Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ολες οι μουσικές του κόσμου
ΧΑΡΗΣ ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ

Ολες οι μουσικές του κόσμου

  • A-
  • A+

Είκοσι χρόνια πειραματισμού, τόλμης, αξέχαστων συναυλιών, συνύπαρξης με την έκπληξη, αναζήτησης νέων δρόμων. Είκοσι χρόνια το Μέγαρο Μουσικής έχτιζε «Γέφυρες» με τις μουσικές του κόσμου, με καλλιτέχνες που ξέφευγαν από τα στενά όρια της κλασικής μουσικής, με ένα κοινό που διαρκώς διευρυνόταν. Οι επικεφαλής του οργανισμού παρουσίασαν τα μελλοντικά τους σχέδια.

Στη νέα του εποχή το Μέγαρο έχει ανάγκη όχι μόνο από την ασφάλεια που του δίνει ένας επιτυχημένος κύκλος αλλά και από την προοπτική που γεννούν οι απρόσμενες συναντήσεις. Η επιτυχημένη σειρά «Γέφυρες» άρχισε το 1997 υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Μαραγκόπουλου.

Χθες, ο ίδιος εξήγησε την αρχική τους στόχευση. «Πράγματι ένας από τους λόγους δημιουργίας των “Γεφυρών” ήταν η κατάργηση του φράγματος που υπήρχε στο Μέγαρο για λόγους ηλικίας, πολιτικής, ενδιαφερόντων.

Στοχεύσαμε στην ισότιμη παρουσίαση όλων των αυθεντικών ποιοτικών μουσικών ιδιωμάτων χωρίς προκαταλήψεις, στη δημιουργία ανοιχτών διαύλων με τους μεγάλους πολιτισμούς του κόσμου και στον διάλογο της μουσικής με τις άλλες τέχνες.

Και τα αποτελέσματα φάνηκαν αμέσως στα νέα πρόσωπα που γέμιζαν τις αίθουσες, στον σκληρό πυρήνα των ανθρώπων της κλασικής που διαπίστωσαν πως υπάρχουν κι άλλα ενδιαφέροντα είδη να ακούσουν».

Είκοσι χρόνια μετά, οι αρχές αυτές παραμένουν ζωντανές και το Μέγαρο εξακολουθεί να αφουγκράζεται τα μηνύματα των καιρών και να ανταποκρίνεται στις διαφοροποιημένες ανάγκες του σημερινού ακροατή.

«Οι “Γέφυρες” δεν είναι ούτε το εναλλακτικό Μέγαρο ούτε το κακό παιδί της υπόθεσης. Δεν θέλουμε διαχωρισμούς του τύπου “υπάρχει το σοβαρό κομμάτι, υπάρχει και το λίγο διαφορετικό”. Η σειρά αυτή είναι μέρος του οργανισμού και θα παραμείνει», επιμένει ο Δ. Μαραγκόπουλος.

Στο προσεχές πρόγραμμα ξεχωρίζουν:

■ Διεθνής Διαγωνισμός Κινηματογραφικής Μουσικής για animation, σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Animasyros (στην κριτική επιτροπή συμμετέχουν ο Vasco Hexel από το Royal College of Music Λονδίνου, ο Γάλλος συνθέτης Πιερ Καγιέ, οι συνθέτες Κωνσταντίνος Βήτα, Νίκος Πλατύραχος και Δημήτρης Μαραγκόπουλος, η διευθύντρια του Αnimasyros Μαρία Ανεστοπούλου).

Οι διαγωνιζόμενοι καλούνται να συνθέσουν πρωτότυπη μουσική για τη βραβευμένη ταινία animation της Ειρήνης Βιανέλλη «Το φύλλο της λεύκας». Ο διαγωνισμός ολοκληρώνεται 19/4, στις 17/5 θα γίνουν τελικές προβολές και βραβεύσεις.

■ Ανοιχτή Πλατφόρμα «Το Μέγαρο ακούει…». Κάθε Τρίτη (4.00 μ.μ. έως 16/5) δίνεται βήμα σε νέους καλλιτέχνες της «κλασικής», έθνικ και τζαζ. Οι καλύτεροι μουσικοί που θα επιλεγούν από την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μεγάρου θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους την περίοδο 2017-2018.

■ «Συνάντηση καρδιάς, Meeting of hearts» (αύριο) με τον Ισραηλο-ιρακινό μουσικό Γινόν Μουάλεμ.

■ Γυναικείο αιγυπτιακό συγκρότημα «Τα Κορίτσια του Νείλου» (μεθαύριο).

■ Συναυλία των «The Ath Kids» (11/2) που συγκροτούν παιδιά μεταναστών δεύτερης γενιάς τα οποία μεγάλωσαν στην Αθήνα. Djs, βίντεο, χορός, performances σε ένα απογειωτικό πάρτι-συναυλία.

■ «Στα μονοπάτια της παράδοσης» (23/2) με το μουσικό Σύνολο ΙΩΝΙΑ, ένα γεμάτο ενέργεια δυναμικό συγκρότημα 15 σολίστ και 80 νέων που τραγουδούν παραδοσιακά κομμάτια από όλη τη χώρα τιμώντας τον Χρόνη Αηδονίδη. Λαμβάνουν μέρος: Ελένη Τσαλιγοπούλου, Μπάμπης Τσέρτος, Νάντια Καραγιάννη, Βασίλης Αγροκώστας, Λύκειο Ελληνίδων Ν. Ιωνίας, Ενωση Ηπειρωτών Ιλίου. Σκηνοθεσία: Μαρία Θωμοπούλου.

■ Τελειομανής, νάρκισσος, ο Τόμας Μόνκτον, που τα «σπάει» στη σκηνή, δίνει με την παράστασή του «Circo Aereo» ένα... καταστροφικό ρεσιτάλ πιάνου (11, 12/3).

■ Συναυλία του πολυδιάστατου Ιρανού μουσικού Κεϊβάν Σακέτ (τραγούδι, ταρ, σιτάρ), 18/3.

■ «Από την Κρήτη στη Σμύρνη και από το χθες στο σήμερα» (28/3). Συμμετέχουν: Βελεσιώτου, Βέττα, Δερέμπεη, Καλημέρη, Κετιμέ, Koksal, Κουκλάκης, Λέκκας, Μπάσης, Πυροβολάκης, MC Yinca, Παιδική Χορωδία της Κιβωτού του Κόσμου. Εκτακτη συμμετοχή: Λυδία Κονιόρδου.

■ Αφιέρωμα στον Sting από τον εξαίρετο πιανίστα Γιώργο Ψυχογιό (1/4).

■ «Η Ελλάδα συναντά τη Ρώσικη Πρωτοπορία με το Τranscription Ensemble» (10/5).

■ Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών Τεχνών (20, 21/5).

 

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τρελή από... έρωτα
Νέα, ωραία και περιζήτητη στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η ταλαντούχα σοπράνο, Μυρσίνη Μαργαρίτη, παραμένει προσγειωμένη. Τώρα αναμετριέται με την «Ανθρώπινη φωνή» του Πουλένκ, ερμηνεύοντας μια γυναίκα...
Τρελή από... έρωτα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Δεν υπάρχει μέλλον αν δεν ρισκάρεις με τους νέους»
Δύο δημοφιλείς Ελληνες καλλιτέχνες, που τα τελευταία χρόνια έχουν έδρα τους το Λονδίνο. Δύο νέα παιδιά που κάθε χρόνο προσθέτουν σημαντικές διεθνείς συνεργασίες στο βιογραφικό τους. Δύο καλλιτέχνες που μιλούν...
«Δεν υπάρχει μέλλον αν δεν ρισκάρεις με τους νέους»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Παροξυσμός για τον Αλεξ Τέρνερ
Η συναυλία των Arctic Monkeys στην πρεμιέρα του φετινού Rockwave είχε όσα χρειάζεται ένα μεγάλο live. Οι Arctic Monkeys έπαιξαν την Παρασκευή πρώτη φορά στην Ελλάδα μπροστά σε 15.000 κόσμου και ο τραγου­διστής...
Παροξυσμός για τον Αλεξ Τέρνερ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ενας «Englishman» στην Αθήνα
Δύο βραδιές όπου το ροκ παρελθόν του Στινγκ, τα μεγάλα σουξέ της δεκαετίας του '80 και του '90 συναντούν επί σκηνής τις τελευταίες του μουσικές αναζητήσεις που έχουν εξωτικό χρώμα και τζαμαϊκανές αναφορές.
Ενας «Englishman» στην Αθήνα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
60άρισε και πάει ξανά... «Σχολική Εκδρομή»
Μαζί του η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ο Μάρκος Κούμαρης των Locomondo, η Νατάσσα Μποφίλιου και μαθητές από τα Μουσικά Σχολεία τα οποία όχι μόνο διαμορφώνουν την επόμενη γενιά καλλιτεχνών, αλλά έχουν –σύμφωνα με...
60άρισε και πάει ξανά... «Σχολική Εκδρομή»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Από Κολτρέιν μέχρι Αλκίνοο
Καλλιτέχνες από διαφορετικούς μουσικούς χώρους και βραδιές για όλα τα γούστα στον Κήπο του Μεγάρου. Κλασική μουσική από νεανικές ορχήστρες, τζαζ και world ήχοι από καταξιωμένους ερμηνευτές, ελληνική και ξένη...
Από Κολτρέιν μέχρι Αλκίνοο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας