Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τόλμη και Βενετία
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τόλμη και Βενετία

  • A-
  • A+

Το Φεστιβάλ Βενετίας ξεκινά την Τετάρτη 29 Αυγούστου, αλλά η συζήτηση γι’ αυτό έχει θεριέψει από τη στιγμή που ανακοίνωσε το πρόγραμμά του, πριν από έναν μήνα. Ετσι κι αλλιώς τα τελευταία χρόνια η Mostra έχει αναδειχθεί σε οιωνό της οσκαρικής σεζόν (εκεί έκαναν πρεμιέρα τα «Gravity», «Birdman», «Spotlight», «La La Land», «The Shape of Water»), αλλά φέτος στο δεκαήμερο προβολών της συγκεντρώνει τη σκηνοθετική χρυσή ομάδα της δεκαετίας.

Τις εκπλήξεις που, ασφαλώς επιφυλάσσει το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Βενετίας θα τις παρακολουθούμε με τις τακτικές ανταποκρίσεις μας από εκεί, αλλά, προς το παρόν, αυτά είναι τα 10 πράγματα που ανυπομονούμε όσο τίποτα να δούμε και να ζήσουμε.

● Ο Γκιγέρμο ντελ Τόρο για πρόεδρος! Ο τρομερός Μεξικανός, ο πιο ευφάνταστος δημιουργός των ημερών μας, fanboy στην καρδιά, αλλά πλέον βραβευμένος με Οσκαρ, θα είναι ο πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής του Διαγωνιστικού Τμήματος. Ετοιμαζόμαστε για δηλώσεις αγάπης για το σινεμά.

● Ραντεβού με τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. Ο Καναδός μετρ της ψυχρής ανατριχίλας θα δώσει ένα πολύτιμο masterclass. Αφορμή, ο τιμητικός Χρυσός Λέων που θα του αποδώσει το φεστιβάλ. Είπε σχετικά ο Κρόνενμπεργκ: «Ανέκαθεν αγαπούσα τον Χρυσό Λέοντα της Βενετίας. Ενα λιοντάρι που πετά με χρυσά φτερά – αυτή είναι η ουσία της τέχνης. Η ουσία του σινεμά».

● First Man. Ανοιγμα του φεστιβάλ με τη νέα ταινία του Ντέιμιεν Σαζέλ (του «La La Land»), που ακολουθεί την πορεία του Νιλ Αρμστρονγκ από το 1961 έως το 1969, όταν η NASA και το διαστημικό της πρόγραμμα ετοιμάζονταν πυρετωδώς για να στείλουν τον πρώτο άνθρωπο στο φεγγάρι. Πρωταγωνιστεί ο Ράιαν Γκόσλινγκ, έτσι, για να ξεκινήσει λαμπερά το κόκκινο χαλί.

● Roma. Ο Αλφόνσο Κουαρόν, έχοντας κατακτήσει κάθε πιθανή κορυφή της καριέρας του και μια πενταετία μετά το «Gravity», επιστρέφει στη γενέτειρά του, στην Πόλη του Μεξικού, και στη δεκαετία του ’70, για ένα ασπρόμαυρο, λυρικό, οικογενειακό και πολιτικό δράμα, που προβλέπεται αριστουργηματικό.

● The Favourite. Μπορεί να είναι και το δικό μας favourite η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, πρώτη φορά, από τον «Κυνόδοντα» και μετά, χωρίς τον Ευθύμη Φιλίππου ως συν-σεναριογράφο, βρετανική ταινία στη βασιλική αυλή του 18ου αιώνα, με πρωταγωνίστριες τις Εμα Στόουν, Ρέιτσελ Βάις και Ολίβια Κόλμαν.

● Το δεύτερο βήμα. Είναι δυσκολότερο από το πρώτο, σίγουρα στην περίπτωση του Ούγγρου Λάζλο Νέμες, που μας έκοψε την ανάσα με το ντεμπούτο του, τον «Γιο του Σαούλ» το 2015, και φέρνει στη Βενετία τη δεύτερη ταινία του, «Ηλιοβασίλεμα», ετοιμοπόλεμος, βάζοντας στο επίκεντρο την αφύπνιση μιας κοπέλας στη Βουδαπέστη λίγο πριν από τον Β’ Παγκόσμιο.

● Να τη φωνάζεις με τ’ όνομά της: «Suspiria». Ο Λούκα Γκουαντανίνο, φορτωμένος δόξα από το «Call Me by Your Name», υπογράφει το ριμέικ της ανυπέρβλητης ταινίας τρόμου του Ντάριο Αρτζέντο, με πρωταγωνίστριες τις Τίλντα Σουίντον και Ντακότα Τζόνσον, πρόθυμος να τα βάλει με τα λιοντάρια που είτε θα τον φάνε, είτε θα κερδίσει.

● Ο Μάικ Λι. Παραμερίζει τη σύγχρονη βρετανική κοινωνία που γνωρίσαμε μέσα από τα μάτια του και καταπιάνεται, φιλόδοξα, με την αιματηρή κατάπνιξη της πορείας δημοκρατών στο Μάντσεστερ του 1819, φυσικά με τον δικό του τρόπο, στο «Peterloo».

● Η «Λεωφόρος Πατησίων» στο Λίντο. Ο Θανάσης Νεοφώτιστος, βραβευμένος στη Δράμα με την «Προσευχή», διαγωνίζεται στο τμήμα Orizzonti με τη νέα μικρού μήκους ταινία του, ένα μονοπλάνο στο κέντρο της Αθήνας, μόνη αμιγώς ελληνική παραγωγή στο φεστιβάλ.

● Και λίγη τηλεόραση. Μπορεί να μην είναι Νάπολη, αλλά στη Βενετία θα κάνουν την πρεμιέρα τους τα δύο πρώτα επεισόδια της τηλεοπτικής μεταφοράς της «Υπέροχης φίλης μου», του μυθιστορήματος της Ελενα Φεράντε, σε σκηνοθεσία του Σαβέριο Κοστάντσο τού «Πεινασμένες καρδιές», ως συμπαραγωγή της RAI με το HBO.

ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Εδώ είναι Βαλκάνια;
Καθώς οι ταινίες, ειδικά ενός ανέκαθεν πολιτικά συνειδητοποιημένου και μάχιμου φεστιβάλ όπως η Berlinale, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην έννοια και τις προεκτάσεις της ταυτότητας, εθνικής, φύλου,...
Εδώ είναι Βαλκάνια;
ΣΙΝΕΜΑ
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
Εχοντας φτάσει σχεδόν στη μέση της Berlinale, οι ταινίες που έχουν ξεχωρίσει είναι λίγες, αλλά δυνατές σαν γροθιές, ή ακόμα πιο πολύ, αφού η καθεμιά τους προσεγγίζει τη βία μ’ έναν τρόπο κοντινό στην κουλτούρα...
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
ΣΙΝΕΜΑ
Σε πρώτο πλάνο οι γυναίκες
Αυλαία για την 69η Berlinale και όλα τα φλας πάνω στην υπέροχη Ζιλιέτ Μπινός, πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής, η οποία μίλησε για #metoo και Γουάινστιν. Εφαρμόζοντας την ισότητα των φύλων, η διοργάνωση...
Σε πρώτο πλάνο οι γυναίκες
ΣΙΝΕΜΑ
Ξεχωριστές στιγμές με γουέστερν και τον Νταφό ως Βαν Γκογκ
Το κλασικό αμερικανικό είδος ευτύχησε σε χέρια απρόβλεπτα, σαν του Γάλλου Οντιάρ και γνώριμα σαν των αδελφών Κοέν, ενώ η ερμηνεία του Γουίλεμ Νταφό στην ταινία του Τζούλιαν Σνάμπελ είναι από τις δημιουργικές...
Ξεχωριστές στιγμές με γουέστερν και τον Νταφό ως Βαν Γκογκ
ΣΙΝΕΜΑ
Διακριτική ελληνική παρουσία και κοκτέιλ γνωριμίας με... τσίπουρο
Στο φετινό Φεστιβάλ Κανών, το ελληνικό σινεμά δεν έχει μια τρανταχτή παρουσία, για παράδειγμα μια ελληνική ταινία στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα. Εχει μια παρουσία, ωστόσο, «σφαιρική». Από τη νεότερη γενιά η...
Διακριτική ελληνική παρουσία και κοκτέιλ γνωριμίας με... τσίπουρο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας