• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 10.4°C / 14.5°C
    3 BF
    75%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 8.7°C / 11.7°C
    3 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.3°C / 15.0°C
    4 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    1 BF
    58%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 9.9°C
    3 BF
    76%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.0°C / 8.8°C
    1 BF
    72%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 4.4°C / 4.4°C
    3 BF
    70%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.0°C
    2 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 17.7°C
    2 BF
    85%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 13.5°C
    2 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 15.4°C
    4 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    3 BF
    87%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    3 BF
    65%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.5°C / 10.0°C
    3 BF
    76%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.5°C / 10.1°C
    3 BF
    77%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.8°C / 16.6°C
    1 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 13.8°C
    2 BF
    81%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.3°C / 11.6°C
    3 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.2°C / 11.7°C
    1 BF
    77%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.3°C / 6.3°C
    1 BF
    75%

«Wonder Woman» της Πάτι Τζένκινς

Σούπερ Αμαζόνα με καρδιά και μυαλό

  • A-
  • A+

Wonder Woman   ★★★☆☆

(ΗΠΑ, Κίνα, Χονγκ Κονγκ, 2017, 141’)

  • σκηνοθεσία: Πάτι Τζένκινς
  • ηθοποιοί: Γκαλ Γκαντότ, Κρις Πάιν, Ρόμπιν Ράιτ, Κόνι Νίλσεν, Ντάνι Χιούστον, Ντέιβιντ Θιούλις

Μπορεί να μην ονομάζεται ακόμα «Wonder Woman», αλλά Νταϊάνα η Αμαζόνα (έχουμε σίγουρα μπροστά μας αρκετά σίκουελ για να πάρει η ηρωίδα το γνωστό της όνομα), όμως αυτή εδώ είναι μια ξεκάθαρη και απολαυστική απόδειξη ότι οι υπερηρωικές ταινίες είναι και γυναικεία υπόθεση κι ας έχει να γίνει αντίστοιχο φιλμ από την (πολύ κατώτερη) «Catwoman» του 2004.

Η Πάτι Τζένκινς, σκηνοθέτις, το 2003, του «Monster» με τη Σαρλίζ Θερόν και με παράξενα λίγα δείγματα δουλειάς στο ενδιάμεσο, χτίζει τη δική της «Wonder Woman» με σαφή επίγνωση της νεο-φεμινιστικής σημασίας της, αλλά ταυτόχρονα με χιούμορ και γλυκύτητα και επιλεκτική, αλλά δυναμική, δράση.

Η ταινία ξετυλίγεται με τη μορφή φλας μπακ: Η Νταϊάνα, που δουλεύει σήμερα στο Λούβρο, λαμβάνει μια φωτογραφία από τον Μπρους Γουέιν, ασπρόμαυρη, που τη δείχνει με πλήρη περιβολή (δηλαδή μια ισχνή πανοπλία και την πλούσια κώμη της), ανάμεσα σε τέσσερις άντρες.

Και θυμάται πότε βγήκε η φωτογραφία αυτή. Πώς μεγάλωσε στο νησί των Αμαζόνων, κόρη της βασίλισσας Ιππολύτης, ανιψιά της μεγαλύτερης πολεμίστριας της αρχαιότητας, Αντιόπης, προστατευμένη από τον έξω κόσμο, εκπαιδευμένη τέλεια στη μάχη, με αποστολή να σώσει την ανθρωπότητα από τον Αρη και τους πολέμους του.

Εκεί θα πέσει, με το αεροπλάνο του, ο Στιβ Τρέβορ, συμμαχικός κατάσκοπος από τα τέλη του Πρώτου Παγκόσμιου, και θα την οδηγήσει στο μέτωπο, στα χαρακώματα, με σκοπό να εξοντώσει τον Γερμανό στρατηγό Λούντεντορφ, πριν εκείνος κατασκευάσει το θανατηφόρο αέριο που ετοιμάζει: ένας άλλος Αρης για το σπαθί της Νταϊάνα.

Με κέφι και οξυδέρκεια, η Πάτι Τζένκινς φτιάχνει μια Wonder Woman που υπογραμμίζει, αντί να κρύβει, τη θηλυκότητά της. Που κοιτάζει με μάτια γεμάτα περιέργεια, ενδιαφέρον και συμπάθεια τον κόσμο γύρω της, ακόμα και τον «άνω του μέσου όρου» άντρα που η ίδια έσωσε από βέβαιο θάνατο.

Ταυτόχρονα, είναι μια αγνή πασιφίστρια, υποστηρίζει την ειρήνη έναντι των αντρικών πολέμων, δρα όχι με την αντρική παρόρμηση στη βία, αλλά με καρδιά και με μυαλό και ουαί σε όποιον την υποτιμήσει. Είναι η μητέρα όλων, κι ας έχει διαβολεμένο κορμί και άτρωτο εξοπλισμό.

Ακόμα ακόμα, αυτή η Wonder Woman, γραμμένη σήμερα, σχολιάζει διακριτικά τον φανατισμό, τον σεπαρατισμό, τη θρησκεία που παίρνει τα όπλα, αν κανείς θέλει να κοιτάξει προς αυτή την πλευρά.

Αλλά πάνω απ’ όλα, το «Wonder Woman» είναι μια υπερηρωική ταινία με μετρημένη, ατμοσφαιρική δράση (η έμφαση, άλλωστε, είναι στην ειρηνική ζωή), με έξυπνο χιούμορ και μ’ ένα ακαταμάχητο ρομάντζο.

Λίγο πιο φλύαρη απ’ όσο θα μπορούσε, κάνοντας τις δυόμισι ώρες της αισθητές. Λίγο πιο προβλέψιμη στην κύρια πλοκή της απ’ όσο προδιαθέτει το πρώτο μέρος, στο μαγικό νησί της Θεμίσκυρας. Αλλά πρωτότυπη στην ίδια τη σύλληψη και την εκτέλεσή της και με μια εκρηκτική πρωταγωνίστρια, την Ισραηλινή Γκαλ Γκαντότ, αντάξια του κομιξικού μύθου, έτοιμη για μπόλικες επόμενες περιπέτειες με γυναικεία ματιά στον ανερμάτιστο κόσμο των αντρών.

VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ODEON STARCITY, ODEON ΙΛΙΟΝ, NOVACINEMA ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, NANA CINEMAX, ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΪΔΑΡΙ, ΑΣΤΕΡΙ ΙΛΙΟΝ, ΑΛΣΟΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ, ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ, ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΓΛΥΦΑΔΑ, ΚΗΠΟΣ ΜΟΣΧΑΤΟ, ΣΕΛΗΝΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ, ΚΟΡΑΛΛΙ ΣΑΡΩΝΙΔΑ, ΣΙΣΣΥ Ν. ΜΑΚΡΗ, ΣΙΝΕ ΩΡΩΠΟΣ

Tanna   ★★½☆☆☆

(Αυστραλία, Βανουάτου, 2016, 104’)

  • σκηνοθεσία: Μάρτιν Μπάτλερ, Μπέντλεϊ Ντιν
  • ηθοποιοί: Μουνγκάου Ντάιν, Μαρί Γουάγουα, Μαρσελίν Ρόφιτ

Μια ταινία με βαθιές ρίζες στον πολιτισμό του Ειρηνικού έφτασε στη φετινή πεντάδα του Ξενόγλωσσου Οσκαρ. Η ιστορία εκτυλίσσεται στο νησί Τάνα κι είναι βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα. Δύο νέα παιδιά, η Γουάγουα και ο Ντάιν, ερωτεύονται, αλλά η ένωσή τους απειλεί να προκαλέσει πόλεμο μεταξύ δύο φυλών. Οι αγαπημένοι αψηφούν τους κανόνες κι αναζητούν την ευτυχία τους, ελεύθεροι από τις επιταγές της κοινότητας. Γυρισμένο στο Βανουάτου, με τη μαγική φύση του και με πρωταγωνιστές τους κατοίκους της φυλής Γιακέλ, το φιλμ είναι μια ναΐφ αλληγορία, με απλότητα και ομορφιά. Σύνδεσμος με το παρελθόν που ξεχνάμε, σχόλιο στις συνέπειες της στέρησης της ελευθερίας, πηγαία πασιφιστικό, ένα μικρό δείγμα σινεμά, ίσως υπερβολικά απλοϊκό, αλλά με δυνατούς δεσμούς με την Ιστορία και τον ανθρωπισμό.

ΘΗΣΕΙΟΝ, ΔΙΑΝΑ, ΔΑΝΑΟΣ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ, ΕΚΡΑΝ

Η χαμένη πόλη τού Ζ   ★★½☆☆☆

(The lost city of Z, ΗΠΑ, 2016, 141’)

  • σκηνοθεσία: Τζέιμς Γκρέι
  • ηθοποιοί: Τσάρλι Χάναμ, Ρόμπερτ Πάτινσον, Σιένα Μίλερ

Ο Τζέιμς Γκρέι, ο κατ' εξοχήν σύγχρονος σκηνοθέτης της Νέας Υόρκης («Μικρή Οδησσός», «The Yards», «The Immigrant»), αλλάζει γεωγραφικό τόπο, όμως κρατά τα ιδεολογικά και αισθητικά χαρακτηριστικά του, σε μια πλούσια αλλά άνευρη ταινία.

Το φιλμ διασκευάζει το ομότιτλο βιβλίο του Ντέιβιντ Γκραν και αφηγείται, χρονολογικά και μακρόσυρτα, την ιστορία του Πέρσιβαλ Φόσετ, ενός από τους τελευταίους παραδοσιακούς Βρετανούς εξερευνητές. Στη δεκαετία του ’20, ορμώμενος από ένα σύμπλεγμα κοινωνικής κατωτερότητας, ο Φόσετ εγκατέλειψε επ’ αόριστον την οικογένειά του και το Λονδίνο για να κυνηγήσει, στον Αμαζόνιο, τη φήμη μιας πόλης φτιαγμένης από χρυσό.

Η ταξική ανισότητα, οι οικογενειακοί δεσμοί και οι σχέσεις πατέρα-γιου φιγουράρουν και σε αυτή την ταινία, φτιαγμένη, όπως και οι προηγούμενες του Γκρέι, με αγάπη για το κλασικό σινεμά, με φιλμ 35mm και με εξίσου κλασικίζουσα οπτική για τον κόσμο που, ξανά, περιέχει έναν συντηρητικό διδακτισμό.

Ο ακαταμάχητος Τσάρλι Χάναμ μοιάζει να νιώθει άβολα στην αυστηρή ταινία εποχής, ο Ρόμπερτ Πάτινσον παίζει, απρόσμενα, με συναίσθημα και χιούμορ και η φωτογραφία του Ντάριους Κόντζι, στην αστική Αγγλία αλλά και, κυρίως, στη ζούγκλα του Αμαζονίου, λέει πολύ περισσότερα για την αλαζονεία του δυτικού κόσμου, απ’ όσα ο Γκρέι με το διεξοδικό αλλά ανέμπνευστο σενάριό του.

ΦΙΛΟΘΕΗ, ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ, ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΦΙΛΙΠ, ΑΛΟΜΑ, ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ, ΧΛΟΗ, ΛΑΟΥΡΑ ΠΑΓΚΡΑΤΙ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, NANA CINEMAX, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ

Λατίνοι και άθικτοι   ★★☆☆☆

(Inseparables, Αργεντινή, 2016, 108’)

  • σκηνοθεσία: Μάρκος Καρνεβάλε
  • ηθοποιοί: Οσκαρ Μαρτίνεζ, Ροντρίγκο ντε λα Σέρνα

Ο Φελίπε, πλούσιος επιχειρηματίας, τετραπληγικός έπειτα από ένα ατύχημα, προσλαμβάνει ως βοηθό του τον Τίτο, ένα χαμένο κορμί από τις φτωχογειτονιές του Μπουένος Αϊρες, ο οποίος, ωστόσο, θα του δείξει ότι η ζωή έχει τις καλές πλευρές της, ακόμα και στις πιο σκοτεινές συγκυρίες της.

Εάν η σύνοψη σας θυμίζει τους «Αθικτους», είναι γιατί πρόκειται, πράγματι, για την αργεντίνικη διασκευή της γαλλικής επιτυχίας. Εκ των πραγμάτων με λιγότερη πρωτοτυπία, αλλά και πιο αδύναμη κοινωνική συνείδηση, παρότι ανεβασμένη σε ερωτισμό και μπρίο.

Ο αρχιτσιγκούνης      ★½☆☆☆☆

(Radin!, Γαλλία, 2016, 89’)

  • σκηνοθεσία: Φρεντ Καβαγέ
  • ηθοποιοί: Ντάνι Μπουν, Λοράνς Αρνέ, Νοεμί Σμιτ

Ο Φρανσουά είναι σπαγκοραμμένος (ναι, η αναφορά στον Κωνσταντάρα είναι συνειδητή, αλλά εκείνη η ταινία ήταν πιο αστεία), πέρα από κάθε όριο – προτιμά να παθαίνει το στομάχι του τρώγοντας ληγμένες κονσέρβες, παρά να ξοδεύει τα ευρώ του για τροφή ή φως ή ζεστό νερό. Η εμφάνιση, ωστόσο, μιας κόρης που δεν γνώριζε ότι είχε, θα τον φέρει αντιμέτωπο με το ίδιο του το ελάττωμα και τον εγωισμό του.

Μια χαριτωμένη ιδέα δεν κοπιάζει καθόλου για το σενάριό της, αλλά επαφίεται στην κωμική φλέβα του Ντάνι Μπουν που, πράγματι, προκαλεί ανάλαφρο γέλιο με τις μούτες και τη γενναιόδωρη ερμηνεία του σ’ ένα one man show για τους θαυμαστές του.

Με λένε Τζιγκ   ★☆☆☆☆

(Lo chiamavano Jeeg robot, Ιταλία, 2015, 112’)

  • σκηνοθεσία: Γκαμπριέλε Μαϊνέτι
  • ηθοποιοί: Κλάουντιο Σανταμαρία, Λούκα Μαρινέλι, Ιλένια Παστορέλι

Ταινία-θριαμβεύτρια στα βραβεία Ντονατέλο της χρονιάς της, με 1 εκατ. θεατές στην Ιταλία, δεν έχει απαραίτητα τη δύναμη να απευθυνθεί σε διεθνές κοινό. Ο μικροαπατεώνας Εντσο βουτά κατά λάθος σε τενεκέ με πυρηνικά απόβλητα και μεταμορφώνεται σε υπερήρωα, προσελκύοντας έτσι αφ' ενός τον έρωτα της διαταραγμένης Αλέσια, αλλά και την μήνιν της μαφίας της Ρώμης.

Κάπου ανάμεσα στο «Toxic Avenger» της Troma και στον Θεσσαλονικιό «Σούπερ Δημήτριο», η ταινία προσπαθεί να χτίσει μια low budget υπερηρωική περιπέτεια και μαζί θρίλερ καταδίωξης, όπου αν κάποιος προσπαθήσει, θα βρει μια αναφορά στη σημερινή πραγματικότητα, στον απρόθυμο υπερήρωα που κρύβει μέσα του ο κάθε άνθρωπος, στα παιδιά που μεγαλώνουν χωρίς ελπίδα στην Ιταλία της κρίσης, ανάμεσα σε στιγμές σπλάτερ και γκροτέσκ κακογουστιάς.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΣΙΝΕΜΑ
Το ερωτικό «γράμμα» του Σπίλμπεργκ στο σινεμά κι ο «Πινόκιο» του Ντελ Τόρο
«Οι ταινίες είναι όνειρα που δεν ξεχνάς ποτέ». Είναι μια από τις ατάκες που ακούγονται στο ερωτικό γράμμα προς το σινεμά του Στίβεν Σπίλμπεργκ που αφηγείται με την ταινία «The Fabelmans» τη δική του ιστορία.
Το ερωτικό «γράμμα» του Σπίλμπεργκ στο σινεμά κι ο «Πινόκιο» του Ντελ Τόρο
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Αμίν διασχίζει τη Γη αναζητώντας μάταια αποδοχή
Η «Φυγή», το δεύτερο ντοκιμαντέρ του Δανού Γιόνας Πόερ Ράσμουσεν, είναι από τις πιο πολυβραβευμένες ταινίες του 2021, υποψήφια για 3 Οσκαρ και μία από τις καλύτερες των τελευταίων χρόνων.
Ο Αμίν διασχίζει τη Γη αναζητώντας μάταια αποδοχή
ΣΙΝΕΜΑ
Η επιστροφή του Σωτήρη Γκορίτσα και της νεοελληνικής ανατομίας του
Η Γιορτή του Σινεμά! Για σήμερα, σε όλα τα σινεμά, σε όλη την Ελλάδα, βλέπετε όποια ταινία θέλετε, καινούργια ή παλαιότερη, με εισιτήριο μόνο 2 ευρώ! Δείτε, λοιπόν, μεταξύ άλλων, στη μεγάλη οθόνη...
Η επιστροφή του Σωτήρη Γκορίτσα και της νεοελληνικής ανατομίας του
ΣΙΝΕΜΑ
Eνα φιλοσοφικό road trip και μια προσέγγιση στον Ντέιβιντ Μπάουι
Η τρίωρη βραβευμένη ταινία του Χαμαγκούτσι απαιτεί την υπομονή και τη δέσμευση του θεατή ότι θα κάνει ολόκληρο το ταξίδι, ενώ ο Μπρετ Μόργκεν μεταφέρει στο ελεύθερο ντοκιμαντέρ όχι την ιστορία, αλλά την...
Eνα φιλοσοφικό road trip και μια προσέγγιση στον Ντέιβιντ Μπάουι
ΣΙΝΕΜΑ
Το ανελέητο παιδικό σύμπαν της Νορά και το υφασμάτινο όνειρο της κυρίας Χάρις
Η ταινία «Στην αυλή του σχολείου» της Λορά Γουαντέλ, βάζοντας στο επίκεντρο μια σκληρή ιστορία μπούλινγκ, είναι η επίσημη βελγική πρόταση για το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας.
Το ανελέητο παιδικό σύμπαν της Νορά και το υφασμάτινο όνειρο της κυρίας Χάρις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας