Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο «Γκιαούρης» του Μπάιρον γίνεται αγγλική ταινία

Ο παραγωγός της ταινίας Γκάρεθ Τζόουνς ανάμεσα στις «οδηγούς» του Τατιάνα Βέρμπη, Βένια Βέργου, Ιωάννα Δάβη και Αναστασία Ιωσηφίδου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο «Γκιαούρης» του Μπάιρον γίνεται αγγλική ταινία

  • A-
  • A+

Αν δεν είναι η Ελλάδα ιδανικός τόπος για να γυριστεί ξένη ταινία βασισμένη στο περίφημο ποίημα του λόρδου Μπάιρον «Ο Γκιαούρης», ποιος άλλος μπορεί να 'ναι; Παρ' όλα αυτά, πριν έρθει στη χώρα μας, ο Βρετανός παραγωγός Γκάρεθ Τζόουνς είχε ψάξει χώρους και στην Ισπανία.

Η Βένια Βέργου όμως, διευθύντρια του Hellenic Film Commission, της υπηρεσίας του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου που στόχο έχει ακριβώς να προσελκύει ξένες παραγωγές στην Ελλάδα, του οργάνωσε πρόσφατα ένα εξαιρετικά επιτυχημένο recce, ήτοι ένα μεγάλο διερευνητικό ταξίδι, για να δει και να επιλέξει τοποθεσίες για τα γυρίσματα της ταινίας «The Giaour», που θα σκηνοθετήσει η Ρίκα Οχάρα.

Ο Γκάρεθ Τζόουνς μαζί με τη Βένια Βέργου επισκέφθηκαν Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Ξάνθη, Χανιά και Ρέθυμνο και είχαν επαφές με εκπροσώπους δήμων και περιφερειών.

Βοήθησαν καθοριστικά η location manager Τατιάνα Βέρμπη και οι Ιωάννα Δάβη και Δημήτρης Ξενάκης από την εταιρεία παραγωγής Indigo View. Ο παραγωγός έφυγε ενθουσιασμένος.

Εφόσον επιλέξει τελικά την Ελλάδα η ταινία, προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ, θα κάνει εδώ έξι εβδομάδες γυρισμάτων.

Ο «Γκιαούρης» είναι ένα πολύ διάσημο και επιδραστικό ποίημα, αφού ενέπνευσε στον Γάλλο ζωγράφο Ευγένιο Ντελακρουά τον διάσημο πίνακα «Η Μάχη του Γκιαούρη και του Χασάν» (1826) που βρίσκεται σήμερα στο Art Institute of Chicago. Ο Μπάιρον το έγραψε το 1813. Γκιαούρης σημαίνει άπιστος - έτσι έλεγαν οι Τούρκοι τους Ελληνες.

Ο Μπάιρον αφηγείται την ιστορία της Λεϊλά, που ενώ ανήκει στο χαρέμι του Χασάν ερωτεύεται έναν γκιαούρη. Για τιμωρία την πνίγουν στη θάλασσα και για εκδίκηση ο αγαπημένος της σκοτώνει τον Χασάν και κλείνεται σε μοναστήρι.

Η ταινία περιγράφει μια κοινωνία μεταξύ Δύσης και Ανατολής, που ζει στον ελλαδικό χώρο κατά την Οθωμανική Αυτοκρατορία.

Το διαφορετικό θρησκευτικό και εθνοτικό υπόβαθρο των ηρώων επιτρέπει στη σκηνοθέτιδα Ρίκα Οχάρα να θίξει ζητήματα σεξουαλικότητας, έμφυλης ταυτότητας, θρησκείας κ.ά.

 

ΣΙΝΕΜΑ
Ενας Ναζί με τη γοητεία του Κάρι Γκραντ
Από τους πιο αναγνωρίσιμους, σημαντικούς και γοητευτικούς Γερμανούς ηθοποιούς, ο Σεμπάστιαν Κοχ ήταν η καλύτερη επιλογή για να δώσει λάμψη στην ελληνική πρεμιέρα μιας ταινίας που ήδη έχει προκαλέσει από μόνη...
Ενας Ναζί με τη γοητεία του Κάρι Γκραντ
ΣΙΝΕΜΑ
Ο ποιητής του γέλιου μιας αναρχικής, ελεύθερης Ελλάδας
Ο σπουδαίος δημιουργός από την Τρίπολη, που έγραψε μια μεγάλη πορεία από τις εμπορικές ταινίες της Φίνος Φιλμ στον δικό του, προσωπικό κινηματογράφο, πέθανε στα 82 του χρόνια. Οι κωμωδίες του Σταύρου Τσιώλη...
Ο ποιητής του γέλιου μιας αναρχικής, ελεύθερης Ελλάδας
ΣΙΝΕΜΑ
Μουσείο, αφιερώματα και μια πολύτιμη δωρεά
Μια (τουλάχιστον) είδηση, έναν αισιόδοξο απολογισμό των πρόσφατων δράσεών της και μια πρώτη ματιά στα επόμενα βήματά της πρόσφερε η συνέντευξη Τύπου που έδωσε την Παρασκευή η Ταινιοθήκη της Ελλάδος παρουσία...
Μουσείο, αφιερώματα και μια πολύτιμη δωρεά
ΣΙΝΕΜΑ
Ολος ο Μπερτολούτσι σε δεκαέξι ταινίες
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας τιμά τον δημιουργό, που πέθανε πριν από πέντε μήνες, με πλήρη ρετροσπεκτίβα του έργου του στο «Ιντεάλ». Εναρξη με τον «Τελευταίο Αυτοκράτορα», που θα προβληθεί σε...
Ολος ο Μπερτολούτσι σε δεκαέξι ταινίες
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του, πετράδες της Ηπείρου
Στην ταινία του «Τα δάκρυα του βουνού» ο έμπειρος σκηνοθέτης Στέλιος Χαραλαμπόπουλος επιχειρεί μια μεταφορά του ομηρικού έπους στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Και δίνει μια ποιητική, συγκινητική αλληγορία...
Ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του, πετράδες της Ηπείρου
ΣΙΝΕΜΑ
Θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι, αλλά φοβόμαστε
Οχτώ φοιτητές της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, με όλη την τόλμη της νιότης τους. Και στη μέση μια ερωτική, αντισυμβατική καθηγήτρια, που κατεβαίνει...
Θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι, αλλά φοβόμαστε

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας