Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Άγγελος ή serial killer;

Άγγελος ή serial killer;

  • A-
  • A+

Ο κινηματογράφος είναι μαγικός γιατί μπορεί μέσα σε μία ώρα και σαράντα λεπτά να ανατρέψει κάθε μονιστική αντίληψη που μπορεί να έχεις για την πραγματικότητα. 

Μα αυτό δε γίνεται και με κάθε άλλη μορφή τέχνης; Κι όμως, το σινεμά είναι το μόνο που μπορεί να «τρέχει» τόσο ελεύθερο στο χώρο και το χρόνο υπερβαίνοντας όχι μόνο τους περιορισμούς που θέτουν η σκηνή του θεάτρου, το χαρτί του βιβλίου, τα μέτρα της μουσικής αλλά και τις συμβάσεις που έχουμε φτιάξει εμείς για τους εαυτούς μας.

Προσφέρει την εμπειρία μιας ολόκληρης πραγματικότητας, γνωστής ή άγνωστης . Μπορεί να σε κάνει να νοσταλγήσεις ένα παρελθόν που δεν ήταν ποτέ δικό σου, ν’ αγαπήσεις κάποιον που μέχρι χτες θεωρούσες εχθρό σου ή, στην περίπτωση της νέας ταινίας του Λουίς Ορτέγκα «Ο Άγγελος» (El Angel), να σκέφτεσαι μέρες μετά την προβολή ένα νεαρό serial killer με ξανθές μπούκλες, να χορεύει 46 χρόνια πριν σε κάποιο σπίτι στο Μπουένος Άιρες. 

«Ο Άγγελος» βασίζεται στην πραγματική ιστορία του Κάρλος Ρομπλέδο Πουχ ο οποίος στα 20 μόλις χρόνια του, και μετά από σωρεία εγκληματικών πράξεων, διέβαινε ήδη το κατώφλι της φυλακής, όπου και παραμένει μέχρι σήμερα.

Ο Κάρλος (ή Καρλίτος) δεν διώχθηκε για τα πολιτικά του πιστεύω, δεν είχε δύσκολα παιδικά χρόνια, ούτε κατηγορήθηκε για εγκλήματα που δεν είχε διαπράξει. Με άλλα λόγια, δεν είχε τίποτα απ’ αυτά που θα τον αθώωναν στις συνειδήσεις μας. Και γι’ αυτό ήταν τόσο ενδιαφέρουσα η κινηματογραφική μεταφορά της ιστορίας του. Γιατί ο Ορτέγκα δεν επιδίωξε να αναδείξει την ηθική, διδάσκοντας το σωστό ή δικαιολογώντας τα λάθη, αλλά επέλεξε να διαχύσει στο κοινό την αμοραλιστική ελευθερία του ήρωα του. Παρουσιάζοντας μια πραγματικότητα σε fast forward, εστιάζοντας στην απάθεια του εγκληματία ως προς τα εγκλήματά του και την ευαισθησία του προς κάθε τι άλλο, επενδύοντας την όλη αφήγηση με διάσημα μουσικά κομμάτια κι έχοντας τον Πέδρο Αλμοδόβαρ στην παραγωγή ο Ορτέγκα μετέτρεψε μια βιογραφία σε γκανγκστερική περιπέτεια με πρωταγωνιστή ένα παιδί.

Και στο ρόλο αυτού; Ο 19χρονος Λορέντζο Φέρο στην πρώτη του επαφή με τον κινηματογράφο, την οδήγηση και πολλά ακόμα. Ο νεαρός πρωταγωνιστής  βρέθηκε πριν λίγες μέρες στην προβολή της ταινίας στην Αθήνα και τις «Νύχτες Πρεμιέρας» και απέδειξε πως εκτός από το φυσικό ταλέντο διαθέτει μια εξίσου λαμπερή προσωπικότητα. «Οι Άγγελοι δεν έχουν φύλο», απαντά ερωτηθείς για τη σεξουαλικότητα του ήρωά του, αφήνοντας μας ν’ αναρωτιόμαστε αν γοητευτήκαμε περισσότερο από τον ήρωα ή τον ηθοποιό.

 

 

ΣΙΝΕΜΑ
Συνεχίζονται οι προβολές ταινιών μικρού μήκους στην Ταινιοθήκη
Θα προβληθούν ταινίες των Γεραμπίνη, Γρηγοράκη, Νάκου, Παπαγεωργίου, Παπαδουλάκη, Σακαρίδη και Σκούρα με πρωταγωνιστές σημαντικούς ηθοποιούς, όπως οι Καραζήσης, Μουρίκης και Σκουλά.
Συνεχίζονται οι προβολές ταινιών μικρού μήκους στην Ταινιοθήκη
ΣΙΝΕΜΑ
Αιτήσεις συμμετοχής για το φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας
Οι διοργανωτές του 42ου Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας εξέδωσαν ανακοίνωση και καλούν σε αιτήσεις συμμετοχής έως τις 31 Μαΐου. Η αίτηση και οι όροι συμμετοχής.
Αιτήσεις συμμετοχής για το φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας
ΣΙΝΕΜΑ
Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας πάει στην Ταινιοθήκη
Την Κυριακή 7 Απριλίου, στις 19.00, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος υποδέχεται το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Το Φεστιβάλ, στο πλαίσιο της επιτυχημένης δράσης Το Φεστιβάλ Δράμας Ταξιδεύει κάνει μια στάση...
Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας πάει στην Ταινιοθήκη
ΣΙΝΕΜΑ
Οι υποψηφιότητες για τα Βραβεία Ίρις
Οι ταινίες «Ακίνητο Ποτάμι» του Άγγελου Φραντζή και «Ελεύθερο Θέμα» της Στέλλας Θεοδωράκη ξεχωρίζουν καθώς είναι υποψήφιες σε 9 κατηγορίες.
Οι υποψηφιότητες για τα Βραβεία Ίρις
ΣΙΝΕΜΑ
Ο μελαγχολικός άγγελος του ευρωπαϊκού σινεμά
Ο κορυφαίος, ίσως, ηθοποιός της Γερμανίας, ο «μελαγχολικός» Μπρούνο Γκαντς, ο άγγελος του Βέντερς στα «Φτερά του έρωτα», ο Χίτλερ στην «Πτώση» του Χιρσμπίγκελ, αλλά και ο «δικός μας» πρωταγωνιστής του...
Ο μελαγχολικός άγγελος του ευρωπαϊκού σινεμά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας