Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Ο πρόεδρος της ΕΑΚ, Βασίλης Κατσούφης, ο αντιπρόεδρος, Γιώργος Φρέντζος και η συμβολαιογράφος Ουρανία Μικρού στη συνέντευξη Τύπου

hellenicfilmacademy.gr

Οι υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

  • A-
  • A+

Τις υποψηφιότητες για τα Βραβεία Ίρις για το 2018 ανακοίνωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Η Ελίνα Ψύκου με τον «Γιο της Σοφίας» και η Δώρα Μασκλαβάνου με την «Πολυξένη» διεκδικούν μαζί με το «Τελευταίο σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη τις περισσότερες διακρίσεις, 13 και 12 αντίστοιχα.

Τη φετινή τελετή απονομής θα παρουσιάσουν οι ηθοποιοί Μάκης Παπαδημητρίου και Γιώργος Πυρπασόπουλος στις 23 Απριλίου, με επίτιμο καλεσμένο τον βραβευμένο πάλι με Οσκαρ «μισό Ελληνα» συνθέτη Αλεξάντρ Ντεσπλά. Αναλυτικά οι υποψηφιότητες έχουν ως εξής:

Ταινία Μυθοπλασίας 

«Γυναίκες που περάσατε από δω»: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Ράνια Ψημένου, Κώστας Κεφάλας 
Ο γιος της Σοφίας»: Γιώργος Καρναβάς, Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Ελίνα Ψύκου 
«Πολυξένη»: Φένια Κοσοβίτσα, Δώρα Μασκλαβάνου 
«Το τελευταίο σημείωμα»: Γιάννης Ιακωβίδης 
«Lines»: Βασίλης Μαζωμένος 

Ντοκιμαντέρ 

«Η μεγάλη ουτοπία»: Γιώργος Κυριάκος, Φώτος Λαμπρινός 
«Ο μεγάλος περίπατος της Αλκης»: Στέλλα Θεοδωράκη, Θάνος Αναστόπουλος, Πέτρος Σεβαστίκογλου, Μαργαρίτα Μαντά 
«Dolphin man»: Ρέα Αποστολίδη, Γιούρι Αβέρωφ, Λευτέρης Χαρίτος 

Σκηνοθεσία 

Σταύρος Τσιώλης («Γυναίκες που περάσατε από δω») 
Ελίνα Ψύκου («Ο γιος της Σοφίας») 
Δώρα Μασκλαβάνου («Πολυξένη») 

Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης 

Γαβριήλ Τζάφκας («Αγκάθι») 
Δημήτρης Τσιλιφώνης («Do it yourself») 
Λευτέρης Χαρίτος («Dolphin man») 

Σενάριο 

«Γυναίκες που περάσατε από δω»: Σταύρος Τσιώλης 
«Ο γιος της Σοφίας»: Ελίνα Ψύκου 
«Πολυξένη»: Δώρα Μασκλαβάνου 
«Το τελευταίο σημείωμα»: Ιωάννα Καρυστιάνη 

Α' Γυναικείος Ρόλος 

«Ο γιος της Σοφίας»: Valery Tscheplanowa 
«Πολυξένη»: Κάτια Γκουλιώνη 
 «Happy Birthday»: Νεφέλη Κουρή 
«USSAK»: Κάτια Γέρου 

Α' Ανδρικός Ρόλος 

«Ο γιος της Σοφίας»: Victor Khomut 
«Το τελευταίο σημείωμα»: Αντρέας Κωνσταντίνου 
 «Happy Birthday»: Δημήτρης Ημελλος 

Β' Γυναικείος Ρόλος 

«Ο γιος της Σοφίας»: Υβόννη Μαλτέζου 
«Πολυξένη»: Λυδία Φωτοπούλου 
«USSAK»: Θεοδώρα Τζήμου 

Β' Ανδρικός Ρόλος 

«Ο γιος της Σοφίας»: Θανάσης Παπαγεωργίου 
«Τζαμάικα»: Φάνης Μουρατίδης 
«Το τελευταίο σημείωμα»: Hennicke Andre 

Φωτογραφία 

«Ο γιος της Σοφίας»: Διονύσης Ευθυμιόπουλος 
 «Πολυξένη»: Claudio Bolivar 
«Το τελευταίο σημείωμα»: Σίμος Σαρκετζής 

Μοντάζ 

«Πολυξένη»: Δώρα Μασκλαβάνου 
«Το τελευταίο σημείωμα»: Τάκης Γιαννόπουλος 
 «Do it yourself»: Λάμπης Χαραλαμπίδης 

Πρωτότυπη Μουσική 

«Αγκάθι»: Σόφι Μπιρκ, Ασμπγιορν Ντερντάου 
«Πολυξένη»: Νίκος Κυπουργός 
«Τζαμάικα»: Θέμης Καραμουρατίδης 
«Το τελευταίο σημείωμα»: The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης) 
«Happy Birthday»: Κωνσταντής Παπακωνσταντίνου 

Ενδυματολογία 

«Ο γιος της Σοφίας»: Μάρλι Αλιφέρη 
«Πολυξένη»: Δέσποινα Χειμώνα 
«Το τελευταίο σημείωμα»: Γιούλα Ζωιοπούλου 

Σκηνογραφία 

«Ο γιος της Σοφίας»: Πηνελόπη Βαλτή 
«Πολυξένη»: Γιώργος Γεωργίου 
«Το τελευταίο σημείωμα»: Σπύρος Λάσκαρης 

Ηχος 

«Ο γιος της Σοφίας»: Boris Trayanov, Περσεφόνη Μήλιου, Anne Le Campion 
«Το τελευταίο σημείωμα»: Στέφανος Ευθυμίου, Κώστας Βαρυμποπιώτης, Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος, Αρης Λουζιώτης 
«Do it yourself»: Ορέστης Καμπερίδης, Κώστας Βαρυμποπιώτης και Βάλια Τσέρου 

Μακιγιάζ 

«Ο γιος της Σοφίας»: Valentin Valov, Petya Simeonova 
«Πολυξένη»: Γιάννης Παμούκης 
«Το τελευταίο σημείωμα»: Εύη Ζαφειροπούλου 

Ειδικά Εφέ 

«Ο γιος της Σοφίας»: Valentin Serafimov, Valentin Valov, Γιώργος Αλαχούζος, Ρούλης Αλαχούζος 
«Το τελευταίο σημείωμα»: Αντώνης Κοτζιάς 
«Do it yourself»: Στάθης Ναυπλιώτης, Αλέξης Μηταδόπουλος, Χάρις Καρακουλίδη, Ανδρέας Χέλμης, Θέμης Κατάκαλος 

Μικρού Μήκους 

«Ακτιστο φως»: Ευθύμης Kosemund Σανίδης 
«Καουμπόης»: Γιάννης Χαριτίδης 
«Κατάψυξη»: Δημήτρης Νάκος 
«Το φράγμα»: Γιώργος Τελτζίδης 
«Copa Loca»: Χρήστος Μασσαλάς 

 

ΣΙΝΕΜΑ
Το «Birdman» κάνει την έκπληξη
Οπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος λίγο πριν από τα Χριστούγεννα ξεκινά το κινηματογραφικό καρδιοχτύπι. Από χθες ξέρουμε ποιες ταινίες, ποιοι σκηνοθέτες, ηθοποιοί και λοιποί θα διεκδικήσουν μία από τις φετινές...
Το «Birdman» κάνει την έκπληξη
ΣΙΝΕΜΑ
Η επιτυχία του «Joker», ο θρίαμβος των «Παράσιτων»
Οσκαρ 2020 - Οι υποψηφιότητες: Με 11 υποψηφιότητες η ταινία του Τοντ Φίλιπς ηγείται της κούρσας, ενώ η ξενόγλωσση του Μπονγκ Τζουν-χο διεκδικεί Οσκαρ σε 6 κατηγορίες, δείχνοντας τη διεθνή κατεύθυνση των...
Η επιτυχία του «Joker», ο θρίαμβος των «Παράσιτων»
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Βρετανοί προτιμούν «Τζόκερ», λευκούς και άνδρες
Είτε τα μέλη της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης δεν πτοούνται από την πολιτική ορθότητα ή είναι ρατσιστές και εχθροί της πολυπολιτισμικότητας και ποικιλίας. Ηδη, με το που ανακοινώθηκαν οι...
Οι Βρετανοί προτιμούν «Τζόκερ», λευκούς και άνδρες
ΣΙΝΕΜΑ
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος
Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο μεγάλος κινηματογραφικός νικητής της βραδιάς ήταν το «1917» του Σαμ Μέντες ● Οι εκκλήσεις για βοήθεια στην Αυστραλία είχαν τον πρώτο λόγο.
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος
ΣΙΝΕΜΑ
Στο «1917» του Μέντες τα μεγάλα βραβεία των Χρυσών Σφαιρών
Ο Σάμ Μέντες και ο Κουέντιν Ταραντίνο ήταν οι μεγάλοι νικητές των Χρυσών Σφαιρών, καθώς κέρδισαν τα μεγαλύτερα βραβεία της Κυριακής, δίνοντας ίσως και μια ιδέα τι θα συμβεί και στα Όσκαρ.  
Στο «1917» του Μέντες τα μεγάλα βραβεία των Χρυσών Σφαιρών
ΣΙΝΕΜΑ
Netflix είναι το όνομά μου
Η συνδρομητική πλατφόρμα ιντερνετικού στρίμινγκ, χάρη στην «Ιστορία γάμου» και τον «Ιρλανδό», διεκδικεί τα περισσότερα βραβεία, αφήνοντας το Χόλιγουντ να φάει τη στάχτη της.
Netflix είναι το όνομά μου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας