Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Διαμαρτυρίες διασήμων για τους «κομμένους»

Μάρτιν Σκορσέζε

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Διαμαρτυρίες διασήμων για τους «κομμένους»

  • A-
  • A+

Μετά τον έξαλλο Γκιγέρμο ντελ Τόρο, η αφρόκρεμα του Χόλιγουντ παίρνει θέση και καταδικάζει την απόφαση της Ακαδημίας Κινηματογράφου να μη μεταδοθούν (από την τηλεόραση) τη βραδιά της τελετής τα βραβεία Οσκαρ Φωτογραφίας, Μοντάζ, Μακιγιάζ και Ταινίας Μικρού Μήκους.

Μάρτιν Σκορσέζε, Σπάικ Λι, Κουέντιν Ταραντίνο, Ρέιτσελ Μόρισον (η οποία είναι και η πρώτη γυναίκα που προτάθηκε ποτέ για Οσκαρ Φωτογραφίας) ενώνουν σε μια επιστολή τη φωνή τους και δηλώνουν: «Ο υποβιβασμός των βασικών κινηματογραφικών κατηγοριών στην 91η τελετή των Οσκαρ είναι προσβολή σε όσους αφιερώσαμε τη ζωή και το πάθος μας στο επάγγελμα που επιλέξαμε... Οταν εκείνοι στους οποίους χρωστάμε τη δημιουργία υψηλού κινηματογράφου δεν αναγνωρίζονται από την ίδια την Ακαδημία, η οποία οφείλει να τους προστατεύσει, τότε εκλείπει η δέσμευσή της ότι ο κινηματογράφος είναι μια συλλογική μορφή τέχνης».

Σε συνεννόηση με το δίκτυο ABC, που είναι υπεύθυνο για την απευθείας μετάδοση, η Ακαδημία αποφάσισε να κόψει τα συγκεκριμένα τέσσερα Οσκαρ (και την ώρα που δίνονται να προβληθούν διαφημίσεις) προκειμένου να γίνει πιο σύντομη η τελετή. Με την πλάτη στον τοίχο από τις αντιδράσεις, το διοικητικό συμβούλιο της Ακαδημίας προσπάθησε να μετριάσει τις ανησυχίες στέλνοντας και αυτό με τη σειρά του μια επιστολή που αναφέρει ότι η αναστάτωση οφείλεται σε «ανακριβείς αναφορές και δημοσιεύσεις στα social media».

Ενώ, υποστηρίζουν ότι οι επικεφαλής των τεσσάρων συγκεκριμένων κατηγοριών «προσφέρθηκαν εθελοντικά να μη συμπεριληφθούν στη μετάδοση... Τέτοιες αποφάσεις έχουν μελετηθεί πλήρως. Οι παραγωγοί του σόου μας έδειξαν μεγάλη προσοχή τόσο στην παράδοση των Οσκαρ όσο και στο ευρύ παγκόσμιο ακροατήριό μας».

 

ΣΙΝΕΜΑ
Γιατί εγκαταλείπει το σινεμά στα 60 του;
Τελικά ο Τζακ Νίκολσον και ο Κεν Λόουτς θα έχουν καλή παρέα στον πολύ ελεύθερό τους χρόνο. Αλλά εμείς; Τι θα κάνουμε τώρα που και ο σπουδαίος Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ο κάτοχος των περισσότερων Οσκαρ Α' Ανδρικού...
Γιατί εγκαταλείπει το σινεμά στα 60 του;
ΣΙΝΕΜΑ
Εφυγε η «Περσόνα» του Μπέργκμαν
Μούσα του σκηνοθέτη Ινγκμαρ Μπέργκμαν σε δέκα και πλέον ταινίες του. Ηθοποιός που φώτισε κορυφαίες κινηματογραφικές στιγμές, όπως η «Περσόνα», η «Εβδομη Σφραγίδα» (1957), οι «Αγριες Φράουλες» (1957) και το...
Εφυγε η «Περσόνα» του Μπέργκμαν
ΣΙΝΕΜΑ
Δεν πιστεύω στον πατριωτισμό, πιστεύω στις πολιτισμικές μας ρίζες
Ξανά στην κούρσα για τα Οσκαρ, ο σπουδαίος Μεξικανός σκηνοθέτης δηλώνει στην «Εφ.Συν.» πως με το «Roma» έκανε ένα άλμα στο κενό, καθώς περιγράφει την πιο προσωπική του ταινία, ένα αριστούργημα που μας γυρίζει...
Δεν πιστεύω στον πατριωτισμό, πιστεύω στις πολιτισμικές μας ρίζες
ΣΙΝΕΜΑ
Παβλικόφσκι, Κουαρόν, Κόρε-Εντα και οι άλλοι
Tα ξενόγλωσσα Οσκαρ κάθε χρονιά βιάζονται, είναι και τόσο πολλές οι υποψηφιότητες. Ογδόντα εφτά χώρες υπέβαλαν φέτος τη δικιά τους «καλύτερη» ταινία· εμείς την «Πολυξένη» της Δώρας Μασκλαβάνου. Ετσι, γίνεται...
Παβλικόφσκι, Κουαρόν, Κόρε-Εντα και οι άλλοι
ΣΙΝΕΜΑ
«Amerika Square» στον δρόμο για τα Οσκαρ
Το «Amerika Square» του Γιάννη Σακαρίδη είναι η φετινή ελληνική εκπροσώπηση στα Οσκαρ, που έχουν και επέτειο, αφού είναι η 90ή τους απονομή. Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Σακαρίδη, σε σενάριο του ίδιου,...
«Amerika Square» στον δρόμο για τα Οσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Αμερικανός ηθοποιός που αγάπησε η Ευρώπη
Εζησε τη ζωή του στα κινηματογραφικά πλατό, το θεατρικό σανίδι και τα τηλεοπτικά στούντιο. Ωστόσο, η σημαντικότερη στιγμή της καριέρας του ήταν το 1995, όταν ο Μάρτιν Λαντάου σήκωσε το Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου...
Ο Αμερικανός ηθοποιός που αγάπησε η Ευρώπη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας