Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο Φρέντι Μέρκιουρι νίκησε τη Lady Gaga

Ο Ράμι Μάλεκ ανάμεσα στα μέλη των Queen

JORDAN STRAUSS / INVISION/ AP
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Φρέντι Μέρκιουρι νίκησε τη Lady Gaga

  • A-
  • A+

Καθώς περνούν τα χρόνια, καθώς οι Χρυσές Σφαίρες, τα Βραβεία της Ενωσης Ξένων Ανταποκριτών του Χόλιγουντ, κερδίζουν σε δημοτικότητα, τόσο το προφίλ τους γίνεται πιο… ψυχαγωγικό, πιο προσανατολισμένο σε ό,τι αγάπησε το κοινό, οι αιχμές τους λειαίνονται και τα αποτελέσματα μοιάζουν κάθε φορά και πιο άνοστα.

Ετσι, φέτος, τα σημαντικότερα βραβεία κέρδισαν το «Πράσινο Βιβλίο» του Πίτερ Φαρέλι, που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις ελληνικές αίθουσες, μια παλιομοδίτικη, παραδοσιακή, όσο κι ευχάριστη, αντιρατσιστική ταινία εποχής, και το «Bohemian Rhapsody», που πήγε, μεν, θαυμάσια στα ταμεία, αλλά απεικονίζει μια έντονα εξωραϊσμένη εκδοχή της ζωής του Φρέντι Μέρκιουρι.

Χαρακτηριστικά, σε όλους τους ευχαριστήριους λόγους των συντελεστών του «Bohemian Rhapsody», ουδέποτε αναφέρθηκε ο σκηνοθέτης της ταινίας, Μπράιαν Σίνγκερ, που κατηγορείται πολλαπλώς για σεξουαλική παρενόχληση ανηλίκων και βιασμό.

Ο Αλφόνσο Κουαρόν τιμήθηκε με τις Χρυσές Σφαίρες Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, δηλαδή με τα σπουδαιότερα βραβεία για τα οποία ήταν υποψήφιος, σε μια μεγάλη νίκη από τον… παράδρομο.

JORDAN STRAUSS / INVISION/ AP

Παραλαμβάνοντας το βραβείο του (ενώ, στη διαδρομή για τη σκηνή, έσκυψε να χαιρετήσει τον Γιώργο Λάνθιμο), ευχαρίστησε πρώτα το Netflix και αμέσως μετά τίμησε την πατρίδα του:

«Θέλω να σας ευχαριστήσω, γιατί μία τόσο προσωπική ταινία βρήκε τη θέση της στον κόσμο. Πάνω από όλα όμως, θέλω να ευχαριστήσω αυτό το πολύπλοκο εργαστήριο που με δημιούργησε και με διαμόρφωσε: muchas gracias Mexico!».

Το «The Favourite» του Γιώργου Λάνθιμου, από την άλλη, τιμήθηκε με το Βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου για την εκπληκτική (στην ταινία, αλλά και στη δημόσια εικόνα της) Ολίβια Κόλμαν.

JORDAN STRAUSS / INVISION/ AP

Η ηθοποιός ευχαρίστησε τον σκηνοθέτη της με πάθος από τη σκηνή, αλλά και τις συμπρωταγωνίστριές της, Ρέιτσελ Βάις και Εμα Στόουν, που αποκάλεσε τρυφερά «my bitches!», ενώ οι τρεις τους, σε άλλο σημείο της βραδιάς, παρουσίασαν το «The Favourite» (ως υποψήφια Καλύτερη Κωμωδία), διασκεδάζοντας πικάντικα με τους λεσβιακούς δεσμούς μεταξύ των ηρωίδων που υποδύονται.

Εάν η «Επιστροφή της Μαίρη Πόπινς» έφυγε από την τελετή χωρίς κανένα βραβείο, μεγάλη ήταν η απογοήτευση και για το «A Star Is Born» του Μπράντλεϊ Κούπερ που, με 5 υποψηφιότητες, κέρδισε μόνο εκείνη του Τραγουδιού, για το «Shallow» της Lady Gaga.

JORDAN STRAUSS / INVISION/ AP

Παρομοίως και το «Vice» του Ανταμ ΜακΚέι, που είχε συγκεντρώσει τις περισσότερες υποψηφιότητες της χρονιάς, τιμήθηκε μόνο για την ερμηνεία του Κρίστιαν Μπέιλ. Μάλιστα, ο ηθοποιός που ενσαρκώνει στην ταινία τον Ντικ Τσένεϊ ευχαρίστησε την έμπνευσή του, τον… σατανά!

Τιμητικά βραβεία πήραν η Κάρολ Μπερνέτ, για τον εμβληματικό ρόλο της στην εξέλιξη της αμερικανικής τηλεόρασης (μάλιστα τιμήθηκε με το βραβείο που θεσμοθετήθηκε φέτος και φέρει το όνομά της) και ο (κάθε χρόνο και πιο cool) Τζεφ Μπρίτζες, για τη συνολική προσφορά του στον κινηματογράφο.

Από τις ωραιότερες ομιλίες τής –φτωχικής, σε ένταση και πολιτική σημασία– βραδιάς έδωσε η Γκλεν Κλόουζ (που ίσως φέτος κερδίσει και το πρώτο Οσκαρ της καριέρας της), παραλαμβάνοντας το Βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου σε Δράμα, για το «The Wife», μεταξύ δακρύων και γέλιου:

«Η ταινία μας λέγεται “Η Σύζυγος”, νομίζω ότι γι’ αυτό πήρε 14 χρόνια για να γίνει! Εμείς οι γυναίκες φροντίζουμε, αυτό αναμένεται από εμάς, έχουμε τα παιδιά μας, τους άντρες μας, τους συντρόφους μας, αλλά πρέπει να βρίσκουμε την προσωπική μας πραγμάτωση, να ακολουθούμε τα όνειρά μας, να λέμε, αυτό μπορώ να το κάνω και πρέπει να μου επιτραπεί να το κάνω. Αλλά οι γυναίκες έχουμε όνειρα και οφείλουμε να τα κυνηγάμε και να τα κάνουμε πραγματικότητα. Πρέπει να μπορούμε να το κάνουμε αυτό...».

JORDAN STRAUSS / INVISION/ AP

Οσο για τις τηλεοπτικές κατηγορίες, ενώ τα βραβεία μοιράστηκαν, οι τίτλοι που ξεχώρισαν φέτος ήταν το «The Americans», το «The Kominsky Method» και ο Μάικλ Ντάγκλας ως πρωταγωνιστής και το «The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story».

Αναλυτικά τα βραβεία για τις κινηματογραφικές κατηγορίες

◢ Καλύτερη Ταινία – Δράμα

«Bohemian Rhapsody»

◢ Α΄ Ανδρικός – Δράμα

Ράμι Μάλεκ, «Bohemian Rhapsody»

◢ Α΄ Γυναικείος – Δράμα

Γκλεν Κλόουζ, «The Wife»

◢ Καλύτερη Ταινία – Κωμωδία ή Μιούζικαλ

«Το Πράσινο Βιβλίο»

◢ Α΄ Ανδρικός – Κωμωδία ή Μιούζικαλ

Κρίστιαν Μπέιλ, «Vice»

◢ Α΄ Γυναικείος – Κωμωδία ή Μιούζικαλ

Ολίβια Κόλμαν, «The Favourite»

◢ Β΄ Ανδρικός

Μαχέρσαλα Αλί, «Το Πράσινο Βιβλίο»

◢ Β΄Γυναικείος

Ρετζίνα Κινγκ, «If Beale Street Could Talk»

◢ Σκηνοθεσία

Αλφόνσο Κουαρόν, «Ρόμα»

◢ Σενάριο

«Το Πράσινο Βιβλίο»

◢ Καλύτερη Ταινία Animation

«Spider-Man: Μέσα στο Αραχνοσύμπαν»

◢ Μουσική

«First Man»

◢ Τραγούδι

«Shallow» από το «Ενα Αστέρι Γεννιέται»

◢ Ξενόγλωσση Ταινία

«Ρόμα»

 

ΣΙΝΕΜΑ
Μεταφυσικό θρίλερ εκδίκησης και βίας από Λάνθιμο
Ο σκηνοθέτης δοκιμάζει κάτι εντελώς καινούργιο με το «The Killing of a Sacred Deer», αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά ότι έχει όραμα και ικανότητες για πολλά πράγματα και κερδίζοντας μεγαλειώδεις ερμηνείες...
Μεταφυσικό θρίλερ εκδίκησης και βίας από Λάνθιμο
ΣΙΝΕΜΑ
Η Λόρι Αντερσον, μια σκυλίτσα και ο Λου Ριντ
Τον Ιούνιο είχαμε κοντά μας τη σπουδαία Αμερικανίδα μουσικό. Τώρα βγαίνει στις αίθουσες ένα sui generis ντοκιμαντέρ της για τη ζωή, τον θάνατο, τους ανθρώπους. Μαζί του και το στιλάτο γουέστερν «Και οι 7 ήταν...
Η Λόρι Αντερσον, μια σκυλίτσα και ο Λου Ριντ
ΣΙΝΕΜΑ
Κινηματογραφικό success story α λα γαλλικά
Η Γαλλία έχει παράδοση στην παραγωγή και εξαγωγή του σινεμά της: έχει ένα κοινό καλλιεργημένο, που δεν έχει χάσει τη συνήθεια για τακτικές επισκέψεις στη σκοτεινή αίθουσα, αλλά κι έναν μηχανισμό που προωθεί...
Κινηματογραφικό success story α λα γαλλικά
ΣΙΝΕΜΑ
Συμβατικός Τιμ Μπάρτον, συναρπαστική δικαστική διαμάχη
«Μεγάλα μάτια» είναι ο τίτλος της νέας ταινίας του Τιμ Μπάρτον μια φωτογενής, συμβατική βιογραφία δυο συναρπαστικών, στην πραγματικότητα, ανθρώπων, που δεν αφήνει ωστόσο να εκφραστεί ο μαγικός,...
Συμβατικός Τιμ Μπάρτον, συναρπαστική δικαστική διαμάχη
ΣΙΝΕΜΑ
Εδώ είναι Βαλκάνια;
Καθώς οι ταινίες, ειδικά ενός ανέκαθεν πολιτικά συνειδητοποιημένου και μάχιμου φεστιβάλ όπως η Berlinale, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην έννοια και τις προεκτάσεις της ταυτότητας, εθνικής, φύλου,...
Εδώ είναι Βαλκάνια;
ΣΙΝΕΜΑ
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
Εχοντας φτάσει σχεδόν στη μέση της Berlinale, οι ταινίες που έχουν ξεχωρίσει είναι λίγες, αλλά δυνατές σαν γροθιές, ή ακόμα πιο πολύ, αφού η καθεμιά τους προσεγγίζει τη βία μ’ έναν τρόπο κοντινό στην κουλτούρα...
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας