Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Σάρα Ντράιβερ ξανά στη Θεσσαλονίκη

Η Σάρα Ντράιβερ ξανά στη Θεσσαλονίκη

  • A-
  • A+

To 2011 την είχε φέρει στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ο Δημήτρης Εϊπίδης, στενός φίλος της ίδιας και του επί 40 τόσα χρόνια συντρόφου της, Τζιμ Τζάρμους, και της είχε οργανώσει ρετροσπεκτίβα του έργου της.

Φέτος τον Μάρτιο, η Σάρα Ντράιβερ, ηθοποιός, σκηνοθέτρια, παραγωγός και «ιέρεια» του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου, αλλά και στενή συνεργάτις σε όλες σχεδόν τις ταινίες του Τζάρμους, ξανάρχεται στη Θεσσαλονίκη, για το επετειακό, 20ό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ (2-11 Μαρτίου).

Θα προβληθεί η ταινία με την οποία η 62χρονη Ντράιβερ επέστρεψε έπειτα από μακρά απουσία στη σκηνοθεσία: το ντοκιμαντέρ «Boom for Real, the Late Years of Jean-Michel Basquiat», με θέμα τον επιδραστικό Αμερικανό ζωγράφο με τη σύντομη ζωή (1960-1988) και το μεγάλο ταλέντο.

Παράλληλα, ο διευθυντής του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ορέστης Ανδρεαδάκης τής δίνει «carte blanche» για να παρουσιάσει έντεκα αγαπημένες της ταινίες. Κι αυτή επέλεξε δέκα ντοκιμαντέρ και μία ταινία μυθοπλασίας, προτείνοντας ένα ενδιαφέρον μίνι-φεστιβάλ.

Οπως εξηγεί, πολλές από τις ταινίες που διάλεξε έχουν κάποια σχέση με το φιλμ της για τον Μπασκιά, «θεματικά, πολιτιστικά ή πολιτικά». «Εγωιστικά μιλώντας πρόκειται για όλες τις ταινίες που θέλω να δω ξανά στη μεγάλη οθόνη», καταλήγει.

Ετσι, θα προβληθούν ανάμεσα σε άλλες η καλτ κωμωδία «Idiocracy» του Μάικ Τζατζ (2006) και τα ιστορικά ντοκιμαντέρ «Scenes from the Life of Andy Warhol: Friendships and Intersections» του Γιόνας Μεκ (1982) με μουσική των Velvet Underground, «Τhelonious Monk: Straight, No Chaser» της Σάρλοτ Ζβέριν (1988) για τον μάγο της τζαζ, «The Twist» του Ρον Μαν (1992) για το εκρηκτικό ποπ φαινόμενο με συνεντεύξεις θρύλων, όπως του Φατς Ντόμινο, το «The Land of Look Behind» του Αλαν Γκρίνμπεργκ (1982) για τους ρασταφάρι, τη ρέγκε και την Τζαμάικα και το «Dream City» του Στίβεν Σίγκελ (1986), οδοιπορικό στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’80.

ΣΙΝΕΜΑ
Γουέστερν στην Πράσινη Γραμμή
60ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Με πέντε βραβεία, τα περισσότερα, έφυγε η κυπριακή ταινία «Πολιορκία στην οδό Λιπέρτη» του πρωτοεμφανιζόμενου Σταύρου Παμπαλλή. Μια έκπληξη, αλλά απόλυτα...
Γουέστερν στην Πράσινη Γραμμή
ΣΙΝΕΜΑ
Ο The Boy αγαπά τη δεκαετία του ’80
Το 60ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ανέθεσε στον γνωστό σκηνοθέτη και μουσικό The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης) να βουτήξει στα 80s και να επιλέξει δέκα ταινίες γεμάτες τρόμο, τρυφερότητα, χιούμορ,...
Ο The Boy αγαπά τη δεκαετία του ’80
ΣΙΝΕΜΑ
Από τον ISIS ώς την οδύσσεια των προσφύγων
Οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιλέχτηκαν βάσει της φράσης «Μη μου άπτου» που είπε ο αναστημένος Ιησούς στη Μαρία Μαγδαληνή όταν τον αναγνώρισε και...
Από τον ISIS ώς την οδύσσεια των προσφύγων
ΣΙΝΕΜΑ
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας
Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποφάσισε ένα από τα κεντρικά του αφιερώματα να έχει τίτλο «Γιατί να κοιτάξουμε τα ζώα;» εμπνευσμένο από το δοκίμιο του Τζον Μπέρτζερ «Why look at animals»....
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας
ΣΙΝΕΜΑ
«Αγνωστοι» αλλά σπουδαίοι
Ενα φεστιβάλ οφείλει να συστήνει στους θεατές νέα, άγνωστα αλλά σημαντικά ονόματα για την κινηματογραφική τέχνη. Τι μεγαλύτερο δώρο από αυτό στους σινεφίλ; Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το κάνει αυτό χρόνια τώρα με...
«Αγνωστοι» αλλά σπουδαίοι
ΣΙΝΕΜΑ
Απέραντο γαλάζιο
Προικισμένο από πέρυσι από τον Ορέστη Ανδρεαδάκη με διάφορα ανεξάρτητα βραβεία το μη διαγωνιστικό Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου, κομμάτι ξεχωριστό αλλά σημαντικό μέσα στο διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης,...
Απέραντο γαλάζιο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας