Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θεσσαλονίκη καλεί Ρότερνταμ

Θεσσαλονίκη καλεί Ρότερνταμ

  • A-
  • A+

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το 47ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ (International Film Festival Rotterdam – IFFR). Υποδέχεται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, σε ζωντανή μετάδοση, πέντε συναρπαστικές ταινίες από το επίσημο πρόγραμμα του φετινού ολλανδικού φεστιβάλ, από σήμερα μέχρι και την Κυριακή 28 Ιανουαρίου στην αίθουσα «Σταύρος Τορνές» (Αποθήκη 1, Λιμάνι).

Πρόκειται για την εκδήλωση IFFR Live που πραγματοποιείται σε 40 αίθουσες 17 χωρών και τώρα δίνει την ευκαιρία στο κοινό της Θεσσαλονίκης να ζήσει την ατμόσφαιρα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ και να πάρει μέρος στις συζητήσεις με τους συντελεστές των φιλμ μετά τις προβολές, στέλνοντας τις ερωτήσεις του μέσω Twitter, Facebook (με το hashtag #livecinema) και WhatsApp.

Οι ταινίες του IFFR Live είναι μερικά από τα ωραιότερα ανεξάρτητα φιλμ της σεζόν, τα οποία υπογράφουν νέες σκηνοθέτριες από όλο τον κόσμο. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι γυναίκες, μέσα από ηρωίδες εύθραυστες αλλά και δυνατές που παλεύουν να κάνουν μια νέα αρχή στη ζωή τους και να βρουν τη θέση τους στον κόσμο.

Οι προβολές αρχίζουν σήμερα στις 18.00 με την ταινία της Ντέμπορα Χέιγουντ «Pin Cushion» (Ηνωμένο Βασίλειο, 2017) που αναφέρεται στη νέα αρχή που επιχειρεί να κάνει μια μάνα με την κόρη της σε μια καινούργια πόλη. Ακολουθεί στις 22.00 η «La Holandesa» (Ολλανδία-Γερμανία, 2017) σε σκηνοθεσία της Μαρλίν Γιόνκμαν με πρωταγωνίστρια μια Ολλανδή τουρίστρια που ενώ κάνει διακοπές στη Χιλή εγκαταλείπει τον σύζυγό της για να ταξιδέψει μόνη και να ανακαλύψει τον εαυτό της.

Το Σάββατο σειρά έχουν οι ταινίες «Amateurs» (Σουηδία, 2018) της Γκαμπριέλα Πίχλερ (17.00) και «Blue My Mind» (Ελβετία, 2017) της Λίζα Μπρούλμαν (στις 21.00, μόνο με αγγλικούς υπότιτλους). Η πρώτη αναφέρεται στην ελπίδα που φέρνει σε μια μικρή σουηδική πόλη η άφιξη ενός γερμανικού υπερκαταστήματος, δημιουργώντας 500 νέες θέσεις εργασίας. Η δεύτερη παρακολουθεί τη μεταμόρφωση που βιώνει στο σώμα της μια 15χρονη μέχρι να αποδεχτεί ότι η φύση είναι πάνω και πέρα από τις δυνάμεις της.

Τέλος, το απόγευμα της Κυριακής (16.00) είναι αφιερωμένο στη θρυλική Nico, μούσα του Αντι Γουόρχολ και σούπερσταρ των Velvet Underground, που έφυγε από τη ζωή το 1988. Το φιλμ της Σουζάνα Νικιαρέλι «Nico, 1988» (Ιταλία, 2017) εστιάζει στην εποχή πριν από το τέλος της, όταν η θρυλική τραγουδίστρια δεν νοιάζεται πλέον για την καριέρα ή την εμφάνισή της, ωστόσο ο μάνατζέρ της τής διοργανώνει μια ευρωπαϊκή περιοδεία. Ταυτόχρονα, η ίδια παλεύει με τους δαίμονές της και προσπαθεί να πλησιάσει τον γιο της, την κηδεμονία του οποίου έχει χάσει. Μέσα από όλα αυτά, η Nico αναγεννιέται: ως καλλιτέχνιδα, ως μητέρα, ως άνθρωπος πίσω από την περσόνα της.

ΣΙΝΕΜΑ
Στο τιμόνι του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παραμένει η Ζαλαντό
Με απόφαση της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μυρσίνης Ζορμπάς, ανανεώθηκε η θητεία της γενικής διευθύντριας του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ελίζ Ζαλαντό, για τα επόμενα τρία χρόνια, όπως...
Στο τιμόνι του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παραμένει η Ζαλαντό
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης και οι γυναίκες του Χόλιγουντ
Η Θεσσαλονίκη είναι δύο πόλεις. Στο πλαίσιο της δράσης Market Talks της Αγοράς Doc Market του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, δύο νέοι και αιχμηροί δημιουργοί, ο Σύλλας Τζουμέρκας και ο Χρήστος Πασσαλής, με...
Οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης και οι γυναίκες του Χόλιγουντ
«ISIS, tomorrow. Οι χαμένες ψυχές της Μοσούλης»
ΣΙΝΕΜΑ
Εκεί όπου η πραγματικότητα μοιάζει με μύθο
Ταινίες που ξεδιπλώνουν ανθρώπινες ιστορίες είδαμε τις πρώτες ημέρες του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: από τα παιδιά της Μοσούλης στον Χιλιανό ακτιβιστή Λεμεμπέλ και από τους ηλικιωμένους γκέι του...
Εκεί όπου η πραγματικότητα μοιάζει με μύθο
ΣΙΝΕΜΑ
Ενα αξέχαστο love story στην Υδρα
Με την ταινία του διάσημου σκηνοθέτη Νικ Μπρούμφιλντ «Marianne and Leonard: Words of Love», για τον Καναδό τροβαδούρο Λέοναρντ Κοέν και τη μούσα του Μαριάνε Ιλέν θα ανοίξει το 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ...
Ενα αξέχαστο love story στην Υδρα
ΣΙΝΕΜΑ
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας
Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποφάσισε ένα από τα κεντρικά του αφιερώματα να έχει τίτλο «Γιατί να κοιτάξουμε τα ζώα;» εμπνευσμένο από το δοκίμιο του Τζον Μπέρτζερ «Why look at animals»....
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας