• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.0°C / 30.7°C
    3 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.0°C / 29.8°C
    3 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.0°C / 29.9°C
    2 BF
    48%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 19.2°C / 19.2°C
    2 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.9°C / 27.9°C
    2 BF
    61%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 26.0°C
    2 BF
    58%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    2 BF
    56%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.2°C / 25.2°C
    2 BF
    72%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.6°C / 28.8°C
    4 BF
    49%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.2°C / 26.9°C
    3 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.4°C / 26.8°C
    4 BF
    50%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.7°C / 26.8°C
    1 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    0 BF
    78%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.3°C / 28.9°C
    3 BF
    42%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 27.3°C / 29.9°C
    2 BF
    42%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 26.0°C
    3 BF
    55%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.3°C / 30.4°C
    1 BF
    33%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.3°C / 26.6°C
    2 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 26.4°C / 28.7°C
    2 BF
    84%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.7°C / 18.7°C
    2 BF
    87%

«Έρωτας μετ' Εμποδίων» του Μάικλ Σόουγουολτερ

Ιστορίες ωρίμανσης και ενηλικίωσης

  • A-
  • A+

Ερωτας μετ’ εμποδίων ★★★☆☆

(The big sick, ΗΠΑ, 2017, 120’)

  • σκηνοθεσία: Μάικλ Σόουγουολτερ
  • ηθοποιοί: Κουμέιλ Ναντζιάνι, Ζόι Καζάν, Χόλι Χάντερ, Ρέι Ρομάνο

Οσο δύσκολο είναι να βρεθεί με επιτυχία η σωστή συνταγή μιας κομεντί –έστω, δραμεντί– άλλη τόση κινηματογραφική ευτυχία προσφέρει αυτή όταν γίνει σωστά, με πρωτοτυπία, ανάλαφρη επικάλυψη ουσιαστικών θεμάτων και προσωπικό στίγμα.

Αυτό είναι το «Big Sick», βγαλμένο από έναν ιδιοσυγκρασιακό συνδυασμό ανθρώπων: παραγωγός ο Τζαντ Απαταου, ο μέντορας της νέας αμερικανικής κωμωδίας, σκηνοθέτης ο Μάικλ Σόουγουολτερ των «Wet Hot American Summer», εδώ σε μια σαφώς πιο φίνα και διακριτική εκδοχή του, και σεναριογράφος και πρωταγωνιστής ο κωμικός Κουμέιλ Ναντζιάνι, του «Silicon Valley», που αφηγείται τη σημαντικότερη στιγμή της δικής του πραγματικής ζωής.

Η ταινία παρακολουθεί τον Κουμέιλ, επίδοξο κωμικό stand up, του οποίου οι γονείς, Πακιστανοί μετανάστες, έχουν βαλθεί να κάνουν δικηγόρο και να τον παντρέψουν με συνοικέσιο μ’ ένα καλό κορίτσι από την κοινότητα. Ο Κουμέιλ, που δεν έχει το θάρρος ν’ αντιδράσει στην οικογένειά του, βλέπει κρυφά την Εμιλι, ώσπου εκείνη, πάνω στον χωρισμό τους, θα πάει στο νοσοκομείο με κάποιον παράξενο ιό και θα βυθιστεί σε κώμα, μέχρι να βρεθεί ο τρόπος αντιμετώπισης.

Εκεί, ο Κουμέιλ θα γνωρίσει τους γονείς της Εμιλι και θα ζήσει τη σχέση έντασης, σύγκρουσης και αποδοχής που δεν δοκιμάζει με τους δικούς του: θα ωριμάσει με «δανεική» οικογένεια.

Το «The big sick» είναι η αλήθεια μιας σχέσης –αλλά όχι της ερωτικής. Εκείνης που σε αλλάζει και σε μεγαλώνει, εκείνης του Κουμέιλ με την Μπεθ τής Χόλι Χάντερ και τον Τέρι του Ρέι Ρομάνο. Μεταξύ καταχρηστικής συγκατοίκησης και ημερών στο νοσοκομείο (χωρίς μελοδραματισμό, χωρίς ένταση, με την αμήχανη αβεβαιότητα και νευρικότητα που φέρνει το περιβάλλον του νοσοκομείου), η ταινία πετυχαίνει τη λεπτή ισορροπία μεταξύ μελαγχολίας και ελαφρότητας.

Το χιούμορ της έχει κάτι το αδέξιο, με τρομερή αμεσότητα, με μια ακαταμάχητη αίσθηση του γελοίου. Οι ερμηνείες είναι η μία πιο ακριβής από την άλλη, με τη Χόλι Χάντερ να σαρώνει την οθόνη.

Η ταινία παρασύρει τον θεατή στα συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα των ηρώων της, εκτονώνοντας την ένταση με γέλιο, θυμό ή τρυφερότητα, σε τέτοιες αναλογίες που την κάνουν απαλή, αλλά έξυπνη. Μόνο οι σκηνές του Κουμέιλ με τη δική του οικογένεια είναι λίγο πιο γραφικές και ασφαλώς εξιδανικευμένες, ώστε να σπάνε την ελκυστική αληθοφάνεια του υπόλοιπου.

Χαριτωμένη και με συναισθηματικό αντίκτυπο διαρκείας, το «Big Sick» είναι μια κομεντί για τις δύσκολες στιγμές της επικοινωνίας, της αμφισβήτησης, μια ιστορία ωριμότητας και δέσμευσης με την «αληθινή» ζωή που, όπως κι αυτή, κρατά τον δικό της ρυθμό: λίγο γέλιο, λίγο κλάμα και προχωράμε σε νέα μονοπάτια.

ΦΙΛΟΘΕΗ, ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟ, ΧΛΟΗ, ΦΙΛΙΠ, ΚΟΡΑΛΛΙ, ΑΛΟΜΑ, ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ, ΔΕΞΑΜΕΝΗ

Perfetti Sconosciutti ★★½☆☆☆

(Ιταλία, 2016, 97’)

  • σκηνοθεσία: Πάολο Τζενοβέζε
  • ηθοποιοί: Τζιουζέπε Μπατιστόν, Ανα Φολιέτα, Μάρκο Τζιαλίνι, Εντοάρντο Λεό, Βαλέριο Μασταντρέα, Αλμπα Ρορβάκερ, Κάσια Σμούτνιακ

Μια παρέα κολλητών φίλων από τα παλιά, μαζεύονται στο σπίτι του ενός για δείπνο. Στη διάρκεια της βραδιάς αποφασίζουν να αφήσουν όλοι πάνω στο τραπέζι τα κινητά τους και να μοιραστούν με τους υπόλοιπους κάθε κλήση και μήνυμα. Μόνο που, φυσικά, τα μυστικά που κρατούν ο ένας από τον άλλο είναι πολλά και θα αποκαλυφθούν, ένα ένα, από τα ορεκτικά ώς το επιδόρπιο.

Εάν η υπόθεση της ταινίας θυμίζει κάτι, είναι γιατί αυτήν την ιταλική ταινία διασκεύασε πιστά στο τελευταίο φιλμ του, «Τέλειοι ξένοι», ο Θοδωρής Αθερίδης. Εξυπνο κι επίκαιρο σενάριο, πληθωρικές κι ελκυστικές ερμηνείες, σε μια ελαφρώς συντηρητική, αλλά εύστοχη, γλυκόπικρη προσέγγιση των σύγχρονων σχέσεων.

Η δικιά μας οικογένεια ★★☆☆☆

(Belles familles, Γαλλία, 2015, 113’)

  • σκηνοθεσία: Ζαν-Πολ Ραπενό
  • ηθοποιοί: Ματιέ Αμαλρίκ, Μαρίν Βακτ, Ζιλ Λελούς, Νικόλ Γκαρσιά, Καρίν Βιάρ, Αντρέ Ντισολιέ

Ο Ζερόμ, Γάλλος επιχειρηματίας που ζει στη Σανγκάη, περνά για λίγες ώρες από το Παρίσι και συναντά βιαστικά τη μητέρα και τον αδελφό του. Εκεί, ωστόσο, θα μάθει ότι το οικογενειακό τους σπίτι είναι στο επίκεντρο νομικής διαμάχης και μένει για να το διασώσει. Και μαζί, να διασώσει ό,τι απέμεινε από την υπόληψη της οικογένειας που σε κάθε παλιό συρτάρι έχει κρυμμένο κι από ένα μυστικό.

Ο σκηνοθέτης του «Σιρανό» και του «Ο Ουσάρος στη στέγη» αφηγείται μια οικογενειακή ιστορία που τίποτα δεν προσθέτει στη φήμη του. Στο ντεκόρ ενός πανέμορφου σπιτιού, ένας στιβαρός συνδυασμός Γάλλων ηθοποιών ξετυλίγουν ένα ανέμπνευστο σενάριο, σκηνοθετημένο τηλεοπτικά, σχεδόν χοντροκομμένα, με επαναλαμβανόμενες δόσεις μεγαλοστομίας ή, οριακά, υστερίας, να «χρωματίζουν» μια στιλάτη, αλλά τετριμμένη κομεντί.

Το μόνο αγόρι στη Νέα Υόρκη ★★★☆☆

((The only living boy in New York, ΗΠΑ, 2017, 90’)

  • σκηνοθεσία: Μαρκ Γουέμπ
  • ηθοποιοί: Κέιλουμ Τέρνερ, Τζεφ Μπρίτζες, Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Πιρς Μπρόσναν, Σίνθια Νίξον, Κίρσεϊ Κλέμονς

Ο Τόμας, φέρελπις συγγραφέας, ζει στη Νέα Υόρκη –την ωραιότερη και πιο ενδιαφέρουσα πόλη, το κέντρο του κόσμου, έτσι λέει κι ο ίδιος κι οι γύρω του– κι όμως αισθάνεται μόνος. Η κοπέλα που του αρέσει, η Μίμι, τον βλέπει ως φίλο, κάποιον για να διαβάζουν μαζί βιβλία και ν’ ακούνε μουσικές.

Οι γονείς του, που φυσικά ζουν στο Μανχάταν, είναι όμορφοι και δημοφιλείς, ο μπαμπάς μεγαλοεκδότης κι η μαμά καλλιτέχνις που πάσχει από κατάθλιψη ή από τύψεις. Οταν στην πολυκατοικία του Τόμας εγκατασταθεί ένας μυστηριώδης, στιλάτος, φαινομενικά σοφός άντρας με αδυναμία στο αλκοόλ και στις εκ βαθέων συζητήσεις, ο Τόμας ίσως έχει βρει τον μέντορά του: τόσο για την τέχνη του, όσο και για τη ζωή του.

Μόνο που αυτή η ζωή θα γυρίσει ανάποδα, καθώς ο Τόμας όχι απλώς διαπιστώνει ότι ο μπαμπάς του έχει ερωμένη, τη συναρπαστική Τζοχάνα, αλλά ξεκινά και ο ίδιος μαζί της μια μυστική, παθιασμένη σχέση.

Η νέα ταινία του Μαρκ Γουέμπ (του «500 Μέρες με τη Σάμερ») δανείζεται τον τίτλο της από το τραγούδι των Σάιμον και Γκαρφάνκελ και μαζί το ύφος της. Νεοϋορκέζικο, ποιητικό, τρυφερό, με διακριτικό χιούμορ και ρομαντική προδιάθεση για τη ζωή.

Στο φιλμ όλα είναι όμορφα: η πόλη, οι άνθρωποι (ο πατέρας Πιρς Μπρόσναν πάντα γοητευτικός, η μητέρα Σίνθια Νίξον ευάλωτη, η ερωμένη Κέιτ Μπέκινσεϊλ μια ατίθαση καλλονή, η Μίμι της Κλέμονς ζουμερή και γεμάτη νιότη κι ο «επισκέπτης» Τζεφ Μπρίτζες τόσο γοητευτικός όσο ο Τζακ Κέρουακ εάν είχε ζήσει παραπάνω), οι ασχολίες τους, οι ατάκες τους. Τόσο όμορφα και πνευματώδη, που η ταινία αποκτά μια επίφαση επιτήδευσης.

Για λίγο. Οχι τόσο που να μην προλάβει ο θεατής να απολαύσει μια τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης, διασκεδαστική και γνώριμη, με τις μεγάλες, κωμικοτραγικές αλήθειες της ζωής. Και να κινηθεί για μιάμιση ώρα σ’ ένα περιβάλλον των ονείρων, με την ανήσυχη ψυχή του αιώνιου εικοσάχρονου.

ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΑ ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ, ΑΚΤΗ, ΑΛΕΞ Π. ΡΑΦΤΗ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΑΡΤΕΜΙΣ, ΔΑΦΝΗ, ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ, ΕΛΛΗΝΙΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΛΑΟΥΡΑ, ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ, ΠΑΛΛΗΝΗ, ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ, ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΝ, ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ, ΦΛΕΡΥ, ΦΛΟΙΣΒΟΣ, VILLAGE MALL

Η Αλίκη στις πόλεις ★★★★½☆

(Alice in den Städten, Δυτ. Γερμανία, 1974, 110’)

  • σκηνοθεσία: Βιμ Βέντερς
  • ηθοποιοί: Ρούντιγκερ Βόγκλερ, Γέλα Ρότλεντερ

Ο Φιλ Βίντερ, Γερμανός δημοσιογράφος, διασχίζει την Αμερική (μέσα από τα ρομαντικά, ακόμα, μάτια του Βέντερς), ετοιμάζοντας ένα σχετικό άρθρο. Επιστρέφοντας στη Γερμανία, φορτώνεται χωρίς να το θέλει την εννιάχρονη κόρη μιας γυναίκας που συναντά στη Νέα Υόρκη: οι δυο τους, αταίριαστοι συνοδοιπόροι, θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι με το αυτοκίνητο, στη Γερμανία αυτή τη φορά, αναζητώντας τη γιαγιά της μικρής.

Μία από τις αληθινά αριστουργηματικές ταινίες του Βέντερς, πρώτο μέρος της άτυπης τριλογίας του δρόμου, γεμάτη τρυφερότητα, μελαγχολία και τη γοητεία της αναζήτησης.

Επενδύοντας στην ποιητική, ασπρόμαυρη φωτογραφία του Ρόμπι Μίλερ, δοκιμάζοντας μεγάλες σεκάνς, σχεδόν χωρίς διάλογο, αλλά γεμάτες επικοινωνία, συγκίνηση, ακόμα και χιούμορ, ο Βέντερς υπογράφει μια ταινία που συγκρίνεται μόνο με το «Παρίσι, Τέξας» του, για τα χαμένα όνειρα, ενός κοριτσιού ή μιας χώρας, για τη συντροφικότητα και τη μαγεία του εσωτερικού ταξιδιού.

ΒΟΞ, ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ

Το λιμάνι της αγωνίας ★★★★½☆

(On the Waterfront, ΗΠΑ, 1954, 108’)

  • σκηνοθεσία: Ελία Καζάν
  • ηθοποιοί: Μάρλον Μπράντο, Λι Τζ. Κομπ, Ροντ Στάιγκερ, Εβα Μαρί Σεντ

Ο Τέρι Μαλόι του Μάρλον Μπράντο είναι ένας πρώην πυγμάχος και νυν εργάτης στο λιμάνι της Νέας Υόρκης, που κάνει θελήματα για τους αρχισυνδικαλιστές. Οταν συνειδητοποιήσει ότι αυτοί έχουν πουληθεί στη μαφία και, αντί να προστατεύουν, εκμεταλλεύονται τους εργάτες, αποφασίζει να το καταδώσει.

Σε επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες βγαίνει στις αίθουσες το αριστούργημα του Ελία Καζάν, βραβευμένο με οκτώ Οσκαρ, μια ταινία συναρπαστική τόσο σκηνοθετικά, όσο και πολιτικά. Γυρισμένη δύο χρόνια αφότου ο Καζάν κατέδωσε συναδέλφους του κομμουνιστές στην επιτροπή ΜακΚάρθι, θεωρήθηκε καλυμμένη απολογία ή αίτημα εξιλέωσης.

Το κινηματογραφικό αποτέλεσμα, από την άλλη πλευρά, είναι εμπνευσμένη σκηνοθεσία και δύναμη, με συμμάχους τη φωτογραφία του Μπόρις Κάουφμαν στους πραγματικούς χώρους, τη μουσική του Λέοναρντ Μπερνστάιν, το θαρραλέο και γεμάτο υπαρξιακή αγωνία σενάριο του επίσης καταδότη Μπαντ Σούλμπεργκ και, φυσικά, τις γιγαντιαίες ερμηνείες, από τον καθηλωτικό Μπράντο ώς την πρωτοεμφανιζόμενη, εδώ, Εβα Μαρί Σεντ. ΘΗΣΕΙΟΝ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Η χαμένη κόρη, η Μαϊσάμπελ κι ένας απογοητευτικός Νάνι Μορέτι
Επιτέλους, βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες η ταινία της Μάγκι Τζίλενχαλ «Η χαμένη κόρη» που γυρίστηκε εν μέρει στις Σπέτσες, με πρωταγωνίστρια την Ολίβια Κόλμαν, αλλά και με αρκετούς Ελληνες ηθοποιούς στο καστ...
Η χαμένη κόρη, η Μαϊσάμπελ κι ένας απογοητευτικός Νάνι Μορέτι
ΣΙΝΕΜΑ
Ο «Ελβις» βασιλεύει στο εικαστικό-κινηματογραφικό πανηγύρι του Μπαζ Λούρμαν
Η εβδομάδα φέρνει τον Οστιν Μπάτλερ στον ρόλο του «Βασιλιά» του ροκ εν ρολ, αλλά και την «Αγέλη προβάτων», τη γουέστερν τραγικωμωδία του Δημήτρη Κανελλόπουλου, που σατιρίζει έξυπνα τη σύγχρονη ελληνική...
Ο «Ελβις» βασιλεύει στο εικαστικό-κινηματογραφικό πανηγύρι του Μπαζ Λούρμαν
ΣΙΝΕΜΑ
Το τέλειο αφεντικό, ένας θηλυκός Πυγμαλίωνας και μια ανάποδη εκδοχή του «Pretty woman»
Η νέα κωμωδία του Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα με πρωταγωνιστή τον Χαβιέρ Μπαρδέμ «τουμπάρει» στη φάρσα, η «Υψηλή ραπτική» της Οαγιόν δεν κατορθώνει να υπερβεί τα κλισέ και το «Καλή τύχη Λίο Γκράντε» με την Εμα...
Το τέλειο αφεντικό, ένας θηλυκός Πυγμαλίωνας και μια ανάποδη εκδοχή του «Pretty woman»
ΣΙΝΕΜΑ
Ενας τζογαδόρος συγγενής του «Ταξιτζή»
Ως σκηνοθέτης ο Πολ Σρέιντερ στον «Μετρητή καρτών» παρακολουθεί τον αντι-ήρωά του στον βίαιο αγώνα του να εξαγνιστεί, πάνω στις ίδιες θεματικές που έθιγε και ως σεναριογράφος του αριστουργήματος του Σκορσέζε.
Ενας τζογαδόρος συγγενής του «Ταξιτζή»
ΣΙΝΕΜΑ
Το διαχρονικό «Γεγονός» μιας έκτρωσης
Το πανέμορφα εκτελεσμένο δράμα της Οντρέ Ντιγουάν, αριστούργημα του σύγχρονου ευρωπαϊκού κοινωνικού σινεμά, αν και διαδραματίζεται το ’60 διαπερνά τον χρόνο, για να θέσει το ζήτημα της γυναικείας αυτοδιάθεσης.
Το διαχρονικό «Γεγονός» μιας έκτρωσης
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Μάβερικ... απογειώνει την κινηματογραφική ψυχαγωγία
Το σίκουελ «Top Gun: Maverick», σε σκηνοθεσία Τζόζεφ Κοζίνσκι, συναντά τον «Πιτ Μίτσελ» πάντα ατίθασο κι ακαταμάχητα ζαβολιάρη και επιβεβαιώνει ότι ο Τομ Κρουζ παραμένει ο μεγαλύτερος σταρ του σύγχρονου σινεμά.
Ο Μάβερικ... απογειώνει την κινηματογραφική ψυχαγωγία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας