• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.6°C / 26.2°C
    3 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.1°C / 24.4°C
    3 BF
    72%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 25.5°C
    3 BF
    66%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    1 BF
    73%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    73%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.8°C / 22.6°C
    1 BF
    75%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 19.0°C
    1 BF
    82%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    1 BF
    65%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 27.1°C
    4 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 19.6°C / 23.9°C
    2 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 24.4°C
    3 BF
    56%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    1 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 25.8°C
    2 BF
    62%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.7°C / 21.9°C
    0 BF
    73%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    25°C 19.5°C / 25.5°C
    1 BF
    55%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 25.8°C
    3 BF
    42%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.8°C / 25.4°C
    0 BF
    60%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 23.3°C / 23.3°C
    1 BF
    65%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.7°C / 23.3°C
    1 BF
    96%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 18.4°C
    1 BF
    80%

Η ορχήστρα υπό τον Γιώργο Πέτρου

ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ ΧΑΡΗΣ

«Αρωμα Βιέννης» με την Καμεράτα

  • A-
  • A+

Μια ελληνικής κοπής μουσική «Πρωτοχρονιά στη Βιέννη» πρόσφερε η Καμεράτα με τη συναυλία που έδωσε στην κατάμεστη, μεγάλη αίθουσα του κρατικού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, συμπράττοντας με σολίστες πνευστών και κρουστών από άλλες ορχήστρες (4/1/2017).

Η βραδιά υπό τον χαλκέντερο Γιώργο Πέτρου ήταν αφιερωμένη -πού αλλού, βέβαια!- στον Γιόχαν Στράους και περιελάμβανε μια ανθολογία από γνωστά και λιγότερο γνωστά κομμάτια του Βιεννέζου βασιλιά του βαλς.

Ο ακούραστα φιλέρευνος αρχιμουσικός οργάνωσε το ρεπερτόριο με κριτήριο την ποικιλία των διαθέσεων και των ακουσμάτων, εναλλάσσοντας κομμάτια υποτίθεται εξωευρωπαϊκής έμπνευσης, όπως το ηδυπαθές βαλς από την οπερέτα «1.001 νύχτες», με άλλα λαϊκού ή ανατολικοευρωπαϊκού χρώματος όπως η «Χωριάτικη πόλκα» και το ουγγαρέζικο τσάρντας από την οπερέτα «Ο ιππότης Πάτσμαν».

Περιλαμβάνοντας κάτι για τον καθένα, ο πλούτος του ακροάματος κίνησε το ενδιαφέρον και πρόσφερε ευχαρίστηση και ερεθίσματα στο πιο ευρύ φάσμα φιλομούσων: το μακρύ εισαγωγικό, γλυκύ, μελωδικό σόλο της τρομπέτας στο βαλς από τις «1.001 νύχτες» θύμισε Μάλερ, το αναπάντεχο τραγούδι των μουσικών της ορχήστρας στη «Χωριάτικη πόλκα» ξάφνιασε ευχάριστα, η συμφωνική διάσταση της αριστοκρατική γραφής στα βαλς «Επιταχύνσεις» και «Φωνές της άνοιξης» συνάρπασε…

Ανάλογα με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα κάθε κομματιού, ο Πέτρου διηύθυνε άλλοτε κοφτά, με νεύρο και σφριγηλό ρυθμικό παλμό, και άλλοτε μαλακά, ρευστά, με ηδυπάθεια, αντλώντας από τους πρόθυμους μουσικούς έναν ήχο ζωντανό, κινητικό, γεμάτο ερεθιστικές εναλλαγές.

Στο τέλος της βραδιάς, ανταποκρινόμενοι στο επίμονο χειροκρότημα του ακροατηρίου, Καμεράτα και Πέτρου πρόσφεραν σειρά από «bis», ολοκληρώνοντας με το περίφημο «Εμβατήριο Ραντέτσκι» τη ζωηρή, γεμάτη παλμό εκτέλεση του οποίου συνόδευσε ολόκληρη η αίθουσα με ρυθμικό χειροκρότημα υπό την μπαγκέτα του αρχιμουσικού!

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια αθώα αλλά αισθησιακή Γαλλίδα
Αληθινή αποκάλυψη υπήρξε η ζωντανή ακρόαση της όπερας του Σπύρου Σαμάρα «Δεσποινίς ντε Μπελίλ», που παρουσιάστηκε σε συναυλιακή μορφή στο Μέγαρο Μουσικής, στο πλαίσιο του 13ου κύκλου Ελληνικών Μουσικών Γιορτών.
Μια αθώα αλλά αισθησιακή Γαλλίδα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Τίτος Γουβέλης παίζει Προκόφιεφ
Εχουμε σχολιάσει και παλαιότερα την ανάδυση μιας πολυπληθούς εμπροσθοφυλακής ικανών Ελλήνων πιανιστών –εύκολα έρχονται στον νου τουλάχιστον δέκα! οι οποίοι, βαθμιαία αλλά σταθερά, κυριαρχούν στο πεδίο της...
Ο Τίτος Γουβέλης παίζει Προκόφιεφ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια σουίτα για τη «Φόνισσα»
Η βραδιά ξεκίνησε με την πρώτη παγκόσμια παρουσίαση της «Συμφωνικής σουίτας από την όπερα “Η φόνισσα”» του Γιώργου Κουμεντάκη. Η μετάπλαση υλικού από όπερα σε συμφωνική σουίτα είναι συνήθης, μουσικώς καθ’ όλα...
Μια σουίτα για τη «Φόνισσα»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Χαρούμενη σουίτα» σε πρώτη εκτέλεση
Αλλη μία τυπικά και αναμενόμενα άνιση συναυλία έδωσε η ΚΟΑ στις 25/11/2016 στο Μέγαρο Μουσικής. Πάντα στο πλαίσιο του γενικόλογου θεματικού κύκλου «Οι πόλεις της μουσικής», αυτή τη φορά ήταν εστιασμένη στο...
«Χαρούμενη σουίτα» σε πρώτη εκτέλεση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τέλεια ορχήστρα, αμέτοχος μαέστρος
Καλό αυστρογερμανικό ρεπερτόριο, παιγμένο άριστα από τους Ολλανδούς μουσικούς, αντιμετωπίστηκε με ρουτινιάρικη βιασύνη από τον αρχιμουσικό Ντανιέλε Γκάτι, ο οποίος όμως ανέβασε θερμοκρασία στο τέλος και...
Τέλεια ορχήστρα, αμέτοχος μαέστρος
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αφιέρωμα στον Αλφρεντ Σνίτκε
Στο πλαίσιο του αφιερωματικού κύκλου στον Αλφρεντ Σνίτκε (1934-1998), οι δύο μουσικοί επέλεξαν να παρουσιάσουν συνθέσεις του πολύ ιδιαίτερου Σοβιετικού συνθέτη δίπλα σε συνθέσεις του επίσης Σοβιετικού Σεργκέι...
Αφιέρωμα στον Αλφρεντ Σνίτκε

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας