• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    40°C 37.8°C / 41.9°C
    1 BF
    21%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    37°C 34.1°C / 40.5°C
    2 BF
    37%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    39°C 37.0°C / 42.0°C
    2 BF
    40%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    37°C 36.9°C / 39.2°C
    3 BF
    18%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.1°C / 35.9°C
    2 BF
    36%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    37°C 33.5°C / 39.9°C
    2 BF
    28%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    38°C 34.0°C / 39.8°C
    3 BF
    30%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    39°C 35.6°C / 40.2°C
    3 BF
    11%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.8°C / 38.3°C
    4 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 34.9°C
    1 BF
    58%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    37°C 35.1°C / 37.8°C
    4 BF
    26%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 32.6°C / 33.7°C
    3 BF
    40%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 35.9°C
    0 BF
    49%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    40°C 34.5°C / 39.9°C
    0 BF
    17%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    40°C 34.5°C / 40.5°C
    2 BF
    14%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    37°C 36.8°C / 39.8°C
    4 BF
    41%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    40°C 38.0°C / 42.1°C
    2 BF
    12%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.6°C / 34.3°C
    1 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.2°C / 41.7°C
    4 BF
    51%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    40°C 35.8°C / 40.2°C
    4 BF
    13%

«Πρόσωπα και Ιστορίες» (Faces Places)

Η Θεσσαλονίκη περιμένει την Ανιές Βαρντά

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η Ανιές Βαρντά, η σπουδαία Γαλλίδα σκηνοθέτις, πρωτοπόρος της νουβέλ βαγκ, σύντροφος του Ζακ Ντεμί, αλλά και ελληνικής καταγωγής (ο πατέρας της, μηχανικός από τη Σμύρνη με περιπετειώδη ζωή, δεν φρόντισε ποτέ να τη συνδέσει με την Ελλάδα), στα 89 της χρόνια βρίσκεται και πάλι, φρέσκια και ακούραστη, στην πρώτη γραμμή.

Το ντοκιμαντέρ της «Πρόσωπα και Ιστορίες» (Faces Places), που το συνυπογράφει με τον 33χρονο διεθνώς αναγνωρισμένο Γάλλο φωτογράφο και εικαστικό JR, αφού κέρδισε στις Κάνες το βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ (L' oeil d' or), πήρε διθυραμβικές κριτικές και βγήκε ακόμα και στις αμερικανικές αίθουσες, θα είναι η εναρκτήρια ταινία του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2-11 Μαρτίου).

Η παρουσία της στο φεστιβάλ εξαρτάται, όμως, από τα Οσκαρ. Αν το ντοκιμαντέρ, όπως όλοι ευχόμαστε, μπει σήμερα, που ανακοινώνονται οι υποψηφιότητες, στην τελική πεντάδα, η Βαρντά θα πρέπει να πάει στο Λος Αντζελες (η απονομή πέφτει πάνω στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στις 4 Μαρτίου). Μην ξεχνάμε πάντως ότι έχει ήδη πάρει ένα τιμητικό Οσκαρ.

Το «Πρόσωπα και Ιστορίες» είναι ένα οδοιπορικό της Βαρντά και του JR σε χωριά και μικρές πόλεις σε όλη τη Γαλλία. Συναντούν διαφορετικές κοινότητες, κάνουν φίλους ανάμεσα στους απλούς ανθρώπους και δημιουργούν τεράστια φωτογραφικά πορτρέτα τους, που τα μετατρέπουν σε τοιχογραφίες. Μαζί με αυτό, το φεστιβάλ ετοίμασε κι ένα αφιέρωμα στη Βαρντά, με δέκα ντοκιμαντέρ-σταθμούς στη φιλμογραφία της. Μερικά πασίγνωστα, άλλα σπάνια.

Θα προβληθούν η ιστορική πια ταινία της «Salut les Cubains» (1963), κολάζ με περισσότερα από 1.500 ασπρόμαυρα στιγμιότυπα της Κούβας, τέσσερα χρόνια μετά την επανάσταση του Κάστρο. Το «Unkle Yanko» (1967), η συνάντησή της στο Σαν Φρανσίσκο με τον Ελληνα θείο της Jean Varda ή αλλιώς Υanko, μποέμ ζωγράφο.

Το «Daguerreotypes» (1976), άλμπουμ της γειτονιάς της, της παρισινής οδού Daguerre, μέσα από τα πορτρέτα των καταστηματαρχών της. Το «Black Panthers» (1968), θαρραλέο πολιτικό βλέμμα στις αμερικανικές διαδηλώσεις για την απελευθέρωση του ηγέτη των Μαύρων Πανθήρων, Χιούι Νιούτον. Και τα πιο πρόσφατα «The Gleaners and Ι» (2000), όπου παρακολουθεί από πολύ κοντά και ταυτίζεται με τους φτωχούς Γάλλους που ζούνε βρίσκοντας και πουλώντας κρυμμένους «θησαυρούς» σε χωράφια, σκουπίδια και αγορές, και το «The Beaches of Agnes» (2008), μια αυτοβιογραφική βουτιά στις μνήμες της μέσα από τις ακρογιαλιές που σημάδεψαν τη ζωή και τις ταινίες της.

Δεν θα μπορούσε, πάντως, να λείπει από το αφιέρωμα της Θεσσαλονίκης η ταινία που γύρισε το 1995, πέντε χρόνια μετά τον θάνατο του συντρόφου της Ζακ Ντεμί, λατρεμένου σκηνοθέτη των Γάλλων («Λόλα», «Οι δεσποινίδες του Ροσφόρ», «Οι ομπρέλες του Χερβούργου»), σαν ένα hommage στο έργο του. Συμμετέχουν: Ανούκ Εμέ, Ρισάρ Μπερί, Ντανιέλ Νταριέ, Κατρίν Ντενέβ, Φρανσουάζ Φαμπιάν, Χάρισον Φορντ, Ζαν Μορό, Μισέλ Πικολί, Ντομινίκ Σαντά κ.ά.

 

ΣΙΝΕΜΑ
Πολιτική ταινία με ανθρώπινη καρδιά για τους Τούρκους πρόσφυγες
Στο ντοκιμαντέρ, υπόδειγμα ερευνητικής δημοσιογραφίας της Μαριάννας Κακαουνάκη μπαίνουμε μέσα στα σπίτια και τις ζωές κυρίως δύο οικογενειών προσφύγων.
Πολιτική ταινία με ανθρώπινη καρδιά για τους Τούρκους πρόσφυγες
ΣΙΝΕΜΑ
Από τον ISIS ώς την οδύσσεια των προσφύγων
Οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιλέχτηκαν βάσει της φράσης «Μη μου άπτου» που είπε ο αναστημένος Ιησούς στη Μαρία Μαγδαληνή όταν τον αναγνώρισε και...
Από τον ISIS ώς την οδύσσεια των προσφύγων
ΣΙΝΕΜΑ
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας
Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποφάσισε ένα από τα κεντρικά του αφιερώματα να έχει τίτλο «Γιατί να κοιτάξουμε τα ζώα;» εμπνευσμένο από το δοκίμιο του Τζον Μπέρτζερ «Why look at animals»....
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας
ΣΙΝΕΜΑ
Λαβύρινθος και παιχνίδι για σινεφίλ
Σε μια σχεδόν θριαμβευτική εποχή για το ελληνικό ντοκιμαντέρ ξεκινά το επετειακό, 20ό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2-11 Μαρτίου). Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης και οι συνεργάτες του διάλεξαν τις ταινίες του...
Λαβύρινθος και παιχνίδι για σινεφίλ
ΣΙΝΕΜΑ
Το «Δοξόμπους» επιστρέφει χωρίς «εξώστη»
Για το 62ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο και τριάντα τέσσερα χρόνια μετά την επεισοδιακή της πρώτη προβολή επιστρέφει η ταινία «Δοξόμπους» του Φώτου Λαμπρινού.
Το «Δοξόμπους» επιστρέφει χωρίς «εξώστη»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας