Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πορεία και πάρτι στην υγειά της «Αλκυονίδας»
EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πορεία και πάρτι στην υγειά της «Αλκυονίδας»

  • A-
  • A+

Το ΥΠΠΟ προσκαλεί, την επόμενη Τρίτη 4 Δεκεμβρίου, τους Ελληνες κινηματογραφιστές σε συγκέντρωση έξω από το κλειστό ιστορικό σινεμά. Είναι και μια ευκαιρία η φρέσκια ηγεσία του να κάνει την πρώτη της επαφή με τον χώρο, που έχει πολλά προβλήματα

Η «Αλκυονίδα» είναι από χθες κλειστή. Σε έξωση η εταιρεία New Star του Βελισσάριου Κοσσυβάκη, που τη διαχειρίζεται από το 2014. Ευρισκόμενος σε δικαστική σύγκρουση με τον ιδιοκτήτη του κινηματογράφου της οδού Ιουλιανού, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ιστορικής αίθουσας έχει ζητήσει με τη σειρά του ασφαλιστικά μέτρα, που εκδικάζονται σήμερα. Εχει, όμως, κερδίσει κάτι πολύ σημαντικό. Τη συμπαράσταση καλλιτεχνών και πολιτών, του Δήμου Αθηναίων, αλλά κυρίως την παρέμβαση του υπουργείου Πολιτισμού.

Χωρίς να θέλει να πάρει θέση στην οικονομική διένεξη δύο ιδιωτών, το ΥΠΠΟ ενδιαφέρεται να μην αλλάξει χρήση η «Αλκυονίδα», να παραμείνει κινηματογράφος, να μην αξιοποιηθεί με άλλο τρόπο από τον ιδιοκτήτη της - ως σουπερμάρκετ, για παράδειγμα. Εξ ου και η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά προώθησε ήδη στη Διεύθυνση Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Συγχρόνων Μνημείων φάκελο για τη διερεύνηση των δυνατοτήτων χαρακτηρισμού του ηλικίας 50 χρόνων κινηματογράφου ως μνημείου και τόπου διατήρησης ιστορικής μνήμης.

Η υπόθεση «Αλκυονίδα» ήταν φαίνεται η καλύτερη αφορμή για να «κινητοποιηθεί» στα κινηματογραφικά θέματα η πολύ φρέσκια υπουργός Πολιτισμού. Αλλωστε, δεν είναι και λίγα τα προβλήματα του χώρου, όπως έδειξε και η συνέντευξη Τύπου, την περασμένη Δευτέρα, της Ενωσης Σκηνοθετών-Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου, του μεγαλύτερου, πιο αντιπροσωπευτικού και δραστήριου σωματείου.

Με σύνθημα «δώσε λίγη αγάπη στον ελληνικό κινηματογράφο», οι Ελληνες δημιουργοί επισήμαναν ότι τα κρατικά εργαλεία για να γίνουν ταινίες (ΕΚΚ, ΕΡΤ και πρόσφατα ΕΚΟΜΕ) ή δεν επαρκούν ή δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους ή αδυνατούν να συνεργαστούν. Η Μυρσίνη Ζορμπά αποφάσισε, λοιπόν, να κάνει μια κίνηση με διττή σημασία. Και την «Αλκυονίδα» να στηρίξει και το ελληνικό κινηματογραφικό σινάφι να προσκαλέσει σε μια πρώτη συνάντηση χωρίς πρωτόκολλο.

Ετσι, την επόμενη Τρίτη, 4 Δεκεμβρίου, στις 9 το βράδυ οργανώνεται από το υπουργείο Πολιτισμού «πάρτι» στην «Αλκυονίδα», πάρτι διαμαρτυρίας και στήριξης της αίθουσας, αλλά και του ίδιου του ελληνικού κινηματογράφου. Εχουν προσκληθεί οι πάντες, νέοι και βετεράνοι (σαν τον Παντελή Βούλγαρη), όλοι οι βραβευθέντες στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, κάθε σωματείο και επαγγελματική οργάνωση του χώρου, κάθε επικεφαλής θεσμού. Η Μυρσίνη Ζορμπά θα είναι φυσικά παρούσα για να δηλώσει τη συμμαχία της μαζί τους, να κουβεντιάσει, να ακούσει γνώμες και αιτήματα πάνω από ένα ποτήρι κρασί. Εχει προσκληθεί και ο Κώστας Γαβράς, που βρίσκεται αυτές τις μέρες στην Ελλάδα για την προώθηση της αυτοβιογραφίας του «Πήγαινε εκεί όπου είναι αδύνατο να πας» (εκδόσεις Gutenberg).

Kι αν η «Αλκυονίδα» παραμένει μέχρι εκείνη τη μέρα κλειδωμένη, όπως είναι το πιο πιθανό; Τότε, η εκδήλωση θα αποκτήσει κίνηση. Οι συγκεντρωμένοι θα πορευτούν όλοι μαζί προς το εξίσου ιστορικό «Στούντιο» της όχι και τόσο γειτονικής πλατείας Αμερικής (υπάρχει και η πρόταση για το «Τριανόν») και κει στο φουαγιέ θα γίνει το «πάρτι».

Χορηγός επικοινωνίας της εκδήλωσης είναι η «Εφημερίδα των Συντακτών».

  

ΣΙΝΕΜΑ
Παράθυρο στα προβλήματα του πλανήτη
Κινηματογραφιστές από την Ελλάδα και άλλες πέντε χώρες δίνουν το «παρών» στο 14ο Πανόραμα Οικολογικών Ταινιών, με γενικό τίτλο «Παράθυρο στον Πλανήτη», που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη και της Πέμπτη, με...
Παράθυρο στα προβλήματα του πλανήτη
ΣΙΝΕΜΑ
«Η Λάμψη» με επιπλέον 24 λεπτά τρόμου!
«Η πιο τρομακτική ταινία που έγινε ποτέ», όπως έχει χαρακτηριστεί «Η Λάμψη» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, θα ξεδιπλωθεί στην οθόνη της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, στην extended εκδοχή της, με 24 επιπλέον λεπτά, σε...
«Η Λάμψη» με επιπλέον 24 λεπτά τρόμου!
ΣΙΝΕΜΑ
Το απρόσμενο success story του Κοσόβου
Το φεστιβάλ που ξεκίνησε στο Πρίζρεν τρία χρόνια μετά τον πόλεμο και με ελάχιστη κρατική βοήθεια κατάφερε όχι μόνο να επαναφέρει την πολιτιστική ζωή στη μικρή πόλη αλλά και να γίνει διεθνές. Φέτος είχε θέμα τη...
Το απρόσμενο success story του Κοσόβου
ΣΙΝΕΜΑ
Το Κέντρο Κινηματογράφου πάλι στον αέρα
Η υπουργός Πολιτισμού καλείται, όπως και οι προκάτοχοί της (Μπαλτάς, Κονιόρδου) να λύσει μια ακόμα κρίση στον πιο σημαντικό κινηματογραφικό θεσμό, που τα τελευταία τέσσερα χρόνια μετράει τρεις γενικούς...
Το Κέντρο Κινηματογράφου πάλι στον αέρα
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Γκοντάρ έβρισκε άδικη την «ελληνική κρίση»
Ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ δεν φημίζεται για τη γαλαντομία του. Κι όμως, πριν από κάμποσα χρόνια, το 2010, μας έκανε με μια ταινία και κάμποσες δηλώσεις, έστω και ελαφρώς γριφώδεις, μεγάλες ρεβεράντζες. Εμείς τότε...
Ο Γκοντάρ έβρισκε άδικη την «ελληνική κρίση»
ΣΙΝΕΜΑ
«Ξέρουμε τους λόγους που σε κρατάνε μακριά μας»
Με ένα γεμάτο συναίσθημα αλλά και ουσία φιλμάκι, με τίτλο «Γράμμα στον Γιώργο Λάνθιμο», οι επαγγελματίες του ελληνικού σινεμά απευθύνονται στον σκηνοθέτη, που διεκδικεί την Κυριακή με την «Ευνοούμενη» δέκα...
«Ξέρουμε τους λόγους που σε κρατάνε μακριά μας»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας