Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Γιατί εγκαταλείπει το σινεμά στα 60 του;

Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις αποφάσισε να συνταξιοδοτηθεί;

Photo by Charles Sykes/Invision/AP

Γιατί εγκαταλείπει το σινεμά στα 60 του;

  • A-
  • A+

Τελικά ο Τζακ Νίκολσον και ο Κεν Λόουτς θα έχουν καλή παρέα στον πολύ ελεύθερό τους χρόνο. Αλλά εμείς; Τι θα κάνουμε τώρα που και ο σπουδαίος Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ο κάτοχος των περισσότερων Οσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου στην ιστορία του κινηματογράφου, αποφάσισε να συνταξιοδοτηθεί μόλις στα 60 του χρόνια;

Και τι στην πραγματικότητα τον οδήγησε σε αυτήν την απρόσμενη απόφαση από τη στιγμή που, ωστόσο, έχει από καιρό την πολυτέλεια να δέχεται μόνο εκείνες τις προτάσεις που βρίσκει υποκριτικά συναρπαστικές και να απολαμβάνει μεγάλα διαστήματα ανάπαυσης μεταξύ κάθε ρόλου;

Σύσσωμος ο βρετανικός Τύπος ελπίζει πως ο ηθοποιός θα το μετανιώσει σύντομα και θα θελήσει να επιστρέψει, ωστόσο, μέχρι να συμβεί αυτό, τα αφιερώματα δίνουν και παίρνουν.

Ηθοποιός από τους λίγους, κάτοχος τριών χρυσών αγαλματιδίων (για τα «Λίνκολν» (2013), «Το αριστερό μου πόδι» (1989) και «Θα χυθεί αίμα» (2007), παρ' όλο που δεν ήταν από εκείνους που γύριζε ασταμάτητα ταινίες, αδυναμία των σινεφίλ αλλά και της Ακαδημίας, ο Ντέι Λιούις ανακοίνωσε πως η επόμενη ταινία του, το δράμα «Phantom Thread» του Πολ Τόμας Αντερσον, θα είναι ο τελευταίος σταθμός σε αυτήν την αδιανόητη καριέρα.

Γεννημένος στο Γκρίνουιτς το 1957, παντρεμένος με τη Ρεμπέκα Μίλερ (κόρη του Αρθουρ Μίλερ) και πατέρας τριών παιδιών (δύο με τη Ρεμπέκα κι ένα με την Ιζαμπέλ Ατζανί), ο ηθοποιός ζήτησε από την εκπρόσωπό του, Λέσλι Νταρτ, να στείλει στο «Variety» επιστολή.

Σε αυτήν ξεκαθαρίζει: «Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις δεν θα εργάζεται πλέον ως ηθοποιός. Είναι ιδιαίτερα ευγνώμων για όλους τους συνεργάτες του και το κοινό του όλα αυτά τα χρόνια. Είναι μια ιδιωτική απόφαση και ούτε ο ίδιος ούτε οι εκπρόσωποί του θα κάνουν περαιτέρω σχόλια για το θέμα».

Η ώρα της συνταξιοδότησης για τους ηθοποιούς δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οπως επισημαίνει ο Πίτερ Μπράντσοου στην «Γκάρντιαν», «υπάρχουν περιπτώσεις σαν αυτές του Σον Κόνερι και του Τζιν Χάκμαν που αποσύρονται στο τέλος της σταδιοδρομίας τους χωρίς να προβούν σε σαφή αναγγελία.

Επίσης, για μια στιγμή, θεωρήθηκε ότι ο Χιου Γκραντ ήταν ημι-συνταξιούχος, αλλά τελικά συνέχισε να εργάζεται και να παίρνει καλές κριτικές. Ωστόσο, οι περισσότεροι ηθοποιοί συνεχίζουν να εργάζονται καθώς γερνούν, είτε γιατί χρειάζονται τα χρήματα είτε γιατί αγαπούν αυτό που κάνουν».

Εδώ που τα λέμε η απόφασή του Ντάνιελ Ντέι Λιούις προκάλεσε πανικό γιατί μέχρι σήμερα έχει αποδείξει πως κρατά τον λόγο του. Με έναν ανάλογο, αιφνίδιο τρόπο αποχαιρέτησε τη δεκαετία του '80 και τη σημαντική θεατρική σταδιοδρομία του.

Ο λόγος τότε -το 1989- ήταν μια αφόρητη για εκείνον συναισθηματική κρίση. Επαιζε τον Αμλετ στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας και ξαφνικά ένιωσε ότι είχε δει το πνεύμα του αείμνηστου πατέρα του... Εκτοτε δεν εμφανίστηκε ποτέ ξανά στη σκηνή. Μπορεί τότε να μη δήλωσε επισήμως ότι δεν θα ξαναπαίξει, αλλά σίγουρα έδειξε την αποφασιστικότητά του.

 

ΣΙΝΕΜΑ
Διαμαρτυρίες διασήμων για τους «κομμένους»
Μετά τον έξαλλο Γκιγέρμο ντελ Τόρο, η αφρόκρεμα του Χόλιγουντ παίρνει θέση και καταδικάζει την απόφαση της Ακαδημίας Κινηματογράφου να μη μεταδοθούν (από την τηλεόραση) τη βραδιά της τελετής τα βραβεία Οσκαρ...
Διαμαρτυρίες διασήμων για τους «κομμένους»
ΣΙΝΕΜΑ
Spotlight και Ντι Κάπριο οι μεγάλοι νικητές των Όσκαρ
Επιτέλους Όσκαρ για τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο οποίος είναι, αναμφισβήτητα, ο μεγάλος νικητής της λαμπερής βραδιάς. Ο 41χρονος ηθοποιός πήρε το πολυπόθητο αγαλματάκι, ενώ το Spotlight κέρδισε το βραβείο...
Spotlight και Ντι Κάπριο οι μεγάλοι νικητές των Όσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Εφυγε η «Περσόνα» του Μπέργκμαν
Μούσα του σκηνοθέτη Ινγκμαρ Μπέργκμαν σε δέκα και πλέον ταινίες του. Ηθοποιός που φώτισε κορυφαίες κινηματογραφικές στιγμές, όπως η «Περσόνα», η «Εβδομη Σφραγίδα» (1957), οι «Αγριες Φράουλες» (1957) και το...
Εφυγε η «Περσόνα» του Μπέργκμαν
Βραβεία Όσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Βραβεία Όσκαρ με λάμψη, αλλά και διακρίσεις
Το βράδυ της Κυριακής θα λάβει χώρα ακόμη μία λαμπρή τελετή των βραβείων Όσκαρ, των πιο αναγνωρίσιμων βραβείων κινηματογράφου, όμως οι διακρίσεις κατά των γυναικών και των μειονοτήτων συνεχίζουν να είναι ένα...
Βραβεία Όσκαρ με λάμψη, αλλά και διακρίσεις
ΣΙΝΕΜΑ
Υποψήφιο για 10 Όσκαρ το The Favorite του Γιώργου Λάνθιμου
Σάρωσε στις υποψηφιότητες για τα βραβεία Όσκαρ η ταινία The Favorite του Γιώργου Λάνθιμου και πλέον ο Έλληνας σκηνοθέτης φαντάζει ως ένα από τα μεγάλα φαβορί για τη φετινή απονομή των μεγάλων βραβείων του...
Υποψήφιο για 10 Όσκαρ το The Favorite του Γιώργου Λάνθιμου
ΣΙΝΕΜΑ
Δεν πιστεύω στον πατριωτισμό, πιστεύω στις πολιτισμικές μας ρίζες
Ξανά στην κούρσα για τα Οσκαρ, ο σπουδαίος Μεξικανός σκηνοθέτης δηλώνει στην «Εφ.Συν.» πως με το «Roma» έκανε ένα άλμα στο κενό, καθώς περιγράφει την πιο προσωπική του ταινία, ένα αριστούργημα που μας γυρίζει...
Δεν πιστεύω στον πατριωτισμό, πιστεύω στις πολιτισμικές μας ρίζες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας