Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σημαντική διάκριση για την Κρανιώτη στην 68η Berlinale

Σημαντική διάκριση για την Κρανιώτη στην 68η Berlinale

  • A-
  • A+

To «Obscuro Barroco» της Ευαγγελίας Κρανιώτη διακρίθηκε στα βραβεία Teddy του 68ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Βερολίνο που απονέμονται παραδοσιακά εδώ και 31 χρόνια σε ταινίες που αφορούν στην queer κουλτούρα αλλά και ευρύτερα στο χώρο των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της ταυτότητας.

Το ντοκιμαντέρ της Ελληνίδας δημιουργού, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο τμήμα του Πανοράματος της 68ης διοργάνωσης, απέσπασε το βραβείο της Επιτροπής των φετινών Teddy Awards.

«H ταινία μάς μεταφέρει σε μία πόλη ζωντανή και σουρεαλιστική, σε ένα καρναβάλι γεμάτο όνειρα και εφιάλτες, που βλέπουμε μέσα από τα μάτια ενός queer συμβόλου. Το εντυπωσιακό και μοναδικό όραμα της δημιουργού του σε γοητεύει μέσω της αξιοσημείωτης φωτογραφίας και του ηχητικού σχεδιασμού, καθιστώντας το μοναδικά ποιητικό και οικείο, ένα εξαιρετικό καλλιτεχνικό επίτευγμα», σημείωσε η επιτροπή για την απόφασή της να βραβεύσει το «Obscuro Barroco».

Το νέο ντοκιμαντέρ της Ευαγγελίας Κρανιώτη, σκηνοθέτιδος του πολυταξιδεμένου και πολυβραβευμένου «Exotica, Erotica, Etc.», περιλαμβάνει στοιχεία μυθοπλασίας και έχει θέμα τη μεταμόρφωση σε μια πόλη των άκρων: το Ρίο ντε Τζανέιρο.

Η Ελληνίδα δημιουργός επικεντρώνεται σε μια τρανς της Βραζιλίας, τη Λουάνα Μουνίζ (1961-2017), μια εμβληματική προσωπικότητα της κουλτούρας του Ρίο, που βρίσκεται ανάμεσα στις πολιτικές συγκρούσεις, τη παραζάλη του καρναβαλιού και μιας μεταμόρφωσης που ξεπερνά τις κοινωνικές επιταγές του προσδιορισμού του φύλου.

Η ταινία αναζητά απαντήσεις για την ταυτότητά μας, θέτοντας ερωτήματα σχετικά με την επιθυμία μεταμόρφωσης του σώματος τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

Το Βραβείο Teddy Καλύτερης Ταινίας Μυθοπλασίας κέρδισε το «Tinta Bruta» των Μάρτσιο Ρεολόν και Φιλιπε Ματζεμπάχερ (Πανόραμα), ενώ βραβεία απονεμήθηκαν επίσης στα «Bixa Travesty» της Κλαούντια Πρισίλα (Πανόραμα), «Retablo» του Αλβάρο Ντελγκάδο Απαρίθιο (Generation) και στους «Κληρονόμους» του Μαρτσέλο Μαρτινέσι (Διαγωνιστικό).

 

Σκηνή από την ταινία «Μετά τον χωρισμό» του Ξαβιέ Λεγκράν - Γιώργος Λαμπρινός
ΣΙΝΕΜΑ
Χαίρομαι για το Σεζάρ, αλλά δεν επαναπαύομαι
Εχοντας κερδίσει το κορυφαίο γαλλικό κινηματογραφικό βραβείο Σεζάρ, ο Ελληνας μοντέρ, Γιώργος Λαμπρινός θυμάται πώς ξεκίνησε ως βοηθός βοηθού στην ανοιχτή αγκαλιά της οικογένειας Γαβρά. Ονειρό του, να...
Χαίρομαι για το Σεζάρ, αλλά δεν επαναπαύομαι
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Λάνθιμος τα πολλά, ο Κουαρόν τα μεγάλα
​Η μονομαχία Λάνθιμου - Κουαρόν έκανε το βράδυ της Κυριακής μια στάση στο γκλάμορους Royal Albert Hall του Λονδίνου για τα Bafta, βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης. Και ενώπιον...
Ο Λάνθιμος τα πολλά, ο Κουαρόν τα μεγάλα
ΣΙΝΕΜΑ
Σάρωσε τα βραβεία Bafta η «Ευνοούμενη» του Λάνθιμου
Το βραβείο της καλύτερης βρετανικής ταινίας από τη Βρετανική Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης απέσπασε η «Ευνοούμενη» του Γ. Λάνθιμου. Η ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη κατέκτησε συνολικά 7 βραβεία, μεταξύ...
Σάρωσε τα βραβεία Bafta η «Ευνοούμενη» του Λάνθιμου
ΣΙΝΕΜΑ
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
Μια από τις δέκα υποψηφιότητες της «Ευνοούμενης» για τα Οσκαρ τού ανήκει αποκλειστικά. Το ίδιο και μία από τις δώδεκα υποψηφιότητες για τα BAFTA. Ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, ο σπουδαίος Ελληνας τεχνικός, ο πρώτος...
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
ΣΙΝΕΜΑ
Για Σεζάρ ο Λαμπρινός
Χθες, μία μέρα μετά τις υποψηφιότητες για τα Οσκαρ, ανακοινώθηκαν και οι υποψηφιότητες για τα γαλλικά Σεζάρ. Να που κι εκεί υπάρχει ελληνικό όνομα και μάλιστα με κινηματογραφική παράδοση. Ο μοντέρ Γιώργος...
Για Σεζάρ ο Λαμπρινός
ΣΙΝΕΜΑ
Ευγνώμων ο Λάνθιμος για τις 10 οσκαρικές υποψηφιότητες
Την ευγνωμοσύνη του στην Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, Τεχνών κι Επιστημών, «που τίμησε το «The Favourite"» τόσο γενναιόδωρα» εξέφρασε ο Γιώργος Λάνθιμος για τις δέκα υποψηφιότητες που συγκέντρωσε η...
Ευγνώμων ο Λάνθιμος για τις 10 οσκαρικές υποψηφιότητες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας