Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ενα... απίθανο animation

«Απίθανοι 2» του Μπραντ Μπερντ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενα... απίθανο animation

  • A-
  • A+

Οι απίθανοι 2 ★★★★½☆

(Incredibles 2, ΗΠΑ, 2018, 118΄)

  • σκηνοθεσία: Μπραντ Μπερντ
  • με τις φωνές των: Κρεγκ Τ. Νέλσον, Χόλι Χάντερ, Σάρα Βάουελ, Κάθριν Κίνερ

Δεκατέσσερα χρόνια μετά την πρώτη μας κινηματογραφική συνάντηση, οι «Απίθανοι» επιστρέφουν, με μια ταινία ίσως ακόμα ωραιότερη κι από την πρώτη. Η οικογένεια των Παρ, όπως κι οι άλλοι υπερήρωες, έχουν κηρυχτεί παράνομοι κι έτσι ο Μπομπ, η Ελεν και τα παιδιά τους προσπαθούν να ζουν «φυσιολογικά».

Οταν, όμως, ένας νέος κακός, με πρόσβαση σε όλες τις ψηφιακές οθόνες, απειλεί να καταστρέψει την ανθρωπότητα, οι Απίθανοι θα κληθούν στο καθήκον, αυτή τη φορά με front woman την Ελεν. Υπέροχη αισθητική που συνδέει τα κόμικς του ’60 με το σήμερα, γενναίο και γενναιόδωρο χιούμορ, αλέγκρα δράση και, ακριβώς κάτω από την επιφάνεια, ώριμα σχόλια για την οικογένεια, τη θέση της γυναίκας, την τεχνολογία, την επικοινωνία συνθέτουν μια αληθινά… απίθανη ταινία animation, για μικρούς και πολύ περισσότερο για μεγάλους.

Μεταγλωττισμένο: VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ODEON ESCAPE ΙΛΙΟΝ, ODEON STARCITY, SMART CINEMA, COOL TΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ, ΑΕΛΛΩ ΡΑΦΗΝΑ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ, ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ, ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ, ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΑΛΕΚΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ, ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ, ΑΛΣΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ, ΑΝΕΣΙΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ, ΑΣΤΡΟΝ ΛΟΥΤΣΑ, ΔΙΑΝΑ ΜΑΡΟΥΣΙ, ΕΚΡΑΝ, ΖΕΑ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΚΥΖΙΚΟΣ, ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΓΛΥΦΑΔΑ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΟΝΑΡ, ΟΝΕΙΡΟ ΡΕΝΤΗ, ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ, ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ, ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΣΙΝΕ ΑΣΤΕΡΙ, ΣΙΝΕ ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ, ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ, ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΪΔΑΡΙ, ΣΙΝΕ ΚΗΠΟΣ ΜΟΣΧΑΤΟ, ΣΙΝΕ ΝΙΚΑΙΑ, ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ, ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΣΙΝΕ ΣΕΛΗΝΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ, ΣΙΣΣΥ Ν. ΜΑΚΡΗ, ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ, ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ ΛΑΥΡΙΟ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΦΛΕΡΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΦΟΙΒΟΣ

Με υπότιτλους: ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ

Η διαδοχή  ★★½☆☆☆

(Hereditary, ΗΠΑ, 2018, 127΄)

  • σκηνοθεσία: Αρι Αστερ
  • ηθοποιοί: Τόνι Κολέτ, Γκέιμπριελ Μπερν, Μίλι Σαπίρο, Αλεξ Γουλφ

Μεταφυσικό θρίλερ, το ντεμπούτο του Αρι Αστερ έρχεται από το Φεστιβάλ του Σάντανς ως μία από τις «τρομακτικότερες ταινίες όλων των εποχών» και επιβεβαιώνει τη φήμη της, στο πρώτο της μέρος.

Η Ανι είναι καλλιτέχνις, φτιάχνει ευφάνταστες μινιατούρες κι έχει έναν στωικό σύζυγο, δυο παιδιά κι ένα οικογενειακό ιστορικό ψυχικών διαταραχών. Οταν η μητέρα της, με τάση στο μεταφυσικό, πεθαίνει, αφήνει στην Ανι «κληρονομιά» πολύ περισσότερα από παλιά βιβλία και φωτογραφίες. Η ταινία ξεκινά εκπληκτικά, με τους ήρωες να κινούνται, λες από ανώτερη βούληση, μέσα στο σπίτι τους, στη δουλειά, στο σχολείο, «σκηνικά μινιατούρες» μιας προκαθορισμένης μοίρας. Τα χρώματα είναι σκοτεινά, η ανησυχία διέπει κάθε λεπτό, οι σχέσεις είναι διαρκώς τεταμένες, ο υπόγειος τρόμος για κάτι άγνωστο και κακό που θα συμβεί αποδεικνύει το μεγάλο σκηνοθετικό ταλέντο του Αστερ στον χειρισμό του κοινού. Αυτό, όμως, όλο το μυστήριο και την υπόσχεση φρικτών συμβάντων αποδίδει στο δεύτερο μέρος της ταινίας με τέτοια τεμπέλικη ροπή στο κυριολεκτικό, που προδίδει το δικό του ατμοσφαιρικό δημιούργημα.

VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ODEON ESCAPE ΙΛΙΟΝ, ODEON STARCITY, NOVACINEMA ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ, ΑΒΑΝΑ, ΒΟΞ, ΛΑΟΥΡΑ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, NANA CINEMAX, ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ ΛΑΥΡΙΟ, ΣΙΝΕ ΓΕΡΑΚΑΣ, ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ

Hotel Artemis  ★★½☆☆☆

(ΗΠΑ, Ην. Βασίλειο, 2018, 93΄)

  • σκηνοθεσία: Ντρου Πιρς
  • ηθοποιοί: Τζόντι Φόστερ, Στέρλινγκ Κ. Μπράουν, Σοφία Μπουτέλα, Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Ντέιβ Μπαουτίστα

Σε ένα δυστοπικό νεο-νουάρ, στο Λος Αντζελες της επόμενης δεκαετίας, ενώ μια εξέγερση καθιστά τους δρόμους μη βιώσιμους, ένα μάτσο ετερόκλητοι εγκληματίες καταφεύγουν στο Hotel Artemis, ένα μυστικό, αλλά προηγμένης τεχνολογίας νοσοκομείο για παράνομους. Εκεί βρίσκουν ίαση αλλά και τιμωρία, στα χέρια της Νοσοκόμου, της γυναίκας που επί 22 χρόνια δουλεύει στο νοσοκομείο, ενώ η ίδια πονά ασταμάτητα.

Σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον σεναριογράφο Ντρου Πιρς, μια ταινία με εκπληκτικό στιλιζάρισμα, εντυπωσιακή αισθητική, πρωτοτυπία στους ήρωες και στο κόνσεπτ της και μια θαυμάσια επιλογή πρωταγωνιστών για να χαζεύεις, με πρωτοστάτη την Τζόντι Φόστερ σ’ έναν λεπτοδουλεμένο ρόλο. Αλλά και με τέτοια έμφαση στην εικόνα και στην επιτήδευση που οι αιχμηροί ήρωες και οι πορείες τους δεν καταφέρνουν ποτέ να γίνουν αληθινά ενδιαφέροντες.

VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, ODEON STARCITY, ODEON ESCAPE ΙΛΙΟΝ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, NANA CINEMAX, ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ, ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ, ΠΕΡΑΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

10 μέρες χωρίς τη μαμά  ★★☆☆☆

(Mamà se fue de viaje, Αργεντινή, 2017, 97΄)

  • σκηνοθεσία: Αριέλ Βινογκράντ
  • ηθοποιοί: Ντιέγκο Περέτι, Κάρλα Πέτερσον, Πιλάρ Γκαμπόα

Κακόμοιροι άντρες #1. Ο Βίκτορ και η Βέρα είναι παντρεμένοι 15 χρόνια. Εκείνος φροντίζει την καριέρα του στη διοίκηση ενός πολυκαταστήματος, εκείνη μεγαλώνει τα τέσσερα παιδιά τους. Οταν η Βέρα αποφασίσει να πάει το πολυπόθητο ταξίδι της στο Μάτσου Πίτσου, ο Βίκτορ θα αναγκαστεί να φροντίσει για 10 μέρες τα παιδιά και το σπίτι, φυσικά με καταστροφικά αποτελέσματα, μια κι ουδέποτε έχει ασχοληθεί με την καθημερινότητα της οικογένειάς του.

Διασκεδαστική κωμωδία που, στις υπερβολές της, κρύβει οικογενειακές αλήθειες, έστω ιδωμένες από την αντρική πλευρά. Από τη μεγάλη της επιθυμία να είναι εμπορική (όντως η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία στην Αργεντινή για το 2017), οδηγείται σ’ ένα μπουρλέσκ φινάλε στο εταιρικό «family day» που ισοπεδώνει την ώς τότε πρόθεση εξυπνάδας και χιούμορ.

Πού θα κοιμηθείς απόψε;  ★★☆☆☆

(Garde alternée, Γαλλία, 2017, 104΄)

  • σκηνοθεσία: Αλεξάντρα Λεκλέρ
  • ηθοποιοί: Ντιντιέ Μπουρντόν, Βαλερί Μπονετόν, Ιζαμπέλ Καρέ

Κακόμοιροι άντρες #2. Ο Ζαν και η Σαντρίν είναι παντρεμένοι 15 χρόνια. Οταν εκείνη ανακαλύψει ότι εκείνος έχει ερωμένη, τη Βιρζινί, θα κάνει μαζί της μια συμφωνία: η καθεμιά θα έχει την «κηδεμονία» του Ζαν για μία εβδομάδα, εναλλάξ. Αυτό που μοιάζει για έναν άντρα με εκπλήρωση της υπέρτατης φαντασίωσης, για τον Ζαν θα αποδειχτεί ερωτικά, συναισθηματικά και πνευματικά εξαντλητικό. Μια τραβηγμένη από τα μαλλιά σεναριακή σύμβαση δίνει την αφορμή για μια σειρά από έξυπνες, αρχικά, εξελίξεις και ανατροπές, για να καταλήξει σε μια χαρακτηριστική των γαλλικών εμπορικών κωμωδιών υποτίμηση και της γυναίκας και της αίσθησης του χιούμορ, παρά τις μπριόζες παρουσίες των δύο πρωταγωνιστριών.

Book Club  ★★☆☆☆

(ΗΠΑ, 2018, 104΄)

  • σκηνοθεσία: Μπιλ Χόλντερμαν
  • ηθοποιοί: Τζέιν Φόντα, Νταϊάν Κίτον, Κάντις Μπέργκεν, Μέρι Στίνμπεργκεν, Ρίτσαρντ Ντρέιφους, Αντι Γκαρσία, Ντον Τζόνσον, Κρεγκ Τ. Νέλσον, Αλίσια Σίλβερστοουν

Τέσσερις γυναίκες, χρόνια φίλες, όλες πάνω (κάποιες αρκετά) από τα 65, διεκδικούν άλλη μια ευκαιρία στον έρωτα και το σεξ, αφού διαβάζουν τις «50 αποχρώσεις του γκρι». Χαμένη ευκαιρία για μια αληθινά έξυπνη κομεντί, η ταινία ξετυλίγεται με σαχλαμάρα, προβλεψιμότητα και το στοιχειώδες, μόνο, χιούμορ. Παρ' όλ’ αυτά, το καστ είναι τόσο εξαίσια απολαυστικό –ακόμα κι αν προσπεράσεις το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες ηθοποιοί ήταν οι ίδιες μέρος της γυναικείας χειραφέτησης και μάλλον θα κορόιδευαν αυτό το βιβλίο– που η ώρα περνά ευχάριστα, έστω με τη σκέψη τού πόσο ωραία θα μπορούσε να είναι η ταινία.

ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΛΣΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ, VILLAGE MALL, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, NOVACINEMA ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ, NOVACINEMA ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ, ΑΜΙΚΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΑΝΟΙΞΗ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ODEON ESCAPE ΙΛΙΟΝ, ODEON STARCITY, NANA CINEMAX, ΦΙΛΙΠ Ν. ΣΜΥΡΝΗ, ΦΛΟΙΣΒΟΣ, ΑΛΟΜΑ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΑΚΤΗ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ, ΟΡΦΕΑΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑ

Μαμά από το πουθενά ★½☆☆☆

(Momo, Γαλλία, Βέλγιο, 2017, 85') 

  • σκηνοθεσία: Βενσάν Λομπέλ, Σεμπαστιέν Τιερί 
  • ηθοποιοί: Κριστιάν Κλαβιέ, Κατρίν Φρο, Σεμπαστιέν Τιερί 

Κακόμοιροι άντρες #3. Ο Αντρέ και η Λοράνς είναι παντρεμένοι 35 χρόνια. Οταν ένας άγνωστος, κωφάλαλος άνδρας εμφανίζεται στη ζωή τους και ισχυρίζεται πως είναι γιος τους, η Λοράνς, που πάντα ήθελε παιδί, είναι έτοιμη να τον πιστέψει, αφήνοντας τον Αντρέ να παλεύει να αποδείξει τα αυτονόητα. Η Κατρίν Φρο βγάζει ευαισθησία από το τίποτα και ο Κριστιάν Κλαβιέ είναι από μόνος του εξαιρετικά αστείος, σε μια κατά τα άλλα συντηρητική και άγαρμπη κωμωδία. 

ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Το best seller ενός νεκρού πιτσαδόρου
Ο Ρεμί Μπεζανσόν, από τους δημοφιλέστερους της νέας γενιάς Γάλλων δημιουργών, μετά από θαυμάσιες αλλά διαφορετικές ταινίες σαν την αξέχαστη ιστορία ενηλικίωσης «Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής σου» ή το...
Το best seller ενός νεκρού πιτσαδόρου
ΣΙΝΕΜΑ
«Η καταστροφή είναι πάντα πιο διασκεδαστική»
Για μένα η Μίλα Γιόβοβιτς θα μείνει αξέχαστη στην ποιητική ταινία του Βιμ Βέντερς «Το ξενοδοχείο του ενός εκατομμυρίου δολαρίων» (2000). Ισως γιατί στην ταινία του Βέντερς όπως και στο «Πέμπτο στοιχείο» (1997)...
«Η καταστροφή είναι πάντα πιο διασκεδαστική»
ΣΙΝΕΜΑ
Μια εμμονική δασκάλα και οι ρομαντικοί Ταβιάνι
Η Λίσα Σπινέλι είναι μια γυναίκα που ακροβατεί στο χείλος του γκρεμού. Σύζυγος και μητέρα στο εργατικό προάστιο του Στάτεν Αϊλαντ, έχει δυο παιδιά στην εφηβεία που αδιαφορούν γι’ αυτήν, έναν περιποιητικό...
Μια εμμονική δασκάλα και οι ρομαντικοί Ταβιάνι
ΣΙΝΕΜΑ
Εδώ είναι Βαλκάνια;
Καθώς οι ταινίες, ειδικά ενός ανέκαθεν πολιτικά συνειδητοποιημένου και μάχιμου φεστιβάλ όπως η Berlinale, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην έννοια και τις προεκτάσεις της ταυτότητας, εθνικής, φύλου,...
Εδώ είναι Βαλκάνια;
ΣΙΝΕΜΑ
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
Εχοντας φτάσει σχεδόν στη μέση της Berlinale, οι ταινίες που έχουν ξεχωρίσει είναι λίγες, αλλά δυνατές σαν γροθιές, ή ακόμα πιο πολύ, αφού η καθεμιά τους προσεγγίζει τη βία μ’ έναν τρόπο κοντινό στην κουλτούρα...
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας