Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χρυσό Λιοντάρι σε παραμύθι του Γκιγέρμο ντελ Τόρο

Χρυσό Λιοντάρι σε παραμύθι του Γκιγέρμο ντελ Τόρο

  • A-
  • A+

Η 74η Μόστρα, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, ολοκλήρωσε τη διοργάνωσή της για το 2017 απονέμοντας τα βραβεία της.

Μπορεί το φετινό φεστιβάλ να μη λάνσαρε τις ηχηρές ταινίες που θα καθορίσουν τη χρονιά, όπως πέρσι με το «La La Land» και το «Arrival», αλλά τουλάχιστον μέχρι την επόμενη Μόστρα θα θυμόμαστε ότι εδώ έκαναν την πρεμιέρα τους το «Downsizing» του Αλεξάντερ Πέιν, το «Suburbia» του Τζορτζ Κλούνεϊ, το «mother!» του Ντάρεν Αρονόφσκι –κι αυτές είναι μόνο οι μη βραβευμένες ταινίες!

Το Χρυσό Λιοντάρι της 74ης Μόστρα κέρδισε μια ταινία που δεν έχει, κατά το κλίμα της εποχής, επίκαιρο πολιτικό μήνυμα, αλλά έχει πανανθρώπινο και διαχρονικό μήνυμα ανοχής και αγάπης κι επιπλέον ένα διαβολεμένα πλούσιο μυαλό και μια παραμυθένια φαντασία στο πρόσωπο του σκηνοθέτη της.

Το «The Shape of Water» του Γκιγέρμο ντελ Τόρο είναι ο φετινός νικητής, η ιστορία της μοναχικής, μουγκής Ελάιζα που, στο ψυχροπολεμικό εργαστήριο όπου δουλεύει στην Αμερική του ’60, ανακαλύπτει ένα παγιδευμένο τέρας και μαζί τη σημασία της αποδοχής.

Η δήλωση του Ντελ Τόρο όταν παρέλαβε το βραβείο του ήταν εξίσου ρομαντική και συγκινητική με την ταινία του: «Εάν παραμείνεις αγνός και επιμείνεις στα πιστεύω σου, τελικά τα πράγματα θα πάνε καλά».

Στα υπόλοιπα βραβεία, όπως επέλεξε να τα απονείμει η Κριτική Επιτροπή τής Ανέτ Μπένινγκ, ξεχωρίζει το «Foxtrot» του Ισραηλινού Σαμουέλ Μαόζ, που κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής με τη σαρωτική, εδώ και άμεσα πολιτική, ματιά του στις ανθρώπινες σχέσεις σε συνθήκες ζωής και θανάτου, αλλά και ο Ξαβιέ Λεγκράν, που απέσπασε (με γοερά κλάματα συγκίνησης) το Βραβείο Σκηνοθεσίας για το «Jusqu’ à La Garde», μια δυνατή ιστορία ενός βίαιου διαζυγίου.

Η Σάρλοτ Ράμπλινγκ, δικαιωματικά, κέρδισε το Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας για το «Hanna», άλλο ένα αριστούργημα υποκριτικής από την αξεπέραστη, στα 71 της χρόνια, Βρετανίδα ηθοποιό.

AP Photo/Domenico Stinellis
↳ Η Σάρλοτ Ράμπλινγκ δεν πήγε στη Βενετία μόνο για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, που άλλωστε της έδωσε και βραβείο γυναικείας ερμηνείας. Δεν ξεχνά ότι είναι η πρωταγωνίστρια του «Εργαστηρίου Διλημμάτων», της εγκατάστασης με την οποία ο Γιώργος Δρίβας εκπροσωπεί την Ελλάδα στην 57η Μπιενάλε της Βενετίας (ώς τις 26 Νοεμβρίου). Η σπουδαία ηθοποιός πήγε με την ευκαιρία να επισκεφθεί και πάλι το ελληνικό περίπτερο, έκανε δηλώσεις και φωτογραφήθηκε.

Με το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας τιμήθηκε ο Καμέλ ελ Μπάσα για το «The Insult» τού Ζιάντ Ντουεϊρί.

Ο Αντριου Χέι (πιο πρόσφατα τού «45 Χρόνια) επέδειξε ξανά την ικανότητά του να εκμαιεύει απίθανες ερμηνείες από τους ηθοποιούς του, καθώς ο Τσάρλι Πλάμερ, πρωταγωνιστής τού «Lean on Pete», κέρδισε το Βραβείο «Μαρτσέλο Μαστρογιάνι» για νέο ηθοποιό.

Οσο για το Βραβείο Σεναρίου, εκεί (και όχι στην κατηγορία γυναικείου ρόλου για την εκπληκτική Φράνσις ΜακΝτόρμαντ) ήταν που ξεχώρισε μία από τις δημοφιλέστερες ταινίες του φεστιβάλ, το «Three Billboards Outside Ebbing Misouri» του Μάρτιν Μακ Ντόνα.

Αναλυτικά τα βραβεία του Διαγωνιστικού Τμήματος του 74ου Φεστιβάλ Βενετίας:

Χρυσό Λιοντάρι: «The Shape of Water» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο

Αργυρό Λιοντάρι Μεγάλο Bραβείο της Eπιτροπής: «Foxtrot» του Σαμουέλ Μαόζ

Αργυρό Λιοντάρι Σκηνοθεσίας: «Jusqu’ à La Garde» του Ξαβιέ Λεγκράν

Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής: «Sweet Country» του Γουόργουικ Θόρντον

Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου: Μάρτιν Μακ Ντόνα για το «Three Billboards Outside Ebbing Misouri»

Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας: Σαρλότ Ράμπλινγκ για το «Hannah»

Βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας: Καμέλ ελ Μπάσα για το «The Insult»

Βραβείο «Μαρτσέλο Μαστρογιάνι» για νεαρό ηθοποιό: Τσάρλι Πλάμερ για το «Lean on Pete» του Αντριου Χέι

◼ Βραβειο Lion of the Future - Luigi De Laurentis (για πρώτη ταινία): «Jusqu' à la Garde», Ξαβιέ Λεγκράν

ΣΙΝΕΜΑ
Τόλμη και Βενετία
Το Φεστιβάλ Βενετίας ξεκινά την Τετάρτη 29 Αυγούστου, αλλά η συζήτηση γι’ αυτό έχει θεριέψει από τη στιγμή που ανακοίνωσε το πρόγραμμά του, πριν από έναν μήνα. Ετσι κι αλλιώς τα τελευταία χρόνια η Mostra έχει...
Τόλμη και Βενετία
ΣΙΝΕΜΑ
Σκοτεινές ιστορίες με κατάμαυρο χιούμορ
Πώς τα πήγε στην παγκόσμια πρεμιέρα της η νέα ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ με πρωταγωνιστές τους Μέριλ Στριπ και Γκάρι Ολντμαν; Γιατί ο «Joker», του Τοντ Φίλιπς με τον Χοακίν Φίνιξ, ενθουσίασε και σήκωσε...
Σκοτεινές ιστορίες με κατάμαυρο χιούμορ
ΣΙΝΕΜΑ
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
Στην ιταλική πόλη έχουν φορέσει τα γιορτινά τους. Σήμερα ξεκινά η λαμπερή διοργάνωση από την οποία θα παρελάσουν κορυφαία ονόματα του κινηματογράφου. Ανάμεσά τους η Μέριλ Στριπ και ο Γκάρι Ολντμαν, η Κατρίν...
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Εδώ είναι Βαλκάνια;
Καθώς οι ταινίες, ειδικά ενός ανέκαθεν πολιτικά συνειδητοποιημένου και μάχιμου φεστιβάλ όπως η Berlinale, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην έννοια και τις προεκτάσεις της ταυτότητας, εθνικής, φύλου,...
Εδώ είναι Βαλκάνια;
ΣΙΝΕΜΑ
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
Εχοντας φτάσει σχεδόν στη μέση της Berlinale, οι ταινίες που έχουν ξεχωρίσει είναι λίγες, αλλά δυνατές σαν γροθιές, ή ακόμα πιο πολύ, αφού η καθεμιά τους προσεγγίζει τη βία μ’ έναν τρόπο κοντινό στην κουλτούρα...
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας