Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Η ζωή μου είναι ένα διαρκές restart»

Η σπουδαία ερμηνεύτρια ανεβαίνει ξανά στη σκηνή για να εκφράσει την αγάπη της για την ποίηση έχοντας δίπλα της δύο νέους τραγουδοποιούς, τους Μιχάλη και Παντελή Καλογεράκη

«Η ζωή μου είναι ένα διαρκές restart»

  • A-
  • A+

Οσα την καθόρισαν κι όσα ξεχώρισε. Οσα έχει χιλιοτραγουδήσει κι όσα θα τολμήσει τώρα για πρώτη φορά να ερμηνεύσει.

Η Μαρία Φαραντούρη ανεβαίνει στη σκηνή του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός» για τέσσερις βραδιές (18 & 25 Φεβρουαρίου, 4 & 10 Μαρτίου) επιχειρώντας να χωρέσει σε μερικές ώρες πρόσφατα και παλαιότερα τραγούδια των Μίκη Θεοδωράκη, Μάνου Χατζιδάκι, Διονύση Σαββόπουλου, Ελένης Καραΐνδρου κ.ά., βασισμένα στην ποίηση Καβάφη, Σεφέρη, Ελύτη, Ρίτσου, Γκάτσου και Αναγνωστάκη.

Είναι μάλλον ακατόρθωτο αν σκεφτεί κανείς πως η καριέρα της είναι ταυτισμένη με την ποίηση και μερικές από τις πιο συναρπαστικές συναντήσεις ποιητών-συνθετών.

Μαζί της αυτή τη φορά θα έχει δύο νέους τραγουδοποιούς, τους Μιχάλη και Παντελή Καλογεράκη, αλλά και μια τριάδα εξαίρετων μουσικών, όπως ο Τάκης Φαραζής (έχει και τη μουσική επιμέλεια), ο Ντέιβιντ Λιντς, ο Κώστας Κωνσταντίνου.

«Το αρχικό ερέθισμα ήταν ο χώρος που τον αγαπώ πολύ. Επειτα ήρθε η πίστη μου σε αυτά τα δύο 24χρονα παιδιά τα οποία έχουν ιδιαίτερη ματιά, χιούμορ, μια λεπτή ειρωνεία και απέχουν από τη σοβαροφάνεια εκείνων που καταπιάνονται με την ποίηση χωρίς αληθινή αγάπη. Και φυσικά η σχέση με την ποίηση, που από μόνη της είναι μια κινητήριος δύναμη.

Αυτό το πρόγραμμα θέλει να φτιάξει γέφυρες: ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, στην ποίηση και τη μουσική, σε αυτά που τελειώνουν και όσα αρχίζουν», λέει η σπουδαία ερμηνεύτρια, η οποία μετά τον Παρνασσό ετοιμάζει δύο πολύ ενδιαφέρουσες βραδιές.

Στις 2 Απριλίου κατεβαίνει στη νέα έδρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για μια πολύ ιδιαίτερη παραγωγή στην Πειραματική, ενώ το καλοκαίρι θα παίξει στο Φεστιβάλ Αθηνών μαζί με την Ανια Λέχνερ κι ένα πολυεθνικό σχήμα, σε μια μουσική συνάντηση που θα ηχογραφηθεί από την ECM. Ενώ σχεδόν σε 15 μήνες από σήμερα θα δώσει συναυλία στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης.

«Οταν ξεκίνησα να τραγουδώ, μπήκα κατευθείαν στην ποίηση. Στον "Επιτάφιο", στο "Μαουτχάουζεν", στο "Αξιον εστί" όπου αν και δεν συμμετείχα το έζησα από κοντά. Τότε δεν έπαιρναν οι συνθέτες ένα ποίημα και έβαζαν απλώς μουσική. Τότε οι ποιητές ήταν μαζί μας επάνω στη σκηνή. Ο Ρίτσος διάβαζε αποσπάσματά του πριν από τις συναυλίες.

Ο Καμπανέλλης ακόμα περισσότερο, ήρθε μαζί μας το 1995 και στη συναυλία που δώσαμε μέσα στο στρατόπεδο», θυμάται η ίδια. «Εκανα, λοιπόν, μια διαφορετική από τη συνηθισμένη διαδρομή: γνώρισα τους στίχους μέσα από το τραγούδι και μετά τα βιβλία έγιναν σύντροφοι αχώριστοι στη ζωή μου. Τα ποιήματα σφράγισαν την αισθητική, τη φωνή μου, τον χαρακτήρα μου και την πορεία που πήρε η ζωή μου.

Τα παλιά χρόνια ήταν αλλιώς. Δεν είχαμε την κυριαρχία της εικόνας και αυτό που πυροδοτούσε τα πάντα ήταν η αληθινή επαφή με τους μύθους που ο καθένας επινοούσε, οι γόνιμες επιρροές. Και το πάντρεμα της μουσικής με την ποίηση έτσι προέκυψε: από τη βαθιά ανάγκη να ενωθούν δύο αυτόνομοι, πολύτιμοι κόσμοι».

Στη Μαρία Φαραντούρη αρέσει πάντοτε να δίνει χώρο κι ευκαιρίες σε νέους ανθρώπους. Αυτή τη φορά τα δίδυμα αδέρφια Καλογεράκη θα τραγουδήσουν κομμάτια από τον πρώτο τους δίσκο «Προσωπικό» (σε ποίηση Φ. Πεσόα, Τ. Ρουμί, Π. Νερούδα, Μπ. Μπρεχτ, Μ. Γκανά, Μ. Δημάκη κ.ά.) και θα φτάσουν μαζί της ώς τον Ντίλαν και τον Κοέν. Είναι και οι νέοι δημιουργοί μια αφορμή για να «αρχίζεις ξανά»;

«Φυσικά. Ενας ταλαντούχος άνθρωπος, ένα έργο, ένας έρωτας, ένα υπέροχο τραγούδι μπορούν να σου δώσουν έναυσμα. Η ζωή μου ήταν ένα διαρκές restart και να σας πω, δεν θέλω να φαντάζομαι πώς θα ήταν να ζεις χωρίς να περιμένεις αυτό το ερέθισμα».

Σήμερα, που λίγα πράγματα μπορούν να εμπνεύσουν, πού αναζητά την ποίηση; «Την ποίηση την έχω μέσα μου και μπορώ να τη βρω παντού. Να, πριν από λίγο καιρό κοιτώντας ένα ρεπορτάζ για την Ειδομένη παρατήρησα σε μια άκρη ένα κοριτσάκι που βρήκε κάτω ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο, το έπιασε και το έφτιαξε δαχτυλιδάκι στο χεράκι της. Αυτή είναι η ποίηση. Αν μπορεί να τη βρει ένα παιδί σε τόσο απάνθρωπες συνθήκες, τότε εγώ πώς μπορώ να παραπονεθώ;».

«Ολα αρχίζουν ξανά», αίθουσα «Παρνασσός».
Πλ. Αγ. Γεωργίου Καρύτση 8, τηλ. 210 3221917. Στις 9 μ.μ. Τιμές εισιτηρίων: 12, 15, 20, 25 ευρώ

 

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Δεν ονειρεύομαι να με αναγνωρίζουν στον δρόμο»
Πριν κλείσει καλά καλά τα 25, η Παυλίνα Βουλγαράκη είναι ένα πολύ κατασταλαγμένο και ταλαντούχο κορίτσι, γεμάτο αυθορμητισμό. Νιώθει περήφανη για την ανεξαρτησία της, δεν ανησυχεί για όσα θα έρθουν, δεν...
«Δεν ονειρεύομαι να με αναγνωρίζουν στον δρόμο»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Γυναικεία υπόθεση!
Αν αυτός δεν ήταν ο θρίαμβος του χιπ χοπ και των γυναικών, τότε τι ήταν; Τα 61α Μουσικά Βραβεία Γκράμι απονεμήθηκαν το βράδυ της Κυριακής και από την ώρα που άρχισαν να ανακοινώνονται οι νικητές, πολύ γρήγορα...
Γυναικεία υπόθεση!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Σπάνιος και ποιητικός Χατζιδάκις
Τρία σπουδαία έργα του Μάνου Χατζιδάκι αποκαλύπτονται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο πλαίσιο του Κύκλου Μάνος Χατζιδάκις. Τα «Τραγούδια της αμαρτίας»θα ερμηνεύσουν ο Π. Κιμιωνής...
Σπάνιος και ποιητικός Χατζιδάκις
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Όταν η μουσική γίνεται γυναικεία υπόθεση…
Η Ερωφίλη, με την κληρονομιά του «Τρίφωνου», και η Αφεντούλα Ραζέλη, με την «πολυεθνική» φωνή, συμπράττουν στον ιδιαίτερο χώρο του «Χαμάμ», συναντούν την εξαιρετική και δραστήρια ορχήστρα «Smyrna» και,...
Όταν η μουσική γίνεται γυναικεία υπόθεση…
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Καμία λέξη δεν είναι τόσο μαγική όσο το "μοιράζομαι"»
Για πολλοστή φορά στη χώρα μας, πρώτη φορά στο Ηρώδειο, ο Τζο Μπερνς συνιδρυτής, τραγουδιστής και κιθαρίστας του αγαπημένου αμερικάνικου γκρουπ Calexico, αποθεώνει, μιλώντας στην «Εφ.Συν», τη σχέση του με το...
«Καμία λέξη δεν είναι τόσο μαγική όσο το "μοιράζομαι"»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τα πιανιστικά του Μάνου
Ο τριετής Κύκλος Μάνος Χατζιδάκις που ανακοίνωσε η Εθνική Λυρική Σκηνή συνεχίζεται και αυτή τη φορά τη σκυτάλη παίρνουν μερικά από τα πιο σπουδαία πιανιστικά του έργα το ερχόμενο Σάββατο και Κυριακή, 2 και 3...
Τα πιανιστικά του Μάνου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας