Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με γοργά βήματα προς τη νέα του στέγη

Στιγμιότυπο από την τελετή λήξης με τα παιδιά επί σκηνής

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Με γοργά βήματα προς τη νέα του στέγη

  • A-
  • A+

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους μαζί με την Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας Camera Zizanio και όλες τις δράσεις που περιλαμβάνονται στους κόλπους του μεγαλώνει, εξαπλώνεται, ομορφαίνει. Το Σάββατο ολοκληρώθηκε η 21η διοργάνωση (1-8/12) σε μια πανηγυρική τελετή με συγκίνηση, θερμά χειροκροτήματα, σχόλια, κινηματογραφιστές μαθητές του Δημοτικού έως έφηβους του Λυκείου που ανέβηκαν στη σκηνή να παραλάβουν τα βραβεία τους, μαζί με επαγγελματίες του χώρου.

Παιδιά από τον Πύργο, την πόλη-έδρα του φεστιβάλ εδώ και 21 χρόνια, συνομήλικοί τους από την υπόλοιπη χώρα, την Ευρώπη και όλο τον κόσμο συναντιούνται σε ετήσια βάση για οκτώ ημέρες γιορτής με άξονα το σινεμά. Δημιουργούν ταινίες, μέσω των ειδικών εργαστηρίων, όρθιοι και καθισμένοι καταγής στον κατάμεστο «Απόλλωνα» παρακολουθούν παραγωγές από εθνικές κινηματογραφίες, οι οποίες με ευαισθησία αγγίζουν δύσκολα θέματα και το κοινό σπάνια έχει τη δυνατότητα να τις δει στις αίθουσες.

Οκτώ ημέρες δημιουργικής έξαψης και πολύωρων προβολών, εργαστηρίων και ζυμώσεων, επισκέψεων σε μνημεία και φυσικά στην Αρχαία Ολυμπία έζησαν οι συμμετέχοντες και οι επισκέπτες του φεστιβάλ, ακόμα και οικογένειες -όπως δύο που συναντήσαμε από τα Κύθηρα και την Αθήνα- που αποφάσισαν να κάνουν «δώρο» στα παιδιά τους λίγες ημέρες στον Πύργο για να ζήσουν τη διοργάνωση.

Κάθε χρόνο το κοινό είναι μεγαλύτερο και η έλλειψη χώρων εντονότερη. Θέμα που έθιξαν τόσο τα παιδιά στα Zizanio News, όσο και η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά σε ένα ταξίδι-αστραπή που πραγματοποίησε το βράδυ της Παρασκευής. Για πρώτη φορά υπουργός Πολιτισμού κάθισε μαζί με το κοινό στην αίθουσα για να παρακολουθήσει τις ταινίες και να αφουγκραστεί τις αντιδράσεις του.

«Ηθελα πάντοτε να έρθω, γιατί και τον κ. Σπύρου εκτιμώ και όλο αυτό, που έχει σχέση με τα παιδιά, με την αχαλίνωτη φαντασία τους που διοχετεύεται μέσα από μικρές ιστορίες ή άλλους τρόπους του κινηματογράφου, είναι κάτι που με ελκύει. Εχω ασχοληθεί πολλά χρόνια με τα δικαιώματα των παιδιών, επομένως πιστεύω ότι και το δικαίωμα στον πολιτισμό είναι πολύ ισχυρό, το οποίο δεν αναγνωρίζουμε εύκολα. Εδώ όμως συμβαίνει έμπρακτα.

Το φεστιβάλ έχει μεγάλη εμβέλεια, πολύ μεγαλύτερη από την τοπική. Ακουει κανείς σε όλη την Ελλάδα ανθρώπους που το εκτιμούν και θα ήθελαν να φτάσει κοντά τους. Εχει δυναμική σχέση με την πόλη και τη δυνατότητα να απλωθεί στη διάρκεια της χρονιάς. Γιατί αυτό που θέλουμε είναι η εκπαίδευση των παιδιών μέσα από τα οπτικοακουστικά μέσα».

Στην ερώτηση σε ποια φάση, από πλευράς ΥΠΠΟ, βρίσκεται το σχέδιο μετεγκατάστασης του φεστιβάλ στο κτίριο των παλιών αποθηκών του ΑΣΟ στον Πύργο, μετά την εξαγγελία του πρωθυπουργού πως θα δοθούν 8 εκατ. ευρώ για τον σκοπό, η υπουργός απάντησε: «Είμαστε έτοιμοι, τα χρήματα υπάρχουν. Υπήρξε μια ασάφεια ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς, η οποία όμως έχει λυθεί κι επομένως πιστεύω ότι στο επόμενο διάστημα των 1-2 βδομάδων θα είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε το θέμα με πολύ γρήγορα βήματα σε συνεργασία με την Περιφέρεια. Ετσι, του χρόνου, αν οι εργασίες γίνουν γρήγορα, το φεστιβάλ, ενδεχομένως, να βρίσκεται στο σπίτι του...

Γιατί ένα τέτοιο φεστιβάλ, εκτός από τη φαντασία και όλα τα υπόλοιπα που διαθέτει, χρειάζεται και χώρους». Πριν αναχωρήσει από τον Πύργο η υπουργός Πολιτισμού Μ. Ζορμπά συνοδευόμενη από τον καλλιτεχνικό διευθυντή Δ. Σπύρου και από τη βουλευτή νομού Ηλείας Εφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη επισκέφθηκε το σταφιδεργοστάσιο του ΑΣΟ, προκειμένου να αποκτήσει προσωπική εικόνα και διαπίστωσε πως είναι ο ιδανικός χώρος για τη μελλοντική εξέλιξη του θεσμού.

Από την πλευρά του ο εμπνευστής του φεστιβάλ και καλλιτεχνικός διευθυντής Δημήτρης Σπύρου υπογράμμισε τη σημασία του pitching lab που για πρώτη φορά διοργάνωσε ο θεσμός: «Με αυτόν τον τρόπο ενθαρρύνουμε τη δημιουργία ταινιών για παιδιά και νέους στην Ελλάδα. Υπάρχει ειδική κατηγορία χρηματοδότησης για τέτοιες ταινίες στο ΕΚΚ που όμως δεν δέχεται αρκετές προτάσεις. Ε, φέτος θα κατατεθούν 12». Αναφέρθηκε στις νέες συνεργασίες με ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια και κατέληξε: «Το φεστιβάλ ασφυκτιά πλέον. Η μόνη λύση είναι ο χώρος του ΑΣΟ. Φιλοδοξώ το καλύτερο περιφερειακό Film Office στην Ελλάδα να στηθεί στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με έδρα τον νέο χώρο μας».

Τέλος, την περασμένη Παρασκευή η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ξένη Δημητρίου παρευρέθη στην εκδήλωση - συζήτηση «CINE ΦΩΣ στα κελιά των κρατουμένων» με θέμα την κινηματογραφική εκπαίδευση στα Καταστήματα Κράτησης. Παρουσιάστηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κινηματογράφου που υλοποιήθηκε με επιτυχία στο κατάστημα κράτησης Κορυδαλλού (Τμήματα Ανδρών και Γυναικών), με την ευθύνη και καθοδήγηση του σκηνοθέτη Αντώνη Κόκκινου και προβλήθηκαν οι ταινίες «Το Χριστινάκι» και «Ο θανατοποινίτης». Η «Εφ.Συν.» είναι χορηγός επικοινωνίας του Φεστιβάλ.

Supergirl για Οσκαρ

Η «Σούπα Μόντο» του Likarion Wainaina (Κένυα-Γερμανία) απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας στην τελετή λήξης. «Μπορεί μια ταινία για ένα κορίτσι που πεθαίνει να είναι γεμάτη ελπίδα και χιούμορ;», αναρωτήθηκε στο σκεπτικό της η κριτική επιτροπή. «Ναι, μπορεί! Αυτή η ταινία δείχνει με ευφυή τρόπο πως ο θάνατος είναι κομμάτι της ζωής» είπαν τα μέλη της για τη «Σούπα Μόντο», που αποτελεί μάλιστα τη φετινή εθνική υποψηφιότητα της Κένυας για το Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Παρακολουθεί τους τελευταίους δύο μήνες της 9χρονης Τζο από την Κένυα η οποία λατρεύει τις ταινίες δράσης με υπερήρωες. Σε ένδειξη συμπαράστασης, όλο το χωριό αποφασίζει να την αντιμετωπίσει ως supergirl… και τα μαθήματα ανθρωπιάς μαζί με τη γνήσια συγκίνηση περίσσεψαν για τους θεατές όλων των ηλικιών του Φεστιβάλ που τη λάτρεψαν. Να σημειώσουμε ότι στους συμπαραγωγούς της είναι και ο Τομ Τίκβερ, ο σκηνοθέτης του «Τρέξε Λόλα, τρέξε».

ΣΙΝΕΜΑ
«Μικρός» κινηματογράφος σε ζωντανή σύνδεση
Το καινοτόμο Micro μ Festival διοργανώνεται για ένατη χρονιά από αύριο 9 έως τις 13 Οκτωβρίου 2019 με στόχο τη στήριξη και τη διάδοση των ταινιών μικρού μήκους.
«Μικρός» κινηματογράφος σε ζωντανή σύνδεση
ΣΙΝΕΜΑ
Αρχίζει το «εθνικό φεστιβάλ» για τους μικρομηκάδες
Νέοι δημιουργοί που θα δείξουν πρώτες ή δεύτερες ταινίες τους, νέοι κινηματογραφιστές από την Ελλάδα κυρίως, αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο, δίνουν ραντεβού στο 42ο Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας που ξεκινάει την...
Αρχίζει το «εθνικό φεστιβάλ» για τους μικρομηκάδες
ΣΙΝΕΜΑ
Σκέφτομαι να γυρίσω ακόμη μια ταινία στην Ανδρο
Ανέλαβε διστακτικά, αλλά ανέβασε στην κορυφή, με ποιοτικές εκδηλώσεις, το Διεθνές Φεστιβάλ Ανδρου, που ανοίγει σήμερα την αυλαία του. Με την ευκαιρία αυτή, ο γνωστός σκηνοθέτης Παντελής Βούλγαρης κάνει έναν...
Σκέφτομαι να γυρίσω ακόμη μια ταινία στην Ανδρο
ΣΙΝΕΜΑ
Η Ελλάδα πάει Κάνες
Ο ταλαντούχος και ανερχόμενος Βασίλης Κεκάτος θα εκπροσωπήσει τη χώρα στο 72ο Φεστιβάλ Κανών (14 ώς 25 Μαΐου). Η καινούργια μικρού μήκους ταινία του «Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς» συμμετέχει στο...
Η Ελλάδα πάει Κάνες
ΣΙΝΕΜΑ
«Η Αγία Φιλοθέη ήταν μια επαναστάτρια»
Η γνωστή σκηνοθέτις Μαρία Χατζημιχάλη-Παπαλιού μάς μιλάει για το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ της «Φιλοθέη, η Αγία των Αθηνών», που κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, με επίκεντρο τη γυναίκα-σύμβολο η...
«Η Αγία Φιλοθέη ήταν μια επαναστάτρια»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας