• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 20.3°C / 24.0°C
    4 BF
    41%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.3°C / 23.2°C
    3 BF
    44%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.7°C / 26.5°C
    1 BF
    38%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.9°C / 23.3°C
    1 BF
    24%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    3 BF
    33%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.1°C / 21.0°C
    2 BF
    42%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 17.3°C / 19.2°C
    2 BF
    32%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.5°C / 23.5°C
    2 BF
    30%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.2°C / 24.9°C
    4 BF
    46%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.8°C
    4 BF
    49%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 22.8°C
    6 BF
    46%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.7°C / 17.9°C
    1 BF
    82%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    4 BF
    50%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 19.5°C / 22.9°C
    2 BF
    35%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.2°C / 21.6°C
    3 BF
    55%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 24.3°C
    4 BF
    40%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 19.7°C / 23.8°C
    3 BF
    37%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.3°C
    3 BF
    49%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.8°C / 21.7°C
    3 BF
    55%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    2 BF
    44%

Τζορτζ Ρομέρο (1940-2017)

Darren Calabrese/The Canadian Press via AP, File

Πέθανε ο μπαμπάς των ζόμπι

  • A-
  • A+

Τι θα ήταν ο κινηματογράφος χωρίς τα δικά του ζόμπι; Ποιος θα άνοιγε τον δρόμο στους Τζον Κάρπεντερ και Εντγκαρ Ράιτ; Και πόσο αργότερα θα μαθαίναμε τι θαύματα γίνονται με εξαιρετικά μικρό μπάτζετ αν δεν είχε περάσει από το σινεμά αυτός ο εμπνευσμένος μετρ του τρόμου;

Ο σκηνοθέτης Τζορτζ Ρομέρο, μπαμπάς των ζόμπι και δημιουργός της περίφημης «Νύχτας των Ζωντανών Νεκρών», έφυγε την Κυριακή, στα 77 του χρόνια, χτυπημένος από καρκίνο του πνεύμονα. «Πόσο λυπήθηκα που άκουσα ότι ο αγαπημένος μου συνεργάτης -και καλός φίλος από παλιά- Τ. Ρομέρο πέθανε. Τζορτζ, να ξέρεις, δεν θα υπάρξει ποτέ άλλος σαν εσένα», έγραψε στο Τουίτερ του ο Στίβεν Κινγκ με τον οποίο είχαν συνεργαστεί στο «Creepshow».

Γεννημένος στη Νέα Υόρκη, ο Ρομέρο σπούδασε σχέδιο στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon του Πίτσμπουργκ και στην πόλη αυτή συνέχισε να εργάζεται τα περισσότερα χρόνια της σταδιοδρομίας του.

Μετά την αποφοίτησή του δημιούργησε με μια ομάδα φίλων την εταιρεία Image Ten Prods και μαζί γύριζαν διαφημίσεις. Τα ίδια πρόσωπα τον βοήθησαν το 1968 να συγκεντρώσει τα λιγοστά, απαραίτητα χρήματα για να ξεκινήσει τα γυρίσματα της «Νύχτας των Ζωντανών Νεκρών».

Το σενάριο δεν ήταν εντυπωσιακό· και μάλιστα σε ολόκληρη την ταινία δεν ακούγεται πουθενά η λέξη ζόμπι. Πρωταγωνιστές ήταν οι νεκροί μιας πόλης που βγαίνουν λόγω διαρροής ραδιενέργειας από τους τάφους τους και κυνηγούν τους ζωντανούς για να τραφούν. Μια ομάδα ανθρώπων κλείνεται σε ένα εξοχικό σπίτι για να γλιτώσει, ωστόσο, το σπίτι πολιορκείται.

Επρόκειτο για ένα αστραφτερό θρίλερ που φτιάχτηκε με λιγότερα από 120.000 δολάρια και προκάλεσε επανάσταση όχι μόνο γιατί ενέπνευσε μια ολόκληρη γενιά καλλιτεχνών αλλά και γιατί δημιούργησε ένα είδος επιδημίας μιμητών. Αυτό που κυρίως έκανε ο Ρομέρο ήταν να πατήσει στην εικόνα των ζόμπι της Αϊτής και να ανανεώσει την «παραδοσιακή» τους εκδοχή συνθέτοντας σύγχρονες μορφές τρόμου και απελπισίας που όμως είχαν και κοινωνικές διαστάσεις.

Επιχείρησε, δηλαδή, με τον πιο παράδοξο τρόπο να εντάξει στα θρίλερ πολιτική άποψη και σχόλια για τις κοινωνικές διακρίσεις, τον ρατσισμό, τον καταναλωτισμό στην Αμερική.

Δέκα χρόνια μετά αποφάσισε να γυρίσει ένα σίκουελ της ταινίας με τίτλο «Dawn of the Dead» και αργότερα τα «Day of the Dead» (1985), «Land of the Dead» (2005), «Diary of the Dead» (2007) και «Survival of the Dead» (2009). Ωστόσο, στα διαλείμματα των παραπάνω φιλμ με ζόμπι υπέγραψε μερικές ακόμα ταινίες τρόμου όπως το «Always Vanilla» (1971), «Season of the Witch» (1972), «The Crazies» (1973) και το αγαπημένο του -όπως παραδεχόταν- «Martin» (1978).

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΣΙΝΕΜΑ
«Έφυγε» ο σκηνοθέτης Δήμος Θέος
Σε ηλικία 83 ετών ο πέθανε ο Δήμος Θέος, ένας πρωτοπόρος σκηνοθέτης του νέου ελληνικού κινηματογράφου που τον σημάδεψε με ταινίες του, όπως «Κιέριον» και «Εκατό ώρες του Μάη». Η κηδεία του σκηνοθέτη θα γίνει...
«Έφυγε» ο σκηνοθέτης Δήμος Θέος
ΣΙΝΕΜΑ
Αντίο στον γίγαντα του Ολοκαυτώματος
Σκηνοθέτης του απόλυτου κινηματογραφικού αριστουργήματος για το Ολοκαύτωμα («Shoah»), συγγραφέας, υπερασπιστής του Ισραήλ, επικεφαλής της επιθεώρησης «Les Temps Modernes», αγωνιστής και βαθιά...
Αντίο στον γίγαντα του Ολοκαυτώματος
ΣΙΝΕΜΑ
«Μεγάλωσα με το σύνδρομο του μετανάστη»
Δεν είχαν περάσει δύο λεπτά από την έναρξη του masterclass και ο Αλεξάντερ Πέιν είχε καταφέρει να κάνει την κατάμεστη αίθουσα της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης να ξεκαρδίζεται. Εκφραστικός, αστείος, άνετος και με...
«Μεγάλωσα με το σύνδρομο του μετανάστη»
ΣΙΝΕΜΑ
Εφυγε η βασίλισσα του γαλλικού σινεμά
Σπουδαία ερμηνεύτρια, αισθησιακή και ελεύθερη γυναίκα με μυαλό και προσωπικότητα, η Ζαν Μορό έπαιξε σε ταινίες των μεγαλύτερων σκηνοθετών, από τον Φρανσουά Τριφό και τον Λουί Μαλ μέχρι τον Μικελάντζελο...
Εφυγε η βασίλισσα του γαλλικού σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
«Μόνο εγώ μπορώ να διηγηθώ την ιστορία μου»
Η διαμάχη ανάμεσα στην Universal και τη βασίλισσα της ποπ ξεκίνησε όταν έγινε γνωστό ότι η εταιρεία ετοιμάζει βιογραφική ταινία για τη ζωή της Μαντόνα, η οποία θα ζουμάρει στα πρώτα χρόνια της καριέρας της.
«Μόνο εγώ μπορώ να διηγηθώ την ιστορία μου»
ΣΙΝΕΜΑ
Σιώπησε ο σκηνοθέτης των «Αμνών»
Εκανε τα πρώτα του βήματα στον χώρο του ανεξάρτητου κινηματογράφου, αγαπούσε το εκκεντρικό και το αντεργκράουντ, υπήρξε αμετανόητος ντοκιμαντερίστας και λάτρης του είδους. Αλλά για τους περισσότερους σινεφίλ...
Σιώπησε ο σκηνοθέτης των «Αμνών»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας