Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Άγγελος ή serial killer;

Άγγελος ή serial killer;

  • A-
  • A+

Ο κινηματογράφος είναι μαγικός γιατί μπορεί μέσα σε μία ώρα και σαράντα λεπτά να ανατρέψει κάθε μονιστική αντίληψη που μπορεί να έχεις για την πραγματικότητα. 

Μα αυτό δε γίνεται και με κάθε άλλη μορφή τέχνης; Κι όμως, το σινεμά είναι το μόνο που μπορεί να «τρέχει» τόσο ελεύθερο στο χώρο και το χρόνο υπερβαίνοντας όχι μόνο τους περιορισμούς που θέτουν η σκηνή του θεάτρου, το χαρτί του βιβλίου, τα μέτρα της μουσικής αλλά και τις συμβάσεις που έχουμε φτιάξει εμείς για τους εαυτούς μας.

Προσφέρει την εμπειρία μιας ολόκληρης πραγματικότητας, γνωστής ή άγνωστης . Μπορεί να σε κάνει να νοσταλγήσεις ένα παρελθόν που δεν ήταν ποτέ δικό σου, ν’ αγαπήσεις κάποιον που μέχρι χτες θεωρούσες εχθρό σου ή, στην περίπτωση της νέας ταινίας του Λουίς Ορτέγκα «Ο Άγγελος» (El Angel), να σκέφτεσαι μέρες μετά την προβολή ένα νεαρό serial killer με ξανθές μπούκλες, να χορεύει 46 χρόνια πριν σε κάποιο σπίτι στο Μπουένος Άιρες. 

«Ο Άγγελος» βασίζεται στην πραγματική ιστορία του Κάρλος Ρομπλέδο Πουχ ο οποίος στα 20 μόλις χρόνια του, και μετά από σωρεία εγκληματικών πράξεων, διέβαινε ήδη το κατώφλι της φυλακής, όπου και παραμένει μέχρι σήμερα.

Ο Κάρλος (ή Καρλίτος) δεν διώχθηκε για τα πολιτικά του πιστεύω, δεν είχε δύσκολα παιδικά χρόνια, ούτε κατηγορήθηκε για εγκλήματα που δεν είχε διαπράξει. Με άλλα λόγια, δεν είχε τίποτα απ’ αυτά που θα τον αθώωναν στις συνειδήσεις μας. Και γι’ αυτό ήταν τόσο ενδιαφέρουσα η κινηματογραφική μεταφορά της ιστορίας του. Γιατί ο Ορτέγκα δεν επιδίωξε να αναδείξει την ηθική, διδάσκοντας το σωστό ή δικαιολογώντας τα λάθη, αλλά επέλεξε να διαχύσει στο κοινό την αμοραλιστική ελευθερία του ήρωα του. Παρουσιάζοντας μια πραγματικότητα σε fast forward, εστιάζοντας στην απάθεια του εγκληματία ως προς τα εγκλήματά του και την ευαισθησία του προς κάθε τι άλλο, επενδύοντας την όλη αφήγηση με διάσημα μουσικά κομμάτια κι έχοντας τον Πέδρο Αλμοδόβαρ στην παραγωγή ο Ορτέγκα μετέτρεψε μια βιογραφία σε γκανγκστερική περιπέτεια με πρωταγωνιστή ένα παιδί.

Και στο ρόλο αυτού; Ο 19χρονος Λορέντζο Φέρο στην πρώτη του επαφή με τον κινηματογράφο, την οδήγηση και πολλά ακόμα. Ο νεαρός πρωταγωνιστής  βρέθηκε πριν λίγες μέρες στην προβολή της ταινίας στην Αθήνα και τις «Νύχτες Πρεμιέρας» και απέδειξε πως εκτός από το φυσικό ταλέντο διαθέτει μια εξίσου λαμπερή προσωπικότητα. «Οι Άγγελοι δεν έχουν φύλο», απαντά ερωτηθείς για τη σεξουαλικότητα του ήρωά του, αφήνοντας μας ν’ αναρωτιόμαστε αν γοητευτήκαμε περισσότερο από τον ήρωα ή τον ηθοποιό.

 

 

ΣΙΝΕΜΑ
Ο μελαγχολικός άγγελος του ευρωπαϊκού σινεμά
Ο κορυφαίος, ίσως, ηθοποιός της Γερμανίας, ο «μελαγχολικός» Μπρούνο Γκαντς, ο άγγελος του Βέντερς στα «Φτερά του έρωτα», ο Χίτλερ στην «Πτώση» του Χιρσμπίγκελ, αλλά και ο «δικός μας» πρωταγωνιστής του...
Ο μελαγχολικός άγγελος του ευρωπαϊκού σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Γιατί πρέπει να σωθεί η «Αλκυονίδα»
Την πρωτοβουλία για την έκθεση-εισήγηση της Διεύθυνσης Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων προς το ΚΣΝΜ είχε η υπουργός Πολιτισμού, προωθώντας σχετικό αίτημα να διερευνηθεί το ενδεχόμενο...
Γιατί πρέπει να σωθεί η «Αλκυονίδα»
ΣΙΝΕΜΑ
Σκίζει ο Παβλικόφσκι
Όπως αναμενόταν, η άκρως σαγηνευτική, ερωτική, μουσική και πολιτική ταινία «Ψυχρός Πόλεμος» του Πάβελ Παβλικόφσκι κέρδισε με το «καλημέρα» το ελληνικό κοινό. Γύρω στις έντεκα χιλιάδες θεατές την είδαν σε Αθήνα...
Σκίζει ο Παβλικόφσκι
ΣΙΝΕΜΑ
«Τρελαίνομαι για τραγικές ερωτικές ιστορίες»
Σεναριογράφος, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής στο ριμέικ του «Ενα αστέρι γεννιέται», ο Μπράντλεϊ Κούπερ δηλώνει ότι η επιτυχία ή αποτυχία της ταινίας θα είναι όλη δική του. Λίγο πριν την προβολή της στις...
«Τρελαίνομαι για τραγικές ερωτικές ιστορίες»
ΣΙΝΕΜΑ
Όλες οι ταινίες του 3ου Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου
Πρεμιέρα με «Το μυστικό της πεταλούδας» από τον μαέστρο των θρίλερ, Ντάνιελ Καλπαρσόρο, κάνει το Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας, που επιστρέφει για τρίτη χρονιά. Αναλυτικά όλο το πρόγραμμα με τις...
Όλες οι ταινίες του 3ου Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου
ΣΙΝΕΜΑ
Το ελληνικό ντοκιμαντέρ σε πρώτο πλάνο
Για τέταρτη συνεχή χρονιά το αφιέρωμα στο ελληνικό ντοκιμαντέρ «Με τα μάτια ανοιχτά» στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Η Eνωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης έχουν φτιάξει ένα...
Το ελληνικό ντοκιμαντέρ σε πρώτο πλάνο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας