε ότι οι λέξεις αυτές είναι ήδη η αρχή μιας απειλής», πρόσθεσε.

Αυτή η συγκλονιστική ταινία «πραγματοποιήθηκε από έναν άνδρα και γι΄αυτό είμαι περήφανη», είπε ευχαριστώντας τον Ξαβιέ Λεγκράν και αποτίοντας φόρο τιμής στις γυναίκες που μάχονται για τον φεμινισμό.

Η ταινία αφηγείται την ιστορία της Μιριάμ η οποία, προκειμένου να προστατεύσει τον γιο της από έναν πατέρα τον οποίο κατηγορεί για άσκηση βίας, ζητά να έχει την αποκλειστική κηδεμονία του. Ο δικαστής που κρίνει την υπόθεση αποδίδει μοιρασμένη κηδεμονία με τον πατέρα και ο γιος βρίσκεται όμηρος ανάμεσα στους δύο γονείς.

Τα βραβεία Σεζάρ, τα «Όσκαρ του γαλλικού κινηματογράφου», απονέμονται κάθε χρόνο από το 1976, από την Ακαδημία Τεχνών και Τεχνικών Κινηματογράφου.

Φέτος το τιμητικό βραβείο Σεζάρ δόθηκε στον 82χρονο Αμερικανό ηθοποιό Ρόμπερτ Ρέντφορντ, ο οποίος το παρέλαβε από την Κριστίν Σκοτ Τόμας, με την οποία συμπρωταγωνίστησε στον «Γητευτή των Αλόγων».

Η ταινία «Les Chatouilles» των Αντρεά Μπεσκόν και Ερίκ Μεταγέ έλαβε το βραβείο καλύτερης προσαρμογής και εκείνο του δεύτερου γυναικείου ρόλου για την Καρίν Βιάρ.

Το Σεζάρ για την καλύτερη σκηνοθεσία κέρδισε ο Ζακ Οντιάρ για το γουέστερν «Les Frères Sisters».

Ο Αλέξ Λουτς έλαβε το βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου για την ταινία «Guy» της οποίας είναι επίσης ο σκηνοθέτης, ενώ το μεγάλο φαβορί της βραδιάς, η κοινωνική κωμωδία «Le Grand Bain» του Ζιλ Λελούς, έλαβε μόνο Σεζάρ δεύτερου ανδρικού ρόλου για τον τραγουδιστή και ηθοποιό Φιλίπ Κατερίν.

 

ΣΙΝΕΜΑ
Οι μεγάλοι νικητές των βραβείων της Ακαδημίας Κινηματογράφου
Σε μια τελετή απλή, αλλά συγκινητική φορές φορές, αφού η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου γιορτάζει φέτος τα δέκα της χρόνια και έδωσε το ανάλογο κλίμα στην εκδήλωση, απονεμήθηκαν το βράδυ της Τρίτης στην...
Οι μεγάλοι νικητές των βραβείων της Ακαδημίας Κινηματογράφου
ΣΙΝΕΜΑ
Οι υποψηφιότητες για τα Βραβεία Ίρις
Οι ταινίες «Ακίνητο Ποτάμι» του Άγγελου Φραντζή και «Ελεύθερο Θέμα» της Στέλλας Θεοδωράκη ξεχωρίζουν καθώς είναι υποψήφιες σε 9 κατηγορίες.
Οι υποψηφιότητες για τα Βραβεία Ίρις
Σκηνή από την ταινία «Μετά τον χωρισμό» του Ξαβιέ Λεγκράν - Γιώργος Λαμπρινός
ΣΙΝΕΜΑ
Χαίρομαι για το Σεζάρ, αλλά δεν επαναπαύομαι
Εχοντας κερδίσει το κορυφαίο γαλλικό κινηματογραφικό βραβείο Σεζάρ, ο Ελληνας μοντέρ, Γιώργος Λαμπρινός θυμάται πώς ξεκίνησε ως βοηθός βοηθού στην ανοιχτή αγκαλιά της οικογένειας Γαβρά. Ονειρό του, να...
Χαίρομαι για το Σεζάρ, αλλά δεν επαναπαύομαι
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Λάνθιμος τα πολλά, ο Κουαρόν τα μεγάλα
​Η μονομαχία Λάνθιμου - Κουαρόν έκανε το βράδυ της Κυριακής μια στάση στο γκλάμορους Royal Albert Hall του Λονδίνου για τα Bafta, βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης. Και ενώπιον...
Ο Λάνθιμος τα πολλά, ο Κουαρόν τα μεγάλα
ΣΙΝΕΜΑ
Σάρωσε τα βραβεία Bafta η «Ευνοούμενη» του Λάνθιμου
Το βραβείο της καλύτερης βρετανικής ταινίας από τη Βρετανική Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης απέσπασε η «Ευνοούμενη» του Γ. Λάνθιμου. Η ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη κατέκτησε συνολικά 7 βραβεία, μεταξύ...
Σάρωσε τα βραβεία Bafta η «Ευνοούμενη» του Λάνθιμου
ΣΙΝΕΜΑ
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
Μια από τις δέκα υποψηφιότητες της «Ευνοούμενης» για τα Οσκαρ τού ανήκει αποκλειστικά. Το ίδιο και μία από τις δώδεκα υποψηφιότητες για τα BAFTA. Ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, ο σπουδαίος Ελληνας τεχνικός, ο πρώτος...
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας