Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δυο γυναίκες και στη μέση ο Βούλγαρης

«Το Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη

Δυο γυναίκες και στη μέση ο Βούλγαρης

  • A-
  • A+

Η κούρσα προς τα βραβεία Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το 2018 πλησιάζει στο τέρμα. Χθες ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για κάθε κατηγορία και δεν θα έλεγε κανείς ότι υπάρχουν εκπλήξεις. 

Ετσι, τις περισσότερες υποψηφιότητες (13) συγκέντρωσε η ταινία της Ελίνας Ψύκου «Ο γιος της Σοφίας», ένα τρυφερό και σκοτεινό παραμύθι ενηλικίωσης στην Αθήνα του 2004 για ένα 11χρονο Ρωσάκι, τον Μίσα, που έρχεται στην Ελλάδα να ξανασυναντήσει την εργαζόμενη μητέρα του.

Είχε ξεκινήσει την πορεία της θριαμβευτικά πέρυσι τέτοιο καιρό με το Μεγάλο Βραβείο του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος Μυθοπλασίας στο Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα, στη Νέα Υόρκη. 

Ακολουθεί με 12 υποψηφιότητες το πολυσυζητημένο, συγκινητικό και ανθρώπινο, παρά το βαρύ πολιτικό του θέμα, «Το τελευταίο σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη, για τον Ναπολέοντα Σουκατζίδη και τους 200 της Καισαριανής.

Τρίτη στη σειρά με 11 υποψηφιότητες πλασαρίστηκε η «Πολυξένη» της Δώρας Μασκλαβάνου, ένα «γυναικείο μελόδραμα» βασισμένο στην πραγματική ιστορία ενός δυναμικού κοριτσιού, πού συντρίβεται από την ελληνική κοινότητα της Κωνσταντινούπολης, δεκαετία του '70. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επανεμφάνιση στο σινεμά του Σταύρου Τσιώλη με την κωμωδία «Γυναίκες που περάσατε από δω», μετά από δεκατρία χρόνια απουσίας, μπορεί να μη φορτώθηκε υποψηφιότητες, κέρδισε όμως τρεις στις σημαντικές κατηγορίες: καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία και σενάριο.

Επίσης, ότι για το καλύτερο ντοκιμαντέρ μάχονται τρεις πολύ δυνατές ταινίες, από τις οποίες δύσκολα μπορεί κανείς να επιλέξει την καλύτερη.

Θα λύσουν το πρόβλημα τα 229 ταμειακώς εντάξει μέλη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, που θα ψηφίσουν ώστε στις 23 Απριλίου, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, να γίνει η απονομή των βραβείων. 

Κι αν, όπως είπε χθες ο διευθυντής φωτογραφίας Γιώργος Φρέντζος, αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΑΚ, η βραδιά ανήκει «στους Ελληνες κινηματογραφιστές που διαπρέπουν και συνεχίζουν μέσα σε δύσκολες συνθήκες», λίγο γκλάμουρ είναι απαραίτητο.

Ετσι, για ακόμα μια φορά, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου έχει έναν «επίτιμο καλεσμένο» από τις κορυφές του παγκόσμιου κινηματογράφου, τον οποίο βραβεύει για την προσφορά του.

Φέτος, φέρνει μαζί του κι ένα «άρωμα Οσκαρ» και μάλιστα φρέσκο φρέσκο. Είναι ο Αλεξάντρ Ντεσπλά, «μισός Ελληνας», όπως και ο ίδιος είπε στο Λος Αντζελες παίρνοντας το (δεύτερο) χρυσό αγαλματάκι του για τη μουσική στη «Μορφή του νερού» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο - η μαμά του είναι Ελληνίδα.

Ο διάσημος συνθέτης την επόμενη μέρα θα συναντηθεί με Ελληνες κινηματογραφιστές, μάλλον δίνοντας ένα master class. 

Tην επιμέλεια και παρουσίαση της βραδιάς έχει ένα φοβερό δίδυμο: Μάκης Παπαδημητρίου και Γιώργος Πυρπασόπουλος. Εισέβαλαν χθες στην παρουσίαση των υποψηφιοτήτων και το μικρό τους σόου μάς άνοιξε την όρεξη.

► Όλες οι υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το 2018.

ΣΙΝΕΜΑ
Ο Λάνθιμος τα πολλά, ο Κουαρόν τα μεγάλα
​Η μονομαχία Λάνθιμου - Κουαρόν έκανε το βράδυ της Κυριακής μια στάση στο γκλάμορους Royal Albert Hall του Λονδίνου για τα Bafta, βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης. Και ενώπιον...
Ο Λάνθιμος τα πολλά, ο Κουαρόν τα μεγάλα
ΣΙΝΕΜΑ
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
Μια από τις δέκα υποψηφιότητες της «Ευνοούμενης» για τα Οσκαρ τού ανήκει αποκλειστικά. Το ίδιο και μία από τις δώδεκα υποψηφιότητες για τα BAFTA. Ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, ο σπουδαίος Ελληνας τεχνικός, ο πρώτος...
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
ΣΙΝΕΜΑ
Χιούμορ, τόλμη και πίστη στο νέο αίμα
Εννιά χρόνια κιόλας και τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, ξεπερνώντας τις όποιες αντιστάσεις υπήρξαν στην αρχή από μικρή μερίδα του χώρου, καθιερώθηκαν σαν θεσμός αλλά και σαν άποψη και στιλ Ο...
Χιούμορ, τόλμη και πίστη στο νέο αίμα
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Βρετανοί σνόμπαραν τον Σπίλμπεργκ
Οπως και στις Χρυσές Σφαίρες, έτσι και στα Bafta (Βρετανικά Κινηματογραφικά βραβεία), ο Γκιγέρμο ντελ Τόρο μπήκε στην κούρσα με τη μεγαλύτερη φόρα και τις περισσότερες υποψηφιότητες. Θα κρατήσει, άραγε, μέχρι...
Οι Βρετανοί σνόμπαραν τον Σπίλμπεργκ
ΣΙΝΕΜΑ
Ενα Lux για τους ξεχασμένους Λάπωνες
To «Αίμα των Σάμι» της Δανέζας Αμάντα Κέρνελ, μια ταινία για τους Σάμι, παραδοσιακά γνωστούς ως Λάπωνες, αυτόν τον ιθαγενή αρχαίο πληθυσμό του αρκτικού κύκλου κέρδισε στο Στρασβούργο, το βραβείο Lux, που...
Ενα Lux για τους ξεχασμένους Λάπωνες
ΣΙΝΕΜΑ
O θρίαμβος του «Suntan» και καταγγελία για κλείσιμο του ΕΚΚ
Εξι βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου τα σημαντικότερα, κέρδισε η κωμωδία του Αργύρη Παπαδημη­τρόπουλου με τη διεθνή καριέρα και τον Μάκη Παπαδημητρίου σε έναν σπαραχτικό ρόλο. Αίσθηση προκάλεσε η...
O θρίαμβος του «Suntan» και καταγγελία για κλείσιμο του ΕΚΚ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας