Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο «Γκιαούρης» του Μπάιρον γίνεται αγγλική ταινία

Ο παραγωγός της ταινίας Γκάρεθ Τζόουνς ανάμεσα στις «οδηγούς» του Τατιάνα Βέρμπη, Βένια Βέργου, Ιωάννα Δάβη και Αναστασία Ιωσηφίδου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο «Γκιαούρης» του Μπάιρον γίνεται αγγλική ταινία

  • A-
  • A+

Αν δεν είναι η Ελλάδα ιδανικός τόπος για να γυριστεί ξένη ταινία βασισμένη στο περίφημο ποίημα του λόρδου Μπάιρον «Ο Γκιαούρης», ποιος άλλος μπορεί να 'ναι; Παρ' όλα αυτά, πριν έρθει στη χώρα μας, ο Βρετανός παραγωγός Γκάρεθ Τζόουνς είχε ψάξει χώρους και στην Ισπανία.

Η Βένια Βέργου όμως, διευθύντρια του Hellenic Film Commission, της υπηρεσίας του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου που στόχο έχει ακριβώς να προσελκύει ξένες παραγωγές στην Ελλάδα, του οργάνωσε πρόσφατα ένα εξαιρετικά επιτυχημένο recce, ήτοι ένα μεγάλο διερευνητικό ταξίδι, για να δει και να επιλέξει τοποθεσίες για τα γυρίσματα της ταινίας «The Giaour», που θα σκηνοθετήσει η Ρίκα Οχάρα.

Ο Γκάρεθ Τζόουνς μαζί με τη Βένια Βέργου επισκέφθηκαν Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Ξάνθη, Χανιά και Ρέθυμνο και είχαν επαφές με εκπροσώπους δήμων και περιφερειών.

Βοήθησαν καθοριστικά η location manager Τατιάνα Βέρμπη και οι Ιωάννα Δάβη και Δημήτρης Ξενάκης από την εταιρεία παραγωγής Indigo View. Ο παραγωγός έφυγε ενθουσιασμένος.

Εφόσον επιλέξει τελικά την Ελλάδα η ταινία, προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ, θα κάνει εδώ έξι εβδομάδες γυρισμάτων.

Ο «Γκιαούρης» είναι ένα πολύ διάσημο και επιδραστικό ποίημα, αφού ενέπνευσε στον Γάλλο ζωγράφο Ευγένιο Ντελακρουά τον διάσημο πίνακα «Η Μάχη του Γκιαούρη και του Χασάν» (1826) που βρίσκεται σήμερα στο Art Institute of Chicago. Ο Μπάιρον το έγραψε το 1813. Γκιαούρης σημαίνει άπιστος - έτσι έλεγαν οι Τούρκοι τους Ελληνες.

Ο Μπάιρον αφηγείται την ιστορία της Λεϊλά, που ενώ ανήκει στο χαρέμι του Χασάν ερωτεύεται έναν γκιαούρη. Για τιμωρία την πνίγουν στη θάλασσα και για εκδίκηση ο αγαπημένος της σκοτώνει τον Χασάν και κλείνεται σε μοναστήρι.

Η ταινία περιγράφει μια κοινωνία μεταξύ Δύσης και Ανατολής, που ζει στον ελλαδικό χώρο κατά την Οθωμανική Αυτοκρατορία.

Το διαφορετικό θρησκευτικό και εθνοτικό υπόβαθρο των ηρώων επιτρέπει στη σκηνοθέτιδα Ρίκα Οχάρα να θίξει ζητήματα σεξουαλικότητας, έμφυλης ταυτότητας, θρησκείας κ.ά.

 

ΣΙΝΕΜΑ
Από τη χώρα του Κιαροστάμι στους δρόμους της Αθήνας
Μπορεί κάποιοι να παραξενεύτηκαν. Ποιος είναι αυτός ο Σιαμάκ Ετεμάντι; Ζει στην Ελλάδα από το 1995, έχει κάνει στρατιωτική θητεία και είναι Ελληνας πολίτης, κινηματογραφικά είναι ένας κανονικότατος Ευρωπαίος...
Από τη χώρα του Κιαροστάμι στους δρόμους της Αθήνας
ΣΙΝΕΜΑ
Το animation εισβάλλει στο ντοκιμαντέρ
Το πρώτο παγκοσμίως ολοκληρωμένο αφιέρωμα στο υβριδικό είδος, που αναπτύσσεται ραγδαία, θα γίνει στη Θεσσαλονίκη. Από την εποχή του «Βαλς με τον Μπασίρ», ο δρόμος άνοιξε και τα κινούμενα σχέδια κάθε είδους...
Το animation εισβάλλει στο ντοκιμαντέρ
ΣΙΝΕΜΑ
Θηλυκό, μπλέ και ηλιόλουστο ελληνικό σινεμά
Με μότο «Femi­nine, sunny & blue» ξεκινά την Τετάρτη, και θα καταλάβει για πέντε μέρες τον ιστορικό κινηματογράφο Babylon, στο Mitte του Βερολίνου, το 5o Hellas Filmbox Berlin, το φεστιβάλ ελληνικών ταινιών...
Θηλυκό, μπλέ και ηλιόλουστο ελληνικό σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Οι 50.000 της «Ευτυχίας»
Η «Ευτυχία» του Αγγελου Φραντζή έκανε ένα εξαιρετικό άνοιγμα στις αίθουσες. Βγήκε την περασμένη Πέμπτη και μέσα στο πρώτο τετραήμερο, μέχρι και την Κυριακή, έκοψε 51.200 εισιτήρια, ένα νούμερο όχι μόνο πολύ...
Οι 50.000 της «Ευτυχίας»
ΣΙΝΕΜΑ
Η Φιόνα Σο γυρίζει ταινία στην Ελλάδα
Η Φιόνα Σο, η κορυφαία Ιρλανδέζα ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, αλλά και σκηνοθέτρια η ίδια σε θέατρο και όπερα, που την έχουμε θαυμάσει δύο φορές σε μεγάλη και μικρή Επίδαυρο σε έργα του Μπέκετ...
Η Φιόνα Σο γυρίζει ταινία στην Ελλάδα
ΣΙΝΕΜΑ
Η Αλβανία επί Χότζα είχε χάσει τα χρώματά της
Μπουγιάρ Αλιμάνι, ο Αλβανός σκηνοθέτης, που έζησε 22 χρόνια στην Αθήνα, αγαπημένο μέλος της κινηματογραφικής μας κοινότητας, συνεχίζει πια από το εξωτερικό. Βγαίνει την Πέμπτη στις αίθουσες η πολυβραβευμένη...
Η Αλβανία επί Χότζα είχε χάσει τα χρώματά της

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας