Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παβλικόφσκι, Κουαρόν, Κόρε-Εντα και οι άλλοι

«Roma», Αλφόνσο Κουαρόν

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παβλικόφσκι, Κουαρόν, Κόρε-Εντα και οι άλλοι

  • A-
  • A+

Tα ξενόγλωσσα Οσκαρ κάθε χρονιά βιάζονται, είναι και τόσο πολλές οι υποψηφιότητες. Ογδόντα εφτά χώρες υπέβαλαν φέτος τη δικιά τους «καλύτερη» ταινία· εμείς την «Πολυξένη» της Δώρας Μασκλαβάνου.

Ετσι, γίνεται ένα πρώτο ξεσκαρτάρισμα, ανακοινώνονται νωρίς νωρίς οι εννέα ταινίες μιας βραχείας λίστας, μέχρι να φτάσουμε στις πέντε κανονικές υποψήφιες, που θα γίνουν γνωστές μαζί με εκείνες όλων των άλλων κατηγοριών στις 22 Ιανουαρίου 2019.

Ετσι κι αλλιώς, είναι μεγάλη επιτυχία να μπει μια ξενόγλωσση ταινία στη βραχεία λίστα.

Ψιλοαναμενόμενες είναι οι ταινίες που ανακοίνωθηκαν κι ας λείπουν κάποιες, σαν το βελγικό «Girl» του Λούκας Ντοντ, που σαν να σκάλωσε στον πουριτανισμό του Χόλιγουντ (μα υπάρχει ακόμα;), μια και η ηρωίδα του είναι ένα τρανσέξουαλ κορίτσι, που θέλει να γίνει μπαλαρίνα.

Ετσι, μπήκαν στη λίστα ο «Ψυχρός Πόλεμος» του Πάβελ Παβλικόφσκι (Πολωνία), πρόσφατου θριαμβευτή στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου, το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν (Μεξικό), Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία, που το χαίρονται τώρα οι εθισμένοι στα σίριαλ χρήστες του Netflix (άντε και κάμποσοι φανατικοί θεατές σε λίγες επιλεγμένες ανά τον κόσμο αίθουσες) και οι «Κλέφτες καταστημάτων» του Χιροκάζου Κόρε-Εντα (Ιαπωνία), που πήρε Χρυσό Φοίνικα στις Κάνες και τώρα συγκινεί το ελληνικό κοινό.

Αλλες ταινίες που πάνε στα Οσκαρ με φόρα από μεγάλα φεστιβάλ είναι η λιβανέζικη «Καπερναούμ» της Ναντίν Λαμπάκι, Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες, και το «Ayka» του Σεργκέι Ντβορτσεβόι (Καζακστάν), με Βραβείο Ερμηνείας στο ίδιο φεστιβάλ για την πρωταγωνίστριά του Σαμάλ Γεσλιάμοβα.

Η λίστα συμπληρώνεται με τη γερμανική «Never Look Away» του Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ (της «Ζωής των άλλων»), την κολομβιανή «Αποδημητικά πουλιά» των Σίρο Γκέρα και Κριστίνα Γκαλέκο, μια ακόμα, εντελώς προσωπική, όμως, αισθητικά άρτια ματιά στον κόσμο των καρτέλ, το δανέζικο θρίλερ «The Guilty» του Γκούσταβ Μέλερ, βραβευμένο στο Σάντανς και, τέλος, την εκλεκτή της FIPRESCI στις Κάνες «Τhe Burning» του Λι Τσανγκ-ντονγκ (Νότιος Κορέα). Τα Οσκαρ θα απονεμηθούν στις 29 Φεβρουαρίου.

ΣΙΝΕΜΑ
Ο «Γιος του Σαούλ» έστειλε τους Ούγγρους σινεμά
Μια βραβευμένη στις Κάνες σκηνοθέτις ήρθε στην Αθήνα για το αφιέρωμα «Cine Magyar» της Ταινιοθήκης, θυμήθηκε τα δύσκολα χρόνια του σοσιαλισμού, αλλά και τους μεγάλους δημιουργούς της χώρας της που άνοιξαν τον...
Ο «Γιος του Σαούλ» έστειλε τους Ούγγρους σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Ο ποιητής του γέλιου μιας αναρχικής, ελεύθερης Ελλάδας
Ο σπουδαίος δημιουργός από την Τρίπολη, που έγραψε μια μεγάλη πορεία από τις εμπορικές ταινίες της Φίνος Φιλμ στον δικό του, προσωπικό κινηματογράφο, πέθανε στα 82 του χρόνια. Οι κωμωδίες του Σταύρου Τσιώλη...
Ο ποιητής του γέλιου μιας αναρχικής, ελεύθερης Ελλάδας
ΣΙΝΕΜΑ
Θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι, αλλά φοβόμαστε
Οχτώ φοιτητές της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, με όλη την τόλμη της νιότης τους. Και στη μέση μια ερωτική, αντισυμβατική καθηγήτρια, που κατεβαίνει...
Θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι, αλλά φοβόμαστε
ΣΙΝΕΜΑ
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
Μια από τις δέκα υποψηφιότητες της «Ευνοούμενης» για τα Οσκαρ τού ανήκει αποκλειστικά. Το ίδιο και μία από τις δώδεκα υποψηφιότητες για τα BAFTA. Ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, ο σπουδαίος Ελληνας τεχνικός, ο πρώτος...
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
ΣΙΝΕΜΑ
Μια ταινία για τον Γκέρχαρντ Ρίχτερ διχάζει τη Γερμανία
Ο σκηνοθέτης της θρυλικής ταινίας «Οι ζωές των άλλων», Γκέρχαρντ Ρίχτερ, διεκδικεί και πάλι Οσκαρ, αλλά ο κορυφαίος ζωγράφος που τον ενέπνευσε τον κατηγορεί ότι διαστρέβλωσε τη γεμάτη δράματα ζωή του.
Μια ταινία για τον Γκέρχαρντ Ρίχτερ διχάζει τη Γερμανία
ΣΙΝΕΜΑ
Μόνο ο Σακελλάριος έβλεπε ότι έχω την κωμωδία μέσα μου
Μετά τον Κούρκουλο και την «Κατάχρηση εξουσίας», ο πετυχημένος σκηνοθέτης της Φίνος Φιλμ τη δεκαετία του ‘60, έγινε με κόπο και περιπέτειες ο πιο αγαπημένος, ιδιόρρυθμος δημιουργός της νέας εποχής του...
Μόνο ο Σακελλάριος έβλεπε ότι έχω την κωμωδία μέσα μου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας