• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    11°C 6.4°C / 13.4°C
    2 BF
    62%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    7°C 4.1°C / 9.1°C
    0 BF
    62%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    8°C 8.0°C / 12.3°C
    2 BF
    66%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C 0.9°C / 4.2°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.9°C / 5.9°C
    0 BF
    75%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    6°C 4.3°C / 8.4°C
    2 BF
    72%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    2°C 2.3°C / 3.5°C
    2 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.6°C / 10.6°C
    1 BF
    77%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.5°C / 13.8°C
    3 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 3.9°C / 7.9°C
    2 BF
    66%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 13.4°C
    2 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.6°C / 11.2°C
    3 BF
    54%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    2 BF
    65%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.9°C / 5.5°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.5°C / 7.3°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 8.8°C / 13.8°C
    2 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.0°C / 13.7°C
    2 BF
    67%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    8°C 3.8°C / 8.3°C
    1 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    7°C 3.7°C / 10.0°C
    1 BF
    64%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.8°C / 2.8°C
    2 BF
    81%

Οι Γουέιντ Ρόμπσον και Τζέιμς Σέιφτσακ, και στη μέση ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ, Νταν Ριντ

Photo by Taylor Jewell/Invision/AP, File
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα παιδιά της Neverland καταγγέλλουν τον Τζάκσον

  • A-
  • A+

«Δεν χρειάζεται να δεις πάνω από δύο λεπτά του διάρκειας τεσσάρων ωρών ντοκιμαντέρ “Leaving Neverland”, για να συνειδητοποιήσεις ότι η υστεροφημία του Μάικλ Τζάκσον δεν θα είναι ποτέ πια η ίδια». Η φράση αυτή του ρεπορτάζ της “Γκάρντιαν” για την πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης ταινίας του Νταν Ριντ στο Φεστιβάλ του Σάντανς τα λέει όλα.

Δύο νέοι άντρες, στα 30 τους, περιγράφουν στον φακό τις απίστευτες σεξουαλικές περιπέτειές τους στα χέρια του Μάικλ Τζάκσον, όταν ήταν και οι δύο παιδάκια κάτω από δέκα χρόνων. Οι φαν του σταρ τούς απειλούν με θάνατο, ενώ φυσικά το Ιδρυμα Τζάκσον χαρακτήρισε το ντοκιμαντέρ «μια εξοργιστική και αξιοθρήνητη προσπάθεια οικονομικής εκμετάλλευσης» του τραγουδιστή.

Η πρεμιέρα έγινε με ισχυρά μέτρα προστασίας, αλλά ευτυχώς μόνο λίγοι φανατικοί οπαδοί του Μάικλ Τζάκσον διαδήλωναν έξω από την αίθουσα. Μέσα, το κοινό, που είχε κυριολεκτικά πανιάσει, αποθέωσε τους δύο πρωταγωνιστές του ντοκιμαντέρ όταν ανέβηκαν στη σκηνή. Ο ένας στήριξε τον άλλο, είπαν, για να βρουν το κουράγιο να αποκαλύψουν το μαρτύριό τους μετά από τόσα χρόνια.

Οχι, δεν πήραν ούτε δολάριο. Δεν τους ήταν καθόλου εύκολο. Ούτε οι ίδιες οι μητέρες τους, που έχουν μεγάλη ευθύνη για όσα τράβηξαν, δεν τους πίστευαν στην αρχή. Προσπαθούν τώρα να περισώσουν ό,τι απέμεινε από μια ζωή γεμάτη κατάθλιψη, μίσος για τον εαυτό τους και διαλυμένες οικογενειακές σχέσεις. Αν και όπως λέει ο ένας, «δεν νομίζω ότι ο χρόνος μπορεί να με θεραπεύσει, το τραύμα γίνεται χειρότερο».

■ Ο Γουέιντ Ρόμπσον συνάντησε τον Μάικλ Τζάκσον όταν ήταν πέντε χρόνων. Η γνωριμία τους ήταν το έπαθλο για τη νίκη του σε διαγωνισμό μίμησης των χορευτικών κινήσεων του σταρ. Ο Τζάκσον ήταν το είδωλο και το πάθος αυτού του ευαίσθητου μικρού αγοριού, που προτιμούσε να χορεύει από το να παίζει με τα άλλα αγόρια. Ανάμεσα στους δυο τους αναπτύχθηκε μια θερμή φιλία, την οποία η μαμά του Γουέιντ έκανε ό,τι μπορούσε για να προωθήσει.

Γρήγορα η οικογένειά του άρχισε να κατοικεί στη Neverland, το περίφημο κτήμα του Τζάκσον, και η μαμά του έδινε την άδεια να μένουν οι δυο τους ολομόναχοι. Στα εφτά του χρόνια γνώρισε τη σεξουαλική κακοποίηση. Ο Μαικλ Τζάκσον τον ανάγκαζε σε στοματικό και πρωκτικό σεξ λέγοντάς του ότι «ο θεός τούς έφερε κοντά τον ένα στον άλλο». Του κακολογούσε τις γυναίκες, που δεν έπρεπε να τους έχει καμιά εμπιστοσύνη. Και, φυσικά, τον τρομοκρατούσε: «Αν πεις τίποτα, θα πάμε και οι δύο φυλακή».

■ Το δεύτερο θύμα του σταρ, ο Τζέιμς Σέιφτσακ, ήταν ομοίως ένα από τα παιδιά που τον λάτρευαν. Είχε κι αυτός μια μαμά μανιακή με την προώθηση του παιδιού της σε κύκλους σελέμπριτις. Συνάντησε τον τραγουδιστή όταν τσίμπησε ένα ρολάκι σε διαφήμιση της Πέπσι και μέχρι να γίνει δέκα χρόνων είχε αρχίσει να τον συνοδεύει στις περιοδείες του.

Η φιλία τους πήρε σεξουαλική τροπή: ο τραγουδιστής στην αρχή τον έβαζε να αυνανίζεται κι ένα βράδυ, ενώ κοιμόταν, του έκανε στοματικό έρωτα. Οταν το «δέσιμό» τους έγινε βαθύ, απέκτησαν σεξουαλικές σχέσεις, έμεναν μόνοι τους σε δωμάτια ξενοδοχείων, σε άλλο πάτωμα από τη δήθεν ανυποψίαστη μητέρα του, και στη συνέχεια είχαν επαφή σε κάθε γωνιά της απέραντης Neverland. Ο Τζάκσον τού εκμυστηρεύτηκε πώς ήταν η πρώτη σεξουαλική σχέση που είχε στη ζωή του και τον παντρεύτηκε σε μια γελοία τελετή. Ο Τζέιμς δείχνει τη βέρα του στην κάμερα, μαζί με άλλα κοσμήματα που του χάριζε ο τραγουδιστής όταν έκαναν σεξ.

«Μου είναι ακόμα πολύ δύσκολο να μη ρίχνω την ευθύνη στον εαυτό μου» λέει στην ταινία και τα χέρια του τρέμουν. «Θέλω να πω την αλήθεια τόσο δυνατά όσο τα ψέματα που έλεγα» ακούγεται και ο Γουέιντ Ρόμπσον. Το 2004-05 ήταν μάρτυρας υπεράσπισης του Μάικλ Τζάκσον στη δίκη για τη σεξουαλική κακοποίηση ενός άλλου παιδιού, του Γκάρβιν Αρβιζο.

Το ντοκιμαντέρ θα προβληθεί σε δύο συνέχειες στα κανάλια HBO και Channel 4.

   

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Μια πορνοστάρ, σύμβολο της χαμένης αθωότητας
Τα ’φερε έτσι τα πράγματα η πανδημία που αυτό το καλοκαίρι τα θερινά σινεμά είναι η χαρά του καλού ελληνικού κινηματογράφου. Αυτή την εβδομάδα είχε σειρά η πιο αντεργκράουντ όλων, το γεμάτο κέφι ρόουντ μούβι...
Μια πορνοστάρ, σύμβολο της χαμένης αθωότητας
ΣΙΝΕΜΑ
Μια ρομαντική κομεντί για έναν δύσκολο έρωτα
Η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου με τίτλο «Monday» έρχεται να μας παρουσιάσει μία παθιασμένη αλλά και δύσκολη ερωτική σχέση δύο Αμερικανών στην πιο αισθησιακή και ζωντανή Αθήνα.
Μια ρομαντική κομεντί για έναν δύσκολο έρωτα
ΣΙΝΕΜΑ
Το γέλιο του Σκορσέζε και το τζαζ σόλο της Λίμποβιτς
Μάρτιν Σκορσέζε εναντίον Σόντα Ράιμς. Ντοκιμαντέρ εναντίον σαπουνόπερας με κρινολίνα. Πνεύμα και χιούμορ εναντίον κλισέ πασπαλισμένων με δήθεν κοινωνικό σχόλιο. «Pretend It' s a City» εναντίον «Bridgerton».
Το γέλιο του Σκορσέζε και το τζαζ σόλο της Λίμποβιτς
ΣΙΝΕΜΑ
Θερμόμετρο, κλακέτα, πάμε
Το ελληνικό σινεμά αλλά και οι συμπαραγωγές με ξένες χώρες ετοιμάζονται. Τα πλατό τους περιμένουν. Με αυστηρά μέτρα προφύλαξης, αλλά και περιορισμούς έκφρασης. Τέσσερις Ελληνες παραγωγοί έχουν τον λόγο.
Θερμόμετρο, κλακέτα, πάμε
ΣΙΝΕΜΑ
«Και μόνο που κάνουμε ταινίες είναι μια πράξη φωτεινή»
Ο Γιάννης Οικονομίδης παρουσιάζει την πέμπτη ταινία του. Μια γκανγκστερική μαύρη κωμωδία είναι η «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς», με όλες τις γνωστές εμμονές του, με όλη τη γοητεία και τη μαεστρία του ταλέντου...
«Και μόνο που κάνουμε ταινίες είναι μια πράξη φωτεινή»
ΣΙΝΕΜΑ
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»
Ενας νέος της εποχής σαν όλους τους άλλους, με τα πάρτι, τους φίλους, τους έρωτες και τα άγχη. Κυρίως, αυτά. Της κρίσης και της ανεργίας. Να προσπαθεί να ξεκινήσει μια start up με εσπρεσιέρες, να αναγκάζεται...
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας