Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ευνοούμενη» και των Αθηναίων σινεφίλ

Εμα Στόουνς, Γιώργος Λάνθιμος

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ευνοούμενη» και των Αθηναίων σινεφίλ

  • A-
  • A+

Εντυπωσιακό άνοιγμα έκανε, την προηγούμενη Πέμπτη, στις αίθουσες η «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου, που βγήκε «πιλοτικά», ήτοι σε δύο μόνο αίθουσες της Αθήνας, η μία στα βόρεια προάστια («Αβάνα»), η άλλη στο κέντρο («Odeon Οπερα»). Το πρώτο τετραήμερο (Πέμπτη με Κυριακή) η ταινία του Ελληνα σκηνοθέτη, που διεκδικεί δέκα Οσκαρ, έκοψε 7.890 εισιτήρια. Ητοι έσκισε.

Μια σύγκριση με τις προηγούμενες ταινίες του εξηγεί καλύτερα τη διαπίστωση. «Ο θάνατος του ιερού ελαφιού» με τους Νικόλ Κίντμαν - Κόλιν Φάρελ, το 2017, βγήκε σε επτά αίθουσες (Αθήνα- Θεσσαλονίκη) και το πρώτο τετραήμερο έκοψε 9.140 εισιτήρια. «Ο Αστακός» με Κόλιν Φάρελ, Ρέιτσελ Βάις, Λεά Σεϊντού, έκοψε το 2015, τις ίδιες μέρες, αλλά σε οχτώ αίθουσες, Αθήνα - Θεσσαλονίκη, έντεκα χιλιάδες εισιτήρια.

Από την επόμενη Πέμπτη, επιτέλους, «Η Ευνοούμενη» θα βγει σε περισσότερες αίθουσες σε όλη την Αθήνα και πανελλαδικά (μέσα η Θεσσαλονίκη). Για να ικανοποιηθούν οι σινεφίλ, αφού όσο πλησιάζουν τα Οσκαρ (24 Φεβρουαρίου) το ήδη μεγάλο ενδιαφέρον για την ταινία κορυφώνεται -μαζί και η αγωνία.

«Η Ευνοούμενη» είναι ήδη η πιο επιτυχημένη εμπορικά από όλες τις προηγούμενες του Γιώργου Λάνθιμου. Ειδικά στη Μεγάλη Βρετανία, που την αφορά περισσότερο ως θέμα (η Αυλή της Βασίλισσας Αννας), ως παραγωγή κ.λπ. Εχοντας κλείσει τέσσερις εβδομάδες στις βρετανικές αίθουσες και συνεχίζοντας, η «Η Ευνοούμενη» έχει έσοδα 13 εκατ. λίρες και είναι έκτη στο box office μετά τις «Glass», «Mary Queen of Scots», «Vice», «Stan and Ollie» και «Μary Poppins Returns». Μεγάλο άλμα. «Ο Αστακός», η μεγαλύτερη μέχρι τώρα εμπορική του επιτυχία διεθνώς, είχε συνολικά έσοδα 1,52 εκατ. λίρες.

Στο μεταξύ, ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, ο υποψήφιος για Οσκαρ μοντέρ της «Ευνοούμενης», χαίρεται ήδη για ένα μεγάλο βραβείο, που ανεβάζει τις μετοχές του, κάνοντάς τον -γιατί όχι;- μέχρι και φαβορί.

Η Ενωση Μοντέρ Αμερικανικού Κινηματογράφου -που, όπως όλα τα σωματεία, δίνει κάθε χρόνο τα δικά της βραβεία, τα Eddie- στον Γιώργο Μαυροψαρίδη έδωσε το βραβείο μοντάζ στην κατηγορία «κωμωδία».

Την ίδια διάκριση διεκδικούσαν και οι συνυποψήφιοί του στα Οσκαρ, Χανκ Κόρβιν του «Vice» και Πάτρικ Τζ. Ντον Βίτο του «Πράσινου Βιβλίου». Ευχόμαστε στις 24 Φεβρουαρίου να νικήσει και τους άλλους δύο, τον Μπάρι Αλεξάντερ Μπράουν του «BlacKkKlansman» και τον Τζον Οτμαν του «Bohemian Rhapsody».

ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Ολος ο Μπερτολούτσι σε δεκαέξι ταινίες
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας τιμά τον δημιουργό, που πέθανε πριν από πέντε μήνες, με πλήρη ρετροσπεκτίβα του έργου του στο «Ιντεάλ». Εναρξη με τον «Τελευταίο Αυτοκράτορα», που θα προβληθεί σε...
Ολος ο Μπερτολούτσι σε δεκαέξι ταινίες
ΣΙΝΕΜΑ
Κ. Γαβράς: «Μέρος του Τύπου με προσβάλλει με τον χειρότερο τρόπο»
Δήλωση με αφορμή τα δημοσιεύματα στον ελληνικό Τύπο για την υπαγωγή κινηματογραφικής ταινίας του στις προβλέψεις του νόμου για την ενίσχυση οπτικοακουστικών παραγωγών.
Κ. Γαβράς: «Μέρος του Τύπου με προσβάλλει με τον χειρότερο τρόπο»
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του, πετράδες της Ηπείρου
Στην ταινία του «Τα δάκρυα του βουνού» ο έμπειρος σκηνοθέτης Στέλιος Χαραλαμπόπουλος επιχειρεί μια μεταφορά του ομηρικού έπους στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Και δίνει μια ποιητική, συγκινητική αλληγορία...
Ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του, πετράδες της Ηπείρου
ΣΙΝΕΜΑ
Θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι, αλλά φοβόμαστε
Οχτώ φοιτητές της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, με όλη την τόλμη της νιότης τους. Και στη μέση μια ερωτική, αντισυμβατική καθηγήτρια, που κατεβαίνει...
Θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι, αλλά φοβόμαστε
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Γκοντάρ έβρισκε άδικη την «ελληνική κρίση»
Ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ δεν φημίζεται για τη γαλαντομία του. Κι όμως, πριν από κάμποσα χρόνια, το 2010, μας έκανε με μια ταινία και κάμποσες δηλώσεις, έστω και ελαφρώς γριφώδεις, μεγάλες ρεβεράντζες. Εμείς τότε...
Ο Γκοντάρ έβρισκε άδικη την «ελληνική κρίση»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας