Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σέξι θρίλερ στη διχασμένη Ιερουσαλήμ και ο κλασικός εκδικητής Λίαμ Νίσον
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σέξι θρίλερ στη διχασμένη Ιερουσαλήμ και ο κλασικός εκδικητής Λίαμ Νίσον

  • A-
  • A+
Απαγορευμένες συναντήσεις ★★★☆☆

(The Reports on Sarah and Saleem, Παλαιστίνη, Γερμανία, Ολλανδία, 2018, 127’)

  • σκηνοθεσία: Μουαγιάντ Αλαγιάν
  • ηθοποιοί: Αντίμπ Σαφάντι, Σιβάν Κρέτσνερ, Ισάι Γκολάν, Μαϊζά Αμπντ Ελχαντί

Μια παλαιστινιακή ταινία, βραβευμένη στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, με τη μορφή του θρίλερ (με πολιτικές και κοινωνικές παραμέτρους φυσικά), καταφέρνει να μιλήσει πολύ καλύτερα από όποιο δράμα για τη σημασία και το τίμημα της διαχωριστική γραμμής στην καρδιά της Ιερουσαλήμ –έστω κι αν θα μπορούσε να σταματήσει αρκετά νωρίτερα.

Η Ισραηλινή Σάρα και ο Παλαιστίνιος Σαλίμ είναι κι οι δύο παντρεμένοι -εκείνη ιδιοκτήτρια καφέ στη δυτική Ιερουσαλήμ, εκείνος προμηθευτής προϊόντων φούρνου από την ανατολική πλευρά της πόλης-, αλλά συναντιούνται κρυφά και ζουν μια ελαφριά αλλά παθιασμένη σχέση παράλληλη με την «κανονική» ζωή τους.

Ενα βράδυ ένα παρορμητικό ραντεβού θα τους βρει μαζί στη λάθος πλευρά της πόλης και η αποκάλυψη της εξωσυζυγικής σχέσης τους θα συμπαρασύρει τους δικούς τους ανθρώπους σ’ ένα παλιρροϊκό κύμα ενοχών και τραυμάτων, αλλά ταυτόχρονα θα γιγαντωθεί σε διάσταση, σ’ ένα πολιτικό έγκλημα που απαιτεί άνιση τιμωρία.

Μένοντας κοντά στους ήρωές του, εξαιρετικά φωτογενείς κι οι δύο, ο Αλαγιάν χτίζει ένα σέξι θρίλερ αυξανόμενου εγκλωβισμού και απόγνωσης που θα έβλεπε κανείς σε κάθε πετυχημένη, αντίστοιχου ύφους, αμερικανική ταινία. Μόνο που, παρότι προοδευτικά αμετροεπής, μπολιάζει κάθε σκηνή και κάθε διάλογο με πολιτικό και ανθρωπιστικό βάρος, χωρίς να το κάνει θέμα και χωρίς ποτέ να ξεστρατίζει από το ύφος που έχει επιλέξει σε δραματικά ή συναισθηματικά ξεσπάσματα, αξιοποιώντας εκπληκτικά τα πρωινά και τα νυχτερινά πλάνα του λαβύρινθου της Ιερουσαλήμ και των μυστικών της.

Ψυχρή καταδίωξη ★★★☆☆

(Cold Pursuit, Ην. Βασίλειο, Νορβηγία, Καναδάς, ΗΠΑ, 2019, 118’)

  • σκηνοθεσία: Χανς Πέτερ Μόλαντ
  • ηθοποιοί: Λίαμ Νίσον, Λόρα Ντερν, Εμι Ρόσαμ

Στο μονίμως χιονισμένο τοπίο της πόλης Κίχο, στα βραχώδη όρη του Ντένβερ, ένας οδηγός εκχιονιστικού μηχανήματος του δήμου βρίσκει τον γιο του νεκρό, υπό ύποπτες συνθήκες. Αρνούμενος να πιστέψει την αλήθεια που προφέρεται από επίσημα χείλη, ξεκινά τη δική του έρευνα για το τι συνέβη στο παιδί του, η οποία σύντομα τον φέρνει σε μια διαδρομή εκδίκησης απέναντι σε ένα τοπικό κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών.

Ακούγεται σαν περιγραφή κάθε ταινίας που έχει κάνει ο Λίαμ Νίσον την τελευταία 20ετία (πολλές εκ των οποίων είναι θαυμάσιες βεβαίως), όμως δεν είναι αυτό ακριβώς που περιμένει κανείς. Στην πραγματικότητα είναι το ριμέικ του πρόσφατου σκανδιναβικού χιτ «Με σειρά εξαφάνισης» με τον Στέλαν Σκάρσγκαρντ και μάλιστα από τον ίδιο σκηνοθέτη.

Ο Χανς Πέτερ Μόλαντ εμφανέστατα το καταδιασκεδάζει μεταφέροντας την ιστορία του σε ένα βαθιά αμερικανικό σκηνικό, προσέχοντας τοποθεσίες και αναφορές και μεταφέροντας αυτούσιο το ανάλαφρα μαύρο χιούμορ του πρωτότυπου φιλμ. Κάθε θάνατος συνοδεύεται από το δικό του νεκρόσημο, η δράση σταδιακά απλώνεται σε όλη τη μικρή κοινότητα με απρόβλεπτους τρόπους κι ο Λίαμ Νίσον, στο κέντρο του φιλμ, του χαρίζει τη στιβαρή του περσόνα, με μια αύρα θλίψης πάντα να συνοδεύει τη σωματική ορμή.

Θα ήταν ευχάριστο αν απουσίαζε η ευκολία πολλών στερεότυπων και εύκολων αστείων που ένας μη Αμερικανός μάλλον μοιάζει να μην τα σκέφτηκε και δεύτερη φορά, αλλά η ταινία δεν σταματάει ποτέ να κυλάει (παρότι παγιδευμένη στα χιόνια), παραδίδοντας ένα διασκεδαστικό παραμύθι ηθικής πάνω στο αδιέξοδο της εκδίκησης.

Θοδωρής Δημητρόπουλος

Το γύρισμα της τύχης ★★½☆☆☆

(Hattrick, Ιράν, 2018, 92’)

  • σκηνοθεσία: Ρατμίν Λαβαφιπούρ
  • ηθοποιοί: Αμίρ Τζαντιντί, Παρινάζ Ιζαντιάρ, Σαμπέρ Αμπάρ, Μαχούρ Αλβάντ

Στον μάλλον εύπορο κοινωνικό κύκλο της Τεχεράνης δύο ζευγάρια φεύγουν, αργά το βράδυ, από ένα πάρτι στο οποίο έχουν πιει αρκετά κι έχουν απολαύσει την άνετη, ανέμελη ζωή τους. Μόνο που στον δρόμο ο οδηγός Φαρζάντ θα πατήσει κάτι ή κάποιον και δεν θα σταματήσει.

Οι τέσσερις επιβάτες θα μείνουν τη νύχτα στο ίδιο σπίτι, προσπαθώντας ν’ αποφασίσουν πώς να χειριστούν το συμβάν: η ένταση θα φέρει στην επιφάνεια τα σαθρά θεμέλια και των δύο σχέσεων.

Μ’ έναν ξεκάθαρα mainstream τρόπο, γοητευτικό στο όμορφο καστ και την εκπληκτική φωτογραφία, κουραστικό στη χρήση της μουσικής, ο Ιρανός Ρατμίν Λαβαφιπούρ στήνει ένα έντονο θρίλερ για να μιλήσει για την ασυνειδησία της μεσοαστικής Τεχεράνης, αλλά και για μια θεσμικά ανδροκρατούμενη κοινωνία όπου μόνο οι γυναίκες όμως ζουν στο παρόν και διατηρούν τη λογική και τον δυναμισμό τους.

Εστω κι αν είναι προβλέψιμη στην εξέλιξή της, κρατά το ενδιαφέρον ζωντανό ώς το τόσο υπέροχα κυνικό φινάλε της.

Η κλεμμένη πριγκίπισσα ★★☆☆☆

(Vykradena pryntsesa: Ruslan i Lyudmyla, Ουκρανία, 2018, 85’)

  • σκηνοθεσία: Ολεχ Μαλαμούζ

Ο Ρουσλάν, φτωχός ηθοποιός στον περιοδεύοντα… θίασο που αποτελείται από τον ίδιο και τον συγγραφέα, ονειρεύεται να γίνει ιππότης –ακόμα περισσότερο όταν γνωρίζει, διασώζει από ληστές κι ερωτεύεται κεραυνοβόλα την όμορφη και χειραφετημένη Μίλα, μη γνωρίζοντας ότι είναι η κόρη του βασιλιά.

Οταν όμως ένας φρικτός μάγος κλέψει τη Μίλα, ο Ρουσλάν θα ξεκινήσει χωρίς δεύτερη σκέψη να τη βρει και να την ξανασώσει, με παρέα τον συγγραφέα και βοηθό το πιστό του… πουλάκι, το μόνο που μπορεί να τα βγάλει πέρα σε δύσκολες καταστάσεις.

Ουκρανικό κινούμενο σχέδιο, τόσο απλοϊκό κι ως σύλληψη κι ως εκτέλεση που δεν φτάνει καν την πρωινή ζώνη του Smile.

Ο χαρισματικός ★½☆☆☆☆

(The Prodigy, Χονγκ Κονγκ, ΗΠΑ, 2019, 100’)

  • σκηνοθεσία: Νίκολας ΜακΚάρθι
  • ηθοποιοί: Τέιλορ Σίλινγκ, Τζάκσον Ρόμπερτ Σκοτ

Η νεαρή μητέρα Σάρα διχάζεται ανάμεσα στην απεριόριστη αγάπη της για τον γιο της και στην υπόνοια ότι το αγοράκι διακατέχεται από το Κακό.

Οι επώδυνες απαντήσεις που αναζητά κρύβονται στα μυστικά του παρελθόντος.

Αλλο ένα ανατριχιαστικό παιδάκι, άλλο ένα γεμάτο κλισέ θρίλερ.

MEDIA
Ενιαίο μέτωπο όλων των εργαζομένων στα ΜΜΕ εν όψει του ΣτΕ
Την ενιαία γραμμή και το συντονισμό όλων των εργαζομένων στα Μέσα Ενημέρωσης διατράνωσαν οι εκπρόσωποι όλων των Ενώσεων ΜΜΕ και των αυτοδιαχειριζόμενων Ταμείων τους σε σύσκεψη που έγινε στον ΕΔΟΕΑΠ.
Ενιαίο μέτωπο όλων των εργαζομένων στα ΜΜΕ εν όψει του ΣτΕ
ART - ΝΕΑ
Εντεκα αφορμές για να πάμε στο Φεστιβάλ Ανδρου
Εντεκα παραγωγές, έντεκα αφορμές για να πάμε φέτος στο 5ο Φεστιβάλ Ανδρου, που οργανώνεται από τις 31 Ιουλίου έως τις 20 Αυγούστου, από την ΑΜΚΕ «Φίλοι Φεστιβάλ Ανδρου», με καλλιτεχνικό διευθυντή τον σκηνοθέτη...
Εντεκα αφορμές για να πάμε στο Φεστιβάλ Ανδρου
ART - ΝΕΑ
«Θεϊκός διάλογος» μεταξύ Πικάσο και αρχαιότητας στο Κυκλαδικής Τέχνης
Μια σπάνια και πρωτότυπη έκθεση, με τίτλο «Πικάσο και Αρχαιότητα. Γραμμή και πηλός» διοργανώνεται από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης από τις 20 Ιουνίου 2019 έως τις 20 Οκτωβρίου 2019. Περιλαμβάνει κεραμικά και...
«Θεϊκός διάλογος» μεταξύ Πικάσο και αρχαιότητας στο Κυκλαδικής Τέχνης
MEDIA
Ευρώπη και ΗΠΑ προειδοποιούν τον Ερντογάν - Ανυποχώρητη η Άγκυρα
Αρωμα Βενιζέλου και ΛΑΟΣ στα ψηφοδέλτια της Ν.Δ. - Κλιμακώνεται ο πόλεμος νεύρων μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης / Ανήλικοι πρόσφυγες στις μυλόπετρες / Δίκη Χρυσής Αυγής: Το τάγμα της Νίκαιας στο εδώλιο.
Ευρώπη και ΗΠΑ προειδοποιούν τον Ερντογάν - Ανυποχώρητη η Άγκυρα
ΘΕΑΤΡΟ
Ενα μεγάλο γλέντι στη Μικρή Επίδαυρο
Μια ανάσα πριν από τις βουλευτικές εκλογές, στις 5 και 6 Ιουλίου, ένα γαμήλιο τραπέζι στρώνεται στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, σε μια παράσταση που αποτυπώνει τη διαδικασία της μετάβασης της εξουσίας...
Ενα μεγάλο γλέντι στη Μικρή Επίδαυρο
ART - ΝΕΑ
Ασκούμενοι βιβλιοθηκονόμοι «σώζουν» τη Βιβλιοθήκη
Από χθες η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στη νέα της έδρα, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο, έτσι, δηλαδή, όπως της αρμόζει. Δεν κλείνει τις πόρτες της στις 2 το...
Ασκούμενοι βιβλιοθηκονόμοι «σώζουν» τη Βιβλιοθήκη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας