Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σε επανέκδοση το θρυλικό «Αλονζανφάν» των Ταβιάνι

Ρεσιτάλ ερμηνείας από τον Μαστρογιάννι

Σε επανέκδοση το θρυλικό «Αλονζανφάν» των Ταβιάνι

  • A-
  • A+

Μία από τις σημαντικότερες ταινίες του πολιτικού κινηματογράφου και σίγουρα ένα έργο-σταθμός για την δεκαετία του ’70, με τους Μαρτσέλο Μαστρογιάννι, Λέα Μασάρι, Μίμσι Φάρμερ, Λάουρα Μπέτι και μουσική του Ένιο Μορικόνε, το «Αλονζαφάν» (1974) των Βιτόριο και Πάολο Ταβιάνι προβάλλεται σε ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια από τις 31 Αυγούστου στον κινηματογράφο «Αλκυονίς».

Ρομαντικοί αστοί και διανοούμενοι επαναστάτες το 1816 στον ιταλικό βορρά συνεχίζουν τον ιδεαλιστικό αγώνα τους. Μετά την εκδίωξη του Ναπολέοντα, ο κεντρικός ήρωας της ταινίας, ο αριστοκράτης Φούλβιο Ιμπριάνι, άφησε την οικογένειά του, τις μουσικές του σπουδές και την ερωμένη του, βρέθηκε στη Γαλλία τα χρόνια της Παλινόρθωσης για να βοηθήσει στη Γαλλική Επανάσταση και τις νέες ιδέες.

Θα φυλακιστεί από τους Αυστριακούς, οι οποίοι όμως στη συνέχεια για να τον εκθέσουν ηθικά στους συντρόφους του, θα τον αφήσουν ελεύθερο. Μετά την απελευθέρωσή του θα προσχωρήσει σε μια ομάδα επαναστατών, θα συνεχίσουν τον αγώνα τους στην νότια Ιταλία όπου και θα συντριβούν. Εκείνος προδίδει την επανάσταση στην οποία εντάσσεται ιδεολογικά χωρίς όμως να της δίνει την καρδιά του.

Ανάμεσα στους συντρόφους του ονειροπόλου ευγενή επαναστάτη Φούλβιο -αξεπέραστη η ερμηνεία του Mαρτσέλο Μαστρογιάνι-, διακριτή η φιγούρα του συντρόφου του, Τζοακίνο, που υποδύεται ο Έλληνας σκηνοθέτης και ηθοποιός Σταύρος Τορνές.

Η ταινία «Αλονζανφάν» είναι ένα «πολυεπίπεδο σχόλιο πάνω στη στράτευση, τη φύση της, τις εκδοχές της, τις συνέπειές της» έχει γράψει στην κριτική του ο Βασίλης Ραφαηλίδης: «Για τους Ταβιάνι η στράτευση είναι κατεξοχήν ποιητική πράξη. Αυτό που πρέπει να μείνει ανέγγιχτο είναι το όραμα. Και γνωρίζουμε πολύ καλά πως τα οράματα δικαιώνονται και με τη συντριβή τους. Ποτέ η Ιστορία δεν κέρδισε την ποίηση.

»Σε ρεσιτάλ ερμηνείας ο Μαρτσέλο Μαστρογιάννι σε ένα φιλμ-σταθμό του πολιτικού σινεμά. Ο επαναστάτης είναι ένας ονειροπόλος, αυτό που θέλει να φέρει σε πέρας με τις πράξεις του, είναι η εγκατάσταση του ονείρου στη γη. Ακόμα και η αποτυχία δεν τον πτοεί αφού αυτό που έχει σημασία για τους Ταβιάνι είναι το όραμα. Ένα όραμα που παραμένει -και πρέπει να παραμείνει- ανέγγιχτο ακόμα και μετά τη συντριβή του».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΙΝΕΜΑ
Θηλυκό, μπλέ και ηλιόλουστο ελληνικό σινεμά
Με μότο «Femi­nine, sunny & blue» ξεκινά την Τετάρτη, και θα καταλάβει για πέντε μέρες τον ιστορικό κινηματογράφο Babylon, στο Mitte του Βερολίνου, το 5o Hellas Filmbox Berlin, το φεστιβάλ ελληνικών ταινιών...
Θηλυκό, μπλέ και ηλιόλουστο ελληνικό σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Το αντιπολεμικό δράμα με τις... Χρυσές Σφαίρες
Η νέα ταινία του Σαμ Μέντες «1917», που θα πρωταγωνιστήσει στα φετινά Οσκαρ, είναι ένα φιλμ ρηξικέλευθο. Σίγουρα δεν είναι εξίσου αριστουργηματική, σεναριακά, ως μια αντιπολεμική ταινία, ειδικά ως νέα προσθήκη...
Το αντιπολεμικό δράμα με τις... Χρυσές Σφαίρες
ΣΙΝΕΜΑ
Στο «1917» του Μέντες τα μεγάλα βραβεία των Χρυσών Σφαιρών
Ο Σάμ Μέντες και ο Κουέντιν Ταραντίνο ήταν οι μεγάλοι νικητές των Χρυσών Σφαιρών, καθώς κέρδισαν τα μεγαλύτερα βραβεία της Κυριακής, δίνοντας ίσως και μια ιδέα τι θα συμβεί και στα Όσκαρ.  
Στο «1917» του Μέντες τα μεγάλα βραβεία των Χρυσών Σφαιρών
ΣΙΝΕΜΑ
Χριστουγεννιάτικα κινηματογραφικά ταξίδια
Τα Χριστούγεννα είναι αγάπη: αυθόρμητη, αν είσαι λίγο πιο μικρός, ελαφρώς ψυχαναγκαστική, αν είσαι λίγο πιο μεγάλος, πάντως είναι, τουλάχιστον, ο ανεκτίμητος χρόνος που μπορείς να περάσεις, ζεστά και ήσυχα,...
Χριστουγεννιάτικα κινηματογραφικά ταξίδια
ΣΙΝΕΜΑ
Μούσα του Γκοντάρ, θρύλος του σινεμά
Την πρώτη φορά που συνάντησε τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ τού γύρισε την πλάτη, απέρριψε την πρότασή του για έναν μικρό ρόλο στο «Με κομμένη την ανάσα» γιατί της ζήτησε να είναι γυμνή. Η έφηβη,18χρονη Δανέζα Χάνα Κάρεν...
Μούσα του Γκοντάρ, θρύλος του σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Αφιέρωμα στον Τάκη Σπυριδάκη
To 1o EFSYNEMA, το 1ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της «Εφ.Συν.» με αφορμή τα 7α γενέθλιά της, ολοκληρώνεται σήμερα, έπειτα από έξι γεμάτες μέρες. Μέρες γεμάτες εξαιρετικές ταινίες, διαφορετικές θεματικές,...
Αφιέρωμα στον Τάκη Σπυριδάκη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας